Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uit welke speakers heb jij je muziek blazen?
Hier zeer blij met mijn planar 1 plus. Wisselen van toeren is inderdaad wel klein beetje gedoe. Maar voor de prijs inclusief voor versterker is het echt dikke prima. 

Nu ik hier toch ben: in hoe ver maakt een slipmat uit? Ik heb nu nog de standaard er op zitten die ik er bij heb gekregen. Maar hij voelt goedkoop aan, ook komt hij vaak mee als ik 'n plaat er af haal.
Reply
Ik zou met deze setup ook de Planar 1 Plus aanraden, dus die NAD phono voorversterker lekker van de hand doen. Die snaar omleggen is wel een beetje irritant en had ik bij zowel de Planar 1 als de 2 misschien graag anders gezien.

(20-12-2022, 09:49)Loov Wrote: Nu ik hier toch ben: in hoe ver maakt een slipmat uit? Ik heb nu nog de standaard er op zitten die ik er bij heb gekregen. Maar hij voelt goedkoop aan, ook komt hij vaak mee als ik 'n plaat er af haal.

Best een flink verschil, maar wat mij betreft niet bij elke muziekstijl per se mooier. Bij metal (wat in jouw geval vooral gedraaid wordt lijkt me?) vind ik het met een kurken mat wat te clean klinken.
Reply
Duster - Together
[+] 2 users say Thank You to Enzo for this post
Reply
Ik heb zelf een Pro-Ject, dat is denk ik ook wel de voornaamste concurrent om naar te kijken voor platenspelers. In dezelfde prijscategorie als de Planar 1 kom je dan denk ik bij de Debut Recordmaster uit. Met beide merken kan je niet echt misgaan.

Eerder genoemde Argon door Willie is dan weer het 'huismerk' van Klubben. Qua prijs/kwaliteit ook mooi. De TT3 is de voornaamste concurrent voor de Planar 1 en Debut Recordmaster.
Reply
Dank voor alle reacties!

@Koen: wat is het voordeel van een geïntegreerde versus een losse voorversterker?
Reply
(20-12-2022, 11:59)Koen Wrote: Ik zou met deze setup ook de Planar 1 Plus aanraden, dus die NAD phono voorversterker lekker van de hand doen. Die snaar omleggen is wel een beetje irritant en had ik bij zowel de Planar 1 als de 2 misschien graag anders gezien.

(20-12-2022, 09:49)Loov Wrote: Nu ik hier toch ben: in hoe ver maakt een slipmat uit? Ik heb nu nog de standaard er op zitten die ik er bij heb gekregen. Maar hij voelt goedkoop aan, ook komt hij vaak mee als ik 'n plaat er af haal.

Best een flink verschil, maar wat mij betreft niet bij elke muziekstijl per se mooier. Bij metal (wat in jouw geval vooral gedraaid wordt lijkt me?) vind ik het met een kurken mat wat te clean klinken.

Ik heb laatst Jenny Hval - Sharp Objects gekocht en die draai ik toevallig helemaal grijs. Daarnaast Candlemass - Epicus Doomicus Metallicus veel er op gehad. 

Ben trouwens weer aan het kijken voor nieuwe speakers met me kerst bonus. Alleen het was zo druk in de audio winkel dat ik besloten heb om het op een rustige dag in januari te gaan doen. Big Grin
Reply
(20-12-2022, 14:54)Gunnar Wrote: @Koen: wat is het voordeel van een geïntegreerde versus een losse voorversterker?

Normaal zou ik de voorkeur hebben voor een losse phono voorversterker (zoals ik in principe elk apparaat het liefst los zie) maar ik ken die NAD PP2e een beetje en schat in dat die in de Planar 1 Plus wel beter is.
Reply
Ik heb een ProJect Debut Carbon, ook naar volle tevredenheid.
Speelt op een Denon versterker (krijgertje) en 2 onbekende, en op leeftijd zijnde speakers .. (maar begrepen dat hier weinig tot niks mis mee is, goede kwaliteit).

