Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 1.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Radio 2 Top 2000
de top 2000 was ooit een leuke lijst!!
Reply
Gretz.

Hebben jullie Nationalisten weer een soort van duwnummer a la Fake Empire afgelopen jaar? Zo ja, laat het even weten, dan steun ik die en wellicht dat andere Grazzers, die zoals ik vorig jaar de lijst reeds hadden ingevuld ook mee doen. Met andere woorden, zorg dat je op tijd bent met je duwnummer Wink
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Goed idee Pud!
2 voorstellen alvast mijnerzijds:
The Strokes - Bad Decisions of Run The Jewels (feat. Greg Nice & DJ Premier) - Ooh La La
Reply
Zal vast iets van Fiona Apple, Phoebe Bridgers, Spinvis of Autechre worden.
Misschien om het online verlies van BB te verwerken iets van Lana Del Rey upvoten.
Reply
Autechre... in de Top 2000?!?
Reply
Ja man, als Rae, Metaz form8 of All end dit jaar niet in de top 10 staan weet ik het ook niet meer.
Reply
(28-11-2020, 09:52)pudpong3 Wrote: Gretz.

Hebben jullie Nationalisten weer een soort van duwnummer a la Fake Empire afgelopen jaar? Zo ja, laat het even weten, dan steun ik die en wellicht dat andere Grazzers, die zoals ik vorig jaar de lijst reeds hadden ingevuld ook mee doen. Met andere woorden, zorg dat je op tijd bent met je duwnummer Wink

Ian Taylor - Sea Shanty 2
Reply
(29-11-2020, 10:44)Kalters Wrote: Autechre... in de Top 2000?!?

Wel de favoriet van veel Grazzers. Als iedereen hier (en achterban) stemt, is er van alles mogelijk  Big Grin.
Reply
Iemand heeft vorig jaar toch ergens gepost hoeveel stemmen er "maar" nodig zijn om een plekje in de top 2000 te veroveren. Volgens mij waren dat niet echt veel stemmen.
Reply
Nog wat tipjes:

Sparklehorse - Gold Day
The Moody Blues - Legend Of A Mind
Fotheringay - The Way I Feel
The Undertones - Teenage Kicks
Styx - Miss America
Reply
De Top 2000 die Blinding Lights ook in de keuzelijst heeft staan:

[Image: Screen_Shot_2017_07_13_at_1.09.20_PM.0.png]
Reply
Ik heb bij de top 2000 toch altijd het gevoel dat ik voor de clichés moet gaan. Maar het zijn commercieel geaccepteerde platen die belangrijk voor me zijn geweest of grijs gedraaid heb. Het is tenslotte geen relevant lijstje, dus dat heeft geen zin.

Bruce Springsteen - Racing In The Street
Eric Clapton - Wonderful Tonight
Rage Against The Machine - Killing In The Name
Queens Of The Stone Age - No One Knows
Franz Ferdinand - Take Me Out
The Killers - Mr. Brightside
U2 - New Year's Day
New Order - Blue Monday
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Gorillaz - Clint Eastwood
Bon Iver - Skinny Love
Eminem - Lose Yourself
Coldplay - Fix You
The Cure - Boys Don't Cry
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Black Sabbath - Paranoid
Delerium ft. Sarah Mclachlan - Silence (Tiësto Mix)
Muse - Plug In Baby
R.E.M. - Losing My Religion
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain
De Dijk - Niemand In De Stad
David Bowie - Heroes
Counting Crows - Round Here
Underworld - Bonr Slippy
Metallica - Enter Sandman
Arctic Monkeys - I Bet You Look God On The Dancefloor
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
System Of A Down - Chop Suey
Foo Fighters - Everlong
Neil Young - Like A Hurricane
Pearl Jam - Black
Smashing Pumpkins - 1979

Eigen inbreng:
Nine Inch Nails - Hurt
dEUS - Instant Streets
Portishead - Roads
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
(28-11-2020, 09:52)pudpong3 Wrote: Gretz.

