Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 4.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The National
#76
Redelijk standaard en een beetje saaie typische single voor The National. Exact in dezelfde lijn als een Bloodbuzz of Terrible Love. Gelukkig maakt de band normaal gezien voor de rest wel prachtige nummers Smile
Reply
#77
Bloodbuzz Ohio en Terrible Love waren toch wel nog interessanter als dit nummer.
Reply
#78
Gohja. Goed. Maar niks speciaals. Verwacht wel meer van de plaat.
Reply
#79
Niet echt spannend, haast een plichtmatig nummer. De eerste 2 minuten vrij monotoon, en op einde wat afwisseling kwa zang en muziek.
Reply
#80
Op het eerste gehoor: niet slecht, maar zou op voorgaande albums een vrij anoniem nummer zijn.
Reply
#81
Arcade Fire, Elbow, The National. Drie bands waar ik na hun doorbraak geen reet meer aan vind.

Een beetje hipster van mij, zeker?
Reply
#82
Arcade Fire heeft wellicht hun beste plaat gemaakt na hun 'doorbraak'. Funeral en The Suburbs zitten heel dichtbij elkaar in ieder geval voor mij. Ook The National heeft voor mij eigenlijk nog geen slecht materiaal voortgebracht.
Reply
#83
Uplift Wrote:Arcade Fire, Elbow, The National. Drie bands waar ik na hun doorbraak geen reet meer aan vind.

Een beetje hipster van mij, zeker?

We hadden niet anders van je verwacht Uplift.

Sterk nummer vind ik op het eerste gehoor. Juist die eerste twee minuten monotone zang en tamelijk donkere setting vind ik heel sterk. Juist het tweede deel van het nummer is een beetje plichtmatig en wel erg in de lijn van veel vorige nummers.
Reply
#84
Uplift Wrote:Een beetje hipster van mij, zeker?
De mensen die er het vaakst over neuten, zijn vaak zelf de grootste hipsters.
Reply
#85
Ik vond The Suburbs ook hun beste, maar dat gedoe met die live datums in 2011 vond ik maar niks.

Slechte live band, dat ook.
Reply
#86
Karel Wrote:
Uplift Wrote:Een beetje hipster van mij, zeker?
De mensen die er het vaakst over neuten, zijn vaak zelf de grootste hipsters.
Ik begrijp je reactie in relatie tot de mijne niet goed.
Reply
#87
Uplift Wrote:Slechte live band, dat ook.

Nou nee. Technisch zijn er zeker betere bands, maar kwa inzet, passie en beleving zijn ze top!
Heb ze 1 keer gezien in HMH en dat was geweldig optreden, in topvorm waren ze toen. Geluid was ook super die avond.
Reply
#88
BigBird Wrote:Nou nee. Technisch zijn er zeker betere bands, maar kwa inzet, passie en beleving zijn ze top!
Tijdens Funeral zeker, maar nadien zag ik ze nog een shitload keren, waarbij het op die vlakken ook bergaf ging.
Reply
#89
Op Exit 2011 vielen ze me ook erg tegen, leek alsof ze er weinig zin in hadden
Reply
#90
Idd wel een band die erg wisselvallig is naargelang de omstandigheden denk ik. Reading 2011 (integraal te vinden op YouTube) vind ik wel héél sterk.
Reply
#91
Uplift Wrote:
BigBird Wrote:Nou nee. Technisch zijn er zeker betere bands, maar kwa inzet, passie en beleving zijn ze top!
Tijdens Funeral zeker, maar nadien zag ik ze nog een shitload keren, waarbij het op die vlakken ook bergaf ging.

Nee tijdens The Suburbs, was in 2011, meen september.
Reply
#92
Arcade Fire twee jaar terug op Arras gezien. Goed, maar redelijk slecht geluid en inderdaad geen overweldigende live band, zeker niet op de allergrootste podia.
Reply
#93
Ik heb Arcade Fire tot dusver ook alleen in de HMH gezien in 2011 en dat was een geweldig optreden. Ik hoopte ze eigenlijk dit jaar nog wel ergens te zien in verband met de nieuwe plaat maar de zwangerschap lijkt roet in het eten te gooien.
Reply
#94
Piet Knaak Wrote:Ik heb Arcade Fire tot dusver ook alleen in de HMH gezien in 2011 en dat was een geweldig optreden. Ik hoopte ze eigenlijk dit jaar nog wel ergens te zien in verband met de nieuwe plaat maar de zwangerschap lijkt roet in het eten te gooien.
Vond juist dat optreden in de HMH het minste van de verscheidene keren dat ik van ze heb gezien. Publiek was ook niet zo enthousiast, iets wat oversloeg op de band.
Reply
#95
http://www.bbc.co.uk/programmes/p017fh37

3 nieuwe nummers (live, met veel gelul eromheen), waaronder de hier al gepostte 'Demons'
Reply
#96
Uplift Wrote:
BigBird Wrote:Nou nee. Technisch zijn er zeker betere bands, maar kwa inzet, passie en beleving zijn ze top!
Tijdens Funeral zeker, maar nadien zag ik ze nog een shitload keren, waarbij het op die vlakken ook bergaf ging.
Paradiso 2005 was ronduit rommelig, maar zeker aan het einde ging de vlam wel heftig in de pan. Toen klaagde Butler ook al over het publiek trouwens, net als de laatste keer in de HMH.
HMH 2007 en 2011 waren zeer degelijk, vooral de laatste keer, maar ik zie op youtube betere concerten, ook van de laatste tour.
Reply
#97
Win Butler is een beroepszeikerd en de hele band komt heel onsymphatiek over, het is ze nogal in hun bol geslagen.

En dat had geen probleem geweest als ze half zo goed waren als ze zelf denken.
Reply
#98
Ze hebben wel 3 geweldige albums gemaakt, dus zo goed zijn ze wel.
Reply
#99
2. En ze zullen heus niet verder komen dan voetnoten in de muziekgeschiedenis.
Reply
Maargoed, uiteindelijk blijven toch enkel de Coldplays en Springsteens over in de muziekgeschiedenis.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)