Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tool
#26
Quote:You probably get sick of questions about how the record’s going, but – I mean you’re in a studio making new material, then you’re preparing to tour with older stuff – how does all that sync up in your brain?
We are really just in a rehearsal space at this point, we never really get into a proper studio until everything is completely written, then we book time and knock out the recording process as quickly as possible. So we’re still like in the writing mode. So we’re in the rehearsal space here, so we start our rehearsals playing through the old songs to get the cobwebs out of those: we have a gig coming up, then we start working on the new things. So that works out OK, that way.

I read in a recent interview that you’re working on, I guess, the “Lateralus” of this album – your big song that’s going to define the whole record – how’s that coming?
Um: really good. I mean we’re still – believe it or not! – still working on it [laughter] – it’s like an ever-evolving thing, it’s probably going to turn into a thing that’s like, uh, a big trilogy type of feel to it, sort of life, just like Disposition and Intension and Triad, like on the Lateralus record or something. It will probably be over a 20-minute piece when it’s all finished, so it will be a good part of the record. We’re dealing with it in sections, but it’s coming together really well, we’re having lots of fun working on it, that’s for sure.
#27
Ik hoop voor het nieuwe album een goede afwisseling van lange en korte nummers (die geen tussentstukken zijn), zoals op Ænima. Een van de problemen van 10,000 Days was dat sommige nummers te lang doorgingen.
#28
halfempty/full Wrote:Ik hoop voor het nieuwe album een goede afwisseling van lange en korte nummers (die geen tussentstukken zijn), zoals op Ænima. Een van de problemen van 10,000 Days was dat sommige nummers te lang doorgingen.

Dat vind ik uberhaupt van elk Tool album. Duren allen 20 minuten te lang.
#29
Als dit 20min stuk net zo wordt als Disposition-Reflection-Triad dan mogen ze van mij 3 van die 20min stukken op het album zetten en klaar.
#30
Quote:In een gesprek met het Amerikaanse online metalmagazine Loudwire heeft Tool drummer Danny Carey verteld dat het nieuwe album van de band naar alle waarschijnlijkheid begin 2014 verschijnt.

Het leek er eerst op dat de langverwachte opvolger van 10,000 Days (2006) nog dit jaar zou verschijnen, maar dat is niet echt haalbaar volgens Carey: 'Ik denk niet dat dat zal lukken. We kunnen de plaat af hebben tegen het einde van dit jaar, maar als we de hem dan ook nog fysiek moeten laten produceren en met de platenmaatschappij rond de tafel moeten zitten... dan lijkt het me erg lastig om de plaat voor de kerstdagen in de winkels te krijgen. We zien wel hoe het loopt, waarschijnlijk wordt het dus begin 2014.'

Carey werkt samen met Adam Jones (gitaar) en Justin Chancellor (bas) aan het nieuwe materiaal - vooralsnog zonder frontman Maynard James Keenan. 'We werken momenteel aan onze partijen en aan de composities - spoedig zullen we met z'n vieren aan de songs werken. We werken er elke dag aan en het gaat erg goed.'
#31
in de studio? https://twitter.com/JustinC_Tool/status/...3457545218
#32
Dat werd tijd.
#33
Ze zijn al langer bezig haar. Al x aantal maanden geleden hadden ze het erover dat ze halverwege waren.
#34
zullen ze dan volgende zomer al de europeese festivals doen?
#35
kesselman Wrote:zullen ze dan volgende zomer al de europeese festivals doen?

Zekers, is goed geld verdienen.
#36
Danny Carey;
Quote:“It’s still the three of us right now and four of us it will be soon, you know, just working on all our parts and working on our compositions together,” Carey says, referring to Keenan’s current absence from the recording sessions. “Stylistically, we’re trying to push things in different ways, but it always comes out sounding like Tool no matter what we’re trying to do. We’re working everyday on it and it’s going really well, so I’m hoping we’ll get into the studio by the end of the year.”