Hebben jullie Nationalisten weer een soort van duwnummer a la Fake Empire afgelopen jaar? Zo ja, laat het even weten, dan steun ik die en wellicht dat andere Grazzers, die zoals ik vorig jaar de lijst reeds hadden ingevuld ook mee doen. Met andere woorden, zorg dat je op tijd bent met je duwnummer Wink
Zeker hebben we die! Net als vorig jaar kun je weer het beste voor Fake Empire gaan. Maar ik heb ook al verschillende lijstjes met Bloodbuzz Ohio voorbij zien komen, dus het kan ook geen kwaad om ze allebei op te nemen Wink

[Image: 6SmOa8x.png]
Reply
(29-11-2020, 13:49)pudpong3 Wrote: Iemand heeft vorig jaar toch ergens gepost hoeveel stemmen er "maar" nodig zijn om een plekje in de top 2000 te veroveren. Volgens mij waren dat niet echt veel stemmen.
Zo rond de vorige decenniumwisseling scheen je iets van 300 stemmen nodig te hebben voor een plek onderaan de lijst. Ik weet niet precies hoe nauwkeurig die berekening toen was en hoeveel meer je er nu moet hebben (gezien de steeds verder groeiende populariteit van de Top 2000). Maar het lijkt me nog steeds sterk dat de nummers op de laagste plekken meer dan 400-500 stemmen binnenhalen, als je een basic normale verdeling toepast  Smile
Reply
Gestemd op de volgende 35 nummers ?

Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll (2007)
Arcade Fire - Rebellion (Lies) (2004)
Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent (2007)
Atmosphere - Painting (2008)
Beach House - Myth (2012)
Billie Eilish - Everything I Wanted (2019)
Bon Iver - Skinny Love (2007)
Bright Eyes - First Day of My Life (2005)
Cœur de Pirate - Place de la République (2011)
Damien Rice - The Blower's Daughter (2001)
Dua Lipa - Don't Start Now (2019)
Eefje de Visser - Scheef (2015)
Haim - Don't Save Me (2013)
Johan - Tumble and Fall (2001)
Keane - Bedshaped (2004)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Love - Alone Again Or (1967)
MGMT - Kids (2007)
Nelly Furtado - Try (2004)
Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime (2003)
Nick Drake - Day Is Done (1969)
Nils Frahm - Says (2013)
Noir Désir - Le Vent Nous Portera (2001)
Radiohead - Street Spirit (Fade Out) (1995)
Robyn - Dancing on My Own (2010)
Spinvis - Bagagedrager (2002)
Tame Impala - The Less I Know the Better (2015)
Taylor Swift - Blank Space (2014)
The Killers - Mr. Brightside (2004)
The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made for You (2008)
The National - Fake Empire (2007)
The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out (1986)
Todd Terje - Inspector Norse (2012)
Vampire Weekend - A-Punk (2008)
Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Été, L'après-Midi (2001)
[+] 1 user says Thank You to Gretz for this post
Reply
Bagagedrager en the Fake empire (zoals ook Pud al aangaf) sowieso!
[+] 2 users say Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Waarom heb jezelf dan geen Bloodbuzz Ohio erin staan?

Verder bedankt voor de info en ik zal ze er wel beide in zetten.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(01-12-2020, 22:29)pudpong3 Wrote: Waarom heb jezelf dan geen Bloodbuzz Ohio erin staan?

Verder bedankt voor de info en ik zal ze er wel beide in zetten.


Hier ben je me voor Pud Wink



Maar deze heeft ook veel bekijks:


Quote:https://www.youtube.com/watch?v=bFnA-8H-5lo
Reply
(01-12-2020, 22:32)Fenderboy Wrote:
(01-12-2020, 22:29)pudpong3 Wrote: Waarom heb jezelf dan geen Bloodbuzz Ohio erin staan?

Verder bedankt voor de info en ik zal ze er wel beide in zetten.

Hier ben je me voor Pud Wink

Voor de volledigheid was dit een opmerking richting Gretz.
Reply
Ik ben best fan van The National. Maar ik snap niet de must om persé een bepaald nummer/act in een lijstje te moeten krijgen. Ok Slayer en Pokémon was grappig voor de meme. Maar niet alle muziek hoeft in de top 2000 toch? Ok leuk dat The National op plaats 1987 komt te staan? Maar dan vind ik het persoonlijk toffer dat ze helemaal niet in die lijst staan. Dan blijft de band misschien net iets meer in een alternatief hoek gezien kan blijven. Dat is waarom mij lijst zo cliché as fuck is.

