Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Albums van 2013 die het vermelden waard zijn
#1
YLT
Toro Y Moi
Nosaj Thing
Nick Cave
m b v
Four Tet
Low


Geen slechte start, en al zeker in vergelijking met 2012... plus wat er nog aan zit te komen (Atoms For Peace, The Knife, Ava Luna,...)
#2
Riverside - SONGS
#3
Dit belooft idd een goed jaar te worden.

Hoogtepunten zijn:
Eels - Wonderful Glorius
Sin Fang - Flowers

Wordt ook tijd dat Mew wat gaat uitbrengen.
#4
Eels haalt het bij mij net niet. Tekstueel blijft het soms wat te zwak.

Ik hoop inderdaad ook erg hard op Mew, en een zaalshow in de AB of zo.

Cave en m b v staan denk ik sowieso wel al in mijn eindejaarslijst.
#5
the flower lane van Ducktails is aangenaam.
#6
en waarom vergeet iedereen hier Jim James trouwens?
#7
Uplift Wrote:eindejaarslijst.


4 februari, en daar istie dan!
#8
Ach, PJ Harvey hadden we twee jaar geleden rond deze tijd ook al, en iedereen wist dat die erin zou staan.

Ik zie het probleem niet
#9
Ik ook niet, behalve dat het 5 februari is.
#10
Schobbeyak Wrote:
Uplift Wrote:eindejaarslijst.


4 februari, en daar istie dan!

Vind ik leuk
#11
Tja, sommige jaren hebben de meeste goeie releases op het einde (zoals vorig jaar), andere niet. Maar 2013 kan nog groots worden, want naast Daft Punk (vermoedelijk nog in de lente), volgen ook nog Tool en Arcade Fire (wellicht in het najaar).
#12
Van YYY verwacht ik ook veel.
#13
Tocotronic, Jacco Gardner, Adam Green & Binki Shapiro, My Bloody Valentine en Foxygen zijn wel de albums die me tot nu toe het meest hebben gepakt.

Eels valt me behoorlijk tegen, leuk voor hem dat hij verliefd is maar voor zijn platen funest.
#14
Jacco Gardner, Ducktails, Foxygen, Villagers, Local Natives, FIDLAR, I Am Kloot en MBV zijn mij het best bevallen tot nu toe. Best alweer een aardig lijstje leuke albums zo vroeg in het jaar.
#15
Nosaj Thing, Burial en My Bloody Valentine zijn tot nu toe wel voor mij de albums die ik het meest heb beluisterd uit 2013. Nosaj Thing viel lichtelijk tegen en Burial staat op dit moment boven aan. Zal waarschijnlijk ook wel het eindlijstje halen. Eels vind ik net niet boeiend genoeg. Voor de rest heb ik nog veel te veel te luisteren. Staan nog een paar uit 2012 en 2011 in de planning. Dat album van Grouper moet ik ook nog gaan luisteren, ik denk dat die mij wel kan bevallen. Voor de rest ook nog hard bezig met mijn onderzoek naar de meest donkere grotten van techno.
#16
Foxygen brengt mij dan weer helemaal niks. Snap die liefde daarvoor niet. Zelfde gelde vorig jaar voor Animal Collective. Ach dat zal wel aan mij liggen.
#17
Heb ook goede hoop voor een mooi jaar. Mag ook wel, want de afgelopen aantal jaren zijn maar weinig echte goede albums uitgebracht.
#18
Kasper Wrote:Heb ook goede hoop voor een mooi jaar. Mag ook wel, want de afgelopen aantal jaren zijn maar weinig echte goede albums uitgebracht.

Juist. Lekker onderbouwd ook.
#19
Loov Wrote:Foxygen brengt mij dan weer helemaal niks. Snap die liefde daarvoor niet. Zelfde gelde vorig jaar voor Animal Collective. Ach dat zal wel aan mij liggen.


AnCo is nou eenmaal een groep die je enkel goed of zeer slecht kan vinden.
#20
Uplift Wrote:Tja, sommige jaren hebben de meeste goeie releases op het einde (zoals vorig jaar), andere niet. Maar 2013 kan nog groots worden, want naast Daft Punk (vermoedelijk nog in de lente), volgen ook nog Tool en Arcade Fire (wellicht in het najaar).
Arcade Fire zou volgens de laaste geruchten 'early 2014' worden. Helaas.
#21
Cave heeft nu al de plaat van 2013 gemaakt.
#22
Nee.
#23
Wat mij betreft:

Foxygen - We Are The 21st Century Ambassadors Of Peace & Magic
Iceage - You're Nothing
Jacco Gardner - Cabinet Of Curiosities
My Bloody Valentine - m b v
Nick Cave and the Bad Seeds - Push The Sky Away
Unknown Mortal Orchestra - II
Yo La Tengo - Fade
#24
Uplift Wrote:Nee.

Nou vooruit ik zal niet voorbarig zijn.

Maar dat Jubilee Street een van de beste nrs van het jaar wordt staat toch wel vast.
#25
Eraser Wrote:en waarom vergeet iedereen hier Jim James trouwens?
Nog niet geluisterd.

Maar inderdaad; Ducktails.
Verder ook Veronica Falls, Yo La Tengo (voor het eerst dat ik daar iets van luister), Villagers, Foxygen, Nosaj Thing.
Nog geen echte klappers.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)