Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke festivals/concerten ga jij doen?
#51
geluksknikker Wrote:Was top he Idéfix?!

Ik heb weer enorm genoten.
In het begin vond ik het een beetje rommelig tussen de nummers in. Maar dat past wel bij hem.
Hij had trouwens een stuk langer gespeeld dan vorig jaar in Weert.
In de pauze was m'n vriendin naar Bonnie Paine gegaan om te vragen of 'Dandelion Wine' kon worden gespeeld.
Ze hebben hem gespeeld maar er werd over een request gesproken voor If I'm Go I'm goin'
Laatstgenoemde nummer had hij eigenlijk niet willen spelen...

Ook heb ik nu Gregory Alan Isakov - That Sea, the Gambler op vinyl. De cd versie kreeg ik er gratis bij.
En ik voelde me weer eens een keertje jong tussen al die oude(re) mensen Smile
#52
Dat chaotische in het begin klopt. Paste op zich ook wel bij de locatie en de weinig pretentieuze benadering. Speelde wel veel van mijn favorieten, inclusief Dandelion Wine en wat blijft de Cohen cover One Of Us Cannot Be Wrong geweldig. Had alleen graag nog That Sea, The Gambler gehoord.

Enige kanttekening is eigenlijk dat de twee overige muzikanten een zeer beperkte rol hadden. Was dan of echt solo gaan optreden of had twee muzikanten meegenomen die wat breder inzetbaar zijn en bijvoorbeeld ook bij een nummer banjo en/of viool hadden kunnen spelen. Alleen de elektrische gitaar had nog af en toe een echte meerwaarde.
#53
In december ga ik Muse bezoeken (Ziggo Dome) met Andy Burrows in het voorprogramma. In Februari staat Sígur Rós op de planning in de HMH.
April gaan we naar A State Of Trance 600 (keer weer wat anders).

Heb ook mn kaarten al voor Glastonbury en wil Rock Werchter ook nog bezoeken dit jaar. Lowlands hou ik ook nog als een optie Big Grin
#54
Poeh, ik ben ooit nog naar ASOT250 geweest met een handje vol DJ's in de Asta, Den Haag. Dat is ook behoorlijk uit de kluiten gewassen nowadays. Die Armada Nights waren trouwens ook altijd legendarisch.
#55
geluksknikker Wrote:Enige kanttekening is eigenlijk dat de twee overige muzikanten een zeer beperkte rol hadden. Was dan of echt solo gaan optreden of had twee muzikanten meegenomen die wat breder inzetbaar zijn en bijvoorbeeld ook bij een nummer banjo en/of viool hadden kunnen spelen. Alleen de elektrische gitaar had nog af en toe een echte meerwaarde.

De vorige keer was alleen Ramaya Soskin er bij, Bonnie Paine had ik dus nog niet gezien. Vond het zelf ook niet zoveel toevoegen, maar ach als dat alles is Wink
Beide eigen nummers die Ramaya speelde vond ik ook niet slecht.
#56
22 maart Black Rebel Motorcycle Club - Paradiso

Nog nooit live gezien, vriendin kon via de fanclub alvast kaarten bestellen

En 28 februari Friska Viljor in Bitterzoet, zeer sympatieke band uit Zweden
#57
Idéfix Wrote:EDIT: Helaas zijn alle 8 de concerten van Herberg de Troost uitverkocht...

Er is nog één show bijgekomen en daar zijn volgens mij nog kaarten voor te koop.
#58
Is trouwens nog iemand op Crossing Border geweest afgelopen weekend? Of ben ik dan op het verkeerde forum?
#59
geluksknikker Wrote:Is trouwens nog iemand op Crossing Border geweest afgelopen weekend? Of ben ik dan op het verkeerde forum?

Verkeerde forum. Vond de line-up dit jaar ook niet echt sterk.
#60
Jeej! Net kaarten gewonnen voor Jamie XX en John Talabot in Tivoli morgenavond Big Grin

Dat maakt het gemis van The XX wel weer goed!
#61
Net kaartjes voor Villagers in Botanique besteld, volgend jaar maart.
#62
Gunnar Wrote:Jeej! Net kaarten gewonnen voor Jamie XX en John Talabot in Tivoli morgenavond Big Grin

Dat maakt het gemis van The XX wel weer goed!

