Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De grazzers bier en whisky praatgroep
(10-07-2023, 23:50)Cel Wrote:
(10-07-2023, 14:15)Willie Wrote: Afgelopen zaterdag geprobeerd Breda onveilig te maken, maar daarvoor was het te warm, dus maar op het terras bij Frontaal en Brack gehangen en het hele centrum niet gezien. Leuke plekken voor de net-niet-hipster-maar-wel-veertigers-die-nog-denken-dat-ze-stoer-zijn.
Brack is wat leuker dan Frontaal, qua sfeer en ook qua bieren. Andere aanraders in Breda zijn Belgique, de Beyerd (oudbollig maar wel beste bierkaart), Big Belly.

52 maar je bent zo oud als je je voelt. 6 maanden was dat helaas 100+ maar sinds een week of drie weer als "vanouds" Wink
Erg goeg om te horen dat je je beter voelt, meen me te herinneren dat je Primavera moest laten schieten dit jaar vanwege ziekte. Gelukkig gaat het beter!
Reply
(11-07-2023, 10:04)Kalters Wrote:
(10-07-2023, 23:50)Cel Wrote:
(10-07-2023, 14:15)Willie Wrote: Afgelopen zaterdag geprobeerd Breda onveilig te maken, maar daarvoor was het te warm, dus maar op het terras bij Frontaal en Brack gehangen en het hele centrum niet gezien. Leuke plekken voor de net-niet-hipster-maar-wel-veertigers-die-nog-denken-dat-ze-stoer-zijn.
Brack is wat leuker dan Frontaal, qua sfeer en ook qua bieren. Andere aanraders in Breda zijn Belgique, de Beyerd (oudbollig maar wel beste bierkaart), Big Belly.

52 maar je bent zo oud als je je voelt. 6 maanden was dat helaas 100+ maar sinds een week of drie weer als "vanouds" Wink
Erg goeg om te horen dat je je beter voelt, meen me te herinneren dat je Primavera moest laten schieten dit jaar vanwege ziekte. Gelukkig gaat het beter!
Klopt. En de afgelopen 6 maanden nog veel meer zaken waaronder een reeds geplande vakantie naar Chili. Het ging van superfit naar omvallen in een week of zo. Nu weer gezond nadat de oorzaak was gevonden en is opgelost.
Reply
In tegenstelling tot zogenaamd bierland Duitsland kom je in Frankrijk wel eenvoudig aan je trekken. Tripel hop citra is blijkbaar niet de enige tripel hop van Duvel en Grimbergen blijft een leuk merk met veel verschillende soorten. De sixpacks triple hops en pale ales gaan er gretig doorheen.
Reply
Samen met een brouwer kameraad een partij The Great Migration 2 Barrel Aged by Nøgne Ø weggetikt. Ik ben blij dat ik dit nog kan typen... Heerlijk en gevaarlijk spul.
Reply
Morgen en zaterdag naar Burgbierfestival in Ermelo. Dat wordt ook heerlijk en gevaarlijk.
Reply
Vandaag eens de moeite genomen om in plaats van bij de plaatselijke Mitra of een Duitse bierhal eens van wat verder weg bier te halen. Overweldigend veel keus en soms absurde prijzen. Thuis gekomen met oa Westvleteren (4,95!), Cantillon Oude Geuze, Oud Beersel Oude Kriek, twee verschillende jaargangen St. Bernardus kerstbier en Ayinger Celebrator, een Doppelbock die ik in Duitsland nooit heb kunnen vinden.
Reply
De Celebrator is wel een topbier, helaas heeft mijn lokale slijter hem dit jaar niet. Gisteren de laatste Westvleteren 12 open getrokken, binnenkort maar weer eens nieuwe inslaan.
Reply
De Ayinger Celebrator is inderdaad een prima bockbier, helaas niet naar goed Duits gebruik in een 0,5 liter fles maar in eentje van 330ml. De Jopen 4 Granen Bok deed er weinig voor onder trouwens.
Reply
Jopen is goed inderdaad, verder voldoet de dubbelbock van Brand ook prima aan mijn behoefte.

Ook lekker bier voor dit weer; de baltic porter van BRLO.
Reply
Gunnar, hoe was de imperial pastry porter?
Reply
(10-01-2024, 13:30)Willie Wrote: Gunnar, hoe was de imperial pastry porter?

Je bedoelt het Meesterstuk 2024 van Jopen? Die heb ik inderdaad in huis, maar nog niet opengetrokken. Heb er maar een paar, want schreeuwend duur. Ergens in de winter gaat er nog wel een open en de rest laat ik staan voor de komende jaren.
Reply
Ja, ik zou bij de Plus kijken. Daar pikte ik 75cl op voor 7,50. Net als het kerstbier van Uiltje.
Reply
(10-01-2024, 14:03)Willie Wrote: Ja, ik zou bij de Plus kijken. Daar pikte ik 75cl op voor 7,50. Net als het kerstbier van Uiltje.

Bij de AH ook voor dezelfde prijs in de bonus. Meesterstuk zojuist eerste glas van gehad. Doet me denken aan de Barista Chocolate quad van Kasteel, maar dan met een klein zuurtje. Daardoor wel een iets frissere afdronk.
Reply
Qua speciaal bieren naast Alfa of Grolsch pils geraakte ik niet bepaald ver zo over 't algemeen. Affigem of West Malle daar bleef 't dan wel bij tot nu toe dacht ik, echter: Vond ik bij de Duitse grootgrutter een fles (75 cl) Abbaye de Vauclair Imperiale, waardoor m 'n smaakpapillen danig positief werden geprikkeld. Qua kruiden, zoet/fruit en hop proefde ik nog nooit een blond bier zo in balans.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)