Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arctic Monkeys
(02-05-2023, 20:13)BigBird Wrote: Op Marktplaats wel, maar vraag me af hoe ik dat in mijn Ticketmaster app ga krijgen. Dat risico ga ik toch niet nemen.

De verkoper zou het dan via de Ticketmaster app direct naar jou moeten transferren. Paypal Goods & Services als betaalmiddel hoort je te verzekeren in het geval van oplichting.
Reply
PM @ Bigbird
Reply
Gisteren AM gezien in Oberhausen. Jeez wat hebben ze veel jonge fans erbij (TikTok?). Beste keer dat ik ze heb gezien denk ik, veel meer interactie, pit, tempo. Met vlagen zakt het tempo nogal eens, maar gezien dat nu met nummers van de nieuwe -prima- plaat is, maakt al veel goed. Daarnaast hands down voor het publiek in Oberhausen, alle seats stonden recht vanaf minuut 1 en de atmosfeer was zelfs volgens Turner "A delight". Fijne avond, morgen weer.
Reply
De setlist wordt ook steeds iets beter. Hopelijk gooien ze het morgen niet volledig om.
Reply
(04-05-2023, 07:56)Stefan Wrote: De setlist wordt ook steeds iets beter. Hopelijk gooien ze het morgen niet volledig om.

Spoiler:

Heb wel gebaald dat ze Star Treatment weer hebben gedropt voor Cornerstone. Big Ideas en Mirrorball hoogtepunten.
Reply
Voor diegenen die op zaterdag gaan:

Quote:LET OP! GROTE DRUKTE VERWACHT OP DE WEGEN IN EN RONDOM AMSTERDAM. VERTREK RUIM OP TIJD VAN HUIS EN VERMIJD DE SPITS.
Vanwege de wedstrijd tussen Ajax en AZ in Johan Cruijff ArenA zal er grote drukte zijn in het Arena-gebied op de wegen in en rondom Amsterdam, zowel vooraf als na afloop van het concert. We raden je aan om je heen- en terugreis goed voor te bereiden, ruim op tijd van huis te vertrekken en rekening te houden met de drukte en vertragingen.
Reply
Inmiddels bericht gehad van Mojo dat aanvang een kwartier is vervroegd, dus moet mogelijk zijn om de uitstroom van Ajax - AZ te ontlopen.
Reply
Duik je na het concert een uurtje de bar naar binnen bij het Jazz City hotel en klaar.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Wij staan bij Café Baco te kijken hoe de eerste superfans binnen worden, fascinerend hoe jong de fanbase nu is.

Wie nog meer gaat: veel plezier! Zal miet bereikbaar zijn, de telefoons gaan in een locker zodra we binnen zijn.
Reply
Gisteren wat tiktokfilmpjes gezien over mn Alex Turner, filmpjes die het nu erg goed doen onder de jeugd en dus een soort Beach House-effext op grote schaal lijken te hebben. Staat geen muziek onder, het is gewoon Alex Turner die gek doet en zo.

Goed marketingteam heeft dat AM. Onmetelijk saaie band verder. Alsook fuck deze wereld lol.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Veel plezier aan wie gaat!
Reply
Nou dit wordt wat. Ze gillen al als de roadie van het voorprogramma een gitaar oppakt. Ik ga maar flink aan het bier.
[+] 3 users say Thank You to Stefan for this post
Reply
Ok dit is best kut.
[+] 2 users say Thank You to Stefan for this post
Reply
Ok dit is tergend slecht.
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
Ik vond het leuk! Ten opzichte van de laatste BKS hielden ze het tempo er goed in. Opvallend jong publiek overigens.
Reply
Band was voor ons prima, publiek echter behoorlijk kut. Wij stonden bijna helemaal rechts vooraan en hoorden bij een wel heel select gezelschap dat echt zin had om te dansen. Mijn vrouw kreeg het daardoor echter aan de stok met een moeder bij de barrier die een kwade securityvent op haar af stuurde.
Reply
Wat een laf loeder dan.
Reply
En hoe liep het af?
Reply
Die gast gaf mijn vrouw een preek. Geen idee wat die moeder precies gezegd had, ik hoorde achteraf dat ze al een aantal keren terug had geduwd omdat ze daar helemaal vooraan blijkbaar niemand te dicht bij zich wou hebben. Haar dochters stonden er pal naast, ook aan de barrier. Blijf dan thuis of ga ergens anders in de zaal staan.

Na die preek is mijn vrouw met mij maar een paar stapjes verderop gaan staan. Is nog goed afgelopen, hij had haar ook kunnen verwijderen.
Reply
Tja, dat krijg je als TikTok de norm wordt en mensen naar een uitverkocht concert gaan, terwijl ze normaal alleen op de plaatselijke braderie naar een coverbandje gaan kijken.

