Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arctic Monkeys
In Oberhausen had ik zitplekken en was bij Brianstorm echt wel meer chaos in het publiek. Ook iets ouder publiek daar itt Amsterdam. Er liepen kids rond die waarschijnlijk niet echt gemaakt zijn voor een crowdsurfende BigBird op te vangen.
Reply
Superlatieven schieten tekort na het eerste van twee uitverkochte concerten van Arctic Monkeys in de Ziggo Dome ★★★★★



Arctic Monkeys boort een nieuwe generatie aan in Ziggo Dome



Arctic Monkeys in Ziggo Dome: eindelijk een echte crooner



Arctic Monkeys zetten hun grilligheid in voor memorabel concert

[/url]

[url=https://archive.ph/QvipI]Bij show Arctic Monkeys in de Ziggo Dome wordt zowel gecroond als gerockt



[Image: Knipsel.jpg]
Reply
BB die MSM als autoriteitsargument gebruikt. Nice.
Reply
Die zanger ziet er wel impressionant uit met zijn sjaaltje, Elvis zonnebril en kapsel.
Reply
(06-05-2023, 18:09)Uplift Wrote: BB die MSM als autoriteitsargument gebruikt. Nice.


Uplift die weer iets zoekt dat er niet is, what else is new.
Reply
Het was een grap.
Reply
Ok dit was gewoon extreem kut.
Reply
Vond ik wel meevallen. Enige minpunt vond ik dat er zoveel nummers van AM werden gespeeld en het publiek was inderdaad ook wel minder.
De uitvoering van Body Paint was een hoogtepunt voor mij. Verder lekker afwisselende set. Niet de beste show die ik van ze zag, maar ook zeker niet de minste. Erg fijn om ze eindelijk weer in een zaal in NL te zien.

Had een zitplaats op de 2e rij van de eerste ring, recht voor het podium. Perfecte plek. Voor het concert was er nog een plekje vrij naast mij, dus toen kon mijn vriendin die een plekje op de tweede ring had ook nog naast mij zitten. Ideaal.
Reply
Dit was een superleuk concert voor als je 17 bent en Arctic Monkeys nog nooit live hebt gezien en ze alleen van TikTok kent. Voor een vent van 42 die ze in 2005 al zag was dit een verschrikking. Vanaf het eerste nummer gillende, nee, krijsende meisjes, die door elk nummer heen gillen. Een heel matige setlist ook.
[+] 2 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(06-05-2023, 23:36)Gunnar Wrote: Dit was een superleuk concert voor als je 17 bent en Arctic Monkeys nog nooit live hebt gezien en ze alleen van TikTok kent. Voor een vent van 42 die ze in 2005 al zag was dit een verschrikking. Vanaf het eerste nummer gillende, nee, krijsende meisjes, die door elk nummer heen gillen. Een heel matige setlist.

Arme meiden zijn ook maar enthousiast. Wel een treffend moment zag ik voorbij komen: Turner die tijdens Suck It And See (fijn dat die terug is in de set) eerst "Shhht" zegt en daarna zich hardop afvraagt "what are you even possible talking about?". Toont natuurlijk de desinteresse in het "ouder" werk aan. Nu zul je dat altijd hebben bij concerten van grote bands, dat zag ik vorig jaar ook bij o.a. Pearl Jam en zelfs bij The Cure eerder. En ook niet alleen kids hoor, maar juist gozers van middelbare leeftijd die tijdens deep cuts het dan even nodig vinden om te gaan facetimen met het thuisfront ofzo. Denk dat je kan concluderen dat eender welke Ziggo show van een niet "alternatieve" act kutpubliek oproept, kijk naar TWOD en ook Placebo eerder. Daarnaast vind ik het ergens toch soort van tof dat die chicks via TikTok toch nog in aanraking komen met soort van redelijke muziek, in plaats van al die diarree in audiovorm.
[+] 2 users say Thank You to eloelo for this post
Reply
Grote acts kun je best consequent in Duitsland checken, het Nederlands publiek is simpelweg te kut voor alles wat niet niche of al wat groter is. Dat heeft inderdaad niet per sé met Tiktok te maken.
Reply
Duitsland herbergt sowieso een publiek dat meer fan is dan liefhebber of erbij willen zijn om het erbij zijn voor de duimen omhoog op die kut social media.
Reply
(06-05-2023, 08:02)pudpong3 Wrote: Tja, dat krijg je als TikTok de norm wordt en mensen naar een uitverkocht concert gaan, terwijl ze normaal alleen op de plaatselijke braderie naar een coverbandje gaan kijken.

Voor mij is dan de focus volledig weg en kan ik niet echt meer genieten van zo'n optreden. Hopelijk is dat voor jullie wel gelukt.

