Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De grazzers bier en whisky praatgroep
Ik bestel zelf via Mr Hop, toffe gasten en ze hebben een mooi arsenaal aan bieren.
Reply
Ik drink nu veel Utrechts bier; Oproer, Kromme Haring, VandeStreek, Maximus.
Reply
Ik drink nu koffie met skeere Duitse wodka van de Aldi
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Gin tonic, witte wijn, rode wijn, grand marnier, metaxa, bier.

Ja, het was gezellig en ja ik ben blij dat ik morgen niet heel vroeg op moet.
Reply
(30-04-2020, 18:22)kurtje Wrote: Voor de liefhebbers; vanmiddag is deze bij mij thuisbezorgd. Weet normaal nooit zo goed waar ik bier het beste online kan bestellen maar blij dat ik door iemand op dit pareltje ben gewezen:
https://www.jopenbier.nl/product/ba-baracus-box/

Met pasen de Jopen Big Bang Box thuisgestuurd gekregen. Op 1 biertje na allemaal erg lekker. Dat ene biertje was de "Apri-gose in der hose". Erg zure smaak.
Reply
*schop omhoog* nav de laatste posts in het culinaire topic.

Op whisky gebied staan hier oa de Nikka Coffey Grain en Nikka from the barrel open. Verder een Dalwhinnie Winter’s Gold, die vind zelfs mijn vriendin lekker op een koude winterdag.

Qua speciaalbieren drink ik in de winter het liefst een stout of porter, de Narwhal Imperial Stout van Sierra Nevada of Hel & Verdoemenis van De Molen bijvoorbeeld.
Reply
Naast de wijnconsumptie ben ik ook guildmember van brouwerij de Moersleutel en sla ik regelmatig een bak mixed IPA's in.
Reply
Karmeliet Trippel
Grutte Pier Trippel
Moinette Blond
St Bernardus Abt 12

En inderdaad af en toe een smoked Porter waarmee je zo in één slok een pak roggebrood naar binnen werkt. Die van Martinus vind ik erg lekker.
Reply
Ik zit inmiddels aan 732 verschillende bieren op Untappd.
Heb nog steeds bieren uit de Beery Christmas adventskalender klaarstaan van afgelopen jaar; zo druk met andere dingen geweest dat ik nog maar op de helft zit.
Reply
De laatste tijd fan van de Hibernatus van Lupulus. Lekker winterbiertje met een koffie-achtige nasmaak zonder overdreven bitterheid.
Reply
(01-02-2023, 11:45)Gunnar Wrote: Qua speciaalbieren drink ik in de winter het liefst een stout of porter, de Narwhal Imperial Stout van Sierra Nevada of Hel & Verdoemenis van De Molen bijvoorbeeld.

Ja, een stevige donkere beuker in de winter vind ik ook lekker. Verrassend genoeg bevalt de Kees Chocelate Fudge Stout me erg goed.
Reply
Ik ben aan het bijkomen van een maand lang gratis Amstel drinken, ik meld mij over een paar weken weer in dit topic.
Reply
Welke weddenschap had je verloren?
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
(01-02-2023, 14:45)Timothy\s Monster Wrote: De laatste tijd fan van de Hibernatus van Lupulus. Lekker winterbiertje met een koffie-achtige nasmaak zonder overdreven bitterheid.

