Ik heb nog mijn Sony WH-1000XM3 en daar ben ik na jaren nog dik tevreden over. Met name de bediening, door op het oorkussen te vegen met je vinger (om naar voren of terug te swipen) vind ik geweldig. Maar mocht deze stuk gaan dan overweeg ik wellicht ook een ander merk. Zoals hierboven reeds genoemd gewoon een winkel ingaan en het ding op je hoofd zetten. Comfort is heel belangrijk! De Apple AirPods Max schijnt qua geluid ook echt geweldig te zijn, maar erg duur, en zwaar. Misschien met een nieuwer model over een paar jaar overstap maken.
Overigens is 29 november black friday, dan kun je mooie korting krijgen.
•
25-10-2024, 12:49
(This post was last modified: 25-10-2024, 14:52 by Fenderboy.)
Heb de uiteindes van m 'n Cobra kabels evenredig richting links - als rechts enkele cm 's ingekort. Opnieuw afgestript en dus schone verbindingen richting speakerzuilen en versterker. Een aanbevelenswaardig klusje na 15 jaar gebruik.
•
(24-10-2024, 10:04)BigBird Wrote: Ik heb nog mijn Sony WH-1000XM3 en daar ben ik na jaren nog dik tevreden over. Met name de bediening, door op het oorkussen te vegen met je vinger (om naar voren of terug te swipen) vind ik geweldig. Maar mocht deze stuk gaan dan overweeg ik wellicht ook een ander merk. Zoals hierboven reeds genoemd gewoon een winkel ingaan en het ding op je hoofd zetten. Comfort is heel belangrijk! De Apple AirPods Max schijnt qua geluid ook echt geweldig te zijn, maar erg duur, en zwaar. Misschien met een nieuwer model over een paar jaar overstap maken.
Overigens is 29 november black friday, dan kun je mooie korting krijgen.
Zou tegenwoordig geen wonderen meer verwachten. Door de opdonder van corona staan marges veelal nog meer onder druk dan normaal. De afgelopen jaren was black friday al een stuk soberder dan pre covid. Je moet net een beetje mazzel hebben dat er een leuk dealtje te maken is voor iets wat je al zocht.
•
In de trend van go broke or go home de B&W Px8 gekocht.
•
Ik denk er aan om m'n goedkope speakers bij mijn laptop te vervangen (mijn laptop staat los van mijn CD/platenspeler die al een goede set heeft). Op mijn laptop luister ik muziek op Spotify, youtube en MP3. Heb ik dan ook een losse DAC nodig? De bekendste zijn die dragonflies, maar dat is volgens mij alleen om je koptelefoon op aan te sluiten. Iemand tips? Wat zou een beetje een logische prijsrange zijn?
•
Niet enkel je koptelefoon, hoor. Ik heb een Dragonfly Cobalt. Die is best duur, maar ik heb er zeker geen spijt van.
•
(22-11-2024, 18:14)Loov Wrote: In de trend van go broke or go home de B&W Px8 gekocht.
Hoe bevalt het qua draagcomfort, bediening en geluid?
Met de Sony vind ik het superfijn dat je met een vinger over de schelp kunt vegen voor een volgend of vorig nummer. Hoe is dat bij de Px8?
•
30-11-2024, 15:07
(This post was last modified: 30-11-2024, 15:11 by jodocus.)
(30-11-2024, 09:58)halfempty/full Wrote: Ik denk er aan om m'n goedkope speakers bij mijn laptop te vervangen (mijn laptop staat los van mijn CD/platenspeler die al een goede set heeft). Op mijn laptop luister ik muziek op Spotify, youtube en MP3. Heb ik dan ook een losse DAC nodig? De bekendste zijn die dragonflies, maar dat is volgens mij alleen om je koptelefoon op aan te sluiten. Iemand tips? Wat zou een beetje een logische prijsrange zijn?
Op dit blog staan veel reviews van goedkope DAC's https://aartjan.nl/blog/tag/dac/. Ik heb naar aanleiding van reviews op deze site een paar geleden er eentje gekocht bij AliExpress voor iets van 30 euro, een bedrag dat wat mij betreft wel een gokje waard is. Die van mij is een kastje ongeveer ter grootte van een pakje sigaretten, je hoort duidelijk verschil, veel beter stereobeeld en strakkere bassen vooral. Het gaat vooral om de chip die in zo'n DAC zit. Ik heb hem wel aan een desktop computer hangen, of zoiets goedkoops tegen heel vaak in- en uitpluggen bestand is weet ik niet.
•
(30-11-2024, 10:33)BigBird Wrote: (22-11-2024, 18:14)Loov Wrote: In de trend van go broke or go home de B&W Px8 gekocht.
Hoe bevalt het qua draagcomfort, bediening en geluid?
Met de Sony vind ik het superfijn dat je met een vinger over de schelp kunt vegen voor een volgend of vorig nummer. Hoe is dat bij de Px8?
Heel goed! Draag comfort uitmuntend, geluid uitmuntend. Maar niet dat swipen, gewoon ouderwetse knopjes. Wat ik prima vind.
•
(30-11-2024, 10:30)Lil'Lurky Wrote: Niet enkel je koptelefoon, hoor. Ik heb een Dragonfly Cobalt. Die is best duur, maar ik heb er zeker geen spijt van.
Die heeft alleen een AUX uitgang. Kan je daar boekenplankspeakers mee verbinden?
•
Je verbindt met een versterker/interface via een jack-kabel. Ik gebruik zelf een set oude Bose PC/homecinema speakers met een geïntegreerde versterker (in de sub). De bediening heeft een aux-ingang.
Die van mij zit tussen mijn computer en een oude stereo versterker, gaat USB in, komt tulp-tulp uit. Zoals gezegd is het verschil met een minijack tulp-tulp verloopkabel zonder DAC duidelijk te horen.
•
|