Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De grazzers bier en whisky praatgroep
(08-05-2023, 22:28)Gunnar Wrote: Sinds Birra Morretti in NL te koop is heb ik geen ander pils meer in huis gehad. Prima fris biertje voor warme dagen, smaakt thuis net zo lekker als in Italië.

Hahaha. Birra Morretti is als merk door Heineken ingelijfd, brouwerij moesten ze afstand van doen want anders werden ze te groot van de bierwaakhond.
Birra wordt onder licentie van Heineken gebrouwen in België. 0.0 Birra in Zoeterwoude.

Maar ja, we willen graag bedonderd worden
[+] 1 user says Thank You to Dielie for this post
Reply
En je punt is?
Reply
Lijkt me nogal logisch. Dat het Heineken in een duurdere verpakking is.
[+] 1 user says Thank You to Dielie for this post
Reply
Volgens mij wordt het recept voor Birra Morretti bij de brouwerijen van Heineken gewoon aangehouden. Net als bij Brand en andere bieren. Hertog Jan en Stella Artois smaken toch ook niet naar Jupiler?
[+] 2 users say Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(19-05-2023, 21:06)Dielie Wrote: Lijkt me nogal logisch. Dat het Heineken in een duurdere verpakking is.

Maar Heineken is toch al Amstel in een groen blikje?
Reply
Jazeker! Dit pils om 't eens over te hebben.

Lindeboom!

(Inter)nationale prijzen
2022 World Beer Awards Country Winner
2022 Dutch Beer Challenge Gold Medal
2021 London Beer Competition Silver Medal
Reply
Brrrrr... geen fan van. Hoewel hun Gouverneur Tripel en Gouverneur Stout op Hout erg smakelijk zijn.
Reply
Als we het toch over winnaars hebben.

https://www.alfabier.nl/persbericht/best...reld-2022/
Reply
Dubbel had ik moeten nemen. Toch: Leffe blond in 't glas, omdat deze in de aanbieding was. Ik vind 't een biertje met een wel heel apart karakter. Kruidnagel en Vanille in de jus bereiding bij een stew lijkt me altijd een sterk idee, maar in een luxe blond bier? Waar blijft dan 't diepere smaakcontrast met dergelijke schotels?
Reply
De zwarte markt vraagt woekerprijzen voor hun schaarse trappistenbier, tot groot verdriet van de monniken

https://archive.ph/VRRVW
Reply
Ze zijn al jaren verdrietig, maar waar ik verdrietig van word is dat je dan geen 6-pack Westvleteren 12 kan kopen, maar je een gemengd pakket moet aanschaffen.
Reply
Bij je eigen slijter een paar flesjes Westvleteren 12 kopen, mij bevalt het wel hoor.
Reply
(21-06-2023, 12:49)Gunnar Wrote: Bij je eigen slijter een paar betaalbare flesjes Westvleteren 12 kopen, mij bevalt het wel hoor.
Reply
Die wil ik ook zeker, maar het gaat mij om:

Quote:In Hulst worden de bieren uit de houten kratten genomen en herverpakt in kartonnen dozen. Elke doos bevat steeds eenzelfde mix van de drie soorten Trappist Westvleteren.

Ik vond het blondbier mwah, de 8 is wel prima, maar ik gok dat een 6-pack zo'n 28 euro gaat kosten dan wil ik gewoon 6 flesjes 12. 

https://www.biernet.nl/nieuws/trappist-w...nd-te-koop

Edit: of als er 24 in een doos gaan en dan voor de prijs die je normaal voor een krat betaalt bij de abdij wordt het wel interessant, we zullen zien.
Reply
Ik ga toch voor de St. Bernardus 12.
Reply
Afgelopen zaterdag geprobeerd Breda onveilig te maken, maar daarvoor was het te warm, dus maar op het terras bij Frontaal en Brack gehangen en het hele centrum niet gezien. Leuke plekken voor de net-niet-hipster-maar-wel-veertigers-die-nog-denken-dat-ze-stoer-zijn.
Reply
(21-06-2023, 12:49)Gunnar Wrote: Bij je eigen slijter een paar flesjes Westvleteren 12 kopen, mij bevalt het wel hoor.

