Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prince
Bruce Springsteen begint z'n concert met Purple Rain
https://www.youtube.com/watch?v=KkOxeKA2...e=youtu.be
Reply
Enzo Wrote:Prince was rigoreus in het verwijderen van filmpjes van youtube, de laatste dagen verschijnt er veel moois.
Het legendarische optreden tijdens de Superbowl 2007 bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=IAVQGtOxOhI


dat is al jaren lang het enige minpunt aan hem.
En als er nou 1 artiest is waar ik graag dingen live van zie,dan is t wel prince,

Hopen dat die ban nu over is.
Reply
Ik geloof dat er op de torrent sites veel te vinden is. En hopelijk blijft er nu wel mooi spul op youtube staan.
Ben er nog kapot van, zeker met alle roddels. Kan op dit moment nog niets kijken of luisteren, maar heb wel een oneindige Prince jukebox in mijn hoofd. Ik ben blij dat ik hem meerdere keren, waaronder de laatste keer in de NL, heb kunnen zien.
Reply
Quote:Prince had zijn zaken niet goed op orde en daarom proberen zijn familie en advocaten nu duidelijkheid te krijgen hoe het precies zit met de rechten rond zijn muzikale nalatenschap.
Bronnen weten aan TMZ te melden dat de zanger vaak van juridische adviseurs wisselde. Vooral als Prince het niet met ze eens was, zocht hij weer naar andere mensen.

Hij zou daarom gebrek hebben gehad aan ervaren experts om zich heen die weten hoe zijn rijke muzikale catalogus beheerd hoort te worden.

Tyka, de zus van de zanger, zou sinds zijn overlijden de touwtjes in handen hebben genomen. Maar ook bij zijn label Warner Bros zijn ze er niet zeker van bij welke partij de rechten van zijn nummers zijn ondergebracht.

Er gaan berichten dat Prince een kapitaal van 300 miljoen dollar (zo'n 265 miljoen euro) nalaat, maar volgens de bronnen die TMZ raadpleegde zorgt inflatie ervoor dat het daadwerkelijke bedrag dichterbij de helft van dat cijfer ligt.
http://www.nu.nl/muziek/4252172/prince-h...-orde.html
Reply
http://pitchfork.com/news/65082-dangelo-...l_facebook

Wow
Reply
Schitterend.
Reply
http://apne.ws/2ba5z9b
Reply


Was al 2 jaar opzoek naar video van deze shows, maar er komt dus een proshot dvd uit van z'n 3 nachten in Montreux 2013. Niet officieel.
Reply
Universal Music Group heeft een deal gesloten met de erfgenamen van Prince waarmee ze de 25 albums mogen uitbrengen die hij zelf onder NPG records had uitgebracht. Ook zijn ze aan het kijken hoe ze de Vault kunnen gaan uitbrengen. En volgend jaar krijgen ze ook de rechten om de "oude" WB albums te gaan uitbrengen. Er zal dus eindelijk iets gaan gebeuren.


Het idee is dat op de avond van de Grammy's, Prince ook weer op Spotify beschikbaar zal zijn.
Reply
Voor de liefhebber, volgende week draait een digitale, geremasterde versie van Sign 'o' the times in diverse bioscopen!
Reply
Goed nieuws voor degenen zoals ik die nog wat albums missen rond z'n o+> /internet only periode: Sony heeft nu de distributierechten van zijn albums na 1995, en heeft sinds kort alles op Spotify en Tidal beschikbaar genaakt! 

Als het goed is zijn ze ook weer bezig met het opnieuw uitbrengen van deze albuns, al zal dat nog wel even duren (als ze het goed aanpakken). 

Eindelijk weer een stapje verder in het toegankelijk maken van zijn muziek!
Reply
Er komt van 1999 een remasterde deluxe set uit, met allerlei demo's, b-sides en allerlei andere versies:
Superdeluxe artikel

Plus een hele hoop albums die niet weer beschikbaar waren, zijn weer te koop.
Reply
(12-09-2019, 22:39)meisbaer2 Wrote: Er komt van 1999 een remasterde deluxe set uit, met allerlei demo's, b-sides en allerlei andere versies:
Superdeluxe artikel

Plus een hele hoop albums die niet weer beschikbaar waren, zijn weer te koop.

Wat 1999 betreft:
Ik zag hier gisteren nog de 12 " in een shop.
Zouden ze die ook opnieuw uitbrengen dan?
Zo 'n gave versie is dat!
Reply
Ik zie in het artikel alleen 7" versies van 1999 (de single) staan, but who knows Wink .
Reply
Het is hier al een tijdje stil, maar nu is er een grote nieuwe boxset uit van Sign 'o the Times uit, met ontzettend veel uit de Vault + DVD met een concert in Utrecht van die tournee.