GVD, GVD & GVD! Morgen ga ik wel naar The XX maar had graag Jamie XX aan het werk willen zien. Maar de vrouw heeft een operatie en daar ben ik voor opgetrommeld.
#63
Loov Wrote:
Gunnar Wrote:Jeej! Net kaarten gewonnen voor Jamie XX en John Talabot in Tivoli morgenavond Big Grin

Dat maakt het gemis van The XX wel weer goed!

GVD, GVD & GVD! Morgen ga ik wel naar The XX maar had graag Jamie XX aan het werk willen zien. Maar de vrouw heeft een operatie en daar ben ik voor opgetrommeld.

Life's a bitch hè, maar jij bent tenministe wel bij The XX. Heb vanwege Wilco de kans laten lopen ze op Lowlands te zien.
Ben benieuwd naar de heer XX, heb hem ook nog niet eerder aan het werk gezien. Zag een deel van de set van John Talabot op Lowlands, hoop dat het vanavond iets meer sprankelt.
#64
geluksknikker Wrote:Is trouwens nog iemand op Crossing Border geweest afgelopen weekend? Of ben ik dan op het verkeerde forum?
Ik was er en vond het leuker dan ik op voorhand had verwacht. Stealing Sheep, Race Horses, TOY, Daughter, First Aid Kit, Brandt Brauer Frick Ensemble, The Rumour Said Fire... allemaal fijn.
#65
Volgend jaar sowieso: Pinkpop - Lana Del Rey (Brussel) - Pukkelpop

Verder hoop ik weer op Polsslag, wil ik weer eens naar Les Adrentes gaan, en hoop ik op paar mooie losse shows van Tool, Arcade Fire, Bjork, Springsteen, Deftones (mits die gaan touren en in de buurt zijn).
#66
Ben jij nog naar Swans geweest BB, gezien je Avatar (dat nummer speelden ze ook)?
#67
halfempty/full Wrote:Ben jij nog naar Swans geweest BB, gezien je Avatar (dat nummer speelden ze ook)?

Nee niet geweest helaas. Las dat het hard en goed was.
Volgend jaar wil ik eens meer maar kleinere shows en clubs gaan. Nadeel is dat veel in grote steden is en ik te ver moet rijden. Met benzine wordt het dan te prijzig voor mij. Ik ga me meer op Brussel en Antwerpen richten, dat is met uurtje auto te doen. Als t goed is krijg ik volgende maand weer n auto, ben ik mobieler :-)
#68
Gunnar Wrote:
Loov Wrote:
Gunnar Wrote:Jeej! Net kaarten gewonnen voor Jamie XX en John Talabot in Tivoli morgenavond Big Grin

Dat maakt het gemis van The XX wel weer goed!

GVD, GVD & GVD! Morgen ga ik wel naar The XX maar had graag Jamie XX aan het werk willen zien. Maar de vrouw heeft een operatie en daar ben ik voor opgetrommeld.

Life's a bitch hè, maar jij bent tenministe wel bij The XX. Heb vanwege Wilco de kans laten lopen ze op Lowlands te zien.
Ben benieuwd naar de heer XX, heb hem ook nog niet eerder aan het werk gezien. Zag een deel van de set van John Talabot op Lowlands, hoop dat het vanavond iets meer sprankelt.

Hoe vond je Jamie XX? Hoorde dat hij op I Love Techno tegen viel.

Gister bij The XX intens genoten van John Talabot die dit jaar een van de beste electronica albums heeft afgeleverd. Jammer dat er ontzettend veel tussen door werd geluld. Ga hem nog wel zien een keer op een festival.

