Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arctic Monkeys
#1
Ze hadden nog geen eigen topic, dus bij deze.

Quote:Arctic Monkeys to release fifth album in 2013

Arctic Monkeys have confirmed they’ll release a new album this year, featuring a “heavier sound”.
The Sheffield band, who put out their last effort Suck It and See in 2011, will release their fifth studio release during 2013.

Drummer Matt Helders confirmed the news to BBC and said that the release will follow the sonic path of songs such as ’R U Mine?’.

The record is said to have been recorded in the desert last year.

wereldband.
Reply
#2
Eindelijk. Vond Suck It And See maar slapjes. Vind ze ook meer dan headliner waardig hoor. Snap nooit goed waarom ze festivals zoals Pinkpop en Werchter niet kunnen headlinen. Mij hoor je er niet over klagen hoor..
Reply
#3
Loov Wrote:Eindelijk. Vond Suck It And See maar slapjes. Vind ze ook meer dan headliner waardig hoor. Snap nooit goed waarom ze festivals zoals Pinkpop en Werchter niet kunnen headlinen. Mij hoor je er niet over klagen hoor..
Denk omdat Arctic Monkeys niet bepaald 'crowd-pleasers' zijn. Slaan veel populaire nummers over in de set en doen weinig aan interactie met het publiek... en ben bang dat veel festivalgangers daar toch echt voor komen.
Reply
#4
Heb Oasis ook nooit echt aan crowd-pleasen zien doen en kunnen toch headlinen. Naja.
Reply
#5
Roel87 Wrote:
Loov Wrote:Eindelijk. Vond Suck It And See maar slapjes. Vind ze ook meer dan headliner waardig hoor. Snap nooit goed waarom ze festivals zoals Pinkpop en Werchter niet kunnen headlinen. Mij hoor je er niet over klagen hoor..
Denk omdat Arctic Monkeys niet bepaald 'crowd-pleasers' zijn. Slaan veel populaire nummers over in de set en doen weinig aan interactie met het publiek... en ben bang dat veel festivalgangers daar toch echt voor komen.

interactie inderdaad niet, maar toen ik ze zag op Werchter '11 was dat toch wel alle hits hoor
Reply
#6
Als ze echt de weg van R U Mine gaan inslaan ben ik een blij man, tof nummer is dat.
Reply
#7
moioww Wrote:
Roel87 Wrote:
Loov Wrote:Eindelijk. Vond Suck It And See maar slapjes. Vind ze ook meer dan headliner waardig hoor. Snap nooit goed waarom ze festivals zoals Pinkpop en Werchter niet kunnen headlinen. Mij hoor je er niet over klagen hoor..
Denk omdat Arctic Monkeys niet bepaald 'crowd-pleasers' zijn. Slaan veel populaire nummers over in de set en doen weinig aan interactie met het publiek... en ben bang dat veel festivalgangers daar toch echt voor komen.

interactie inderdaad niet, maar toen ik ze zag op Werchter '11 was dat toch wel alle hits hoor

2009 bedoelt u? Naja, zo goed ken ik ze dus blijkbaar niet.
Reply
#8
Loov Wrote:Vond Suck It And See maar slapjes.
Eens. Ik hoop op een plaat die eigenlijk het logische vervolg op Humbug zou zijn geweest.
Reply
#9
Loov Wrote:
moioww Wrote:
Roel87 Wrote:Denk omdat Arctic Monkeys niet bepaald 'crowd-pleasers' zijn. Slaan veel populaire nummers over in de set en doen weinig aan interactie met het publiek... en ben bang dat veel festivalgangers daar toch echt voor komen.

interactie inderdaad niet, maar toen ik ze zag op Werchter '11 was dat toch wel alle hits hoor

2009 bedoelt u? Naja, zo goed ken ik ze dus blijkbaar niet.

nee, toch 2011 Wink (2009 was pukkelpop)
Reply
#10
Arctic Monkeys blijft één van mijn favorieten. Ik vind alle albums sterk en live ook altijd lekker. BKS wordt de vierde keer Monkeys inmiddels Smile
Reply
#11
Murdoc Niccals Wrote:
Loov Wrote:Vond Suck It And See maar slapjes.
Eens. Ik hoop op een plaat die eigenlijk het logische vervolg op Humbug zou zijn geweest.

+1. Hambug hier op vinyl liggen. Een van de betere platen.

Zal ik iets cools vertellen over Arctic Monkeys? Heb 'n drumstok van ze gevangen op Lowlands 2009. Als een kind zo blij, ding vloog gewoon in me hand.
Reply
#12
2009 was toch het jaar van het geklaag? Wat een gejank om die hits toen zeg, maar als je zo weet te openen dan maakt het mij echt geen zak uit of ze nu Tjechische volksliedjes spelen of de hele tijd met hun bek naar beneden staan te kijken, gewoonweg bruut.

