Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Belgische politiek en andere grappen
#51
De pers staat natuurlijk ook vrij om helemaal niets te publiceren over zo'n figuur.
Reply
#52
(22-12-2018, 19:52)hythloth Wrote: De pers staat natuurlijk ook vrij om helemaal niets te publiceren over zo'n figuur.

De pers moet aan de andere kant ook aan z'n clicks geraken hè, een trend die natuurlijk al een tijdje aan de gang is met de explosie van nieuwe media. Alles wat die lul doet of zegt is een hitpiece, zie ook de comments op de Facebook-post van dat artikel. Typisch HLN-lezers, maar toch.
Reply
#53
Ik ben voor absolute persvrijheid, maar niet voor media die op winst gebaseerd is. Want dan krijg je dit, en verdwijnt het informatie-aspect überhaupt.
Reply
#54
Demir haalt uit naar Ketnet en rapper die verkrachter goedpraat

Zuhal Demir (N-VA) heeft op Facebook kinderzender Ketnet onder vuur genomen nadat de vooral bij kinderen populaire rapper Soufiane Eddyani een nummer heeft opgedragen aan zijn vriend die in de cel zit voor verkrachting en het prostitueren van een minderjarig meisje. De rapper zelf verdedigt zijn nummer.
http://www.standaard.be/cnt/DMF20190106_04082327

Ja dan kun je wel zeggen dat ze bij N-VA vol shitheads zitten, maar ik ben toch blij dat ze deze kerel even aan de schandpaal nagelt.
Reply
#55
Mij best, maar je kan er niet omheen dat zonder een zoveelste inflatie van een fait divers door media, N-VA geen enkele tweet of oneliner heeft om mee uit te pakken. Idem met 'meer imams dan priesters in gevangenissen' en dat soort andere berichten met nul nieuwswaarde.
Reply
#56
Burgemeester van Molenbeek reageert op rellen: "Als wij geen feest organiseren, maken jongeren hun eigen feest"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/08/...aarsnacht/

Hmm...
Reply
#57
Tja, en? Deze persoon kan amper Nederlands, dus onze N-VA media heeft uiteraard gesmuld van allerhande parafraseringen de afgelopen twee dagen.
Reply
#58
(09-01-2019, 13:27)Uplift Wrote: Tja, en? Deze persoon kan amper Nederlands, dus onze N-VA media heeft uiteraard gesmuld van allerhande parafraseringen de afgelopen twee dagen.

Uplift, ga je nu echt de taalkaart spelen ? Maar als je ruiten ingooien, plunderen en vuilbakken in brand steken 'een feestje' noemt mag je nog zo
N-VA media denken als je wilt. Dergelijke uitspraken van openbare orde verstoring als zittend burgemeester ? Het maakt me nu geen hol uit dat het in Molenbeek is, maar als je zoiets ga beweren heb je duidelijk geen realiteitsbesef.

Eerder in het interview had ze trouwens geen probleem om over te schakelen naar het Frans, dus als ze haar ideeën niet goed kon verwoorden had ze dat wel opnieuw gedaan.
[+] 1 user says Thank You to 1996Customer for this post
Reply
#59
Ja, juist daarom zeg ik taal. Omdat die vrouw 'feestje' niet bedoelt zoals wij 'feestje' bedoelen. Maar kennelijk is het onze plicht als Vlamingen om domweg alles wat de media publiceert, klakkeloos over te gaan nemen of zo.

Het is misschien haar schuld dat ze dat interview in het Nederlands wou doen en ik ga zeker haar beleid of de PS niet verdedigen, want Molenbeek heeft m.n. minder politici nodig en vooral veel meer gemeenschapswerk. Maar het moet wel een beetje correct blijven. Vandaag wordt er in ons land iets geparafraseerd en *boem* daar heeft die nazi uit Lubbeek weer z'n tweet van de dag. Gtfo.
Reply
#60
https://www.demorgen.be/politiek/wordt-d...-b40d9554/

Deze vind ik wel significant, als het blijkt te kloppen. VB wint zowel aanhang als geloofwaardigheid en kan deze beroepsnazi blijkbaar de beste carrièreperspectieven voorschotelen. Het betekent óók dat N-VA wellicht iets zwakker staat dan we dachten, anders kwamen zij er wel mee weg. Of er was (nog) geen plek voor hem.
Reply
#61
(09-01-2019, 14:05)Uplift Wrote: Ja, juist daarom zeg ik taal. Omdat die vrouw 'feestje' niet bedoelt zoals wij 'feestje' bedoelen. Maar kennelijk is het onze plicht als Vlamingen om domweg alles wat de media publiceert, klakkeloos over te gaan nemen of zo.