Ik denk dat ik deze wel ga kopen, er zit ook nog een boek bij (met foto's).
Bij 3voor12 hadden ze een 1 uur special met allerlei fans en een voorproefje.

Ik denk/hoop dat deze uitgave hem weer op de kaart kan zetten, ook bij jonge mensen.
Reply
Ik heb hem gekocht, en heel erg de moeite waard!
Mooie verpakking met daarin een groot, LP formaat boek met daarin veel foto's, verhalen en een uitgebreide beschrijving van alle vault tracks. De cds zitten achterin het boek. Heel mooi gedaan!

De DVD is van een optreden in Paisley Park, het concert van Utrecht is over 2 cds verdeeld. De Vault tracks zijn al de moeite waard. Ik ben niet zo'n iemand die het internet afstruint voor bootlegs, dus veel nummers had ik al over gehoord (Princevault.org), maar nog nooit echt gehoord.

Altijd fascinerend om de verbanden tussen de nummers te horen, oude demo's van album tracks, schetsen die meer jams zijn waarin je opeens iets herkent.

Dit is de eerste keer dat ik denk, zo moet de Prince estate verder gaan, dit is wat de fans echt willen. Originals enzo was leuk, maar hier wordt je echt blij van Smile
Reply
Volgende release wordt Welcome 2 America, een album uit 2010 dat in de Vault (zo goed als) klaar lag te wezen. Hij heeft rond die tijd wel z'n tour zo genoemd, maar het album dus niet uitgebracht.

Wel een beetje jammer dat ze maar één Deluxe versie uitbrengen, waar zowel de cd als vinyl in zit. Komt een boek en een blue ray van een concert van die tijd bij. Moet nog even denk of ik dat 100 euro waard vind.
Reply
Vind die eerste single wel lekker. Groovy en actuele teksten Smile.
[+] 1 user says Thank You to Jorrit for this post
Reply
Yep, minstens 11 jaar ouden nog steeds actueel helaas.
Reply
Woensdag 7 juli zendt NPO3 Rave un2 the year 2000 uit.
Volgens mij heb ik die nog nooit helemaal gezien (bloos).
Reply
Zo de nieuwe Prince is nu een weekje uit. Wat vinden jullie ervan? Had deze wle of niet uitgebracht moeten worden?

Ik denk als je hem de laatste jaren hebt gevolgd, dit album wel zal bevallen. Klinkt erg in de lijn van HITNRUN phase two, wat niet raar is omdat die maar van een paar jaar later is. Plus hij daarop en andere versie van When she comes heeft staan, wat de link nog sterker maakt.

Ik ben er blij mee in ieder geval. Ik heb wat verschillende reden gehoord waarom Prince dit album niet heeft uitgebracht en het klinkt niet alsof hij er ontevreden over was.

Waarschijnlijk eerder slechte timing. Obama was net gekozen als eerste zwarte president, en dan breng je niet zo'n kritisch album uit. De muzikanten die meespeelden konden niet allemaal mee op toer. Daarna denk ik dat ie alweer met andere dingen bezig was.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Afgelopen week was het alweer 6 jaar geleden dat Prince is overleden.

Ik vond een interessant verhaal zijn voormalige PA en zijn liefde voor o.a. Foo Fighters en Radiohead. Er werd gespeculeerd waarom hij toen bij de Superbowl een cover vab de Foo Fighters deed, en dat wraak wilde nemen omdat ze van hem regelmatig Darling Nikki deden. Dat is dus onzin, hij vond ze gewoon een leuke band.

https://medium.com/@ruthviolette/it-was-...8c3e2f3717
Reply
Morgen (zaterdag) is het onlangs remasterded Purple Rain concert te zien op NPO3, om 22.55 Smile
[+] 2 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
(08-07-2022, 18:30)meisbaer2 Wrote: Morgen (zaterdag) is het onlangs remasterded Purple Rain concert te zien op NPO3, om 22.55 Smile

En vanavond weer op NPO3, goed getimed wegens zijn sterfdag (7 jaar alweer).

Blijkbaar was er (weer) een grote rechtzaak over de nalatenschap geweest, em is die nuafgelopen. Dat verklaart waarschijnlijk waarom er vrij weinig "nieuws" is uitgekomen sinds 2021. Hopelijk gaan ze eerst de SDE van Parade uitbrengen, daar zijn al lang geruchte over. En/of Diamonds and Pearls.
[+] 3 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Het wordt een remaster van Dimonds and Pearls, inclusief Superdeluxe editie met 33 (!) vault nummers. Komt in oktober uit.

Zelfde opzet zoals bij SOTT, nu met Blueray met concertmateriaal. Klinkt goed.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)