Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mad Cool Festival
#26
(22-11-2017, 14:43)TheUncleG Wrote: Dat lijkt me eerder een argument om wel te gaan, dan om niet te gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=XgXrGsm8pic

Goeie smaak is voor sommige Catalanen een reden om zich af te scheiden.
Reply
#27
(22-11-2017, 14:58)Uplift Wrote:
(22-11-2017, 14:43)TheUncleG Wrote: Dat lijkt me eerder een argument om wel te gaan, dan om niet te gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=XgXrGsm8pic

Goeie smaak is voor sommige Catalanen een reden om zich af te scheiden.

Goede smaak en voetbal huldigingen gaan sowieso niet samen. 
 
Maar hoe mooi is het om in de hoofdstad te zijn van een land dat op dat moment wereldkampioen wordt? Midden in de verse emotie moet je zitten, niet bij een huldiging waar alles nog eens geforceerd over wordt gedaan.
Reply
#28
Ik kan het door die naam gewoon niet serieus nemen.

Situatieschets:
Persoon X: "Waar ga jij heen deze zomer?"
Ik: "Mad Cool Festival"
Iedereen die het hoort: "Haha loser"

Dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
Reply
#29
(22-11-2017, 13:43)Kalters Wrote: Ze beginnen toch wel een relevante undercard met subheadliners te krijgen hoor. Justice en Fleet Foxes niet eens op de tweede rij spreekt wel ambitie uit.

Eens, jammer dat zoiets in de Benelux niet echt kan (al hoewel Werchter stiekem ook goed begint met Gorillaz, en Nick Cave maar daar weten we beter van).

Ik zou me kwa line-up prima vermaken met deze namen.
Reply
#30
@Uncle: zou je graag in pakweg Turkijke of Servië zitten als één van die landen wereldkampioen wordt of iets belangrijk wint? Want dat is dus wat Spaans nationalisme in grote lijnen is: ranzig. Iets om ver weg van te blijven.
Reply
#31
Ik was in Berlijn 2014, maar vond het toch tegenvallen omdat ik niet echt in de vreugde deelde.

Wel mooi: finale Afrikaanse Cup Ghana - Egypte 2010. Ik keek in de hoofdstraat van Accra, Ghana. Ik was daar een paar maanden en begon het team toch wel echt te supporteren, maar ze verloren de finale met 1-0. Toen ik even gedesillusioneerd voor me uit stond te staren, tikte een breed lachende Ghanees me op de schouder en troostte: 'Don't worry! Second place is still really good!' Smile
Reply
#32
(22-11-2017, 15:41)Uplift Wrote: @Uncle: zou je graag in pakweg Turkijke of Servië zitten als één van die landen wereldkampioen wordt of iets belangrijk wint? Want dat is dus wat Spaans nationalisme in grote lijnen is: ranzig. Iets om ver weg van te blijven.

Ja hoor, dat zou ik prima mee willen maken eigenlijk. 
 
Ik snap je punt, maar ik kan dat (een uitzinnige mensenmassa vanwege een gewonnen toernooi vs ranzig nationalisme) prima los van elkaar zien. 
 
Maar goed, ik ben dan ook het type Nederlander waar je een gruwelijke hekel aan hebt.
Reply
#33
Haha, hoezo? Je bent niet van Limburg en je kent min of meer de betekenis van het woord 'standpunt' Wink
Reply
#34
Vooral omdat dit mij politiek gezien redelijk koud laat en ik überhaupt weinig politiek betrokken of principieel ben. Ik geef in veel gevallen de prioriteit aan persoonlijke verrijking (niet perse materieel gezien overigens) ten opzichte van principieel handelen.

Om als voorbeeld te nemen zou ik Myanmar en Noord-Korea prima kunnen bezoeken, ook al zitten daar morele nadelen aan. Hetzelfde geldt in kleinere schaal voor dit voorbeeld.
Reply
#35
Ik denk dat je over twee verschillende zaken spreekt, nl. principes en scrupules/morele bezwaren.
Reply
#36
Klopt, maar die staan uiteraard wel in verband met elkaar. Blijkbaar zijn mijn morele bezwaren niet zo groot dat het in conflict komt met mijn eigen principes.

En dat komt voornamelijk vanwege mijn gebrek aan politieke interesse of behoefte om dingen in het leven te politiseren.
Reply
#37
(22-11-2017, 15:06)Max Wrote: Ik kan het door die naam gewoon niet serieus nemen.

