Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The Strokes
#1
http://www.thestrokes.com/

Ik vind dit nieuwe nummer echt geweldig!
Reply
#2
Hmpf. Ik moest op z'n zachtst gezegd even wennen.
Reply
#3
Ik ook, maar na 3 a 4 keer luisteren ben ik helemaal om.
Reply
#4
BigBird Wrote:http://www.thestrokes.com/

Ik vind dit nieuwe nummer echt geweldig!

Meen je dit nu serieus Bigbird? Verschrikkelijk kutnummer als je het mij vraagt. The Strokes waren ooit een hele leuke band, maar dit lijkt echt nergens meer op.
Reply
#5
Ik meen het serieus, doet me denken aan eerste album, de emotie/melancholie in het nummer.
De veelzijdige zang vind ik knap gedaan, en ook muzikaal vind ik het een goed opbouwend en afwisselend nummer. De synth is jaren 80, maar daar komen de gitaren later bij. Lekker tempo, en afwisseling.

De meningen zullen zeker verschillen, maar ik vind dit een van hun beste nummers.
Reply
#6
Helemaal waus
Reply
#7
BigBird Wrote:Ik meen het serieus, doet me denken aan eerste album, de emotie/melancholie in het nummer.
De veelzijdige zang vind ik knap gedaan, en ook muzikaal vind ik het een goed opbouwend en afwisselend nummer. De synth is jaren 80, maar daar komen de gitaren later bij. Lekker tempo, en afwisseling.

De meningen zullen zeker verschillen, maar ik vind dit een van hun beste nummers.

Emotie/melancholie? Serieus waar dan? Muzikaal stelt dit geen kut voor: die drums doen niks, die gitaar doet weinig, die bas doet weinig (heel weinig!) en die jaren 80' synth werkt op me zenuwen. Dat piano'tje wat tussen door wat noten speelt is nog het meest spannende wat ik hoor. Die zang zit zo'n dikke autotune op en doet me denken aan een goede EMO band.
Reply
#8
Juist de (falsetto) zang vond ik sterk, die zorgt voor de emotie en vind ik pakken. Muzikaal stelt dit zeker wat voor, beter luisteren. Maar als de synth live vervangen wordt door gitaar vindt men het zeker wel goed.

Maar goed, dit vinden mensen of heel kut, of heel goed. Ik behoor bij laatste kamp.
Reply
#9
Mijn mening is nog redelijk neutraal op dit moment eigenlijk. Het is niet slecht, maar ook niet supergoed.
Reply
#10
BigBird Wrote:Juist de (falsetto) zang vond ik sterk, die zorgt voor de emotie en vind ik pakken. Muzikaal stelt dit zeker wat voor, beter luisteren. Maar als de synth live vervangen wordt door gitaar vindt men het zeker wel goed.

Maar goed, dit vinden mensen of heel kut, of heel goed. Ik behoor bij laatste kamp.

Ik luister hem nu nog een keer: de zang in het begin is niet mooi en zelfs redelijk zacht afgemixt. De falsetto is inderdaad niet vals maar echt mooi kan ik het niet noemen. Zit een naar randje aan en past niet in het geheel. Ik snap wel waarom ze het hebben gedaan, de drum mist wat hoog daar en dat geeft toegang voor een hoge zang. Vooral de bas mist wat, en vergeet diepte aan de song mee te geven. Dat stukje met die piano noten vind ik nog het mooiste en daar zie ik inderdaad wat emotie in terug komen. Dan hebben we nog het slot waar de bas wat te fel is afgemixt en het ook niet echt een mooi einde aan de song geeft, te makkelijk. De synth en de drum zorgen inderdaad wel voor een fijne (tikkeltje ingewikkelde) groove maar de synth zelf is gewoon niet mooi. Niet gek dat ik dan ook het piano stukje het mooist vind: valt de synth weg. Ook dat akkoorden raggen op die akoestische gitaar doet de song niet veel goed en zorgt ervoor dat het een slechte song wordt.