(06-05-2023, 11:41)Stefan Wrote: Na een nachtje er over geslapen te hebben het gevoel van euforie ontbrak gewoon. Vroeger ontplofte het bij het inzetten van Brianstorm en nu gewoon niks. Beetje gillen bij een AM nummer en verder kwam het niet. Tijdens het encore leek het eindelijk de goede kant op te gaan, maar toen was het kalf al verdronken. Neem bijv. The Strokes op BKS vorig jaar. De band is ruk, maar het publiek redt uiteindelijk de show door het enthousiasme. Alex Turner is geen Nick Cave, Damon Albarn of Bruce Springsteen die het publiek oppakt, meekrijgt en voor een totale euforie bij zowel band als publiek zorgt. Gisteravond was gewoon weer een perfect voorbeeld dat nostalgie niet alles is (en ik een verwend nest ben betreft optredens).

Terugkijkend vat dit het voor mij ook wel aardig samen. Na een nummer denk je nog ‘wat grappig zoveel jonge meisjes en wat gillen ze hard’, maar als je na elk nummer je handen op je oren moet doen omdat er achter je een speenvarken wordt gekeeld dan gaat de lol er snel af. Meezingen ook prima, maar bij 505 had ik het gevoel in een TikTok filmpje vol meezingende bakvissen te staan. Alex Turner heb ik niet gehoord.

Dan de band, waarom breng je in 10 jaar twee albums uit waarin je een nieuwe richting inslaat om die dan vervolgens vrijwel links te laten liggen als je optreedt? Dan hoef ik ook niet meer te komen, ik zet de plaat thuis wel op met een goede fles wijn. En meer dan ooit voelde het als Alex Turner & Band, alleen bij I Bet… was er even weer dat bandjesgevoel van vier gasten die graag samen muziek maken.

En ja ik ben inderdaad een verwende snob die tegen beter weten in hoopt dat het weer net zo hard binnenkomst als in de jaren ‘00. Les na gisteren is dus ook dat ik geen grote shows meer ga doen van bands die ik al vaker zag. Lekker af en toe naar een clubshow en LGW, daar kan ik prima op teren.
[+] 3 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(07-05-2023, 09:46)Gunnar Wrote:
(06-05-2023, 08:02)pudpong3 Wrote: Tja, dat krijg je als TikTok de norm wordt en mensen naar een uitverkocht concert gaan, terwijl ze normaal alleen op de plaatselijke braderie naar een coverbandje gaan kijken.

Voor mij is dan de focus volledig weg en kan ik niet echt meer genieten van zo'n optreden. Hopelijk is dat voor jullie wel gelukt.

(06-05-2023, 11:41)Stefan Wrote: Na een nachtje er over geslapen te hebben het gevoel van euforie ontbrak gewoon. Vroeger ontplofte het bij het inzetten van Brianstorm en nu gewoon niks. Beetje gillen bij een AM nummer en verder kwam het niet. Tijdens het encore leek het eindelijk de goede kant op te gaan, maar toen was het kalf al verdronken. Neem bijv. The Strokes op BKS vorig jaar. De band is ruk, maar het publiek redt uiteindelijk de show door het enthousiasme. Alex Turner is geen Nick Cave, Damon Albarn of Bruce Springsteen die het publiek oppakt, meekrijgt en voor een totale euforie bij zowel band als publiek zorgt. Gisteravond was gewoon weer een perfect voorbeeld dat nostalgie niet alles is (en ik een verwend nest ben betreft optredens).

Terugkijkend vat dit het voor mij ook wel aardig samen. Na een nummer denk je nog ‘wat grappig zoveel jonge meisjes en wat gillen ze hard’, maar als je na elk nummer je handen op je oren moet doen omdat er achter je een speenvarken wordt gekeeld dan gaat de lol er snel af. Meezingen ook prima, maar bij 505 had ik het gevoel in een TikTok filmpje vol meezingende bakvissen te staan. Alex Turner heb ik niet gehoord.

Dan de band, waarom breng je in 10 jaar twee albums uit waarin je een nieuwe richting inslaat om die dan vervolgens vrijwel links te laten liggen als je optreedt? Dan hoef ik ook niet meer te komen, ik zet de plaat thuis wel op met een goede fles wijn. En meer dan ooit voelde het als Alex Turner & Band, alleen bij I Bet… was er even weer dat bandjesgevoel van vier gasten die graag samen muziek maken.

En ja ik ben inderdaad een verwende snob die tegen beter weten in hoopt dat het weer net zo hard binnenkomst als in de jaren ‘00. Les na gisteren is dus ook dat ik geen grote shows meer ga doen van bands die ik al vaker zag. Lekker af en toe naar een clubshow en LGW, daar kan ik prima op teren.

Als vent van 42 kan ik me ook prima vinden in deze analyses. We worden ook gewoon oud en onze verwachtingen van dit kaliber concerten zijn wat achterhaald geraakt.
In NL althans, volgende keer maar eens proberen te carpoolen naar Düsseldorf, Oberhausen of Keulen. Of op BKS hopelijk nog eens.
Reply
Oberhausen was trouwens een erg fijne venue.
Reply
Ben blij dat ik nog iets jonger ben en hier wel gewoon van heb kunnen genieten.  Big Grin
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)