Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prince
#51
Schobbeyak Wrote:Genieën misschien niet, maar wel een van de, of nee, het grootste icoon. Veel mensen zullen dan ook uit een soort van jeugdsentiment gereageerd hebben. Ik niet, ik vind MJ nog steeds heel vet. Vooral het album The Wall.

Zoals Abba voor velen ook een icoon is en BZN in Nederland ook. Ik ben trouwens ook zeker geen grote Prince fan, maar dat hij vele malen getalenteerder en muzikaal betekenisvoller is dan Jackson is natuurlijk evident. Te meer ook nog omdat Jackson simpelweg een product is geweest, heel goed in de markt gezet door met name Quincy Jones.
Reply
#52
Waarom heet ABBA trouwens ABBA?
Reply
#53
Willie Wrote:Waarom heet ABBA trouwens ABBA?

Omdat ze geen Ace of Base heten.
Reply
#54
kesselman Wrote:prince is een muzikaal genie.
Zijn debuutalbum maakt hij op zijn 17e.
Hij schreef alle teksten en zong ook alle stemmen zelf in.
Hij schreef ook alle muziek en speelde ook alle(!!!) instrumenten zelf.

Noem nog eens 1 artiest die dat heeft klaargespeeld.
King Krule.

Wat nog maar eens aangeeft dat we over onze argumenten moeten nadenken.
Reply
#55
geluksknikker Wrote:
Willie Wrote:
Schobbeyak Wrote:Vind jij Michael Jackson niet goed dan?

Paar aardige nummers, zijn onmogelijke bewegingen vond ik dan wel mooi, maar muzikaal gezien absoluut inferieur aan Prince.

Ik heb me destijds op het Graz 1.0 forum enorm verbaasd over de reacties die loskwamen na de dood van Jackson. Er werd hier gedaan of één van de muzikale genieën van de 20e eeuw was gestorven. Absoluut onbegrijpelijk vond ik dat.
Ik denk dat 2.0 -verrassend genoeg- stilaan het niveau van de hoogdagen van Graz 1.0 haalt. 2009 hoort daar niet bij, dus ja.
Reply
#56
Willie Wrote:Waarom heet ABBA trouwens ABBA?
Acroniem van de eerste letters van de voornamen, dacht ik.
Reply
#57
Uplift Wrote:
Willie Wrote:Waarom heet ABBA trouwens ABBA?
Acroniem van de eerste letters van de voornamen, dacht ik.

Het zijn de 4 eerste letters van de voornamen van de 4 leden van ABBA. Te weten: Agnetha, Björn, Benny en Anni-Frid
Reply
#58
geluksknikker Wrote:
Willie Wrote:
Schobbeyak Wrote:Vind jij Michael Jackson niet goed dan?

Paar aardige nummers, zijn onmogelijke bewegingen vond ik dan wel mooi, maar muzikaal gezien absoluut inferieur aan Prince.

Ik heb me destijds op het Graz 1.0 forum enorm verbaasd over de reacties die loskwamen na de dood van Jackson. Er werd hier gedaan of één van de muzikale genieën van de 20e eeuw was gestorven. Absoluut onbegrijpelijk vond ik dat.

Prince maakt tenminste nog muziek.
Reply
#59
WeckoJ Wrote:
Uplift Wrote:
Willie Wrote:Waarom heet ABBA trouwens ABBA?
Acroniem van de eerste letters van de voornamen, dacht ik.

Het zijn de 4 eerste letters van de voornamen van de 4 leden van ABBA. Te weten: Agnetha, Björn, Benny en Anni-Frid

Maar waarom is het dan geen BAAB?
Reply
#60
Iets te maken met de juxtapositionele relaties binnen de groep, wellicht.
Reply
#61
Uplift Wrote:Iets te maken met de juxtapositionele relaties binnen de groep, wellicht.

Big Grin
Reply
#62
Uplift Wrote:
kesselman Wrote:prince is een muzikaal genie.
Zijn debuutalbum maakt hij op zijn 17e.
Hij schreef alle teksten en zong ook alle stemmen zelf in.
Hij schreef ook alle muziek en speelde ook alle(!!!) instrumenten zelf.

