Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 2.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pukkelpop
#1
15-18 augustus 2018.

Geen idee of iemand hier gaat, maar een topic lijkt me wel op z'n plaats.
Reply
#2
Tenzij LL met voldoende goede namen komt voor een heel weekend, ga ik wel weer een dagje denk ik. Was vorige keer erg leuk, op en neer met de bus vanuit Maastricht.

War on Drugs, Björk en Arctic Monkeys maar vast met potlood noteren?
Reply
#3
Grote kans inderdaad. MGMT, Grizzly Bear, BROCKHAMPTON (?) en wellicht Justice zullen ook wel opdraven.
Reply
#4
DITS & DATS
Heb jij al eens een briljante ingeving gehad die niet zou misstaan ergens op het festivalterrein? Ken je iemand die al hardop heeft zitten dromen over een hilarische festivalperformance? Heb je zelf iets (mee)gemaakt waar onze weide nog cooler van zou worden? Kortom, wel ’s op PKP rondgelopen met het idee “Als ze nu eens dit zouden doen” of “Als ze nu eens dat zouden doen”? Dan is er goed nieuws want dit jaar krijg jij de kans om al die dits en dats aan het Pukkelpopteam voor te stellen.

WAT ZOEKEN WE?
We zijn op zoek naar creatieve concepten, originele ideeën, verrassende vondsten met een hoek af. Denk: gestoorde theatercollectieven, improdans die op iets strekt, uurspuwers, steltenkopers, street arty farty, weird shit, crazy stuff, funky fanfares, circusshizzle zonder dieren, slammers met een spraakgebrek, straatachtig theater, dove dj’s, cunstenaars enzovoort.
Reply
#5
(22-12-2017, 13:12)1996Customer Wrote: DITS & DATS
Heb jij al eens een briljante ingeving gehad die niet zou misstaan ergens op het festivalterrein? Ken je iemand die al hardop heeft zitten dromen over een hilarische festivalperformance? Heb je zelf iets (mee)gemaakt waar onze weide nog cooler van zou worden? Kortom, wel ’s op PKP rondgelopen met het idee “Als ze nu eens dit zouden doen” of “Als ze nu eens dat zouden doen”? Dan is er goed nieuws want dit jaar krijg jij de kans om al die dits en dats aan het Pukkelpopteam voor te stellen.

WAT ZOEKEN WE?
We zijn op zoek naar creatieve concepten, originele ideeën, verrassende vondsten met een hoek af. Denk: gestoorde theatercollectieven, improdans die op iets strekt, uurspuwers, steltenkopers, street arty farty, weird shit, crazy stuff, funky fanfares, circusshizzle zonder dieren, slammers met een spraakgebrek, straatachtig theater, dove dj’s, cunstenaars enzovoort.

Dat PR team moet nodig sudoku plegen.
Reply
#6
Tijd voor Tokyo Hill 2: Ping pong ching chong editie, nu met een fatale dosis cultural appropriation
Reply
#7
Pukkelpop love you long time.
Reply
#8
Het is ondertussen al enkele jaren geleden dat ik naar Pukkelpop geweest ben, maar heel het randgebeuren was toen al duidelijk aanwezig op het terrein. Is dat de afgelopen edities erger geworden? Ik herinner me aankondigingen van vorig jaar met Tomorrowland-ish extra’s en activiteiten op de camping. Maar die camping A van Pukkelpop is al langer dan vandaag een marteling natuurlijk. Deze oproep voorspelt weinig goeds voor de invulling op de weide zelf. Heeft iemand hier iets aan op dergelijke festivals?

