Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prince
#26
WeckoJ Wrote:Kwaliteit omdat die goed gitaar kan spelen? Dat die er verder kutliedjes meespeelt maakt kennelijk niks uit. Hoe dan ook, ik denk ook niet dat die op PP staat.

Daar heb je wel gewoon een punt. Prince is een puike gitarist, een prima performer, maar zijn ouevre is niet enorm indrukwekkend. Hij is dan ook simpelweg geen geweldige songwriter. Maar daar zal Willie het vast niet mee eens zijn.
Reply
#27
WeckoJ Wrote:Kwaliteit omdat die goed gitaar kan spelen? Dat die er verder kutliedjes meespeelt maakt kennelijk niks uit. Hoe dan ook, ik denk ook niet dat die op PP staat.

Als hij kutliedjes zou spelen zou hij juist prima op Pinkpop passen. Prince is echt veel te goed voor Pinkpop.

Toegegeven: zijn laatste albums zijn niet zo best, maar oudere albums zijn zwaar goed (op basis van welke criteria dan ook, op kleding na misschien.) En live is het ziekelijk.
Reply
#28
meisbaer2 Wrote:Maar ik denk niet dat Prince op Pinkpop staat, hij zou eerder zelf een groot concert geven, of zoiets als toen bij Werchter een aparte dag.

Het valt me trouwens wel op dat op 3fm (ja, dat vind ik leuk om naar te luisteren) bijna elke dag wel iets van Prince of Prince-gerelateerds wordt gedraaid, dus populair is hij in ieder geval nog wel bij de dj's. Of dat zo bij het "3fm"-publiek ook zo is? ;p

Dat ze Prince draaien is een hint, zeker in aanloop naar de persconferentie. Het publiek vast warm maken...
Reply
#29
geluksknikker Wrote:[maar zijn ouevre is niet enorm indrukwekkend. Hij is dan ook simpelweg geen geweldige songwriter. Maar daar zal Willie het vast niet mee eens zijn.

Deels mee eens, maar als het live funkt als een malle heb je aan 6,7 steengoede nummers voldoende. Ik ben geen groot Princefan, draai van zijn albums eigenlijk alleen Purple rain af en toe in de auto, maar fantastisch performer en waanzinnig goede gitarist.
Reply
#30
Schobbeyak Wrote:
WeckoJ Wrote:Kwaliteit omdat die goed gitaar kan spelen? Dat die er verder kutliedjes meespeelt maakt kennelijk niks uit. Hoe dan ook, ik denk ook niet dat die op PP staat.

Als hij kutliedjes zou spelen zou hij juist prima op Pinkpop passen. Prince is echt veel te goed voor Pinkpop.

Toegegeven: zijn laatste albums zijn niet zo best, maar oudere albums zijn zwaar goed (op basis van welke criteria dan ook, op kleding na misschien.) En live is het ziekelijk.

Natuurlijk... Bruce Springsteen, the Cure en Coldplay bijvoorbeeld hebben ook op Pinkpop gestaan, maar in jou ogen zijn die dus minder goed dan Prince (gezien het feit dat die kennelijk niet te goed zijn voor pinkpop)? Onzin is het dus wat je zegt.
Reply
#31
WeckoJ Wrote:
Schobbeyak Wrote:
WeckoJ Wrote:Kwaliteit omdat die goed gitaar kan spelen? Dat die er verder kutliedjes meespeelt maakt kennelijk niks uit. Hoe dan ook, ik denk ook niet dat die op PP staat.

Als hij kutliedjes zou spelen zou hij juist prima op Pinkpop passen. Prince is echt veel te goed voor Pinkpop.

Toegegeven: zijn laatste albums zijn niet zo best, maar oudere albums zijn zwaar goed (op basis van welke criteria dan ook, op kleding na misschien.) En live is het ziekelijk.

Natuurlijk... Bruce Springsteen, the Cure en Coldplay bijvoorbeeld hebben ook op Pinkpop gestaan, maar in jou ogen zijn die dus minder goed dan Prince (gezien het feit dat die kennelijk niet te goed zijn voor pinkpop)? Onzin is het dus wat je zegt.

Waar is dilbert als je hem nodig hebt?
Reply
#32
Iemand met de naam WeckoJacko zal natuurlijk niet accepteren dat Prince vele malen hoger aangeslagen wordt dan die dooie in ammoniak gedrenkte neger waarnaar hij zichzelf genoemd heeft.
Reply
#33
Willie Wrote:Iemand met de naam WeckoJacko zal natuurlijk niet accepteren dat Prince vele malen hoger aangeslagen wordt dan die dooie in ammoniak gedrenkte neger waarnaar hij zichzelf genoemd heeft.

Vind jij Michael Jackson niet goed dan?
Reply
#34
Willie Wrote:Iemand met de naam WeckoJacko zal natuurlijk niet accepteren dat Prince vele malen hoger aangeslagen wordt dan die dooie in ammoniak gedrenkte neger waarnaar hij zichzelf genoemd heeft.

