Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De grazzers bier en whisky praatgroep
(01-04-2023, 12:34)Timothy\s Monster Wrote: Die Schneider Eisbock krijg je ook bij Mitra. Lekker biertje is dat.
 
En nog best schappelijk geprijsd ook met 2,99, ik betaal in Duitsland 2,49. De Tap 6 hebben ze tijdelijk ook zie ik op de site, voor 2,49. Op zich een prima prijs voor wat je krijgt, maar die koop ik voor 1,39.

Ik heb ooit wel eens uitgerekend dat als ik zes halve liters weizen haal ik al voordeliger uit ben als ik even in de auto stap en een stukje de grens over rijd dan als ik naar de supermarkt loop. Zal nu misschien bij acht flessen zijn, de benzine is nu duurder en mijn vorige wagen was iets zuiniger dan de huidige, maar het is nog steeds de moeite en de tijd waard. Ik vul altijd een krat van twintig halve liters met van alles en neem meestal ook nog een kratje Tsjechisch pils en wat sixpackjes Jever Fun mee.
Reply
Naast Brand is Gulpener het beste en lekkerste pils van Nederland. Die laatste valt nu heel dik in de Europese prijzen:


Quote:Gulpener valt 19 keer in de smaakprijzen

Gulpener heeft maar liefst negentien prijzen gewonnen tijdens de London Beer Competition en de European Beer Challenge, twee prestigieuze bierwedstrijden waarbij onafhankelijke juryleden 'blind' proeven. Het meest opvallende nieuws is dat Gerardus Dubbel in London de Gouden medaille heeft gewonnen en daarnaast ook de 'Best in Show by Country'-titel heeft behaald. Dit is een grote prestatie voor het Gulpener team. Het team is enorm trots op en dankbaar voor deze erkenning.

Daarnaast zijn er in London ook zilveren medailles gewonnen voor Gulpener Pilsner, UR-Pilsner (biologisch), UR-Hop IPA (biologisch), Gerardus Blond, Gerardus Tripel, Oertarwe Blond en Château Neubourg. Tot slot heeft Gulpener nog twee bronzen medailles gekregen voor Sterk Rogge Tripel en Ijsbock.

Bij de European Beer Challenge ging het prijzenfestijn nog even door:

    Château Neubourg - Dubbel Goud
    Gulpener Korenwolf - Dubbel Goud
    Gulpener Pilsner - Dubbel Goud
    Oertarwe blond - Goud
    Gulpener Ur-Pilsner (biologisch) - Goud
    Gulpener Ur-Weizen (biologisch) - Zilver
    Gerardus Blond - Goud
    Gerardus Dubbel - Zilver
    Gerardus Tripel - Goud

Alle drie de biologische bieren van Gulpener zijn dus in de prijzen gevallen.

Vanaf zijn vakantieadres reageerde directeur Jan-Paul Rutten: "Dit is echt wel heel bijzonder! Vette ode aan ons brouwteam! Volgende week vlaai en bier (want dan ben ik er zelf ook weer). Het nieuwe, meest duurzame brouwhuis van Europa, werpt haar vruchten af. En hoe!"

Toevallig is Gulpener in de bonus nu bij AH.  Een six-pack normale Gulpener voor maar 3,19 Euro. En een flesje Chateau Neubourg voor maar 1,04 Euro. Ook het UR-Pilsener en UR-IPA in de aanbieding.
Reply
Dat gun ik de eigenaar van harte. Echt een toffe gast. Dan zal de ijsbock van Gulpener ook in de aanbieding zijn. Dat is echt een aanrader.
Reply
Ik vind het prima pils, prima Korenwolf, prima UR en prima Gerardus, maar ik vind het ook weinig onderscheidend, het is de reden waarom ik minder in het paviljoen om de hoek te vinden ben dan logisch zou zijn.
Reply
Aantal jaar terug eens op het hopoogstfeest van Gulpener geweest omdat ik toch toevallig in de buurt was. Sympathiek evenement.
Reply
Beste bier van Nederland is natuurlijk Alfa.
Reply
(04-05-2023, 19:30)pudpong3 Wrote: Beste bier van Nederland is natuurlijk Alfa.

Hoewel ik daar vandaan kom, vind ik het niet te pruimen. Voor mij te waterig. Nieuw proeflokaal met horeca is prachtig geworden. De moeite om te bezoeken en in de buurt te wandelen of fietsen.
Reply
(04-05-2023, 19:47)Timothy\s Monster Wrote:
(04-05-2023, 19:30)pudpong3 Wrote: Beste bier van Nederland is natuurlijk Alfa.

Hoewel ik daar vandaan kom, vind ik het niet te pruimen. Voor mij te waterig. Nieuw proeflokaal met horeca is prachtig geworden. De moeite om te bezoeken en in de buurt te wandelen of fietsen.