Ben er zeer content mee qua geluid .. qua looks .. tsja

Draaitafel is wel mooi, mooi knalrood Smile
Reply
Toch maar even een schopje.

Ik wel eens eerder gepost over mijn heel oude paar speakers die ik heb... En gelet op nieuwe huis.. toch met schuin oog aan het kijken naar iets nieuws.

Woonkamer is straks 11,5m lang.. zitgedeelte en open keuken/eetgedeelte bij elkaar.. denk dat ik het bij de tv, zithoek dus, neer wil zetten; speakers, draaitafel en versterker.

Zit hier en daar beetje te neuzen...en stuitte op de Dali Oberon 7. Ik weet dat hier paar grazzers zijn met verstand van zaken . Is het iets? Andere suggesties voor vloerstaanders?

Mijn huidige setje weet ik niet eens wat het is . Heel oud, dat weet ik wel. Maar schijnt wel weer kwaliteit te zijn . Maar ziet er niet zo mooi uit ..
Reply
(08-04-2023, 21:28)Wailer Wrote: Toch maar even een schopje.

Ik wel eens eerder gepost over mijn heel oude paar speakers die ik heb... En gelet op nieuwe huis.. toch met schuin oog aan het kijken naar iets nieuws.

Woonkamer is straks 11,5m lang.. zitgedeelte en open keuken/eetgedeelte bij elkaar.. denk dat ik het bij de tv, zithoek dus, neer wil zetten; speakers, draaitafel en versterker.

Zit hier en daar beetje te neuzen...en stuitte op de Dali Oberon 7. Ik weet dat hier paar grazzers zijn met verstand van zaken . Is het iets? Andere suggesties voor vloerstaanders?

Mijn huidige setje weet ik niet eens wat het is . Heel oud, dat weet ik wel. Maar schijnt wel weer kwaliteit te zijn . Maar ziet er niet zo mooi uit ..

Heb zelf 1 meter hoge 20 kg per stuk zware 20 jaar oude Jamo 506 vloerstaanders met een push Pull bas systeem. Ik zou tegenwoordig uit puur neutraal muzikaal oogpunt denk ik eens kijken bij KEF of Dali en wanneer je bv een wat dieper bas karakter wilt naar MartinLogan ElectroMotion ESL X of Piega Classic 5.0 https://www.hifispecs.com/compare/?ids=2624-2724
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Dampf Hotel Audio bluetooth speakers. Er zitten bluetooth speakers ingebouwd in mijn hotelkamer. De kwaliteit is niet heel goed en qua volume houdt het logischerwijs snel op maar ik ben toch wel blij met dit systeem. Normaal luister ik op een hotelkamer muziek met mijn Sennheiser oordopjes maar ik vind dit fijner. Als ik zou moeten kiezen tussen dit of de televisie op de kamer koos ik dit.
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
Philips 22RH423's van de kringloop. Negen jaar geleden kort na mijn verhuizing naar mijn huidige woning voor 15 euro aangeschaft voor de voorkamer, als derde set naast die in de achterkamer en mijn kantoortje.  Voor in de achterkamer heb ik afgelopen jaar nieuwe gekocht en aan wat experimenten om de bassen van die luidsprekers wat minder door te laten klinken in mijn huis en vooral dat van de buren had ik wat rubberen deurstoppers overgehouden. Die zitten nu tussen de tussen de vloer en de in lichtbruin fineer met donkerbruin frontje uitgevoerde oude beestjes. Met prima resultaat, een veel minder vaag bas geluid, het hoog was altijd al wel goed. Deze week besloten dat ze mogen blijven zolang ze het doen, dat is nu al zo'n vijftig jaar.
Reply
(22-05-2023, 19:56)jodocus Wrote: Philips 22RH423's van de kringloop. Negen jaar geleden kort na mijn verhuizing naar mijn huidige woning voor 15 euro aangeschaft voor de voorkamer, als derde set naast die in de achterkamer en mijn kantoortje.  Voor in de achterkamer heb ik afgelopen jaar nieuwe gekocht en aan wat experimenten om de bassen van die luidsprekers wat minder door te laten klinken in mijn huis en vooral dat van de buren had ik wat rubberen deurstoppers overgehouden. Die zitten nu tussen de tussen de vloer en de in lichtbruin fineer met donkerbruin frontje uitgevoerde oude beestjes. Met prima resultaat, een veel minder vaag bas geluid, het hoog was altijd al wel goed. Deze week besloten dat ze mogen blijven zolang ze het doen, dat is nu al zo'n vijftig jaar.

