Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De grazzers bier en whisky praatgroep
#76
Oblomov en Der Witz inderdaad. Concerthuis vond ik zelf wat tegenvallen qua bier, maar je kan er wel heerlijk eten.
Reply
#77
Zit nu aan een heerlijke Tre Fontane tripel uit Italië. Toppertje.
Reply
#78
Ik aan een Nero d'Avola. Wanneer je van wijnen houdt, waarvan de druiven op vulkanische grond zijn gegroeid wel een aanrader.
Erg goedkoop wel. Schrik daar niet teveel van. De smaak is droog, minder simpel, echter zeer verrassend.
Verdertoch een duurdere reserva bij een kennis geproefd.
Reserve de La Baume. Een bijna ouderwetse Cabernet-Syrah.
Reply
#79
Gisteren een pink imperial Smile
Reply
#80
Een tripel Karmeliet voor bij de ronde van Vlaanderen
Reply
#81
Daar heb ik er ook een paar van liggen.

En mijn favoriet van het moment; Duvel tripel hop citra
Reply
#82
Tripel Karmeliet
Zo ben je nuchter
Zo ben je het niet
Reply
#83
Paasij van ‘t IJ, wel lekker maar tikkie te zoet voor mijn smaak.
Straks nog maar een Kwaremont opentrekken op de overwinning van Terpstra.
Reply
#84
Tripel Karmeliet blijft lekker. Vorige week op het terras op de markt kn Sittard gehad.
Reply
#85
Palladius uit Zuid-Afrika (2013)
Een wijn die bewijst dat de Nieuwe Wereld fantastisch subtiele terroirgedreven wijnen kan maken.

http://www.wijnkooperijdelange.nl/2015-palladius.html
Reply
#86
nu een grote Blackstar gekocht, binnekort open doen
Quote:The base of the Black Star is the Halen Mariënrode Quadrupel 12 that has ripened for five long years on old oak barrels. These oak barrels have served in their previous lives to mature peated whiskey and bourbon. When tasting the Black Star, this peat and bourbon aroma is all around. This is a beer that is five years old, and yes it is black.

Limited production with numbered bottles 800 bottles.
Reply
#87
Vandaag bij een zelf gemaakte Haringsalade gedronken een tweetal pijpjes Texels Vuurbaak.
Niet te versmaden.
Quote:https://www.beerwulf.com/nl/p/texels-vuu...gJ2jfD_BwE
Reply
#88
Laphroaig fans in de zaal? Ik zit as we speak aan mijn eerste glas. De smaak van turf sprak mij altijd al aan in een whisky, en met een subtiele verwijzing naar deze destilleerderij als cadeau voor mijn afstuderen heb ik nu de beschikking over een fles inclusief een gratis 'square foot' van het eiland.
Hoe dan ook, de smaak is vrij 'pittig' en direct; rokerig en grof met een soort ziltige afdronk erbij. Heel uitgesproken en niet zoals ik de wat zoetige en vettige smaak van Jameson of Johnny Walker gewend ben.
Okee genoeg gesnob verder, ik weet er verder ook geen reet van.


Kreeg overigens de opmerking dat ik met een blok turf ook wel tevreden had kunnen zijn.
Reply
#89
Toen ik 18 was, 1985, ben ik keer zooooo gigantisch dronken geworden van wizkie dat ik die daarna nooit meer heb gedronken. Het was op de verjaardag van mijn oma en met 2 ooms aan de wizkie gegaan. Waar oma alle flessen vandaan toverde is me nu nog een raadsel. Kan het helaas niet meer vragen want ze is inmiddels dood.
Reply
#90
Vanavond een whiskey proeverij in een kroeg. Drink het weinig dus ga het eens ontdekken
Reply
#91
ik ben op zoek naar deze 2 soorten whisky.

de Old Samuel lijkt wel helemaal nergens meer te krijgen,ik kocht m 2 jaar geleden gewoon bij de Gall& Gall
De Wild turkey kocht ik eerst in duitsland bij de Kaufland,maar is ook uit de handel.

Ik woon in Maastricht,is er iemand die 1 van deze 2 weet uit te halen??


Attached Files Thumbnail(s)
       
Reply
#92
(22-04-2018, 13:24)kesselman Wrote: ik ben op zoek naar deze 2 soorten whisky.

de Old Samuel lijkt wel helemaal nergens meer te krijgen,ik kocht m 2 jaar geleden gewoon bij de Gall& Gall
De Wild turkey kocht ik eerst in duitsland bij de Kaufland,maar is ook uit de handel.

Ik woon in Maastricht,is er iemand die 1 van deze 2 weet uit te halen??