Noem nog eens 1 artiest die dat heeft klaargespeeld.
King Krule.

Wat nog maar eens aangeeft dat we over onze argumenten moeten nadenken.
i
ik ken hem niet,maar ga hem eens checken.

Ik heb in ieder geval veel respect voor iemand die muziek kan schrijven en het ook zelf kan spelen en zingen.
Reply
#63
Krule heeft zeker talent, en komt net als Prince uit een artiestenfamilie (feitelijk is dat het geval voor de meeste goeie muzikanten en schrijvers, laten we geen illusies koesteren).
Een genie als Prince zal hij wel nooit worden. Op zo'n manier muziek kunnen aanvoelen is meer dan enkel hard werk. Ik ken een Pools koppel wiens dochter zo'n gave heeft, die zien we over enkele jaren op de Kon. Elisabethwedstrijd. Het heet 'absoluut gehoor' of zoiets (letterlijk vertaald), en komt erg weinig voor.
Reply
#64
Absoluut gehoor is toch gewoon een correcte Nederlandse term? Betekent dat je enkele tonen gelijk kan benoemen zonder een andere toon nodig te hebben als referentiekader. Zo heel zeldzaam is dat ook weer niet.
Reply
#65
Dat kan ik ook, noten benoemen, een procent of 8 zal ik dan wel goed gokken denk ik.
Reply
#66
ik ben vooral gek op macademia en wal-noten
Reply
#67
(oh, en Prince was 20 toen ie z'n eerste album uitbracht. Hoax van de platenmaatschappij om hem nog bijzonderder te laten lijken, ze deden alsof hij 2 jaar jonger was dan die is).
Reply
#68
Schobbeyak Wrote:Absoluut gehoor is toch gewoon een correcte Nederlandse term? Betekent dat je enkele tonen gelijk kan benoemen zonder een andere toon nodig te hebben als referentiekader. Zo heel zeldzaam is dat ook weer niet.
Ah ok, dat wist ik niet. Was te lui om het op te zoeken.

Is wel redelijk zeldzaam, dacht ik. Maar ik ken ook geen exacte bevolkingspercentages of zo.
Reply
#69
meisbaer2 Wrote:(oh, en Prince was 20 toen ie z'n eerste album uitbracht. Hoax van de platenmaatschappij om hem nog bijzonderder te laten lijken, ze deden alsof hij 2 jaar jonger was dan die is).

he het even nagezocht.
Hij was idd 20.
Maar dat maakt hem niet minder geniaal in mijn ogen!
Reply
#70
In mijn ogen ook niet Smile Maar als je met feitjes strooit, moet je het wel goed doen.
Hier al fan van Prince sinds mijn vroege jeugd Wink
Reply
#71
Iemand die film van hem wel eens gezien? Hare Majesteit kan niet zo goed acteren. Wel lekker smerig allemaal.
Reply
#72
Schobbeyak Wrote:Iemand die film van hem wel eens gezien? Hare Majesteit kan niet zo goed acteren. Wel lekker smerig allemaal.

Die film?
Hij heeft er een aantal gemaakt.

Ik vind under the cherry moon een heel leuke film!
Reply
#73
kesselman Wrote:
Schobbeyak Wrote:Iemand die film van hem wel eens gezien? Hare Majesteit kan niet zo goed acteren. Wel lekker smerig allemaal.

Die film?
Hij heeft er een aantal gemaakt.

Ik vind under the cherry moon een heel leuke film!

Ik stiekem ook, maar vooral de soundtrack, Anotherloverholeinyohead is echt een geniale titel Smile
Reply
#74
Prince gaat twee concerten geven in Paradiso aanstaande zondag. Dat is net bekend geworden. Kaarten kosten 100 euro in voorverkoop die vandaag om 6 uur start.

Het eerste concert begint om half 8 en het tweede om 12 uur 's avonds.
Reply
#75
100 euro, welja
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)