Mijn Jamo 's en  ook m 'n compactere Eltax twins staan op spikes en wat verder van de muur. Dat scheelt veel resonantie (gedreun). Zoiets komt het stereobeeld en de plaatsing ten goede.
Reply
(25-05-2023, 13:27)Fenderboy Wrote:
(22-05-2023, 19:56)jodocus Wrote: Philips 22RH423's van de kringloop. Negen jaar geleden kort na mijn verhuizing naar mijn huidige woning voor 15 euro aangeschaft voor de voorkamer, als derde set naast die in de achterkamer en mijn kantoortje.  Voor in de achterkamer heb ik afgelopen jaar nieuwe gekocht en aan wat experimenten om de bassen van die luidsprekers wat minder door te laten klinken in mijn huis en vooral dat van de buren had ik wat rubberen deurstoppers overgehouden. Die zitten nu tussen de tussen de vloer en de in lichtbruin fineer met donkerbruin frontje uitgevoerde oude beestjes. Met prima resultaat, een veel minder vaag bas geluid, het hoog was altijd al wel goed. Deze week besloten dat ze mogen blijven zolang ze het doen, dat is nu al zo'n vijftig jaar.

Mijn Jamo 's en  ook m 'n compactere Eltax twins staan op spikes en wat verder van de muur. Dat scheelt veel resonantie (gedreun). Zoiets komt het stereobeeld en de plaatsing ten goede.

Mijn nieuwe speakers staan op een dikke steen, met daaronder een stuk rubberen doorloopmat. Onder het volledige oppervlak van het tv meubel waar ze op staan heb ik ook  stukken rubberen mat gelegd. Helpt echt goed tegen het doordreunen van de bassen en de tweeters zitten nu mooi op oorhoogte. Doorloopmat is met een stevige schaar prima op maat te knippen trouwens.
Reply
Voor een paar tientjes een Lehmann Audio Black Cube phono voorversterker over kunnen kopen (advies verkoopprijs EUR 500+), echt een mega goede deal en een apparaat waar ik eerder al vaak over getwijfeld heb om hem aan te schaffen.

[Image: Header-BlackCube.png]

Trouwens een paar maanden geleden ook al wat nieuwe speakerbekabeling. Waar ik overigens binnenkort alweer van af moet omdat ik lange kabels nodig ga hebben.
Reply
Lekker dealtje! Soms moet je een beetje mazzel hebben.

Wat voor kabel (en lengte) heb je nu liggen? Wellicht hou ik me aanbevolen om het over te nemen als je geen slachtoffers hebt.
Reply
(26-05-2023, 18:17)Piet Knaak Wrote: Lekker dealtje! Soms moet je een beetje mazzel hebben.

Wat voor kabel (en lengte) heb je nu liggen? Wellicht hou ik me aanbevolen om het over te nemen als je geen slachtoffers hebt.

Er ligt nu 2x 3m Van den Hul CS-122 Hybrid, met wat simpele AudioQuest banaanstekkers erop.

