Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lowlands 2013
#1
Voor de hipsters ;-)
#2
Nee joh, de wannabees.
#3
Voor de party people.

Ik ga in 2013 ook gewoon weer! Hopelijk wel wat minder warm. 30-35 graden vind ik niet zo fijn.
#4
Wordt weer een feestjuhhhh!
#5
Boemlauw weet je, dat Lowlands.

Maar het is doodzonde, maar gelukkig hebben we in Nederland aan het einde van het jaar altijd nog Crossing border en Le guess who, die weten tenminste wel waar het om gaat.
#6
Het zijn inderdaad de kleinere stadsfestivals die de spannendere randjes van Lowlands hebben overgenomen.
#7
halfempty/full Wrote:Het zijn inderdaad de kleinere stadsfestivals die de spannendere randjes van Lowlands hebben overgenomen.
Maar Lowlands moet een aantal duizende bezoekers meer trekken Wink.
#8
Indiaantje89 Wrote:
halfempty/full Wrote:Het zijn inderdaad de kleinere stadsfestivals die de spannendere randjes van Lowlands hebben overgenomen.
Maar Lowlands moet een aantal duizende bezoekers meer trekken Wink.

Randjes staat er toch duidelijk? Het midden blijft nog groot genoeg om op te vullen.
#9
Willie Wrote:
Indiaantje89 Wrote:
halfempty/full Wrote:Het zijn inderdaad de kleinere stadsfestivals die de spannendere randjes van Lowlands hebben overgenomen.
Maar Lowlands moet een aantal duizende bezoekers meer trekken Wink.

Randjes staat er toch duidelijk? Het midden blijft nog groot genoeg om op te vullen.
Of ik heb onder een steen gelegen, maar namen als:
Söndörgö, The Bots, Sun Araw, Atri N' Assouf, Otava Yo, ACID P303wer, Movits!, Phantom Limb, Saschienne, De Avonduren, Shazalakazoo, Linnea Olsson, SMOD, Jimmy Edgar, Light Asylum, Les Romaneur de Menhirs, Imam Baildi, Nguzunguzu, Trixie Whitley etc.

Waren voor mij allen onbekend. Heb ze ook nog nooit op 3FM voorbij horen komen. Dus valt allemaal wel mee, maar je moet inderdaad niet voor dat soort acts in de Alpha, Bravo, India, Grolsch meer komen.
#10
Onbekend en scherpe randjes zijn ook al niet hetzelfde ;-)
#11
Heb LGW helaas aan me voorbij moeten laten gaan (ook al was het om de hoek) dus hoop dat Lowlands "spannende" namen als Ty Segall, Suuns, The Soft Moon, Mac DeMarco en DIIV durft te programmeren. Opvoeden van het 3FM gepeupel, dat mag toch ook wel een doel van een festival zijn?
#12
Gunnar Wrote:Heb LGW helaas aan me voorbij moeten laten gaan (ook al was het om de hoek) dus hoop dat Lowlands "spannende" namen als Ty Segall, Suuns, The Soft Moon, Mac DeMarco en DIIV durft te programmeren. Opvoeden van het 3FM gepeupel, dat mag toch ook wel een doel van een festival zijn?
Suuns stond er op 2011 Wink
#13
Indiaantje89 Wrote:Suuns stond er op 2011 Wink

Ondanks wat technische problemen; heerlijk optreden. Maar was wel 1 van de weinige acts dat jaar die ik nog moest zien, omdat ik de 3 voorgaande mogelijkheden of verhinderd was of vanwege het gezelschap een andere keuze heb gemaakt (Willie als sociale jongen, ook een zeldzaamheid :-D).
#14
Blur bevestigd voor Oya 2013 in Noorwegen, weekje voor Lowlands. Nou, zóú het dan nog? Hoewel ik ze toch al in Barcelona ga zien, wat met Britten en ander idolaat publiek erbij toch wel leuker gaat worden....
#15
LL trekt toch ook altijd relatief veel Britten? Kan me van een paar jaar geleden herinneren dat in de Britse pers reclame werd gemaakt voor LL.
#16
De afgelopen jaren trekt Lowlands (vrijwel) geen Britten meer.
#17
Quote:De kaarten voor Lowlands 2013 gaan op zaterdag 2 februari 2013 om 11:00u in de verkoop.