When we asked about a possible 2013 release date for the album, Carey responded, “I doubt it. Right now, since we haven’t started tracking stuff at this point, it’ll be hard. We could have the record finished by the end of the year — that’s a possibility, but the logistics of getting it manufactured and getting the record company in line and all this stuff, I doubt we’ll be able to get it out before Christmas. We’ll see how it goes. Most likely, it’ll be early 2014.”
#37
Exact dezelfde quote als Bigbird maar dan in t engels.
#38
Nouja, met een stukje erbij dat het nieuwe materiaal hetzelfde klinkt als het oude. Wat ik erg jammer zou vinden, aangezien ik vind dat de Tool-formule wat metaalmoeheid begint te vertonen.
#39
Hoezo? Elk album klinkt anders, zij het met behoud van de Tool-signatuur.
En als er één sound is die de tand des tijds kan doorstaan...

Undertow was een vocaal wonder, Aenema is Adam Jones' beste beurt, Lateralus is het beste drumalbum aller tijden, en de baslijnen op 10000 Days waren wat mij betreft de rode draad doorheen die plaat.

Dus wat volgt nu, is de vraag. Ze zijn inderdaad maar met vier, alleen heb ik nog niet de indruk dat hun formule 'oud' is. Zoiets zou enkel op een nieuw album kunnen blijken, en hen kennende zullen ze wat elektronische uitstappen e.d. wel aandurven.
#40
Ik hoor zelf de progressie op 10,000 Days niet echt, te veel nummers klinken als mindere versies van eerdere numers. Daarnaast heb ik het gevoel dat de nummers te lang opgerekt werden. Via interview krijg ik ook het idee dat de bandleden zelf er niet zo veel om geven. Ik zou het echt gaaf vinden als op het nieuwe album een nummer staat van 2,5 minuut ofzo (en dat niet zo'n interlude). Daarnaast hoop ik dat Adam Jones is wat gaat proberen met alternatieve stemmingen.
#41
Als Jones anders gaat stemmen, dan is er geen sprake meer van Tool.
Op 10000 Days liet Jones zich gewoon volledig gaan. Compleet 'luie', minimalistische aanpak. De ritmesectie nam het toen gewoon over. Het zou me niet verbazen dat Justin C. de de facto leiding van de band nu op zich neemt, en dat nieuwe klankpaletten eerder van hem komen.

10000 Days vind ik zeker niet het minste album van Tool. Conceptueel gezien vind ik Aenema minder sterk, omdat er een paar nietszeggende -doch enorm leuke- nummers op staan zoals Hooker with a Penis. Daarom heb ik ook meer naar 10000 Days geluisterd, al geef ik je wel gelijk dat een paar nummers net wat te veel op Lateralus-werk lijken. Met name Wings pt. 2 en Right in Two.

Anderzijds blonk een Rosetta Stoned wel uit door een gedurfde aanpak. Zeker als ze dat nummer live spelen... klinkt zo trashy als wat.

Nee, deze band geraak ik vooralsnog niet beu. En zij ook niet, al is het maar omdat ze wellicht in de top-10 van meest winstgevende muzikale ondernemingen staan.
#42
Quote:I’m gonna stop by the rehearsal space today, in theory, having beaten them up going, “please give me music, please give me music, please give me music, please give me music, please give me music.” In theory they have a CD for me today, to listen to some jams, so we can get this thing going

aldus MJK via Twitter

Hier nog een uitgebreid interview met de man: http://www.wtfpod.com/podcast/episodes/e...mes_keenan

Toch vreemde werkwijze, muziek is af en Keenan komt binnen voor de teksten en zang.
#43
Mwah, de broertjes Dessner maken nummers en dan mag Matt Berninger besluiten of hij de nummers daadwerkelijk gaat zingen op plaat.

Ik ben geen muzikant, maar wat ik van creatieve processen binnen bands weet vind ik dit niet een hele vreemde werkwijze.
#44
BigBird Wrote:
Quote:I’m gonna stop by the rehearsal space today, in theory, having beaten them up going, “please give me music, please give me music, please give me music, please give me music, please give me music.” In theory they have a CD for me today, to listen to some jams, so we can get this thing going

aldus MJK via Twitter

Hier nog een uitgebreid interview met de man: http://www.wtfpod.com/podcast/episodes/e...mes_keenan

Toch vreemde werkwijze, muziek is af en Keenan komt binnen voor de teksten en zang.

http://www.youtube.com/watch?v=O0P7v17_iog
#45
Willie Wrote:Mwah, de broertjes Dessner maken nummers en dan mag Matt Berninger besluiten of hij de nummers daadwerkelijk gaat zingen op plaat.