Ik wil de optie hebben dat ik mijn speakers bij de televisie kan zetten als ik een film kijk, en heb daardoor nu opeens een kleine 20 meter nodig. Omdat de kabel dan ook nog eens deels zichtbaar langs de muur heen zou lopen ga ik waarschijnlijk voor de Supra Ply 3.4/s.
Reply
Met een gouden mantel nog wel zie ik haha. Fancy pants weer van Van den Hul. Ik heb de old school Argon Black SC2 liggen momenteel, zo op het oog eigenlijk best vergelijkbaar. Had toen ik nog bij Klubben zat nog wel het idee om eens Rocket kabels te nemen maar dat uiteindelijk nooit meer gedaan. Ik wil het ook gewoon niet te gek maken met die kabels, voor minimale winst.
Reply
(08-04-2023, 21:28)Wailer Wrote: Toch maar even een schopje.

Ik wel eens eerder gepost over mijn heel oude paar speakers die ik heb... En gelet op nieuwe huis.. toch met schuin oog aan het kijken naar iets nieuws.

Woonkamer is straks 11,5m lang.. zitgedeelte en open keuken/eetgedeelte bij elkaar.. denk dat ik het bij de tv, zithoek dus, neer wil zetten; speakers, draaitafel en versterker.

Zit hier en daar beetje te neuzen...en stuitte op de Dali Oberon 7. Ik weet dat hier paar grazzers zijn met verstand van zaken . Is het iets? Andere suggesties voor vloerstaanders?

Mijn huidige setje weet ik niet eens wat het is . Heel oud, dat weet ik wel. Maar schijnt wel weer kwaliteit te zijn . Maar ziet er niet zo mooi uit ..


Nou, ben wat wijzer...
Blijkt Philips zelfbouw te zijn . Toen ik de grill losmaakte, kwam er al iets uitvallen ..helemaal verweerd dus. 

Tijd om rond te gaan kijken. Vooral tweedehands, kan ik misschien kwaliteit in huis halen voor een oke prijs.




Ik kan lukraak om tips vragen, maar ik besef me dat de mogelijkheden eindeloos zijn.

Maar wellicht zijn er wel tips om bepaalde merken misschien tweedehands links te laten liggen?
Ik weet dat er hier wat kenners zijn... Misschien kunnen jullie een duwtje geven?

Ik zoek trouwens zuilspeakers.

Ik zie nu wel eens DALI Zensor 5 of minder vaak de Zensor7  voorbij komen, voor 300-500 per set.
 Zou dat de moeite kunnen zijn?
Reply
Zensor is de voorloper van de Oberon serie die je zelf al eerder noemde. Als je ze naast elkaar kan beluisteren zal je zeker verschillen ervaren. Ik vind persoonlijk de Oberon lijn er ook wat frisser uitzien qua design. Maar qua prijs kwaliteit verhouding is de Zensor serie top als je voor een leuke prijs wat op de kop kan tikken. Als ik mij niet vergis was een setje Zensor 7 toen ik ze nog nieuw verkocht in de winkel 750 euro per paar. De Zensor 5 529 euro per paar. Om je een referentiekader te geven van wat dit heeft gekost als je ze nieuw kocht.
Reply
Omdat ik merkte dat mijn versterker niet helemaal overweg kon met mijn huidige Dynaudio speakers, ben ik op zoek gegaan naar een upgrade. Ik heb behoorlijk wat tijd gestoken in het luisteren naar een volgende stap en het is een combi van de Marantz Model 30 met de Marantz CD 50n (streamer + CD speler) geworden. Dat betekent ook dat ik weer als vanouds de knakenbak in mag duiken op zoek naar goedkope CD's, want het is toch in veel gevallen wel zo dat streaming daar qua kwaliteit nog niet aan kan tippen.

[Image: 20200828113924_Marantz_Model30_SACD30_Co...style6.jpg]

Nu heb ik het idee om wat werk te stoppen in het akoestisch verbeteren van de woonkamer, hoewel ik daar weinig kaas van heb gegeten. Het zou me niet verbazen als ik gewoon een joekel van een plant koop, met iets erbij om aan de wand te hangen. Want akoestische panelen zijn na wat rondkijken vooral spuuglelijk.
[+] 3 users say Thank You to Koen for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)