Is dit trouwens al gelukt? Ik dacht dat dit voor vaderdag in de winkels zou moeten liggen, maar dat is ondertussen een paar weken geleden (en het enige wat ik kreeg was ontbijt op bed en een vriendin die hem die dag smeerde.)
Reply
(10-07-2023, 14:18)Willie Wrote:
(21-06-2023, 12:49)Gunnar Wrote: Bij je eigen slijter een paar flesjes Westvleteren 12 kopen, mij bevalt het wel hoor.

Is dit trouwens al gelukt? Ik dacht dat dit voor vaderdag in de winkels zou moeten liggen, maar dat is ondertussen een paar weken geleden (en het enige wat ik kreeg was ontbijt op bed en een vriendin die hem die dag smeerde.)

Ik heb er een paar opgeborgen staan tot de herfst. Trappist drink ik liever als het buiten donker is en de temperatuur de 10 graden nadert. Gek genoeg trok ik van het weekend dan wel een barleywine van 10% open.

Volgens mijn lokale mannetje blijft er nog wel even aanvoer komen, maar hij kon geen hoeveelheden garanderen. Ik denk dat ik na de vakantie nog wel wat extra ga inslaan.
Reply
Mooi, maar wat heb je kunnen kopen? Zo'n gemixte doos of losse flessen? Dan moet ik toch ook op zoek gaan.
Reply
Bij Mitra kun je ze voor 4,99 euro per stuk bestellen.
Reply
Ah, bij drankgigant voor 5,95. Maar dat was toch juist niet de bedoeling van deze actie?

Ik kijk na de vakantie wel.
Reply
(10-07-2023, 15:35)Willie Wrote: Mooi, maar wat heb je kunnen kopen? Zo'n gemixte doos of losse flessen? Dan moet ik toch ook op zoek gaan.

Ik kon losse flesjes a €4,99 kopen bij Una Mas, een afsplitsing van de oude Mitra.
Reply
(10-07-2023, 15:44)Willie Wrote: Ah, bij drankgigant voor 5,95. Maar dat was toch juist niet de bedoeling van deze actie?

Ik kijk na de vakantie wel.

Bij Westvleteren zelf krijg je een krat voor 52 euro. Kun je wel pas over een maand ophalen. Vanuit Zuid-Limburg een teringeind rijden, maar vanuit Zuid-Holland wellicht beter te doen.

Zie dat het vanuit Rotterdam net zo lang rijden is (2 uur 40 minuten) als vanuit Sweikhuizen. Dus allebei een stevig stuk rijden. Ach ja, over 2 weken heb ik 5 weken vakantie, dus tijd zat.
Reply
Ik ben er geweest. Zit een camping op zo'n 2 kilometer. Beetje bier drinken en met een six-pack onder je arm terug waggelen.

Bierlijn was niet doorheen te komen toen.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
(10-07-2023, 14:15)Willie Wrote: Afgelopen zaterdag geprobeerd Breda onveilig te maken, maar daarvoor was het te warm, dus maar op het terras bij Frontaal en Brack gehangen en het hele centrum niet gezien. Leuke plekken voor de net-niet-hipster-maar-wel-veertigers-die-nog-denken-dat-ze-stoer-zijn.
Brack is wat leuker dan Frontaal, qua sfeer en ook qua bieren. Andere aanraders in Breda zijn Belgique, de Beyerd (oudbollig maar wel beste bierkaart), Big Belly.

52 maar je bent zo oud als je je voelt. 6 maanden was dat helaas 100+ maar sinds een week of drie weer als "vanouds" Wink
[+] 2 users say Thank You to Cel for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)