2011 speelden ze inderdaad meer hits, goed optreden, maar toch nergens zo goed als 2 jaar eerder.
Reply
#13
Roel87 Wrote:Denk omdat Arctic Monkeys niet bepaald 'crowd-pleasers' zijn. Slaan veel populaire nummers over in de set en doen weinig aan interactie met het publiek... en ben bang dat veel festivalgangers daar toch echt voor komen.

Laatste keer op Lowlands waren ze veel meer open dan voorheen, speelden ze aardig wat hits en kreeg ik het gevoel dat ze toch net zo groot als Coldplay kunnen worden, maar dan zonder crowdpleasing inderdaad, maar hoertje Martin verziekt daarmee de toch al zeer karige liveprestaties van zijn band.
Reply
#14
Jezus wat was 2009 goed. Was stom verbaasd dat een hoop 't maar matig vonden. Terwijl ik 2011 echt meer blauwe ballen kreeg met dat glad gestreken koppie.
Reply
#15
Ben wel blij dat ik Arctic Monkeys deze keer in een andere setting ga zien (lees: BKS) dan Lowlands.
Reply
#16
Overschatte band. Zag ze nu al een shitload keren, en telkens spelen ze o zo strak, maar o zo ongeïnspireerd. In het beste geval kan je het 'steelpop' noemen, met een duidelijke 60's ondertoon, maar live brengt het nul bij. Het verschil met de Beatles (het moest er eens van komen) is dat die laatste de beste studioband ooit zijn, en Arctic Monkeys 'gewoon' een band met goeie nummers.

Eerlijk, ik vind het raar dat ze hier zoveel aanhang hebben.
Reply
#17
Live brengt het nul bij? Blijkbaar heb ik geluk gehad die shitload aan keren dat ik ze zag, of jij pech... of verschillen we van mening Wink .
Reply
#18
Mening, want ik zag al erg goeie optredens van hen. Maar het bleef me lang niet bij, simpelweg.
Reply
#19
BigBird Wrote:wereldband.

Met recht. Nog geen slecht album gemaakt, Favourite Worst Nightmare is mijn favoriet, en in staat zich elk album te vernieuwen. Een album in de lijn van Humbug, met een stevige, experimentele rocksound zou ik toejuichen.

Live staat de band de laatste jaren inderdaad een stuk zelfverzekerder op het podium, zeker sinds Alex Turner zich dat gladde 50s rock imago heeft aangemeten. Benieuwd hoe die houding in zijn songwriting doorwerkt. Heb ze een keer of 9 live gezien, laatste keer op Coachella, was het strakste optreden wat ik ze zag geven. Lowlands 2009 was ook zeer sterk, geen crowdpleasing toen nog en een killer setlist met veel tracks van Humbug, dat net uit was (en matig ontvangen).
Reply
#20
Wat nog één van de leukste dingen aan deze band vond was dat ze na twee uitverkochte HMH shows ineens een Paradiso show deden toen ze de keer daarna terugkwamen. Het was een hel om aan een kaartje te komen maar het was echt één van de leukste concert avonden voor mij. Ik kan het altijd wel waarderen als een band zo iets uithaalt.
Reply
#21
Piet Knaak Wrote:Wat nog één van de leukste dingen aan deze band vond was dat ze na twee uitverkochte HMH shows ineens een Paradiso show deden toen ze de keer daarna terugkwamen. Het was een hel om aan een kaartje te komen maar het was echt één van de leukste concert avonden voor mij. Ik kan het altijd wel waarderen als een band zo iets uithaalt.

Naast de kaarten gegrepen, evenals voor Tivoli in 2007. Daarmee is de HMH de kleinste zaal waar ik ze gezien heb. Hun Europese tour begint met BSK, dus wie weet nog een opwarm show in Tivoli op de 20e? *wishful thinking*
Reply
#22
Ik zat er ook naast destijds, via de zwarte markt m'n kaartje moeten regelen Tongue
Reply
#23
Ik ben het wel met Uplift eens. Goede band, goede liedjes strakke liveshows (ik zag ze ook meerdere keren), maar nooit overdonderend of memorabel.
Reply
#24
Zou leuk zijn als Miles Kane nog voor de vrijdag op BKS word geprogrammeerd. En dan 505 samen met de Monkeys spelen enzo (:
Reply
#25
Zoals op Lowlands 2011 dus Smile

Zie trouwens liever eindelijk eens The Last Shadow Puppets live aan het werk dan dat ze samen een liedje van AM spelen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)