Het is misschien haar schuld dat ze dat interview in het Nederlands wou doen en ik ga zeker haar beleid of de PS niet verdedigen, want Molenbeek heeft m.n. minder politici nodig en vooral veel meer gemeenschapswerk. Maar het moet wel een beetje correct blijven. Vandaag wordt er in ons land iets geparafraseerd en *boem* daar heeft die nazi uit Lubbeek weer z'n tweet van de dag. Gtfo.

Als je haar redenering hoort dat het in Denemarken en Duitsland ook zo is, wil ze zeer duidelijk feesten zeggen en lijkt ze de feiten te generaliseren. Eerder in het interview zegt ze dat het onderwijs actie moet ondernemen om dergelijke dingen te voorkomen, waar ik haar nog best wel in wil geloven, net als dat ik haar wil vergeven dat ze het een 'feestje' noemt. Maar andermans spullen afbranden, vernielen en stelen gaat mij toch wel echt te ver.

Wat later komt nog met dat 'concerts/feest organiseren', ik heb geen idee hoe het jeugdleven in Molenbeek is, maar een paar fuiven of optredens organiseren zodat die gasten iets te doen hebben gaat echt het probleem daar volgens mij niet oplossen. Ik ben oprecht geïnteresseerd wat Moureaux wil zeggen met 'als wij geen feestje organiseren'. Want nogmaals, als het een gebrek aan feestjes is, mogen we blij zijn dat er in Tienen nog geen plunderingen hebben plaatsgevonden. 

Even iets anders: ik moest wel luid op lachen toen ik nazi in Lubbeek las, gewoon omdat het waar is en ik het nog steeds een vreemd idee vind.
Reply
#62
(09-01-2019, 14:22)Uplift Wrote: https://www.demorgen.be/politiek/wordt-d...-b40d9554/

Deze vind ik wel significant, als het blijkt te kloppen. VB wint zowel aanhang als geloofwaardigheid en kan deze beroepsnazi blijkbaar de beste carrièreperspectieven voorschotelen. Het betekent óók dat N-VA wellicht iets zwakker staat dan we dachten, anders kwamen zij er wel mee weg. Of er was (nog) geen plek voor hem.

In dat interview met HLN beweerde hij nochtans niet aan partij politiek mee te gaan doen. Wat Driesje kan teweegbrengen is hoogstens enkele stemmen van de 18-25 populatie, die nu denken dat ze niet op een karikaturale figuur als Van Grieken of Dewinter stemmen (wat hij wel is natuurlijk). Al verontrust het mij ook wel als je in de comment sectie op sociale media (en HLN) leest dat ook de oudere bevolking Van Langenhove steunt.

Wat N-VA betreft: die doen hun radicalisme liever op een subtiel niveau, Bartje weet heus wel dat hij Van Langenhove geen partijkaart moet geven, want dan verliest hij die 8% gematigde mensen weer aan Open VLD of CD&V.
Reply
#63
Nou, ik kan je in elk geval mee geven dat de Vk* bijna niets meer doet, na de intrekking van subsidies in 2016 (in wat overduidelijk een politieke zet van N-VA was), dus als ze daarnaar verwijst, dan mag het wat mij betreft nog een pak explicieter.