Heb ik laatst bij de lokale slijter gekocht, beviel mij ook wel. Verder fan van de Ø Høly Night van Dutch Bargain, een Christmas stout die ook in januari nog prima smaakte.
De Jopen Meesterstuk 2023 was ook weer een stout, maar die laat ik voorlopig nog even rusten. Heb nog wel een paar Meesterstukken van voorgaande jaren, volgens mij verschillende pastry stouts. Binnenkort maar weer eens een van open trekken.
Reply
Maar vinden jullie de prijzen niet soms absurd? Moersleutel staat hier ook bij de Appie, maar ik heb nog nooit de neiging gehad om dat te kopen. Ik kocht paar weken terug in Antwerpen een koud blik Frontaal juice punch voor 2,50, dat was prima en lekker en dan kijk ik op de site van Frontaal en dan vragen ze doodleuk 3,15. Dan hou ik het wel bij een Kerel.
Reply
(01-02-2023, 18:57)Willie Wrote: Maar vinden jullie de prijzen niet soms absurd? Moersleutel staat hier ook bij de Appie, maar ik heb nog nooit de neiging gehad om dat te kopen. Ik kocht paar weken terug in Antwerpen een koud blik Frontaal juice punch voor 2,50, dat was prima en lekker en dan kijk ik op de site van Frontaal en dan vragen ze doodleuk 3,15. Dan hou ik het wel bij een Kerel.

Het is wel prijzig ja.
Moersleutel ben ik al tijd fan van maar twijfel ook regelmatig of ik lidmaatschap doorzet.

Die IPA collectie koop ik vaak net over de grens in Belgie, stuk goedkoper daar.
Reply
(01-02-2023, 18:03)Willie Wrote: Welke weddenschap had je verloren?
 
Geen verloren weddenschap maar een bijkomstigheid van werken in de hier zo vaak verfoeide kapitalistische livemuziek industrie.
Reply
(01-02-2023, 19:30)jodocus Wrote:
(01-02-2023, 18:03)Willie Wrote: Welke weddenschap had je verloren?
 
Geen verloren weddenschap maar een bijkomstigheid van werken in de hier zo vaak verfoeide kapitalistische livemuziek industrie.

Van je Vrienden van Amstel Live moet je het hebben.
Reply
(01-02-2023, 18:57)Willie Wrote: Maar vinden jullie de prijzen niet soms absurd? Moersleutel staat hier ook bij de Appie, maar ik heb nog nooit de neiging gehad om dat te kopen. Ik kocht paar weken terug in Antwerpen een koud blik Frontaal juice punch voor 2,50, dat was prima en lekker en dan kijk ik op de site van Frontaal en dan vragen ze doodleuk 3,15. Dan hou ik het wel bij een Kerel.

Ach, peanuts vergeleken bij een Lowlands-kaartje Wink

Tsja een speciaalbiertje kan inderdaad ook thuis best duur zijn, maar ik drink er dan meestal maar 1 en ben daar als het een stout is zo een uur zoet mee, dus ach.
Reply
(01-02-2023, 18:57)Willie Wrote: Maar vinden jullie de prijzen niet soms absurd? Moersleutel staat hier ook bij de Appie, maar ik heb nog nooit de neiging gehad om dat te kopen. Ik kocht paar weken terug in Antwerpen een koud blik Frontaal juice punch voor 2,50, dat was prima en lekker en dan kijk ik op de site van Frontaal en dan vragen ze doodleuk 3,15. Dan hou ik het wel bij een Kerel.

Maar wanneer dacht jij voor het laatst bij een willekeurig product: goh, dat is goedkoop!
Reply
Gisteren.

Maar dat was geen blik bier voor 8 euro.
Reply
Ik proef het verschil ook echt niet. Rochefort 10 blijft hier favoriet. Die kost tegenwoordig 3,20 euro bij de Appie, maar gelukkig vlak over de grens iets van 2,10 euro.
Reply
Mwah met een avondje speciaalbier thuis ben ik een stuk goedkoper uit dan een avondje kroeg. Dus dan trek ik met liefde een fles of blik van €5 open om daar met kleine teugen van te genieten.
Reply
Gister de laatste flessen van mijn voorraadje Duitse donkere winterbiertjes opgedronken. Mijn favcorieten zijn Weltenburger Kloster Barock Dunkel, Andechser Doppelbock Dunkel, Schneider Weisse Aventinus Tap 6 en Schneider Weisse Aventinus Eisbock. Volgende ritje naar een Getränkemarkt maak ik als het warm genoeg is om weizens te drinken in de tuin.
Reply
Die Schneider Eisbock krijg je ook bij Mitra. Lekker biertje is dat.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)