Waarom in godsnaam ben ik dit nummer aan het analyseren? Doe ik weer lekker Goat opzetten.
Reply
#11
Hehe.

De Strokes zijn al een kleine 10 jaar niet meer die opwindende gitaarband. Maar live staan ze nog eenzaam aan de top binnen dat genre.
Reply
#12
Voor autotune geldt eigenlijk hetzelfde als bij reggae en dubstep: Daar komt niemand mee weg.
Reply
#13
Behalve Sufjan Stevens.
Reply
#14
Ook hij eigenlijk niet. Op dat album ging het nog wel. Maar live met dat planeten gedoe vond ik het ook helemaal niks.
Reply
#15
Schobbeyak Wrote:Ook hij eigenlijk niet. Op dat album ging het nog wel. Maar live met dat planeten gedoe vond ik het ook helemaal niks.
http://www.youtube.com/watch?v=FshkO8HqQ10
Reply
#16
Een autotune is gewoon een lelijk geluid. Punt. Zo'n geile neger als Akon mag daar wat tienersletjes mee aan het lekken brengen, ik hoef het niet te horen. Zeker niet bij iemand die van zichzelf een hele mooie stem heeft. Dat is zonde, dat is van je sterkte je zwakte maken. Leuk als je er mee experimenteert, maar dan moet je ook kunnen zeggen dat het mislukt is. En die autotune was een smet op dat optreden.
Reply
#17
Ik wil niet als een lul klinken, maar... je vat de ironie er niet van.

The Knife vind je dan ook niet goed, vermoed ik?
Reply
#18
Silent schout wel. Het eerste nieuwe nummer en de duur van het nieuwe album voorspellen niet veel goeds.
Reply
#19
En welke ironie vat ik niet? Die van jou of die van sufjan stevens?
Reply
#20
Die van Stevens. Ik had Age of Adz ook helemaal niet door, tot ik op KtH een zeer interessant verslag las van z'n optreden. Toen ging ik er maar naar luisteren, en had ik het geluk om binnen te kunnen in het auditorium tijdens Primavera. Ik werd gewoon weggeblazen.. het autotune ding en al die over de top toestanden droegen gewoon bij aan de epiek van de hele show. Je moet natuurlijk wel fan zijn van zoiets... ik vond het een onderdompeling met een productie van wereldniveau.

Nu, die show is net zoals Björk optredens: je houdt ervan of niet; er is geen middenweg.
Reply
#21
Dat zou het verklaren. Ik vind bjork ook een loeiend vervelend wijf.

Op Age of Adz is die autotune nog enigszins dragelijk. Je kan een afgaande wekker zo kunstzinnig verpakken als je wilt, het blijft een kutgeluid.
Reply
#22
Schobbeyak Wrote:Silent schout wel. Het eerste nieuwe nummer en de duur van het nieuwe album voorspellen niet veel goeds.

Waarom is een lange albumduur verkeerd?

Trouwens, goed gebruik van autotune: http://www.youtube.com/watch?v=y9L5zbaQML0
Reply
#23
Nieuwe nummer deed me muzikaal gezien gelijk aan Take On Me van a-ha denken.
Reply
#24
halfempty/full Wrote:
Schobbeyak Wrote:Silent schout wel. Het eerste nieuwe nummer en de duur van het nieuwe album voorspellen niet veel goeds.

Waarom is een lange albumduur verkeerd?

Ik hou daar niet van. Ten eerste heb ik niet de concentratie om dat helemaal uit te zitten, ten tweede is dat vaak een teken dat ze niet kritisch genoeg kunnen kijken naar wat er te schrappen valt. Ik hoop echt dat ik ongelijk heb hoor.
Reply
#25
The Strokes' new album is called Comedown Machine. That's the artwork, above. The album is scheduled for release on March 26 through RCA. The first official single is "All the Time", which will be released on February 19 in conjunction with the album's iTunes pre-order. The song we heard last week, "One Way Trigger", will also appear on the record.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)