The XX: tjah ik wist niet wat ik er van moest verwachten. Vond Pukkelpop 2010 leuk maar meer ook niet. De nieuwste plaat vond ik ook mwah. Maar live: WOW. Wat een live-show. Nummers worden afgewisseld met dikke techno beats en het blijft verassen. Ik kan er nog niet de vinger opleggen, maar live weten ze 1000 keer meer te boeien dan de plaat. Ik denk dat we ze als de Portishead en Massive Attack van onze generatie kunnen zien.
#69
BigBird Wrote:Volgend jaar sowieso: Pinkpop - Lana Del Rey (Brussel) - Pukkelpop

Verder hoop ik weer op Polsslag, wil ik weer eens naar Les Adrentes gaan, en hoop ik op paar mooie losse shows van Tool, Arcade Fire, Bjork, Springsteen, Deftones (mits die gaan touren en in de buurt zijn).

Je hebt één concert op de planning staan en dat is dan Lana Del Rey geworden? Het kan.
#70
Loov Wrote:[

The XX: tjah ik wist niet wat ik er van moest verwachten. Vond Pukkelpop 2010 leuk maar meer ook niet. De nieuwste plaat vond ik ook mwah. Maar live: WOW. Wat een live-show. Nummers worden afgewisseld met dikke techno beats en het blijft verassen. Ik kan er nog niet de vinger opleggen, maar live weten ze 1000 keer meer te boeien dan de plaat. Ik denk dat we ze als de Portishead en Massive Attack van onze generatie kunnen zien.

Ik denk dat ik mijn laatste beetje scepticisme maar overboord moet gooien, zeker... zag ze gedeeltelijk op Primavera en de productie klonk af... maar die ééntonigheid vond/vind ik maar niks... één register. Oké, Beach House doet dat ook, maar hun sound is vele malen warmer.
Nu, met jouw beschrijving verandert die perceptie toch wel. Ik hoop ze dus opnieuw te zien op Roskilde volgend jaar.
#71
dikke technobeats, dikke technobeats.. ze hebben een bijzonder eigen geluid gecreeerd en dat is best fascinerend. live op sommige momenten nog wat vetter (dikker) dan een half jaar geleden, zo veel is zeker. tweede gedeelte van de set was echt heel goed, met name het blok night time-swept away-shelter-vcr-islands-chained-infinity was machtig. echt knap.
jamie in helling viel wat tegen, al is hij als dj sowieso lang niet zo goed dan als producer of beatmaker (alleen 2 jr geleden op primavera heeeele toffe set). best heel matig eigenlijk, bij momenten. weinig inspiratie ook, vluchtige set. maar wel heel mooi dat tivoli het voor elkaar kreeg hoor, goeie sferen.
#72
Het is vooral de cross-over die het prachtig maakt. Een plaat afsluiten met een techno-based beat over laten lopen in het intieme shelter vind ik knap. De verassing was voor mij misschien ook wel wat groter omdat ik meer mee ging voor de vrouw dan voor mezelf. Voor de daadwerkelijke techno beats kunnen we nog altijd naar Stimming of Minilogue. Maar toch. Ze weten iets te creeeren wat ik maar weinig van een electronica based band zag. Voor mij dit jaar een van de betere elektronica optredens. Niet zo goed als Nicolas Jaar maar wel beter dan Four Tet. Het was jammer dat Andy Stott technische problemen had op incubate anders had hij best in het rijtje gepast.
#73
geluksknikker Wrote:
BigBird Wrote:Volgend jaar sowieso: Pinkpop - Lana Del Rey (Brussel) - Pukkelpop

Verder hoop ik weer op Polsslag, wil ik weer eens naar Les Adrentes gaan, en hoop ik op paar mooie losse shows van Tool, Arcade Fire, Bjork, Springsteen, Deftones (mits die gaan touren en in de buurt zijn).

Je hebt één concert op de planning staan en dat is dan Lana Del Rey geworden? Het kan.

Ik heb nog meer in planning staan, maar nog geen kaarten gekocht. LDR wil ik wel eens live zien en daarom kaart gekocht. Ik maak er dagje Brussel van.
#74
Heb hier alleen nog maar Primevera in de agenda staan. Ga 5 maanden naar Oostenrijk. =)
#75
Loov Wrote:Ga 5 maanden naar Oostenrijk. =)
en daar komen geen bands spelen?


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)