(En ze hebben veel betere nummers dan Fake Empire en Bloodbuzz Ohio).
Reply
Het maakt sowieso allemaal niet heel veel uit natuurlijk, maar een keuzelijst met alles wat Anouk of Bono ooit heeft uitgepoept, maar helemaal niets van acts die inmiddels ook al jaren flinke concertzalen en hoge posities op de festivalposters vullen is dan wel wat vreemd. Iets als The National ligt qua muziek toch best logisch in de lijn van wat er van eerdere decennia te kiezen is.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
(01-12-2020, 22:43)Indiaantje89 Wrote: Ik ben best fan van The National. Maar ik snap niet de must om persé een bepaald nummer/act in een lijstje te moeten krijgen. Ok Slayer en Pokémon was grappig voor de meme. Maar niet alle muziek hoeft in de top 2000 toch? Ok leuk dat The National op plaats 1987 komt te staan? Maar dan vind ik het persoonlijk toffer dat ze helemaal niet in die lijst staan. Dan blijft de band misschien net iets meer in een alternatief hoek gezien kan blijven. Dat is waarom mij lijst zo cliché as fuck is.

(En ze hebben veel betere nummers dan Fake Empire en Bloodbuzz Ohio).

Ach, het is toch gewoon leuk dat mega fan Gretz zich hiermee bezighoudt, ik kan daar de humor wel van inzien. Ook de Boer dat is de kaerl actie vind ik leuk. Daarnaast is de top 2000 een afspiegeling van hetgeen er heel het jaar daar wordt gedraaid. Dat The National betere nummers heeft gemaakt ben ik het volkomen mee eens, maar dat is natuurlijk niet het doel op zich. Maar goed, dit wordt een editie dat Queen eindelijk van de nr. 1 plek wordt gestoten, maar wat er voor terug komt begint mijn glazuur van te rammelen.

Ik heb 2 jaar geleden 35 nummers van The Cure genomineerd  Big Grin
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(02-12-2020, 10:19)pudpong3 Wrote: Ik heb 2 jaar geleden 35 nummers van The Cure genomineerd  Big Grin

Ik kwam dit lijstje ook al tegen op een ander forum  Big Grin (it wasn't me)
Quote:Alleen maar vrije keuzes in mijn lijstje dit jaar!

The National - Rylan
The National - Nobody Else Will Be There
The National - The System Only Dreams in Total Darkness
The National - Guilty Party
The National - Don't Swallow The Cap
The National - This is the Last Time
The National - I Need My Girl
The National - Terrible Love
The National - Sorrow
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Lemonworld
The National - Runaway
The National - England
The National - Vanderlyle Crybaby Geeks
The National - Fake Empire
The National - Slow Show
The National - Start A War
The National - Mr. November
The National - Available
The National - Lucky You
The National - About Today
The National - Light Years
Reply
Het maakt an sichnatuurlijk geen bal uit als m'n favoriete band er dit jaar weer niet in komt. Of dat ze pas over 20 jaar op de keuzelijst terecht komen. Maar het zou wel leuk zijn als het wel eens lukt, omdat ik vind dat ze er recht op hebben. Als TWOD en Arctic Monkeys met 4 nummers steady in de lijst staan en The Smiths met 3 dan past The National daar prima bij. Voornaamste reden dat ze nog ontbreken omdat ze zelden airplay krijgen op Radio 2, in tegenstelling tot eerder genoemde bands.
Reply
(01-12-2020, 22:29)pudpong3 Wrote: Waarom heb jezelf dan geen Bloodbuzz Ohio erin staan?

Verder bedankt voor de info en ik zal ze er wel beide in zetten.
Ik lever meestal nog een tweede lijstje in, met nummers die ik ben vergeten of waar ik in eerste instantie geen plek voor had Wink
[+] 1 user says Thank You to Gretz for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)