Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 2.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pukkelpop
Nog wat context: https://www.dewereldmorgen.be/artikel/20...ten-staat/
Reply
Het ding is dat ze niet alleen die nieuws-items uitlokken maar ook nog eens op een bepaalde manier zo weten sturen dat telkens zij als winnaar of slachtoffer uit de bus lijken te komen. Dan mogen mensen op Twitter nog zo hun best doen om alles te debunken of weerwoord te bieden; publieke opinie wordt nog steeds gestuurd en gevormd op klassieke media in kranten en op tv, daar waar N-VA tegenwoordig ook gewoon kan doen en laten wat en hoe ze dat precies wil (zie HLN). Behalve een laconieke opmerking van fucking Van Quickenborne heb ik verder niets zien passeren van politic over die hele kwestie alsof we er met een laissez-faire wel gaan geraken. Niet dat politici op elk HLN-waardig artikel meteen op Twitter hun reactie moeten geven maar het is bijzonder triest hoe geen enkele politieke partij behalve de N-VA en VB weer een heel weekend aan het woord waren omdat zij zich gediscrimineerd voelden door het wegpakken van 'hun' vlag, alsof ze dat al niet 364 dagen doen bij andere bevolkingsgroepen.
Reply
(20-08-2019, 09:12)Uplift Wrote: Nog wat context: https://www.dewereldmorgen.be/artikel/20...ten-staat/

Jezus... nee, zo ver is het in Nederland nog lang niet.

Eerder andersom, hier lijken linkse activisten (deels terecht, maar soms ook niet vind ik) effectiever de agenda te bepalen. Een cultuuroorlog concentreert zich al jaren op hoe we Sinterklaas vieren en is volgens mij nog niet verder uit de hand gelopen dan die snelwegblokkade in Friesland en dat opstootje in Eindhoven. En die mensen zijn berecht.

Hier is met dank aan Rutte nog steeds het midden aan de macht. Wilders heeft zijn enige kans op regeringsdeelname hoogst persoonlijk verkloot in 2011. Baudet haalde een grote winst, maar dat waren gelukkig geen Tweede Kamerverkiezingen (die zijn pas weer in 2021). Nu de redelijke kant van FvD onder leiding van Otten afsplitst gaat de grote ballon gebakken lucht leeglopen en komt het midden weer in zicht. Straks dus weer een middelgrote rechtse partij erbij, met twee splintergroepjes ernaast. Maar na de verzuiling van halverwege vorige eeuw zijn veel kleine partijen samengegaan tot de huidige "oude" grote partijen zoals CDA, dat kan zich ook herhalen.
Reply
(20-08-2019, 09:44)Maynard-J Wrote:
(20-08-2019, 09:12)Uplift Wrote: Nog wat context: https://www.dewereldmorgen.be/artikel/20...ten-staat/

Jezus... nee, zo ver is het in Nederland nog lang niet.

Eerder andersom, hier lijken linkse activisten (deels terecht, maar soms ook niet vind ik) effectiever de agenda te bepalen. Een cultuuroorlog concentreert zich al jaren op hoe we Sinterklaas vieren en is volgens mij nog niet verder uit de hand gelopen dan die snelwegblokkade in Friesland en dat opstootje in Eindhoven. En die mensen zijn berecht.

Hier is met dank aan Rutte nog steeds het midden aan de macht. Wilders heeft zijn enige kans op regeringsdeelname hoogst persoonlijk verkloot in 2011. Baudet haalde een grote winst, maar dat waren gelukkig geen Tweede Kamerverkiezingen (die zijn pas weer in 2021). Nu de redelijke kant van FvD onder leiding van Otten afsplitst gaat de grote ballon gebakken lucht leeglopen en komt het midden weer in zicht. Straks dus weer een middelgrote rechtse partij erbij, met twee splintergroepjes ernaast. Maar na de verzuiling van halverwege vorige eeuw zijn veel kleine partijen samengegaan tot de huidige "oude" grote partijen zoals CDA, dat kan zich ook herhalen.