Tienen zit demografisch anders in elkaar, dus je kunt dat moeilijk vergelijken. Tieners die shit vernielen tijdens oudejaarsnacht heb je wel degelijk overal. Er is een voor en een na 2016 als het aankomt op Molenbeek. De aandacht is disproportioneel. Wat niet wil zeggen dat er een duidelijk gepolitiseerd antwoord moet komen, in de eerste plaats vanuit Molenbeek zelf. Zoals er indertijd ook betogingen waren na de aanslagen, bijvoorbeeld.
Reply
#64
(09-01-2019, 14:37)1996Customer Wrote:
(09-01-2019, 14:22)Uplift Wrote: https://www.demorgen.be/politiek/wordt-d...-b40d9554/

Deze vind ik wel significant, als het blijkt te kloppen. VB wint zowel aanhang als geloofwaardigheid en kan deze beroepsnazi blijkbaar de beste carrièreperspectieven voorschotelen. Het betekent óók dat N-VA wellicht iets zwakker staat dan we dachten, anders kwamen zij er wel mee weg. Of er was (nog) geen plek voor hem.

In dat interview met HLN beweerde hij nochtans niet aan partij politiek mee te gaan doen. Wat Driesje kan teweegbrengen is hoogstens enkele stemmen van de 18-25 populatie, die nu denken dat ze niet op een karikaturale figuur als Van Grieken of Dewinter stemmen (wat hij wel is natuurlijk). Al verontrust het mij ook wel als je in de comment sectie op sociale media (en HLN) leest dat ook de oudere bevolking Van Langenhove steunt.

Wat N-VA betreft: die doen hun radicalisme liever op een subtiel niveau, Bartje weet heus wel dat hij Van Langenhove geen partijkaart moet geven, want dan verliest hij die 8% gematigde mensen weer aan Open VLD of CD&V.

Oof, je onderschat dit hàrd. Motregen is de nieuwe boy wonder van de Vlaamse media en blijft dat op z'n minst tot 26 mei. Stemmenkanon richting top-5 op Vlaams niveau, wees gerust.

N-VA zou niet per sé veel verliezen, maar kan iets te weinig aanvangen met de basis van motregen, wat inderdaad wat zegt over de beperktheid van hun extremistische draagvlak. Alleen zullen er des te meer toenaderingen volgen tussen beide partijen, met die niet nader bepaalde levensvorm en zijn 'onderbuik-aanhang' als glijmiddel voor een nieuwe periode van nazi fuckface-itis.
Reply
#65
(09-01-2019, 14:41)Uplift Wrote:
(09-01-2019, 14:37)1996Customer Wrote:
(09-01-2019, 14:22)Uplift Wrote: https://www.demorgen.be/politiek/wordt-d...-b40d9554/

Deze vind ik wel significant, als het blijkt te kloppen. VB wint zowel aanhang als geloofwaardigheid en kan deze beroepsnazi blijkbaar de beste carrièreperspectieven voorschotelen. Het betekent óók dat N-VA wellicht iets zwakker staat dan we dachten, anders kwamen zij er wel mee weg. Of er was (nog) geen plek voor hem.

In dat interview met HLN beweerde hij nochtans niet aan partij politiek mee te gaan doen. Wat Driesje kan teweegbrengen is hoogstens enkele stemmen van de 18-25 populatie, die nu denken dat ze niet op een karikaturale figuur als Van Grieken of Dewinter stemmen (wat hij wel is natuurlijk). Al verontrust het mij ook wel als je in de comment sectie op sociale media (en HLN) leest dat ook de oudere bevolking Van Langenhove steunt.

Wat N-VA betreft: die doen hun radicalisme liever op een subtiel niveau, Bartje weet heus wel dat hij Van Langenhove geen partijkaart moet geven, want dan verliest hij die 8% gematigde mensen weer aan Open VLD of CD&V.

Oof, je onderschat dit hàrd. Motregen is de nieuwe boy wonder van de Vlaamse media en blijft dat op z'n minst tot 26 mei. Stemmenkanon richting top-5 op Vlaams niveau, wees gerust.

N-VA zou niet per sé veel verliezen, maar kan iets te weinig aanvangen met de basis van motregen, wat inderdaad wat zegt over de beperktheid van hun extremistische draagvlak. Alleen zullen er des te meer toenaderingen volgen tussen beide partijen, met die niet nader bepaalde levensvorm en zijn 'onderbuik-aanhang' als glijmiddel voor een nieuwe periode van nazi fuckface-itis.

