Wat voor muziekapparatuur hebben jullie thuis staan, of raggen jullie je muziek gewoon door wat computerboxjes?
Ik heb een Marantz pm 4001 versterker met twee mordaunt-short boxen. Daarnaast heb ik een Pro-ject Debut 3 platenspeler en een verschrikkelijk slechte Denon CD-speler waarvan ik iedere keer de lade los moet pulliken.
Ik weet niet of er hier nog audiofielen zitten, maar heeft iemand tips voor goedkope en goede cd-spelers?
•
Oldskool JVC Stereoketen. Uitstekende klank.
•
•
Gezien, foutje.
OT: gewoon boxjes macbook
•
Eraser Wrote:OT: gewoon boxjes macbook Pro, mag ik hopen?
•
•
Kenwood tuner-versterker, Denon CD speler en niet al te high-end Phonar boxen. Allemaal meer dan 20 jaar oud en werkt en klinkt nog prima.
•
Uplift Wrote:Eraser Wrote:OT: gewoon boxjes macbook Pro, mag ik hopen?
Pro of niet, de geluidskwaliteit blijft kut.
Ik stuur het geluid van m'n Macbook via bt naar een stereoketen van Sony. Niet echt supergoed geluid, maar beter dan de laptop én goedkoop.
•
Ik luister tegenwoordig alles via spotify op mijn telefoon. En die sluit ik aan of via een stereo met docking station op twee al hele oude Sony boxen, of op een eenvoudige Philips stereotoren of op een iPod boxje. Werkt prima en geluid is goed.
•
Ik heb een marantz versterker en cd speler, een stanton platenspeler en B&W CM8 luidsprekers. Die kan ik iedereen aanraden, fantastisch geluid.
•
mijn Beats By Dre hoofdtelefoon (de nieuwe Knife single klinkt pokkevet)
•
Karel Wrote:Uplift Wrote:Eraser Wrote:OT: gewoon boxjes macbook Pro, mag ik hopen?
Ik stuur het geluid van m'n Macbook via bt naar een stereoketen van Sony. Niet echt supergoed geluid, maar beter dan de laptop én goedkoop.
Ik vind dat het geluid nog best meevalt in vergelijking met andere laptops. Maar heb ook wel Bose boxen voor als ik top geluid wil.
•
Eraser Wrote:Karel Wrote:Uplift Wrote:Pro, mag ik hopen?
Ik vind dat het geluid nog best meevalt in vergelijking met andere laptops. Maar heb ook wel Bose boxen voor als ik top geluid wil. Je luistert al je muziek vanaf de computer? Geen cd's of lp's?
•
Setje oldskool Creative Soundblaster boxjes aan de computer hangen. Prima dingen, gaan al jaren mee.
Voor on the road gebruik in Sennheiser In-Ears.
•
Schobbeyak Wrote:Eraser Wrote:Karel Wrote:Pro of niet, de geluidskwaliteit blijft kut.
Ik vind dat het geluid nog best meevalt in vergelijking met andere laptops. Maar heb ook wel Bose boxen voor als ik top geluid wil. Je luistert al je muziek vanaf de computer? Geen cd's of lp's?
Welkom in de 21e eeuw.
•
De Shennheiser HD202 gebruik ik, perfecte hoofdtelefoon. Geen boxen thuis, kunnen de buren niet aan.
Deze wil ik misschien nog eens aanschaffen: http://www.hifi.nl/artikel/7271/Focal-Sp...Sound.html
•
BigBird Wrote:De Shennheiser HD202 gebruik ik
Ik de 201 op het werk, was goedkoop en ik ben dus geen audiofiel :-D
Thuis heb ik een Philips hoofdtelefoon, maar die gebruik ik vooral om mijn series te bekijken of als mijn vriendin er gek van wordt om te gamen.
Verder een simpele Akai platenspeler met een dito simpel Philips setje, welke ik dan wel weer gekocht heb omdat daar tenminste nog 50 watt boxen bij zaten i.p.v. de vrij standaard 15 watt.
Op de pc een eenvoudig Logitech boxen set incl. subwoofer, gewoon klein, zodat deze ook mee kan met kamperen.
•
Uplift Wrote:Schobbeyak Wrote:Eraser Wrote:Ik vind dat het geluid nog best meevalt in vergelijking met andere laptops. Maar heb ook wel Bose boxen voor als ik top geluid wil. Je luistert al je muziek vanaf de computer? Geen cd's of lp's?
