Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Belgische politiek en andere grappen
[Image: FGKNmCWWQAEQ59l?format=jpg&name=900x900]

BDW complotdenker era unlocked jongens.
Reply
Van Dourheadliner naar Lokerse Feesten headliner. Smullen.
Reply
"Jambon pleit op volgend Overlegcomité voor heropening cultuur- en evenementensector."

?
Reply
Goed nieuws voor Godspeed. Daarmee wordt gewoon bedoeld dat staande concerten weer mogen, misschien vanuit het besef dat die beperking atm volkomen onnodig is in België. Mits het gaat om kleinere events, wellicht.
Reply
(09-12-2021, 21:27)teedeebee Wrote: "Jambon pleit op volgend Overlegcomité voor heropening cultuur- en evenementensector."

?

Jan 'Jojo' Jambon, voorvechter van de cultuur- en evenementensector. Ik zag vandaag iemand de tijdlijn van de uitspraken over de sector maken en die zijn op z'n zachtst uitgedrukt ontstellend.
Reply
Zeg niet 'een zoveelste corruptieschandaal', maar imagoschade. Onze pers, los in de broekzak.

https://www.hln.be/binnenland/imagoschad...r~a1df6685
Reply
[Image: FHcaRd7WUAYCt_F?format=jpg&name=large]
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
Wanneer gaat de merch in de verkoop?
Reply
(25-12-2021, 18:32)teedeebee Wrote: Wanneer gaat de merch in de verkoop?

Sorry Conner, het was maar een grapje!!

[Image: oc744zJ.png]
Reply
https://twitter.com/BAM_Wetstraat/status...6527924229

Bruh-moment van de dag met BDW die weer een BDW'ke doet. Hoop dat die man vierkant wordt afgescheept in '24 jfc.
Reply
https://twitter.com/egbertlachaert/statu...8838867968

Lokaal zijn er al enkele geweest, maar wees maar zeker dat er heel binnenkort eens een massaal woonprotest zal komen zoals in NL.
Reply
Tja, al die VLD'ers beleggen ook in vastgoed natuurlijk.

Maar serieus, met dat voorstel zou België in één klap asocialer worden dan Nederland qua woningmarkt. Hier is het - oneerlijk, maar op zich wel duidelijk - 'first come, first served' op de sociale woningmarkt. De schaarste is enorm, de wachtlijsten dus ook. Maar je wordt nooit buitengepleurd als je te veel verdient of zo, dus dat is al iets.
Reply
En dat kom weeks na deze brainfart. We gaan dus sociale woonvesting uitbesteden aan private markt en de mensen die er niet rap genoeg uit gaan, gooien we buiten. Hoe laag kan deze Vlaamse regering nog gaan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220112_97633978
Reply
Twee headlines naast elkaar momenteel op VRT NWS:

"De knoop die de federale regering niet krijgt doorgehakt: waarom is het zo moeilijk om de energiefactuur te doen dalen?"

"Regering gaat 14 miljard euro extra investeren in defensie: opnieuw meer militairen en meer materiaal"

Prachtig.
Reply
Het gedacht dat een btw-verlaging 1) veel geld kost voor de regering 2) de energie-factuur effectief gigantisch zal doen dalen, is veel te simplistisch gesteld en ondermijnt het volledige plaatje dat over verschillende beleidsdomeinen mensen uit armoede (want daar gaat het in se eigenlijk over) trachten te halen of te voorkomen dat mensen erin vallen. Investeringen in defensie zijn trouwens nodig en is al vijftien jaar lang hét departement naast justitie en media waar regeringsperiode na regeringsperiode wordt in gesnoeid. Je kunt die twee overigens totaal niet aan elkaar koppelen. Doet me denken aan Wouter Duyck die het een tijdlang steevast had over 'hoeveel laptops we in de scholen met x-hoeveelheid geld kunnen doen', domme stelling.
Reply
Akkoord met wat je zegt hoor, ik heb op zich ook niets tegen die investering in defensie. Ik loop gewoon gefrustreerd rond dat er steeds met het argument 'maar de begroting...' wordt geschermd om niets te doen aan de energiefactuur (eender wat, doelde niet per se op btw-verlaging), en vond de twee titels naast elkaar daardoor van enige komische waarde.
Reply
Het probleem van de energiefactuur is natuurlijk de gedwongen privatisering vanuit Europa. Zolang ook de PVDA dat niet expliciet aankaart (ook zij doen lekker mee met die BTW-verlaging als eis), gaat het debat nergens over. Ofwel subsidieer je huishoudens massaal en trek je daar veel meer geld uit, ofwel neem je de sector terug in publieke handen. Linksom of rechtsom kost dat geld en moet je het ergens halen.
Reply
Heb Magnette daar al eens voor horen pleiten om energie terug publiek te maken, maar breekt (uiteraard, want lobby's) niet door.
Reply
Update in Belgenland. Een S&V'er werd vandaag verkozen als voorzitter bij Jong N-VA en Francken vindt dat we Oekraïense mannen die vluchten moeten verklikken / beschouwen als deserteurs. Voor de rest een goeie zondagavond hoor hier.

edit: en dat is nadat gisteren Jambon gisteren (?) vertelde dat we hier prima Oekraïners kunnen opvangen om hen richting de arbeidsmarkt te sturen omdat we met zo'n krapte zitten. Yep. Zo doen we dat met oorlogsvluchtelingen.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
Vergeet broeders-en-zusters-gate niet. Maar een gate wordt het niet echt, want dat is doodnormaal geworden in Vlaanderen.
Reply
(07-03-2022, 12:33)Uplift Wrote: Vergeet broeders-en-zusters-gate niet. Maar een gate wordt het niet echt, want dat is doodnormaal geworden in Vlaanderen.
wat?
ik ben even niet mee
Reply
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/07/...oeten-wij/
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Quote:Russische studenten kunnen in Vlaanderen geen financiële steun meer aanvragen. Dat heeft minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) beslist, op vraag van zijn Oekraïense collega Serhi Sjkarlet. "We doen dit niet omdat we geloven dat alle Russen schuldig zijn aan de oorlog", legt Weyts uit. "Maar wel omdat we hopen dat dit soort maatregelen helpen om druk te zetten op de machthebbers in Rusland."

Ik begin me af te vragen of Weyts er ooit in gaat slagen iets te beslissen dat mij niet doet facepalmen.
Reply
Putin is heel blij met dit soort maatregelen. Dit soort maatregelen zijn imo het meest concrete bewijs dat de burgerij in het westen wel degelijk de boel op de spits wil drijven en helemaal niet denkt aan vrede, maar aan de kans om het Russische regime te vervangen door iets wat hen beter uitkomt.
Reply
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/28/...ndrapport/

Haat het hier.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)