Ik ga er van uit dat je het www reeds geraadpleegd hebt, maar die Old Samuel schijnt problemen te hebben met de productie en nergens te krijgen te zijn.

https://thewhiskypedia.com/old-samuel-blended-bourbon

Wild Turkey kan je hier kopen.

https://www.amazon.co.uk/Wild-Turkey-Ame...B00A668YF6
Reply
#93
(06-04-2018, 23:33)edjuuh1990 Wrote: Laphroaig fans in de zaal? Ik zit as we speak aan mijn eerste glas. De smaak van turf sprak mij altijd al aan in een whisky, en met een subtiele verwijzing naar deze destilleerderij als cadeau voor mijn afstuderen heb ik nu de beschikking over een fles inclusief een gratis 'square foot' van het eiland.
Hoe dan ook, de smaak is vrij 'pittig' en direct; rokerig en grof met een soort ziltige afdronk erbij. Heel uitgesproken en niet zoals ik de wat zoetige en vettige smaak van Jameson of Johnny Walker gewend ben.
Okee genoeg gesnob verder, ik weet er verder ook geen reet van.


Kreeg overigens de opmerking dat ik met een blok turf ook wel tevreden had kunnen zijn.

Overlaatst geprobeerd. Was niet mijn ding
Reply
#94
(25-04-2018, 09:03)pudpong3 Wrote:
(22-04-2018, 13:24)kesselman Wrote: ik ben op zoek naar deze 2 soorten whisky.

de Old Samuel lijkt wel helemaal nergens meer te krijgen,ik kocht m 2 jaar geleden gewoon bij de Gall& Gall
De Wild turkey kocht ik eerst in duitsland bij de Kaufland,maar is ook uit de handel.

Ik woon in Maastricht,is er iemand die 1 van deze 2 weet uit te halen??

Ik ga er van uit dat je het www reeds geraadpleegd hebt, maar die Old Samuel schijnt problemen te hebben met de productie en nergens te krijgen te zijn.

https://thewhiskypedia.com/old-samuel-blended-bourbon

Wild Turkey kan je hier kopen.

https://www.amazon.co.uk/Wild-Turkey-Ame...B00A668YF6

de wild turkey heb ik idd in Dui in de Real kunnen vinden Smile

die andere is idd nergens te vinden,zonde want hij is heerlijk!
Reply
#95
Findlaters blended Scotch, ooit 19,95 gulden bij Gall & Gall. Tegenwoordig slechts nog vanuit GB voor 30 euro per fles.

Quote:https://www.bing.com/images/search?view=...ajaxhist=0
Reply
#96
Ik ben erachter gekomen dat er een speciaalbierwinkel dicht bij mij in de buurt zit met een (erg) groot assortiment. Nu heb ik mezelf als doel gesteld om hier alles - met uitzondering van wat IPA en Stout - van te proberen en uiteraard te keuren op geordende stijl. Aangezien ik de aanpak nog niet helemaal uitgewerkt heb ben ik het mezelf nog moeilijker gaan maken door als testcase bij de speciaalbieren van de Jumbo te beginnen. Die bestaat simpelweg uit rechtsonder in het meest rechtse vak beginnen en langzaam toewerken naar linksboven. Inmiddels wel door de eerste 2 rekken heen.
Reply
#97
Wat heeft die speciaalbierenzaak dan met de Jumbo te maken?
Reply
#98
Waarschijnlijk dat ie zich eerst even in aanvangs-breedte wil oriënteren. Eerst de basissoorten zien, daarna de speciale specials ontdekken.
Reply
#99
Hahahahahaha. Ik denk nu gaat het komen over die speciaal bierzaak en dan eindigen we in de Jumbo hahaha.
Reply
(26-07-2018, 17:15)Koen Wrote: Wat heeft die speciaalbierenzaak dan met de Jumbo te maken?

(26-07-2018, 17:57)Fenderboy Wrote: Waarschijnlijk dat ie zich eerst even in aanvangs-breedte wil oriënteren. Eerst de basissoorten zien, daarna de speciale specials ontdekken.

Precies, ik schrok wat door de grootte waardoor ik niet echt duidelijk heb hoe het aan te gaan pakken haha. Daarom wilde ik op wat kleinere schaal testen wat wel of niet werkt, wat ik nu dus doe door de hele Jumbo langzaam kaal te plukken en ze mee te nemen in Untappd. Dat lijkt me echter niet de handigste strategie, want voor het halen van 15 biertjes was ik dan al een kwartier bezig. Thuis wat uitzoeken zou fijner zijn.

In mijn hoofd zit nu om gewoon bij de speciaalbierenzaak langs te gaan en te vragen of ze een volledig overzicht van alle bieren hebben. Het liefst op posterformaat om er echt iets moois van te maken. Maar als er mensen met andere suggesties zijn, dan hoor ik het graag!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)