Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The Strokes
#51
the Strokes nu 2 keer live mogen aanschouwen,
toevallig 2 keer op het Roskilde festival.
Fantastische live band.
Reply
#52
Quote:It looks as if Julian Casablancas is putting The Strokes on the back burner in favor of a new solo album. Over the last week, Casablancas has confirmed solo performances at Lollapalooza’s trio of South American festivals, as well as Colombia’s Estereo Picnic. Now, his website has been updated to suggest there’s a new album on the way, presumably titled Voidz.
Reply
#53
Jawel, ze gaan weer optreden. Eerste datum is Governors Ball! Bidden voor Europese data.
Reply
#54
Zou toch wel heel vet zijn als ze op Best Kept Secret zouden staan, maar vrees dat dat bij hopen blijft.
Reply
#55
Hopen dat ze Nederland dit keer niet overslaan.
Reply
#56
Het is wel hun hometown, er zijn nog een tourplannen bevestigd. Niet te veel hopen dus.
Reply
#57
The Strokes staat zeker wel bovenaan bij bands die ik graag wil zien. Eén van m'n meest beluisterde bands op Last.fm en ik heb nog nooit de kans gehad om ze te zien :')
Reply
#58
Ik zou ook niet te vroeg juichen. Het zou niet de eerste keer zijn dat het valse hoop is wat betreft tourplannen van The Strokes.
Reply
#59
Zou een perfecte headliner zijn Lowlands en Pukkelpop in mijn ogen!
Reply
#60
Het festival is maar 3 dagen en ze hebben 4 headliners. (Outkast, Jack White, Vampire weekend en The Strokes) En The Strokes staat als laatste in het rijtje. Vreemd.. wist niet dat Vampire Weekend groter is dan The Strokes.
Reply
#61
Hoe lang kan een band op 1 plaat teren.
Reply
#62
Persoonlijk vind ik alleen die laatste plaat echt belachelijk. Angels vond ik na een tijdje wel te doen hoor.
Is This It blijft inderdaad wel hun beste.
Reply
#63
Op die laatste twee platen staan een samen een handvol leuke nummers. Leuke band voor het nieuwe TivoliVredenburg, voor een intergrale opvoering van This Is It wil ik wel €50 neerleggen.
Reply
#64
Ik ook! Smile goed idee! Kunnen we dat niet ergens voorstellen? Smile)
Reply
#65
Maar dan in Paradiso graag.
Reply
#66
Piet Knaak Wrote:Maar dan in Paradiso graag.

Ja lekker met 200 mensen te veel op elkaar gedrukt in die kutstad gaan staan.
Reply
#67
Zo hoort het ook, dicht op mekaar en los gaan.

Mij maakt het niet uit waar ze spelen, als moet ik 300km rijden met de auto, zien zal ik ze als ze ooit komen.
Reply
#68
De in 2006 verre van uitverkochte HMH was ideaal.
Reply
#69
Studio Amstel met 30 mensen was ook niet onaardig. Heh.
Reply
#70
Onverbeterlijk...in 2002 leek Paradiso wel op een soort van Hot Space Cake.
Alle nummers van This Is It en als toegift diverse nummers gewoon weer opnieuw.
Reply
#71
Ja Hmh was wel memorabel inderdaad...geweldig concert.
Eerste drie albums blijven favoriet.
Reply
#72
Voorproefje nieuwe Julian Casablancas plaat

https://www.youtube.com/watch?v=2aX4ohIN4UA
Reply
#73
Quote:Julian Casablancas (SXSW)

Drie jaar geleden speelden The Strokes hier een megashow aan de rivier, vrij toegankelijk voor het publiek in Austin. Het was er zo druk, dat mensen over de hekken naar binnen klommen. De band was duidelijk niet in goede doen, en dan vooral zanger Julian Casablancas niet. Van een fatsoenlijke wereldtour kwam het niet meer, en latere ontboezemingen van gitarist Albert Hammond Jr over zijn harddrugsgebruik doen vermoeden waarom niet. Die Albert Hammond Jr speelt dit jaar ook op SXSW, maar niet met zijn frontman. Die staat in het Fader Fort met zijn nieuwe band, en het gaat duidelijk nog niet bepaald beter met hem. Hij heeft vijf muzikanten bij zich, die wel in het licht mogen. De zanger zelf staan de hele tijd in het donker, half met zijn rug naar het publiek toe, gekleed in een Houston Basketball bomberjack, dikke sleutelbos aan zijn broek. Als je op de eerste rij staat, snap je wel waarom Casablancas geen licht op zich wil: hij ziet er ongelofelijk slecht uit, bleek, waterige ogen, vettig haar, een ongemakkelijke lichaamshouding. Enfin, de muziek. Zes nummers speelt hij, waarvan een bekende. Verrassend: het is Instant Crush, zijn vocoderliedje op het Daft Punk album. Hij laat zijn gitaristen het met flying V's inkleuren. Vooruit, dat is een goed liedje, met die versnelling in het refrein, de synthmelodie. De vijf eigen werkjes zijn harder en vuiger dan we van Casablancas solowerk gewend zijn. De drummer voert het tempo steeds op, terwijl de twee gitaristen complexe riffs spelen, die maar geen liedjes worden. Op een gegeven moment wordt een inheemse duimpiano tevoorschijn getoverd, en schakelt de drummer over op een Afrikaans ritme. Hier wordt wel even duidelijk wat Casablancas wil maar het komt maar niet tot iets goeds. We moeten de komende tijd maar niet te veel goeds van hem verwachten, met The Strokes of daar buiten. (atze de vrieze)

Poeh, niet al te best. Ik zag ook enkele foto's op Stereogum en moest gelijk denken aan Pete Doherty

http://www.stereogum.com/1670075/watch-j...ort/video/
Reply
#74
Quote:Albert Hammond Jr has said The Strokes will release a new album before they tour again.

The guitarist previously stated that the band, who are onfirmed to make their live return at the Governors Ball Music Festival in New York on June 7, will hopefully record a new album next year (2015).

Speaking to Gigwise about the band's live dates and hopes for new material, the guitarist revealed that he expects there will be a new album before the band embark on a full tour again.

"I know that when The Strokes tour again, it will be because we put something out – even though we didn't tour the last one," he says. "Doing a few festivals before you put something out is kind of gearing up the big machine, it just kind of helps everyone get ready, mentally, financially and it brings you back to your audience. You can see the audience's reaction to your music and you just 'feel' again."

Speaking about the Governors Ball show, Hammond continues: "I think it was just that Julian was trying to figure out his solo thing and I don't know when he's doing it, but we got this offer and we all agreed on it – but more importantly he agreed on it. He's the leader of the band, and we usually say yes to playing shows. I imagine that'll start something, it always does but it's just too soon. He's swamped with his solo stuff and I can't even begin to stress him out with, like, 'What are doing?' I know he's singing a song that we recorded and he's in the studio trying to do something, so we'll see."
Reply
#75
Bootleg van hun show in New York vorige maand, inclusief tracks van Comedown Machine.

Ben benieuwd of er echt een zesde album + tour zal komen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)