Motregen ?
Reply
#66
DVL werd in S&V kringen naast 'eindbaas' ook 'drizzle' genoemd. Kid you not.
Reply
#67
Ik vraag me af waar dit uiteindelijk gaat eindigen, als de gemeenteraadsverkiezingen iets hebben getoond is dat Vlaams Belang meer dan terug van weggeweest is. 'Volkspartij' N-VA heeft natuurlijk wat mee in de pap te brokken door migratie een van dé aandachtspunten te maken in deze regering maar blijken nu niet extreem genoeg te zijn en volk te verliezen aan een nog rechtser beleid. Ik vermoed dat er vooral enkele regio's zijn; marginale driehoek en Antwerpen waar VB echt sterk staat maar dat er daarnaast in verschillende andere gemeentes ook een opmars bezig is. Als N-VA in mei 25% en VB 15-20% haalt dan kun je als land volgens mij fluiten naar een conservatief linkse regering à la PS-groen/ecolo/MR/VLD/CD&V/CDH en worden we weer vier jaar gegijzeld door een overwegend rechts beleid zelfs al gaat het VB daar niet deel van uitmaken.
Reply
#68
Lijkt me een vrij correcte analyse. Het eindigt trouwens bij het integreren van extreemrechtse standpunten binnen traditionele partijen. Zoals Crombez en De Bruyn eerder deze week al deden, bijvoorbeeld. Uiteindelijk maakt het niet uit wat de exacte verhoudingen onder partijen precies zijn, punt is dat autoritarisme, repressie en de overgang van sociale stratificatie naar een soort systeem van kasten de toekomst zijn die op ons ligt te wachten, want dat is ook de enige manier waarop kapitalisme in stand gehouden kan worden and so on and so on.
Reply
#69
Ik heb een vermoeden dat een linkse regering zeker tot de mogelijkheden behoort. Als je kijkt hoe (extreem)links in Franstalig België aan een opmars bezig is, Ecolo zou volgens peilingen de grootste partij van Brussel worden en ook in Wallonië groeien ze. PTB zou wel eens dé verrassing kunnen worden in mei. Als Groen bij ons zijn stijging verder doorzet zie ik het nog wel een coalitie worden in de trend van CD&V/Groen/Ecolo/SpA/PS.
Al moet je ook De Wever niet onderschatten, want die coupe de théatre die hij in Antwerpen uitvoerde zou wel eens naar Brussel kunnen verhuizen.
Reply
#70
Extreemlinks bestaat niet in België. PTB scoort (deels bewust) nog onder de verwachtingen. Het wordt sowieso een gesplitst land en mogelijk een minderheidsregering die middels een staatshervorming (paradox, ja, maar tijdelijk steun van N-VA en VB zijn nog mogelijk i.f.v. zo'n hervorming) nog een partij bevoegdheden overdraagt. Iedereen content. Dat laatste is zeer cynisch bedoeld.
Reply
#71
   
Het is al erg genoeg dat deze malloot zich verkiesbaar stelt, maar #KiesDries ? Waar zijn we fucking mee bezig ? Dit is 6de leerjaar 'we houden eens verkiezingen in de klas' niveau. Ik zoek nu een partij en stel mij verkiesbaar #PickNick
Reply
#72
(09-01-2019, 15:59)Uplift Wrote: Lijkt me een vrij correcte analyse. Het eindigt trouwens bij het integreren van extreemrechtse standpunten binnen traditionele partijen. Zoals Crombez en De Bruyn eerder deze week al deden, bijvoorbeeld. Uiteindelijk maakt het niet uit wat de exacte verhoudingen onder partijen precies zijn, punt is dat autoritarisme, repressie en de overgang van sociale stratificatie naar een soort systeem van kasten de toekomst zijn die op ons ligt te wachten, want dat is ook de enige manier waarop kapitalisme in stand gehouden kan worden and so on and so on.

Maar je kunt als bevolking toch niet blijven hekelen over migratie-problematiek. Statistieken tonen aan dat het gros van de vluchtelingen uit de oorlog in Syrië vooral in 2015 en 2016 hier zijn aangekomen, dat is intussen vier jaar geleden. Daarbij is de zogenaamde middenklasse de afgelopen jaren gewoonweg aan het wegvallen, nog een gevolg van de Zweedse coalitie trouwens en een punt dat bij veel, vooral Vlamingen schat ik, belangrijk zal zijn in de aanloop van de verkiezingen toe. Rutten en de Wever zullen vooral veel beloven maar of daar werkelijk iets van in huis gaat komen dat hebben we de afgelopen vier jaar wel gezien.