'De Agenda' wordt bepaald door wat het neoliberalisme allemaal veroorzaakt, vergis je niet: pensioen op 67, geen betaalbare woningen meer en werkonzekerheid. Dat zijn uiteindelijk de thema's die bij jullie spelen en deels de voedingsbodem van FvD vormen. Wat FvD doet, is vervolgens dat ongenoegen kanaliseren richting zwarte pietdiscussies. In die zin bepalen zij net zo goed de culturele agenda mee, of anders gesteld: de evidente sociaaleconomische polarisering ent zich bij jullie al snel op relatief apolitieke culturele thema's, die vervolgens op een giftige manier identitair worden. M.n. door extreemrechts en alles wat extreemrechts faciliteert.

Ik weet niet wat er partijpolitiek allemaal zal gebeuren, maar zonder een duidelijk links alternatief zal Baudet een groot gevaar blijven. Vooral omdat het middenveld in Nederland zoveel kleiner is dan hier. Dat is ook voor Baudet een moeilijkheid: hij kan moeilijker infiltreren in brede organisaties of instellingen, dus wordt hij verplicht om meer open en bloot een soort eigen beweging op te bouwen, wat voorlopig niet veel verder geraakt dan wat corpsballen die niet aan seks toe komen. En toch werd hij al getolereerd op een FNV-actie niet lang geleden. Ik zie veel positieve kanten t.o.v. Vlaanderen, maar ook een gebrek aan filters en andere remmen die wij hier dan weer wel hebben. Onze traditie en geschiedenis van organisatie en het opbouwen van een krachtsverhouding is zeker recent een pak rijker. Dat betekent dat we op Pukkelpop volgend jaar net zo goed een situatie kunnen zien waarin fascisten moeten afdruipen.

@Kreuz: en laat ze in dat laatste geval maar in een slachtofferrol kruipen. Het eerste doel is hun zelfvertrouwen breken, want dan kunnen ze ook niet rekruteren zoals ze nu doen.
Reply
(19-08-2019, 15:56)mattman Wrote: Ik lees hier veel te weinig over die geniale shows van The National.
Sorry, nog geen tijd gehad om een écht verslag te schrijven.
Reply
Heart 
(18-08-2019, 22:39)mattman Wrote: Edit: heb nog nooit een publiek zo luid Vanderlyle horen meezingen.
Haha ik ook niet, al kwam het publiek in Hamburg en in Glasgow aardig in de buurt Smile
(maar dat waren buitenlocaties, waardoor de massale samenzang minder goed bleef hangen)



Ik kom zelf meerdere keren in beeld. Matt gaf me nog een paar fist bumps en ik hield hem nog in evenwicht Big Grin
Reply
Was er zondag ook om foto's te nemen, voor The National-fans:


[Image: 48579102967_9eaa6047ff_b.jpg]

[Image: 48578960101_84bb982d9f_b.jpg]

[Image: 48579106547_f4d87912ae_b.jpg]

[Image: 48578958716_df1bce2698_b.jpg]

[Image: 48579105582_14a6ebda63_b.jpg]

[Image: 48578957016_5b85bdee29_b.jpg]

[Image: 48578954406_83a512d34c_b.jpg]

[Image: 48578953986_de2ae94de5_b.jpg]
[+] 17 users say Thank You to VDB for this post
Reply
(20-08-2019, 15:49)Gretz Wrote:
(18-08-2019, 22:39)mattman Wrote: Edit: heb nog nooit een publiek zo luid Vanderlyle horen meezingen.
Haha ik ook niet, al kwam het publiek in Hamburg en in Glasgow aardig in de buurt Smile
(maar dat waren buitenlocaties, waardoor de massale samenzang minder goed bleef hangen)

https://www.youtube.com/watch?v=538VdzYRQkE

Ik kom zelf meerdere keren in beeld. Matt gaf me nog een paar fist bumps en ik hield hem nog in evenwicht Big Grin

Jij doucht nu met handschoenen aan?
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
(20-08-2019, 22:07)Wailer Wrote:
(20-08-2019, 15:49)Gretz Wrote:
(18-08-2019, 22:39)mattman Wrote: Edit: heb nog nooit een publiek zo luid Vanderlyle horen meezingen.
Haha ik ook niet, al kwam het publiek in Hamburg en in Glasgow aardig in de buurt Smile
(maar dat waren buitenlocaties, waardoor de massale samenzang minder goed bleef hangen)

https://www.youtube.com/watch?v=538VdzYRQkE

Ik kom zelf meerdere keren in beeld. Matt gaf me nog een paar fist bumps en ik hield hem nog in evenwicht Big Grin

Jij doucht nu met handschoenen aan?
Haha inderdaad, daarvoor heb ik dit paar aangeschaft Big Grin ??