Ten eerste heb ik mezelf niet vernoemd naar MJ, wat overigens Wacko Jacko is en niet Wecko. Ten 2e vind ik MJ's muziek inderdaad veel beter dan die van prince, maar daar gaat het hier niet over. En dat het hoger aangeslagen wordt is dan door jou persoonlijk, want als ik bijvoorbeeld ga kijken naar de meest verkochte cd, dan is dat volgens mij nog altijd Thriller, en zo niet zal die altijd nog vele malen meer zijn verkocht dan een cd van Prince. Daarnaast staat MJ ook vaker in de top2000. Dus er zijn zat mensen die het niet met je eens zijn, dus dat jij die kabouter hoger aanslaat mag je uiteraard helemaal zelf weten maar ga geen fabels vertellen.

Hoe dan ook, ik had het niet over MJ, maar over andere artiesten. En natuurlijk is Prince een grote naam, maar wat ik dus zei is dat die niet te groot is voor Pinkpop omdat Bruce Springsteen dat ook niet is en dat het dus nonsens is wat gezegd werd.

Maar goed met jou is er geen fatsoenlijk gesprek te voeren. Prince mag er misschien uitzien als een kleuter, gezien zijn grootte, jij gedraagt je er als een en misschien vind je het daarom wel zo'n toffe gast.
Reply
#35
Ik denk dat kleutergedrag zich beter laat definiëren door arbitraire criteria à là top 2000 en meest verkochte albums als argumenten te hanteren. Bovendien is MJ's succes vooral aan Quincy Jones te danken, eens MJ als meest verkoopbare product uit die familie werd geplukt, daar waar Prince uit een muziekfamilie komt en zelf een carrière in mekaar timmerde op talent gebaseerd.

Dit staat nog los van muzieksmaak, maar als je ook maar een begin van discussie wil voeren, moet je eerst je geschiedenis kennen.
Reply
#36
WeckoJ Wrote:Maar goed met jou is er geen fatsoenlijk gesprek te voeren. Prince mag er misschien uitzien als een kleuter, gezien zijn grootte, jij gedraagt je er als een en misschien vind je het daarom wel zo'n toffe gast.

Nee hoor, ik kan prima een fatsoenlijk gesprek voeren, maar ik deed er geen enkele poging toe, omdat u alles ontzettend serieus neemt, weinig van muziek af weet en u zich daar vooral niet voor schaamt en u dus bij voorbaat geen gesprekspartner van niveau bent.

Maar ik heb geen idee of het een toffe gast is, uit de verhalen is het een enorm arrogante kwal en een zak hooi, maar het ging om de artiest Prince.
Reply
#37
Schobbeyak Wrote:
Willie Wrote:Iemand met de naam WeckoJacko zal natuurlijk niet accepteren dat Prince vele malen hoger aangeslagen wordt dan die dooie in ammoniak gedrenkte neger waarnaar hij zichzelf genoemd heeft.

Vind jij Michael Jackson niet goed dan?

Paar aardige nummers, zijn onmogelijke bewegingen vond ik dan wel mooi, maar muzikaal gezien absoluut inferieur aan Prince.
Reply
#38
Willie Wrote:
WeckoJ Wrote:Maar goed met jou is er geen fatsoenlijk gesprek te voeren. Prince mag er misschien uitzien als een kleuter, gezien zijn grootte, jij gedraagt je er als een en misschien vind je het daarom wel zo'n toffe gast.

Nee hoor, ik kan prima een fatsoenlijk gesprek voeren, maar ik deed er geen enkele poging toe, omdat u alles ontzettend serieus neemt, weinig van muziek af weet en u zich daar vooral niet voor schaamt en u dus bij voorbaat geen gesprekspartner van niveau bent.

Maar ik heb geen idee of het een toffe gast is, uit de verhalen is het een enorm arrogante kwal en een zak hooi, maar het ging om de artiest Prince.

Ik weet weinig van muziek af zeg je, hoe kan je dat nu zeggen als je me niet kent? Misschien weet ik wel veel van andere bands/acts dan jij af wat jij dan niet weet. Omdat je een paar berichten van me op een forum leest weet je toch echt niet of ik wat van muziek af weet of niet, dat neem je maar aan.

Ik ben geen gesprekspartner van niveau? Wat een nonsens, waaruit concludeer je dat? Omdat je vind dat ik geen verstand heb van muziek ben ik geen gesprekspartner van niveau, of komt het ergens anders door. Nogmaals je kent me niet dus ik snap echt niet waaruit je dat soort dingen kan concluderen.