Wat ik me bij “cunstenaars” moet voorstellen, is me ook een raadsel. De andere taalfouten doen gelukkig vermoeden dat het geen hippe uitgevonden term is.
Reply
#9
Cuntstenaars? Iets met vrouwelijk schaamhaar?
Reply
#10
Op de camping zijn we niet geweest dus geen idee hoe dat was, maar die Hollandse enclave op het terrein zelf was toch wel een guilty pleasure. Niet opdringerig voor wie er geen zin in heeft, want netjes achter hekken weggewerkt ergens tegenover de Castello tent. En gewoon mooi aangekleed ook, geen half werk.
Reply
#11
Pukkelpop is toch gewoon een gezellig en goed festival? Als dit in Tjechoyougojachië zou plaatsvinden ging de Uplift en zijn volgers move van kleine piemeltjes er jaarlijks naartoe, maar omdat het dichtbij is, van friet vretende origine en bezocht wordt door dat misselijke volk uit die twee spalt van onze Zuiderburen is het een not done festival geworden.
Daar trek ik me niets van aan. Jammer dat de programmering niet ieder jaar ons ding is, maar Pukkelpop is gewoon leuk.
Reply
#12
Het grootste probleem aan Pukkelpop is het publiek. Als 16-jarige die Werchter gewoon was stoorde me ik daar al aan. Dus ik kan me voorstellen hoe dat moet zijn bij de gemiddelde persoon hier. Niet dat het publiek bij andere grote festivals zo anders is, maar op Pukkelpop wordt je er gewoon meer mee geconfronteerd door oa die Boiler Room en de misplaatste acts op het hoofdpodium.

Ik kan niet oordelen over hoe Pukkelpop ooit was. De huidige vorm lijkt mij grotendeels overeen te komen met hoe ik het festival enkele jaren terug meerdere edities ervaren heb. Vaak fijn op papier, maar in realiteit verre van ideaal.

Deze video van Humo past hier trouwens perfect: http://www.humo.be/pukkelpop/368185/pukk...mt-filmpje
Reply
#13
(23-12-2017, 08:53)pudpong3 Wrote: Pukkelpop is toch gewoon een gezellig en goed festival? Als dit in Tjechoyougojachië zou plaatsvinden ging de Uplift en zijn volgers move van kleine piemeltjes er jaarlijks naartoe, maar omdat het dichtbij is, van friet vretende origine en bezocht wordt door dat misselijke volk uit die twee spalt van onze Zuiderburen is het een not done festival geworden.

Valt voor mij persoonlijk wel mee.

Een festival in Zuid of Oost-Europa is gewoon een stuk goedkoper, terwijl de line-up er vaak niet voor onderdoet. Je levert wellicht wat in op infrastructuur en productie, maar betaalt je tenminste niet helemaal scheel aan eten en drinken zoals op een festival in de Benelux.  (Dat is een erg belangrijke factor voor een arme student Big Grin)

Daarnaast kan je het dan combineren met een stedentrip. Hasselt hoef ik niet te zien.
Reply
#14
(22-12-2017, 22:58)Maynard-J Wrote: Cuntstenaars? Iets met vrouwelijk schaamhaar?

Da's toch een jaarlijks terugkerende attractie op elke camping?
Reply
#15
(23-12-2017, 08:53)pudpong3 Wrote: Pukkelpop is toch gewoon een gezellig en goed festival? Als dit in Tjechoyougojachië zou plaatsvinden ging de Uplift en zijn volgers move van kleine piemeltjes er jaarlijks naartoe, maar omdat het dichtbij is, van friet vretende origine en bezocht wordt door dat misselijke volk uit die twee spalt van onze Zuiderburen is het een not done festival geworden.
Daar trek ik me niets van aan. Jammer dat de programmering niet ieder jaar ons ding is, maar Pukkelpop is gewoon leuk.

Bel me op wanneer Swans er een set van 3 uur krijgt en Jamie Stewart mijn gratis knuffels geeft.
Reply
#16
(22-12-2017, 19:16)Doos Wrote: Het is ondertussen al enkele jaren geleden dat ik naar Pukkelpop geweest ben, maar heel het randgebeuren was toen al duidelijk aanwezig op het terrein. Is dat de afgelopen edities erger geworden? 

Dat randgebeuren is makkelijk te omzeilen als je daar geen zin in hebt. Sterker: je moet het echt opzoeken. Kan me van Lowlands nog wel herinneren dat je soms als vanzelf in een straattheater voorstelling belandde. Dat is op PP niet het geval.
Reply
#17
(23-12-2017, 14:14)Melliw Naj Wrote:
(23-12-2017, 08:53)pudpong3 Wrote: Pukkelpop is toch gewoon een gezellig en goed festival? Als dit in Tjechoyougojachië zou plaatsvinden ging de Uplift en zijn volgers move van kleine piemeltjes er jaarlijks naartoe, maar omdat het dichtbij is, van friet vretende origine en bezocht wordt door dat misselijke volk uit die twee spalt van onze Zuiderburen is het een not done festival geworden.
Daar trek ik me niets van aan. Jammer dat de programmering niet ieder jaar ons ding is, maar Pukkelpop is gewoon leuk.

