Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 2.8 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Belgisch voetbal
Ja dat blijft een totaal idioot concept. Onbegrijpelijk dat men in België daar nog niet van is afgestapt. Heb ook zelden een supporter gesproken die er wel voorstander van is.
ik hou al lang geen rekening met een titel.

top 4 zou goed zijn voor mij Smile

en als ik eerlijk ben, play off 1 was vorig jaar goed bevallen en mag blijven
play off 2 niet, afschaffen die handel.

maar beste scenario is 20 ploegen, 3 zakkers en geen playoffs meer
De enige play-offs die meerwaarde hebben zijn die voor promotie/degradatie mijns inziens. Vind het prima dat de nummer laatst direct degradeert en de twee daarboven het mogen uitvechten met twee ploegen uit de competitie eronder. Maar wie kampioen wordt en de verdeling van de Europese tickets moet je gewoon lekker via de ranglijst doen. Waarvoor speel je anders al die wedstrijden het hele jaar door? Sinds Nederland de Europese tickets ook verdeeld in een play-off systeem zijn er heel wat bedenkelijke ploegen Europa in geweest omdat ze wisten te pieken tijdens een paar wedstrijden na het lopende seizoen. Iets dat op de lange termijn alleen maar Europese punten heeft gekost voor de Eredivisie. Het enige argument wat ik dan altijd hoor vanuit de bond is dat het de competitie langer interessant maakt omdat er anders een niemandsland ontstaat van ploegen die al vrij snel uitgespeeld zijn. Uiteindelijk is het alleen maar commercie want meer wedstrijd is simpelweg meer inkomsten.
[+] 1 user says Thank You to Piet Knaak for this post
11 matchen ongeslagen (competitie + beker) op dit moment

onze beste reeks sinds 1990 in 1ste klasse Big Grin

en dan nu eruit in de beker tegen zwarte beest Kortrijk



ps

Cult ploeg (of puur talent) zonder echt te graven in het geheugen

In doel Frank Boeckx (Tumi als reservedoelman, de man die wodka in zijn fles had zitte)
defensief: Simpson, Van Damme, Evans, Colpaert
middenveld: Defour, Pivaljevic, Lamkel Ze, Tuur Dierckx
spitsen Fangzhou Dong & Vleminckx (Moussa de vluchteling op de bank)
https://www.vice.com/nl/article/7kzbgd/j...gwhrDln6sw
Tja, Laoneke...
het rijk van Lamkel Ze is uit vrees ik

wat was dat alweer gisteren
Club Brugge blijft met een straatlengte voor op kop

1 Club Brugge 53 punten (1 match te goed)
2 Gent 45 punten
3 Antwerp 45 punten
4 Standard 41 punten
5 Charleroi 40 punten (2 matchen te goed)
6 Genk 34 punten
https://www.gva.be/cnt/dmf20200203_04832...r-allemaal
En niemand gaat omwille van dit soort shit rechts stemmen.
(03-02-2020, 23:56)Uplift Wrote: En niemand gaat omwille van dit soort shit rechts stemmen.
al blij dat het niet in het stadion was, en ja het was afgesproken Smile

ondanks wat de media verklaard Wink

morgen combi regeling omzeilen en in de spionkop van kortrijk plaatsnemen
stress slaagt toe... Big Grin
ik zou blij moeten zijn,
eerste bekerfinale in 28 jaar maar het telefoontje van 2 uur voor de aftrap gisteren...
Voetbal is dan bijkomstig reaper. Begrijp het volledig.

Ben ook blij met de bekerfinale. Club en de beker, 't is iets. Voor ons bijna even belangrijk als de titel, hoor.

Wordt wel gigantische kutfinale. Overal flikken, zogenaamde 'supporters' die er niet zijn voor te supporteren... Kortom, 't wordt miserie. Ik ga wel alleszins gaan - als ik aan tickets geraak. Ik zou zeggen: biertje, reaper? Maar ik vrees dat we niet bij elkaar gaan geraken Big Grin.
[+] 1 user says Thank You to Aron for this post
(07-02-2020, 13:52)Aron Wrote: Voetbal is dan bijkomstig reaper. Begrijp het volledig.

Ben ook blij met de bekerfinale. Club en de beker, 't is iets. Voor ons bijna even belangrijk als de titel, hoor.

Wordt wel gigantische kutfinale. Overal flikken, zogenaamde 'supporters' die er niet zijn voor te supporteren... Kortom, 't wordt miserie. Ik ga wel alleszins gaan - als ik aan tickets geraak. Ik zou zeggen: biertje, reaper? Maar ik vrees dat we niet bij elkaar gaan geraken Big Grin.

hier leeft het ook al ze, zeker bij de mede fans Smile
zal een waanzinnig beveiligde stad worden, dus dat biertje zal niet gaan Smile

en dit wordt een explosieve coctail, maar ach (gezond verstand en alles komt goed, zoals gisteren in de spionkop van Kortrijk, welgeteld 5 seconden incognito maar met mijn dialect snel door de mand gevallen, maar met een lach, een zwans en een babbeltje kom je ver Wink )
maar wil gerust eens naar jan breydel gaan en daar een biertje drinken als je me binnen krijgt Big Grin
definitief zondag 22/3 om 14u30 bekerfinale Club Brugge - Royal Antwerp

volgende week info over ticketing
met nog 2 speeldagen te gaan in de reguliere competitie zijn alvast de volgende ploegen zeker van play off 1
Club Brugge, Gent, Charleroi Antwerp en Standard

De volgende 3 ploegen strijden voor het laatste ticket: Kv mechelen (6de), Genk (7de), anderlecht (8ste)

in de degradatiestrijd gaat het tussen Beveren (16de), Oostende (15de) en Cercle Brugge (14de)

Verwachting is dat beveren het niet gaat halen.

in de 2de klasse is de reguliere competitie afgelopen
Westerlo eindigt eerste, Virton 2de in de algemene stand, doch wonnen beide ploegen geen periodetitel. Deze gingen naar OH Leuven (3de) en Wilrijk (5de)

Wilrijk neemt het eerst thuis op tegen Leuven. Een week later is er de return.

degradatie naar de amateur reeksen gaat tussen Roeselare en Lokeren (dat vorig seizoen nog in eerste speelde)
Roeslare was 1 week failliet in de loop van het seizoen en ternauwernood gered. 
Lokeren heeft al maanden hun staf, stewards en spelers niet betaald.
vrijdag was vermoedelijk hun laatste wedstrijd, want men wil niet meer spelen tot er oplossing is gevonden, anders treedt men niet aan in de play downs (5 wedstrijden tegen roeselare, 2x thuis 3x op roeselare en roeselare start met 3 punten, lokeren met 0)
bekerfinale tickets in the pocket

laat de match maar komen
zal waarschijnlijk uitgesteld worden of zonder publiek worden gespeeld Angry
uitgesteld, ondertussen de enige juiste beslissing
open een nieuw topic


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)