Ik heb er ook echt niks mee. 
Chateau Neubourg is wel echt lekker. Maar dat vind ik ook van Hertog Jan, Brand en Grolsch.
Reply
Bier hoort in een groen flesje.
Reply
Waar doel je op? Toch niet Heineken ofwel, kan anders alleen Grolsch bedenken, maar dat doet toch echt onder voor Hertog Jan en Gulpener
Reply
(08-05-2023, 15:24)Gerblansky Wrote: Bier hoort in een groen flesje.
Dat is niet juist. Bier hoort in een bruine fles. Dan blijft het langer goed. Vandaar dat kratten met groene flesjes erin een kartonnetje erop hebben liggen.
Reply
Als er pils gehaald moet worden is dat eigenlijk altijd Hertog Jan bij mij. Heineken kan ik ook mee leven, behalve als je van HJ halverwege de avond moet overstappen. Dan heb je wel goed in de gaten dat er een groot verschil tussen zit. Anderzijds, na genoeg pils verdwijnt ook dat verschil wel weer naar de achtergrond.
Reply
Jep, de eerste zes Dommelsch moest je snel drinken, de rest proefde je toch niet meer.
Reply
Sinds Birra Morretti in NL te koop is heb ik geen ander pils meer in huis gehad. Prima fris biertje voor warme dagen, smaakt thuis net zo lekker als in Italië.
Reply
(08-05-2023, 15:24)Gerblansky Wrote: Bier hoort in een groen flesje.

(08-05-2023, 22:28)Gunnar Wrote: Sinds Birra Morretti in NL te koop is heb ik geen ander pils meer in huis gehad. Prima fris biertje voor warme dagen, smaakt thuis net zo lekker als in Italië.

[Image: 4-A734294-BA70-4-EB5-8-C6-C-4796-D178-C7-A8.jpg]
[+] 3 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
Als het even kan rij ik voor pils naar Duitsland, volgorde van voorkeur kan veranderen naar aanleiding van een aanbieding maar is principe Urquell, Staropramen, Jever. Meestal halve liters want een krat van 20x0,5 is net zo duur als eentje van 24x0,33. 
Ik heb aan Koningsdag een doos Koningsbier van de Stadshaven Brouwerij uit Rotterdam overgehouden. Die ga ik bewaren tot een wedstrijd van het Nederlands elftal want het is een oranje gekleurd pils. Ondanks de kleur prima te drinken trouwens.
Reply
Ik vind Alfa juist een smakelijk zacht biertje. Schijn volgens andere pilsliefhebbers een aparte smaak te hebben omdat bv ook graag Grolsch of Brand drink. Heineken en Bavaria vind ik een bijna chemische bijsmaak hebben. In Duitsland vond ik bv Bitburger lekkerder dan Warsteiner. Löwenbrau (München) en Ganter (omgeving Freiburg) Pilz (Praag) vind ik de lekkerste pintjes die ik ooit van de tap gehad heb. Vanwege de hoge levensmiddelenprijzen haal ik bij Lidl Perlenbacher uit blik of Kordaat flesjes per krat. Kordaat lijkt overigens verdacht veel op Schultenbrau.
Reply
(08-05-2023, 18:05)ahha Wrote: Waar doel je op? Toch niet Heineken ofwel, kan anders alleen Grolsch bedenken, maar dat doet toch echt onder voor Hertog Jan en Gulpener

In Nederland drink je Grolsch, dat lijkt me logisch.
Reply
(10-05-2023, 10:32)Gerblansky Wrote:
(08-05-2023, 18:05)ahha Wrote: Waar doel je op? Toch niet Heineken ofwel, kan anders alleen Grolsch bedenken, maar dat doet toch echt onder voor Hertog Jan en Gulpener

In Nederland drink je Grolsch, dat lijkt me logisch.

Wellicht als de aarde is vergaan en het laatste beschikbare pils is Grolsch.
Reply
En zelfs alle breezers op zijn.
Reply
(10-05-2023, 14:33)Piet Knaak Wrote:
(10-05-2023, 10:32)Gerblansky Wrote:
(08-05-2023, 18:05)ahha Wrote: Waar doel je op? Toch niet Heineken ofwel, kan anders alleen Grolsch bedenken, maar dat doet toch echt onder voor Hertog Jan en Gulpener

In Nederland drink je Grolsch, dat lijkt me logisch.

Wellicht als de aarde is vergaan en het laatste beschikbare pils is Grolsch.

(10-05-2023, 14:42)Willie Wrote: En zelfs alle breezers op zijn.


Wat is deze wansmaak?
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Katholieken
Reply
Ah, die hebben liever een flesje kleine kinderen.
Reply
(10-05-2023, 15:18)Schobbeyak Wrote: Ah, die hebben liever een flesje kleine kinderen.

Hey, niet alle katholieken zijn ki............oh wacht, laat maar.
Reply
De grazzers pils praatgroep....
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)