Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Albums van 2013 die het vermelden waard zijn
#26
Fitz Wrote:
Uplift Wrote:Nee.

Nou vooruit ik zal niet voorbarig zijn.

Maar dat Jubilee Street een van de beste nrs van het jaar wordt staat toch wel vast.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er nog betere/mooiere nummers gemaakt gaan worden. Nu een poging het doen om het album te downloaden, maar dat is iets waar ik niet echt heel bekwaam in ben. Voorlopig nog verzandt in pop-ups van vrouwen uit Hillegom die sex met me willen.
#27
Die link van newalbumreleases in het eerlijk delen-topic is toch niet zo ingewikkeld?
Iemand al naar de nieuwe Steven Wilson geluisterd? Of vinden jullie Porcupine Tree niet interessant? Zelf ook nog niet gehoord overigens.
#28
geluksknikker Wrote:
Fitz Wrote:
Uplift Wrote:Nee.

Nou vooruit ik zal niet voorbarig zijn.

Maar dat Jubilee Street een van de beste nrs van het jaar wordt staat toch wel vast.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er nog betere/mooiere nummers gemaakt gaan worden. Nu een poging het doen om het album te downloaden, maar dat is iets waar ik niet echt heel bekwaam in ben. Voorlopig nog verzandt in pop-ups van vrouwen uit Hillegom die sex met me willen.
Mwa, het nummer raakt me wel, maar op zich vind ik het bij de minste op de plaat. Er zit te weinig progressie in, instrumentaal dan.

Tekstueel is Cave misschien wel de allerbeste. Op dat vlak vond ik z'n vorige album nog net iets beter.
#29
My Bloody Valentine - m b v
Nick Cave and the Bad Seeds - Push The Sky Away
Unknown Mortal Orchestra - II
Foxygen - We Are The 21st Century Ambassadors Of Peace & Magic
Windowspeak - Almanac
Frightened Rabbit - Pedestrian Verse
#30
*Widowspeak (maakte zelf ook die fout voor enige tijd).
#31
Roel87 Wrote:*Widowspeak (maakte zelf ook die fout voor enige tijd).
Hehe die ja.
#32
Uplift Wrote:
geluksknikker Wrote:
Fitz Wrote:Nou vooruit ik zal niet voorbarig zijn.

Maar dat Jubilee Street een van de beste nrs van het jaar wordt staat toch wel vast.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat er nog betere/mooiere nummers gemaakt gaan worden. Nu een poging het doen om het album te downloaden, maar dat is iets waar ik niet echt heel bekwaam in ben. Voorlopig nog verzandt in pop-ups van vrouwen uit Hillegom die sex met me willen.
Mwa, het nummer raakt me wel, maar op zich vind ik het bij de minste op de plaat. Er zit te weinig progressie in, instrumentaal dan.

Tekstueel is Cave misschien wel de allerbeste. Op dat vlak vond ik z'n vorige album nog net iets beter.

De kracht van Jubilee Street zit voor mij juist in de eenvoud en de onderhuidse spanning. Juist een gebrek aan instrumentale progressie kan een nummer ook sterk maken.
#33
geluksknikker Wrote:De kracht van Jubilee Street zit voor mij juist in de eenvoud en de onderhuidse spanning. Juist een gebrek aan instrumentale progressie kan een nummer ook sterk maken.
Dat gitaartje!! Schrijft Cave zoiets nou zelf?
#34
True, maar dat is ook wel smaak... de ene houdt van een meer ontketende Cave met ijzersterke refreinen en drieduizend coupletten in een nummer, de ander van die spanning, dat meer poëtische...
#35
Roel87 Wrote:
geluksknikker Wrote:De kracht van Jubilee Street zit voor mij juist in de eenvoud en de onderhuidse spanning. Juist een gebrek aan instrumentale progressie kan een nummer ook sterk maken.
Dat gitaartje!! Schrijft Cave zoiets nou zelf?