Oke, dat gezegd hebbende kan ik eigenlijk ook niet zeggen dat ik geen fatsoenlijk gesprek met jou kan voeren, ik had er bij moeten zetten 'op dit forum'. Bij deze: Er valt geen fatsoenlijk gesprek met jou te voeren op dit forum. Waarschijnlijk komt het omdat jij denkt dat je beter bent dan ik.
Reply
#39
Dat ze Prince op 3fm draaien is geen hint voor Pinkpop of zo, ze draaien Prince al jaren op 3fm Smile
Ik denk niet dat Pinkpop hem zou halen, hij pas niet bij een Pinkpop zoals Bijvoorbeeld een Bruce Springsteen dat wel doet, denk ik. Zelf zou ik niet zo snel naar PP gaan speciaal voor Prince, de man komt zo vaak in NL de laatste tijd, die zie ik liever bij een eigen concert.

Niets over het debat MJ-Prince, waar je van houdt is persoonlijk, en ze horen allebei bij de grote popsterren uit de voorbije jaren. Maar ik denk dat iedereen die Prince live heeft gezien, het ermee eens is dat ie naast een entertainer vooral artiest is. Zet hem in z'n eentje op een podium met een gitaar of piano, en meer heb je niet nodig. Dat ie volgens mij ook een verwend, irritant mannetje kan zijn op z'n tijd, dat is geloof ik wel bekend ;P
Reply
#40
prince is een muzikaal genie.
Zijn debuutalbum maakt hij op zijn 17e.
Hij schreef alle teksten en zong ook alle stemmen zelf in.
Hij schreef ook alle muziek en speelde ook alle(!!!) instrumenten zelf.

Noem nog eens 1 artiest die dat heeft klaargespeeld.
Reply
#41
WeckoJ Wrote:Ik weet weinig van muziek af zeg je, hoe kan je dat nu zeggen als je me niet kent? Misschien weet ik wel veel van andere bands/acts dan jij af wat jij dan niet weet. Omdat je een paar berichten van me op een forum leest weet je toch echt niet of ik wat van muziek af weet of niet, dat neem je maar aan.

Ik ben geen gesprekspartner van niveau? Wat een nonsens, waaruit concludeer je dat? Omdat je vind dat ik geen verstand heb van muziek ben ik geen gesprekspartner van niveau, of komt het ergens anders door. Nogmaals je kent me niet dus ik snap echt niet waaruit je dat soort dingen kan concluderen.

Oke, dat gezegd hebbende kan ik eigenlijk ook niet zeggen dat ik geen fatsoenlijk gesprek met jou kan voeren, ik had er bij moeten zetten 'op dit forum'. Bij deze: Er valt geen fatsoenlijk gesprek met jou te voeren op dit forum. Waarschijnlijk komt het omdat jij denkt dat je beter bent dan ik.

Lees uw berichten nog eens na, daar zit weinig Spaans bij en is voldoende om een mening op te baseren, u heeft de ballen verstand van muziek, wat u op een muziekforum doet is mij een raadsel en het wordt er ook niet beter op om alles letterlijk en bloedserieus te nemen.

Maar waarom reageert u eigenlijk op mij? Uplift geeft ook een reactie en dat u vindt dat er met mij geen gesprek te voeren valt is prima, maar dan zou ik helemaal mijn pijlen op iemand anders richten.
Reply
#42
Willie Wrote:
Schobbeyak Wrote:
Willie Wrote:Iemand met de naam WeckoJacko zal natuurlijk niet accepteren dat Prince vele malen hoger aangeslagen wordt dan die dooie in ammoniak gedrenkte neger waarnaar hij zichzelf genoemd heeft.

Vind jij Michael Jackson niet goed dan?

Paar aardige nummers, zijn onmogelijke bewegingen vond ik dan wel mooi, maar muzikaal gezien absoluut inferieur aan Prince.

Ik heb me destijds op het Graz 1.0 forum enorm verbaasd over de reacties die loskwamen na de dood van Jackson. Er werd hier gedaan of één van de muzikale genieën van de 20e eeuw was gestorven. Absoluut onbegrijpelijk vond ik dat.
Reply
#43
Hallo, niet gezien hoe veel albums hij heeft verkocht en hoe vaak hij in de top2000 staat?
Reply
#44
Genieën misschien niet, maar wel een van de, of nee, het grootste icoon. Veel mensen zullen dan ook uit een soort van jeugdsentiment gereageerd hebben. Ik niet, ik vind MJ nog steeds heel vet. Vooral het album The Wall.
Reply
#45
Ik vind ze allebei kut.
Reply
#46
Had jij op het oude forum nu wel of niet een Avatar Willie?
Reply
#47
Nee, ik had geen geslachtsdeel als avatar.
Reply
#48
Fitz Wrote:Ik vind ze allebei kut.

AH fitzie, niet zo dwars joh. Je had Prince moeten zien in de melkweg toen. Wedden dat jij ook je heupjes gewiegd zou hebben?
Reply
#49
Ik vind t een prima muzikant maar nog steeds kut, sorry.
Reply
#50
Fitz Wrote:Ik vind t een prima muzikant maar nog steeds kut, sorry.

Ik ook.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)