Gaat wel lekker de laatste tijd puber? Je weet zelf ook dat de line up voor de gemiddelde Grazzer niet helemaal aanspreek, zeker niet de laatste jaren waar Graz misschien wel te obscuur is gegaan.

Neem het allemaal niet te serieus, doe ik ook niet. Beetje stangen mag toch wel?
Reply
#18
(23-12-2017, 18:25)pixie6666 Wrote:
(22-12-2017, 19:16)Doos Wrote: Het is ondertussen al enkele jaren geleden dat ik naar Pukkelpop geweest ben, maar heel het randgebeuren was toen al duidelijk aanwezig op het terrein. Is dat de afgelopen edities erger geworden? 

Dat randgebeuren is makkelijk te omzeilen als je daar geen zin in hebt. Sterker: je moet het echt opzoeken. Kan me van Lowlands nog wel herinneren dat je soms als vanzelf in een straattheater voorstelling belandde. Dat is op PP niet het geval.

Helemaal niks mis met een goed straattheater. Vorig jaar waren ze er een jaartje niet en dat was oprecht jammer. Met randgebeuren worden denk ik meer dingen bedoeld als een springtouw neerleggen of vlotten bouwen.
Reply
#19
(24-12-2017, 17:54)Indiaantje89 Wrote:
(23-12-2017, 18:25)pixie6666 Wrote:
(22-12-2017, 19:16)Doos Wrote: Het is ondertussen al enkele jaren geleden dat ik naar Pukkelpop geweest ben, maar heel het randgebeuren was toen al duidelijk aanwezig op het terrein. Is dat de afgelopen edities erger geworden? 

Dat randgebeuren is makkelijk te omzeilen als je daar geen zin in hebt. Sterker: je moet het echt opzoeken. Kan me van Lowlands nog wel herinneren dat je soms als vanzelf in een straattheater voorstelling belandde. Dat is op PP niet het geval.

Helemaal niks mis met een goed straattheater. Vorig jaar waren ze er een jaartje niet en dat was oprecht jammer. Met randgebeuren worden denk ik meer dingen bedoeld als een springtouw neerleggen of vlotten bouwen.

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat daar iets mis mee is, alleen dat je er op Pukkelpop echt naar moet zoeken. Wat mij betreft is trouwens alles op een festival dat niet direct is gerelateerd aan de live-optredens randgebeuren.
Reply
#20
(23-12-2017, 08:53)pudpong3 Wrote: Pukkelpop is toch gewoon een gezellig en goed festival? Als dit in Tjechoyougojachië zou plaatsvinden ging de Uplift en zijn volgers move van kleine piemeltjes er jaarlijks naartoe, maar omdat het dichtbij is, van friet vretende origine en bezocht wordt door dat misselijke volk uit die twee spalt van onze Zuiderburen is het een not done festival geworden.
Daar trek ik me niets van aan. Jammer dat de programmering niet ieder jaar ons ding is, maar Pukkelpop is gewoon leuk.

Nee.

Voor de rest is dit -trouwens prachtig dat bijna het ganse topic hier rond draait nu- nog een bewijs van de neerwaartse spiraal waarin Pukkelpop zit. Creatieve oproepen zoals deze werden al door andere festivals gedaan zo'n half decennium geleden. Bovendien heeft PKP het terrein en omgeving niet eens mee om er een toffe, leuke, Linde Merckpoeliaanse totaalervaring van te maken.

Good riddance.
Reply
#21
https://twitter.com/FeimM/status/9536096...96/photo/1

Rumoured Britney 2018 tour goes like:

Aug 8, Smukfest, Denmark (Confirmed)
Aug 14, Sziget, Hungary
Aug 16, Pukkelpop, Belgium
Aug 18, Manchester Arena
Aug 22, SSE Hydro Glasgow
Aug 23, London O2


Sziget komt trouwens maandag met nieuws
Reply
#22
Laat dit aub waar zijn.
Reply
#23
Ik koop hier wel een dagticket voor
Reply
#24
Linde, heb je het laatste nieuws al gehoord?
Reply
#25
Ja... onze favoriete ROCK CHICK...



Soit, ik moet door naar Nijmegen. Vul maar aan, zou ik zeggen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)