En dan heb je inderdaad die Groene opmars over het hele land, het zou goed zijn moesten ze in de regering komen te zitten maar dan zullen ze volgens mij gewoon hun ziel moeten verkopen aan De Wever en co, iets wat ze in Antwerpen niet hebben gedaan (bs natuurlijk want in andere gemeenten doen ze het wél) en is sp.a nu logisch slachtoffer van wel in de boot te kruipen met De Wever. Links is met Crombez als partijvoorzitter gewoonweg ten dode opgeschreven voor de verkiezingen van mei, komt net als Rutten gewoon niet goed over en schiet constant in z'n eigen voeten. Vraag is hoe, in Vlaanderen, CD&V gaat scoren want volgens mij zijn die verhoudingen tussen partijen wel belangrijk. Als zowel VLD als MR in de komende verkiezingen niet genoeg scoren dan valt er voor de N-VA met enkel CDH en CD&V weinig te beginnen en zal er naar andere partijen als PS bv. kunnen gekeken worden. Als N-VA op een eiland valt, dan is het wel degelijk gedaan maar dan moet dat eiland er mits de komst van de hoge peilingen van VB wel komen.

#KiesDries is dezelfde slogan die hij gebruikte tijdens de verkiezingen om te mogen zetelen in de Vlaamse studentenraad, beetje logisch dat hij die weer gebruikt maar je hebt een punt 1996Customer.
Reply
#73
(09-01-2019, 16:22)Kreuz Wrote:
(09-01-2019, 15:59)Uplift Wrote: Lijkt me een vrij correcte analyse. Het eindigt trouwens bij het integreren van extreemrechtse standpunten binnen traditionele partijen. Zoals Crombez en De Bruyn eerder deze week al deden, bijvoorbeeld. Uiteindelijk maakt het niet uit wat de exacte verhoudingen onder partijen precies zijn, punt is dat autoritarisme, repressie en de overgang van sociale stratificatie naar een soort systeem van kasten de toekomst zijn die op ons ligt te wachten, want dat is ook de enige manier waarop kapitalisme in stand gehouden kan worden and so on and so on.

Maar je kunt als bevolking toch niet blijven hekelen over migratie-problematiek. Statistieken tonen aan dat het gros van de vluchtelingen uit de oorlog in Syrië vooral in 2015 en 2016 hier zijn aangekomen, dat is intussen vier jaar geleden. Daarbij is de zogenaamde middenklasse de afgelopen jaren gewoonweg aan het wegvallen, nog een gevolg van de Zweedse coalitie trouwens en een punt dat bij veel, vooral Vlamingen schat ik, belangrijk zal zijn in de aanloop van de verkiezingen toe. Rutten en de Wever zullen vooral veel beloven maar of daar werkelijk iets van in huis gaat komen dat hebben we de afgelopen vier jaar wel gezien.

En dan heb je inderdaad die Groene opmars over het hele land, het zou goed zijn moesten ze in de regering komen te zitten maar dan zullen ze volgens mij gewoon hun ziel moeten verkopen aan De Wever en co, iets wat ze in Antwerpen niet hebben gedaan (bs natuurlijk want in andere gemeenten doen ze het wél) en is sp.a nu logisch slachtoffer van wel in de boot te kruipen met De Wever. Links is met Crombez als partijvoorzitter gewoonweg ten dode opgeschreven voor de verkiezingen van mei, komt net als Rutten gewoon niet goed over en schiet constant in z'n eigen voeten. Vraag is hoe, in Vlaanderen, CD&V gaat scoren want volgens mij zijn die verhoudingen tussen partijen wel belangrijk. Als zowel VLD als MR in de komende verkiezingen niet genoeg scoren dan valt er voor de N-VA met enkel CDH en CD&V weinig te beginnen en zal er naar andere partijen als PS bv. kunnen gekeken worden. Als N-VA op een eiland valt, dan is het wel degelijk gedaan maar dan moet dat eiland er mits de komst van de hoge peilingen van VB wel komen.