Maar zonder gekheid, ik ben daar niet per se bewust naar op zoek. Niettemin is het wel logisch dat ie je gaat herkennen als je intussen al bij 8 concerten bent geweest in 2019 (waarvan 6 in de laatste 35 dagen).

Op de tweede avond nog een biertje meegebracht voor de fan die op vrijdag shirt aan droeg met een afbeelding, die vervolgens op het podium belandde waarna Matt hem aantrok om een (pre)-show defensive crouch te doen. Dat was ook een machtig moment.
Reply
(20-08-2019, 22:21)Gretz Wrote: Op de tweede avond nog een biertje meegebracht voor de fan die op vrijdag shirt aan droeg met een afbeelding, die vervolgens op het podium belandde waarna Matt hem aantrok om een (pre)-show defensive crouch te doen.

Die zin moet je echt even uitleggen.
Reply
[Image: 1455646400872.jpg]

Leuke read over Fun With Flags.
https://wannesdaemen.com/2019/vlaggen
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
Da fuq
Reply
(21-08-2019, 08:43)Maynard-J Wrote:
(20-08-2019, 22:21)Gretz Wrote: Op de tweede avond nog een biertje meegebracht voor de fan die op vrijdag shirt aan droeg met een afbeelding, die vervolgens op het podium belandde waarna Matt hem aantrok om een (pre)-show defensive crouch te doen.

Die zin moet je echt even uitleggen.
Deze video zou het redelijk duidelijk moeten maken wat er ongeveer gebeurde.


[Image: kaQhUjl.jpg]

De fan kreeg dus alle spotlights omdat Matt z'n geniale shirt had aangetrokken Smile
[+] 1 user says Thank You to Gretz for this post
Reply
Nog wat PKP-pics:

AIRBORNE

[Image: 48594524626_36a20f4af5_b.jpg]

KATE TEMPEST

[Image: 48594526256_e01916068c_b.jpg]

CHARLIE XCX

[Image: 48579667556_4175e857bd_b.jpg]

JOHNNY MARR

[Image: 48579004956_7d5fe6495c_b.jpg]

PROPHETS OF RAGE

[Image: 48579030237_5a3351b22d_b.jpg]

ANDERSON .PAAK

[Image: 48578126721_81775e997f_b.jpg]

POPPY

[Image: 48577800956_ec14df6605_b.jpg]

SHHT

[Image: 48576115331_c158e6351b_b.jpg]

BILLIE EILISH

[Image: 48575090867_80d00cfe85_b.jpg]

[Image: 48574938366_b5996fa7cc_b.jpg]
[+] 11 users say Thank You to VDB for this post
Reply
Erg vette foto's, VDB. Deze zijn denk ik ook het meest prominent aanwezig in de PKP-verslagen die ik al zag.
Reply
Prachtig om te zien ja. Je hebt echt talent VDB!
Reply
Zeer mooie foto's inderdaad.
Reply
Die Kate Tempest foto. Wow.
Reply
Indrukwekkende collage VDB!
Reply
Thanks allemaal, de laatste maanden minder tijd gehad voor concertfotografie, dus was fijn om de zondag op PKP nog eens te kunnen shooten.
Reply
Vandaag start de voorverkoop voor Belgen. Pukkelpop heeft nog geen enkele naam bekend gemaakt, maar de verwachting is wel dat het snel gaat uitverkopen.

https://www.nu.nl/muziek/6139768/belgen-...arten.html
Reply
(16-06-2021, 13:34)Gretz Wrote: Vandaag start de voorverkoop voor Belgen. Pukkelpop heeft nog geen enkele naam bekend gemaakt, maar de verwachting is wel dat het snel gaat uitverkopen.

https://www.nu.nl/muziek/6139768/belgen-...arten.html
Eigen volk eerst dus
Reply
Nou dan wil ik ook niet dat Belgen mij nog in de weg zitten bij de Lowlands verkoop Smile
Reply
70% van de weekendkaarten al verkocht zonder een naam bekend te maken. Dode hamstercrew represent.
Reply
De collaboratievlaggencrew overigens vast ook weer...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)