Voor mij is dan de focus volledig weg en kan ik niet echt meer genieten van zo'n optreden. Hopelijk is dat voor jullie wel gelukt.
[+] 2 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Julle worden oud jongens. Ik was juist eens blij om een bij vlagen uitzinnig publiek te zien. Nu zijn incidenten zoals Maynard beschrijft natuurlijk typisch tegenwoordig, eigenlijk wat Pud zegt. Maar verder echt totaal geen last gehad van het publiek, integendeel zelfs. Die jonge chicks zongen ook gewoon nieuwe nummers mee om ons heen en praten deed enkel een groepje boomers achter ons. Recensies zullen over het algemeen ook erg positief zijn, gezien het grote verschil met Lowlands. Blijft wel een band die je een keer in de UK moet zien natuurlijk.
[+] 5 users say Thank You to eloelo for this post
Reply
Heb er ondanks de soms negatieve geluiden gewoon zin in. Ik reken er op hier vanavond een “Stefannetje” te posten, kan het alleen maar meevallen Smile
Reply
Na een nachtje er over geslapen te hebben het gevoel van euforie ontbrak gewoon. Vroeger ontplofte het bij het inzetten van Brianstorm en nu gewoon niks. Beetje gillen bij een AM nummer en verder kwam het niet. Tijdens het encore leek het eindelijk de goede kant op te gaan, maar toen was het kalf al verdronken. Neem bijv. The Strokes op BKS vorig jaar. De band is ruk, maar het publiek redt uiteindelijk de show door het enthousiasme. Alex Turner is geen Nick Cave, Damon Albarn of Bruce Springsteen die het publiek oppakt, meekrijgt en voor een totale euforie bij zowel band als publiek zorgt. Gisteravond was gewoon weer een perfect voorbeeld dat nostalgie niet alles is (en ik een verwend nest ben betreft optredens).
Reply
Het was de 8e keer dat ik ze zag, en ze zijn in topvorm. Mijn eerste keer pas Pinkpop 2007, en vervolgens heb ik ze elke 'era' met hun desbetreffende plaat live kunnen zien. Eigenlijk bestaat er niet zoiets als een slechte of matige AM show. Ze zijn vanaf het begin gewoon een erg goede live act. Retestrak, loepzuipver geluid, en Turner altijd goed bij stem. Dat is in de loop der jaren allemaal gefinetuned tot wat het nu is. En één van de weinige bands die zich na 8 albums nog steeds ontwikkelen en niet in verval raken.

Opmerkelijk dat er bij AM een soort 'discussie' moet zijn als er geen interactie is met het publiek en rustige nummers worden gespeeld. Dan is het blijkbaar niet goed en ongeïnspireerd. Ook deze recensent van het Parool die vindt dat ze nog iets 'goed te maken' hadden na Lowlands. Zelfs na twee prachtige, rustigere platen, moeten de AM blijkbaar live aan bepaalde randvoorwaarden voldoen. Nu moet ik zeggen dat het qua beleving en enthousiamse niet haalde bij de festivalshows. Daarvoor was het publiek gisteren te tam. Bij BKS, Pinkpop en ook de losse show destijds in Brussel ging het meer los. Crowdsurfen, moshen etc. En bij de snellere/hardere nummers is dat gewoon lekker. Soit, gelukkig heb ik die tijd nog mee mogen maken.

De productie was een soort jaren-70 setting die wat mij betreft goed uit de verf kwam. Wel vreemd om sommige ouders nummers (zoals Brianstorm) in deze setting te ervaren. Destijds speelden ze dat met dikke strobes en rook, met moshpits en kolkende mensenmassa's. Hulde voor het geluidsteam, die ervoor zorgden dat 20 jaar werk precies klonk zoals het moet klinken. Met name de nieuwe nummers komen in deze setting met extra muzikanten goed tot hun recht.

De setlist was voor mij een teleurstelling, maar dat wist ik vantevoren. Blijkbaar is er behoefte om bepaalde te nummers te (moeten?) blijven spelen, en dat is jammer. Ik had gehoop dat ze met de laatste twee platen een andere kant op zouden gaan bij de live-shows, maar dat is helaas niet het geval. Hoe goed het oudere materiaal ook is, op een gegeven moment kun je Brianstorm, Snap out of it, Do I wanna know eigenlijk niet meer horen. Wat dat betreft ben ik het met Thomas eens, en hoop ik dat ze in de toekomst voor de andere kant van de spagaat kiezen. Voor het geld en de roem hoeven ze het niet meer te doen, en juist op artistiek vlak zijn ze beter geworden. Met name Turner zijn zang en teksten zijn enorm gegroeid. Die zie ik in de toekomst nog wel solo gaan.

Veel plezier voor wie vanavond gaat, en zorg dat je een beetje vooraan staat. Ja, er is veel nieuw jong publiek, en dat komt inderdaad door Tik-Tok. Bepaalde nummers zijn gigantisch populair bij deze kids. Zo gaat dat blijkbaar tegenwoordig. Maar liever tussen deze mensen staan, dan praatgrage 30-ers en 40-ers.
[+] 2 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
Ik ben ook erg positief! Een goede en gebalanceerde show, van een band die tikt als een klok. Met een brede muzikale dwarsdoorsnede als deze, heeft de band echt niet meer altijd het Britse hooliganpubliek nodig. Voor mij een verademing om ze een keer niet in een setting te zien waar iedereen zweterig hutje-mutje op elkaar gedrukt staat en er zelfs nog wordt gemosht op Cornerstone. Deze set biedt ook ruimte voor de rustigere nummers om écht indruk te maken.

En dat hooliganisme laten we weer lekker de vrije loop op Glasto Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)