#KiesDries is dezelfde slogan die hij gebruikte tijdens de verkiezingen om te mogen zetelen in de Vlaamse studentenraad, beetje logisch dat hij die weer gebruikt maar je hebt een punt 1996Customer.

En de nationale verkiezingen in België verschillen natuurlijk niet zo gek veel van die voor de Vlaamse studentenraad: weinig inhoud, niemand weet waar het voor dient en degene die het hardst roept wint de stoel.
Reply
#74
Zolang we in dit land deze media hebben, moeten we niet hopen op een kentering. Elk thema waar rechts op kan scoren, haalt het nieuws. Zelfs een rapsong over een tienerpooier. Het wordt gewoon gecaterd.

In andere landen (UK, Italië, Spanje...) zijn media nog veel meer gemanipuleerd, maar daar is het gewoon duidelijk en is er al lang een soort van dubbelmacht-achtige laag aan het ontstaan waarbij de bevolking zowel media als politici bijna van nature het nadeel van de twijfel geeft (vaak gewoon 60-70% disapproval voor machtspartijen). Ook in Frankrijk, trouwens (vandaar die gele hesjes). Dat zal ook bij ons wel nog gebeuren, maar zoals wel vaker gebeurt, komt België achter. En bovendien is Vlaanderen nog een geval apart. De tewerkstellingsgraad is hier hoog en de mentaliteit is een combo van Nederlands pragmatisme/relativering en ouderwets wantrouwen t.o.v. niet vertrouwde shit. Men is hier niet per sé dom, maar Vlaanderen is wel één groot dorp. Voor de overgrote meerderheid van de Vlamingen is de globale realiteit een abstractie. Veel meer dan dit het geval is in andere landen, me dunkt.

Met dank aan de christendemocratie. Hebben ze goed geregeld de afgelopen 75 jaar.

TL/DNR: onze realiteiten zijn niet per sé fundamenteel verschillend van deze in andere westerse landen, maar de ruimtelijke ordening, zwakke media en de absurditeit van de Belgische staatsstructuur fungeren als katalysatoren voor de normalisering van extreemrechts.
Reply
#75
(09-01-2019, 16:33)Uplift Wrote: Zolang we in dit land deze media hebben, moeten we niet hopen op een kentering. Elk thema waar rechts op kan scoren, haalt het nieuws. Zelfs een rapsong over een tienerpooier. Het wordt gewoon gecaterd.

In andere landen (UK, Italië, Spanje...) zijn media nog veel meer gemanipuleerd, maar daar is het gewoon duidelijk en is er al lang een soort van dubbelmacht-achtige laag aan het ontstaan waarbij de bevolking zowel media als politici bijna van nature het nadeel van de twijfel geeft (vaak gewoon 60-70% disapproval voor machtspartijen). Ook in Frankrijk, trouwens (vandaar die gele hesjes). Dat zal ook bij ons wel nog gebeuren, maar zoals wel vaker gebeurt, komt België achter. En bovendien is Vlaanderen nog een geval apart. De tewerkstellingsgraad is hier hoog en de mentaliteit is een combo van Nederlands pragmatisme/relativering en ouderwets wantrouwen t.o.v. niet vertrouwde shit. Men is hier niet per sé dom, maar Vlaanderen is wel één groot dorp. Voor de overgrote meerderheid van de Vlamingen is de globale realiteit een abstractie. Veel meer dan dit het geval is in andere landen, me dunkt.

Met dank aan de christendemocratie. Hebben ze goed geregeld de afgelopen 75 jaar.

TL/DNR: onze realiteiten zijn niet per sé fundamenteel verschillend van deze in andere westerse landen, maar de ruimtelijke ordening, zwakke media en de absurditeit van de Belgische staatsstructuur fungeren als katalysatoren voor de normalisering van extreemrechts.
Dat de media graag spraakmakende thema's aanhaalt is een feit sinds de commerciële zenders hun intrede deden. Maar kom nu niet zeggen dat een nitwit met een groot gevolg bij de jeugd die een nummer schrijft over de goedkeuring van kinderprostitutie en letterlijk zingt 'gepakt door het systeem' geen nieuwswaarde heeft.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)