Een Lowlandsticket kost dit jaar €185,- inclusief €10,- servicekosten, camping en pendelbus. Als je ook nog op bezoek wilt bij onze buren van Walibi Holland, dan kun je voor €22,- een upgrade kopen. Daarmee kun je tijdens Lowlands drie dagen naar het pretpark óf op één zelfgekozen dag in 2013 (behalve donderdag 15 augustus of maandag 19 augustus).

Met €2,60 blijft de muntprijs gelijk aan die van afgelopen jaar.

Per transactie kunnen maximaal vier kaarten worden gekocht.

Ben je lid van CJP? Dan steek je zomaar €10,- korting in je zak! Er zijn 5.000 tickets met CJP-korting beschikbaar en als CJP-er kan je één ticket met korting kopen.
#18
Zelfde prijzen als dit jaar. Ben benieuwd of er weer zo'n massaal gestoorde toeloop op kaarten is als de afgelopen jaren. Gaat eigenlijk nergens meer over.
#19
Ik zet trouwens toch mijn geld op Blur!
#20
BigBird Wrote:Zelfde prijzen als dit jaar. Ben benieuwd of er weer zo'n massaal gestoorde toeloop op kaarten is als de afgelopen jaren. Gaat eigenlijk nergens meer over.

Ik kocht in juli anders nog een officieel kaartje voor 166 euro. Ze zijn voor komend jaar per ongeluk vergeten de btw verlaging toe te passen en er weer 10 euro bovenop te doen....

Maar ik ga toch pas in de zomer beslissen of dit de moeite is.
#21
F-JЩ Wrote:
BigBird Wrote:Zelfde prijzen als dit jaar. Ben benieuwd of er weer zo'n massaal gestoorde toeloop op kaarten is als de afgelopen jaren. Gaat eigenlijk nergens meer over.

Ik kocht in juli anders nog een officieel kaartje voor 166 euro. Ze zijn voor komend jaar per ongeluk vergeten de btw verlaging toe te passen en er weer 10 euro bovenop te doen....

Maar ik ga toch pas in de zomer beslissen of dit de moeite is.

Dat dacht ik dus ook, vorig jaar 185 euro voor betaald en op tijd verkocht, zodat ik niet de btw verlaging in rekening hoefde te brengen ;-).

Het wordt dus gewoon weer 20 euro duurder, gewoon even, omdat het kan. De prijs is omgekeerd evenredig aan de relevantie van het festival lijkt het wel.
#22
Zeker in vergelijking met Pukkelpop is dit opmerkelijk. Zij hebben een kwalitatief beter programma, en meestal nog enkele grote namen extra en doen het voor 150 euro.
#23
Karel Wrote:Zeker in vergelijking met Pukkelpop is dit opmerkelijk. Zij hebben een kwalitatief beter programma, en meestal nog enkele grote namen extra en doen het voor 150 euro.

Je weet nooit waar het aan ligt, als de verhuurder van het terrein zijn prijzen verhoogd heeft organisatie daar mee te maken en er zijn in Nederland nu niet meteen veel terreinen voor handen waar men tot 5 uur in de nacht iets mag organiseren.

Daarnaast is er natuurlijk ook een compleet film- en toneelprogramma. Conny Jansen komt ook niet gratis, evenals het nationale ballet. En heeft het festival een zeer behoorlijke aankleding.

Het is gek, dat ben ik met je eens, maar het is ook moeilijk vergelijken.
#24
Precies, Lowlands is een festival in de bredere zin van het woord. Pukkelpop een weide met podia en bandjes.
Daarmee wil ik niet gezegd hebben Lowlandsfan te zijn, maar ik wil er wel eens graag heen (zeker omwille van de campingreputatie).
#25
Willie Wrote:Je weet nooit waar het aan ligt, als de verhuurder van het terrein zijn prijzen verhoogd heeft organisatie daar mee te maken en er zijn in Nederland nu niet meteen veel terreinen voor handen waar men tot 5 uur in de nacht iets mag organiseren.

Daarnaast is er natuurlijk ook een compleet film- en toneelprogramma. Conny Jansen komt ook niet gratis, evenals het nationale ballet. En heeft het festival een zeer behoorlijke aankleding.

Het is gek, dat ben ik met je eens, maar het is ook moeilijk vergelijken.
Als ik Eric van Eerdenburg was zou ik deze prijsstijging dan ook snel toelichten, want mij bekruipt nu toch vooral een gevoel van ´links lullen, rechts vullen´ om het maar even populistisch te zeggen.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)