Ik ben geen muzikant, maar wat ik van creatieve processen binnen bands weet vind ik dit niet een hele vreemde werkwijze.
Doet Tool dit niet al sinds day one? Maakt toch niemand de fuck uit eigenlijk, zolang het maar niveau haalt.
#46
Ik denk dat de meeste goeie bands het zo doen, hoor.
Behalve met de lyrics, maar MJK zei ooit dat die er totaal niet toe doen. Het kunnen net zowel geluiden zijn.
#47
Aron Wrote:
Willie Wrote:Mwah, de broertjes Dessner maken nummers en dan mag Matt Berninger besluiten of hij de nummers daadwerkelijk gaat zingen op plaat.

Ik ben geen muzikant, maar wat ik van creatieve processen binnen bands weet vind ik dit niet een hele vreemde werkwijze.
Doet Tool dit niet al sinds day one? Maakt toch niemand de fuck uit eigenlijk, zolang het maar niveau haalt.

Volgens mij is dat pas vanaf het laatste album. Maar volgens mij is de muziek niet 100% af, hij heeft (of had) ook nog zijn muzikale toevoegingen.
#48
Dit interview blijkt trouwens al bijna halfjaar oud te zijn (MJK heeft t over zijn aankomende verjaardag, en hij is in april jarig).
#49
Uplift Wrote:Als Jones anders gaat stemmen, dan is er geen sprake meer van Tool.
Op 10000 Days liet Jones zich gewoon volledig gaan. Compleet 'luie', minimalistische aanpak. De ritmesectie nam het toen gewoon over. Het zou me niet verbazen dat Justin C. de de facto leiding van de band nu op zich neemt, en dat nieuwe klankpaletten eerder van hem komen.

10000 Days vind ik zeker niet het minste album van Tool. Conceptueel gezien vind ik Aenema minder sterk, omdat er een paar nietszeggende -doch enorm leuke- nummers op staan zoals Hooker with a Penis. Daarom heb ik ook meer naar 10000 Days geluisterd, al geef ik je wel gelijk dat een paar nummers net wat te veel op Lateralus-werk lijken. Met name Wings pt. 2 en Right in Two.

Anderzijds blonk een Rosetta Stoned wel uit door een gedurfde aanpak. Zeker als ze dat nummer live spelen... klinkt zo trashy als wat.

Nee, deze band geraak ik vooralsnog niet beu. En zij ook niet, al is het maar omdat ze wellicht in de top-10 van meest winstgevende muzikale ondernemingen staan.

Deze had ik eerder gemist.

Op Prison Sex en Parabola wordt al een andere stemming gebruikt, dus ik denk dat het wel degelijk in het bandgeluid kan passen.

Wellicht is 10,000 Days muzikaal gezien hun meest complexe plaat, maar ik hoor vooral herhaalde ideeën en nummers die te lang worden opgerekt. Het middelste stuk van Ænima is inderdaad wat zwakker dan de rest, maar ik zet eerder Hooker with a Penis aan dan The Pot. Grappig, ik vind Wings juist een van de interessantere nummers, en Right in Two doet mij eerder aan Forty Six and 2 denken.

Maar mijn opmerking over de metaalmoeheid komt ook deels door de optredens hier na 10,000 Days. Het was voor Tool-begrippen te ongeïnspireerd en routineus. 2 jaar lang exact dezelfde setlist. Het schijnt wel dat de latere tours in Australië en de VS veel beter waren.
#50
Tja, Tool heeft veel en veel te veel gecasht bij de 10000 Days tour. Daarin heb je zeker gelijk, en ik ben helaas net iets te jong om de Lateralus tour mee gemaakt te kunnen hebben.

Over Prison Sex heb je trouwens gelijk, maar Parabola? Dat vind ik net het meest Adam Jones-achtige nummer. Vooral die outro.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)