Welkom in de 21e eeuw. Wel een beetje raar dat sommige mwnsen de mond vol hebben over kwaliteit van festivals en muziek in het algemeen, om vervolgens diezelfde muziek in mindere kwaliteit te beluisteren.
•
Ik heb een platenspeler, en veel beter dan die JVC keten wordt het niet.
Bovendien heb ik een werk-pc met een killer geluidskaart.
Veel beter kan het niet, hoor... mijn moeder heeft een Technics systeem met B&O speakers. Het enige dat beter kan is het geluidssysteem in mijn wagen.
Dit gezegd zijnde, lijkt het me evident om het overgrote merendeel van mijn muziek te beluisteren via een computer. Als het even kan in FLAC en via VLC Player.
•
Schobbeyak Wrote:Uplift Wrote:Schobbeyak Wrote:Je luistert al je muziek vanaf de computer? Geen cd's of lp's?
Welkom in de 21e eeuw. Wel een beetje raar dat sommige mwnsen de mond vol hebben over kwaliteit van festivals en muziek in het algemeen, om vervolgens diezelfde muziek in mindere kwaliteit te beluisteren.
Ik luister liever goede muziek, door relatief slechtere apparatuur, dan dat ik slechte muziek luister door high-tech apparatuur.
•
Schobbeyak Wrote:Uplift Wrote:Schobbeyak Wrote:Je luistert al je muziek vanaf de computer? Geen cd's of lp's?
Mwah, om nu alles op vinyl op een high end systeem (beetje platenspeler doet dan 2000 euro) te beluisteren gaat wat ver, immers is de cd een inferieur product, wat voor geluidsysteem je daar ook aan koppelt.
Op festivals is de geluidskwaliteit ook vaak minder dan een zaal die er voor gebouwd is, maar kwaliteitsmuziek doet het ook prima in mindere geluidskwaliteit, net als kwaliteitsfilms het ook goed doen als je deze op VHS afspeelt op een 55cm 4:3 beeldbuis.
•
Uplift Wrote:Ik heb een platenspeler, en veel beter dan die JVC keten wordt het niet.
Bovendien heb ik een werk-pc met een killer geluidskaart.
Veel beter kan het niet, hoor... mijn moeder heeft een Technics systeem met B&O speakers. Het enige dat beter kan is het geluidssysteem in mijn wagen.
Dit gezegd zijnde, lijkt het me evident om het overgrote merendeel van mijn muziek te beluisteren via een computer. Als het even kan in FLAC en via VLC Player. Oké, vooruit. Ik verbaas me er alleen over dat veel mensen hier heel veel energie en geld steken in festivals en concerten, en dat kennelijk niet over hebben voor apparatuur.
•
Schobbeyak Wrote:Eraser Wrote:Karel Wrote:Pro of niet, de geluidskwaliteit blijft kut.
Neen, ben een fervente cd-verzamelaar. Maar vermits die op het appartement van mijn vriendin staan ben ik op kot veroordeeld tot pc (maar met 320 kbps mp3tjes en Bose boxen heb ik niet te klagen over het geluid hier).
•
geluksknikker Wrote:Schobbeyak Wrote:Uplift Wrote:Welkom in de 21e eeuw. Wel een beetje raar dat sommige mwnsen de mond vol hebben over kwaliteit van festivals en muziek in het algemeen, om vervolgens diezelfde muziek in mindere kwaliteit te beluisteren.
Ik luister liever goede muziek, door relatief slechtere apparatuur, dan dat ik slechte muziek luister door high-tech apparatuur.
Er is ook nog de mogelijkheid om goede muziek door een goede installatie te luisteren. Dubbelop enzo.
•
25-01-2013, 11:50
(This post was last modified: 25-01-2013, 11:50 by Uplift.)
Dat is ook wel psychologisch... het is zoveel makkelijker om een kaartje te kopen voor iets dan door catalogi apparatuur te grasduinen en daarbij keer op keer geconfronteerd te worden met prijzige potentiële aankopen.
Ik ben bijzonder gierig op dat vlak; ik geef feitelijk enkel geld uit aan eten, benzine en de occasionele concertkaart. Maar als je oldskool apparatuur voor handen hebt, hoef je doorgaans niet verder te kijken. Het blijft superieur, ook al kraakt of piept het af en toe.
•
|