Volgens mij wordt veel gitaarwerk ook mee geschreven door Warren Ellis. Ook wel een muzikaal brein en beetje rechterhand van Cave.
#36
Loov Wrote:Juist. Lekker onderbouwd ook.

Zo is dat.

Om even te onderbouwen, ik kijk uit naar:
Olafur Arnalds
Kashmir
David Bowie
Teitur
Múm
evt. Mew, Arcade Fire, Aminna.
#37
dead can dance ANASTASIS
#38
KUCH2012KUCH
#39
Heb nooit echt veel naar het werk van Cave geluisterd, komt vooral omdat hij de afgelopen jaren vooral voor het hardere werk koos, en dat ligt mij niet helemaal. Deze vind ik echter echt geweldig, moet is wat meer albums van hem gaan beluisteren.
#40
Ik verwacht heel veel van de nieuwe D'Angelo. Heel veel.
#41
Schobbeyak Wrote:Ik verwacht heel veel van de nieuwe D'Angelo. Heel veel.
Heeft die al een datum?

Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe van The Weeknd. Zijn nieuwe featuring vind ik in ieder geval niks; https://soundcloud.com/user3105090/nomad...the-weeknd
#42
Jorrit Wrote:
Schobbeyak Wrote:Ik verwacht heel veel van de nieuwe D'Angelo. Heel veel.
Heeft die al een datum?

Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe van The Weeknd. Zijn nieuwe featuring vind ik in ieder geval niks; https://soundcloud.com/user3105090/nomad...the-weeknd

Ik geloof ergens in 2006.

Maar Questlove zei laatst dat het er nu echt aan zat te komen.
#43
Serafina Steer - The Moths Are Real
(voor mensen die wel van harpen houden maar niet van Joanna Dingest, en ook voor mensen die hun folk een beetje vreemd willen, en voor mensen die van Jarvis C. houden (hij produceerde, en zong ook nog wat mee hier en daar)).
#44
My Bloody Valentine- m b v
Nick Cave-Push The Sky Away
Foxygen-We are the ...
Yo La Tengo-Fade

toch al 4 albums op een maand die zéér sterk zijn
#45
Aron Wrote:Foxygen-We are the ...

Dat album kan na vanavond de kliko in. Totaal ongeloofwaardig geworden die band.
#46
Schobbeyak Wrote:
Aron Wrote:Foxygen-We are the ...

Dat album kan na vanavond de kliko in. Totaal ongeloofwaardig geworden die band.
Ook live gezien neem ik aan? Abominabel slecht inderdaad, neemt niet weg dat het een fantastische plaat is.
#47
Aron Wrote:My Bloody Valentine- m b v
Nick Cave-Push The Sky Away
Foxygen-We are the ...
Yo La Tengo-Fade

toch al 4 albums op een maand die zéér sterk zijn

Ik heb de afgelopen dagen YLT proberen te luisteren oa omdat die naam hier meerdere keren viel. Maar tot nu toe trek ik die matige stem van die zanger echt niet.
#48
Ook ik ben de laatste dagen me in Yo La Tengo gaan verdiepen en vind het juist heerlijk! Zal het de komende tijd zeker nog veel vaker gaan luisteren.
#49
Die nieuwe Iceage, You're Nothing, mag hier ook niet onvermeld blijven...
#50
Schobbeyak Wrote:
Jorrit Wrote:
Schobbeyak Wrote:Ik verwacht heel veel van de nieuwe D'Angelo. Heel veel.
Heeft die al een datum?

Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe van The Weeknd. Zijn nieuwe featuring vind ik in ieder geval niks; https://soundcloud.com/user3105090/nomad...the-weeknd

Ik geloof ergens in 2006.

Maar Questlove zei laatst dat het er nu echt aan zat te komen.


En hij zei ook dat het een ongelooflijke plaat wordt. Ben inderdaad ook zeer benieuwd wat de oude meester er nog van kan. Iemand vorig jaar naar Gent geweest voor zijn optreden?


Daarnaast: de verse platen van Suuns, Palmbomen en zeker Autre Ne Veut zijn goed.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)