Situatieschets:
Persoon X: "Waar ga jij heen deze zomer?"
Ik: "Mad Cool Festival"
Iedereen die het hoort: "Haha loser"

Dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.

Persoon X: "Ey gast waar ga jij heen deze zomer?"
Max: "Ik heb net een vlucht geboekt naar Madrid voor een festival dat 's avonds begint en tot in de nacht doorgaat, met Depeche Mode, NIN, QOTSA, Justice, en die rukker Jack Johnson waar die domme chick van jou steeds naar luistert."
Iedereen dit het hoort: "Fuck wij zijn jaloers."
Reply
#38
Ik zit het nog best te overwegen eigenlijk, als een soort rare Dour-esque dickmove met een vleugje zelfkastijding.

Na NOS Alive ben ik best voorbereid op een slappe infrastructuur en busladingen aan bezopen Britten.
Reply
#39
(20-11-2017, 13:52)greenlander Wrote: Als je dit soort verhalen over wanorganisatie leest, wil je hier inderdaad niet heen. Zou dat dit jaar allemaal beter zijn (ze gaan naar een nieuwe locatie), blijft nog dit:
Quote:Also, they have this stupid system when they don't open up the front of the stage until 15 mins into a bands set so VIP ticket holders can get in first. Meant Foals were playing to a huge gap when I saw them!
Sterf.


Laat maar zitten overigens. Ik ga wel voor de tv zitten met een kratje Hertog Jan.
Reply
#40
(22-11-2017, 17:10)hythloth Wrote:
(22-11-2017, 15:06)Max Wrote: Ik kan het door die naam gewoon niet serieus nemen.

Situatieschets:
Persoon X: "Waar ga jij heen deze zomer?"
Ik: "Mad Cool Festival"
Iedereen die het hoort: "Haha loser"

Dus dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.

Persoon X: "Ey gast waar ga jij heen deze zomer?"
Max: "Ik heb net een vlucht geboekt naar Madrid voor een festival dat 's avonds begint en tot in de nacht doorgaat, met Depeche Mode, NIN, QOTSA, Justice, en die rukker Jack Johnson waar die domme chick van jou steeds naar luistert."
Iedereen dit het hoort: "Fuck wij zijn jaloers."

Haha, ja oké als je die naam vermijdt komt alles goed.

Behalve dan de ruim 80.000 man met 40 graden met een blijkbaar redelijk onervaren en onsuccesvolle organisatie. Dat trekt me eigenlijk minder dan de naam.
Reply
#41
Als ik festivals alleen op de naam zou uitkiezen, zou ik nooit alle edities van Best Kept Secret hebben bezocht. Alleen al vanwege de altijd terugkerende kutgrap 'dat hebben ze dan niet lekker geheim weten te houden!'.
Reply
#42
Jullie snappen hopelijk dat 'Mad' staat voor Madrid?
Reply
#43
Maakt dat het beter?

Wel terecht dat men festivals niet uitkiest op de naam, want Best kept secret pretendeert dat je echt wat te bieden hebt.
Reply
#44
En Cool voor

[Image: 51%2BPhBbNcOL._SS500.jpg]
Reply
#45
Ik dacht dat Cool voor de temperatuur stond.
Reply
#46
Nog even wat meer context over Spaanse festivals die niet Primavera of Benicassim zijn: het loopt wel vaker mis. Een vroeger Primavera-achtig experiment in Madrid (FestiMAD, kid you not) eindigde in 2005 als volgt:

https://www.google.be/search?q=festimad+...66&bih=662
Reply
#47
(22-11-2017, 20:16)Uplift Wrote: Een vroeger Primavera-achtig experiment in Madrid (FestiMAD, kid you not) eindigde in 2005 als volgt:

https://www.google.be/search?q=festimad+...66&bih=662

Kwam dit door Britse "lads on tour", of door de lokale bevolking?
Reply
#48
Nee nee, dit was een reactie van het publiek op totale desorganisatie. En Madrilenen zijn nog een stuk feller (op een goeie manier) dan modale Spanjaarden; met hen neuk je niet rond.

Zelfs dit jaar is er in Spanje een Fyrefest-achtig festival geweest waarbij de artiesten (o.a. Laurent Garnier) niet betaald werden en de boel moest afgelast worden toen de deuren al open waren. Ik ben de naam van het festival kwijt, maar op Youtube kan je plundervideo's terug vinden.

Spanje is echt geen modern land. Zowel organisatorisch als wat betreft het gedrag van de mensen in dergelijke situaties.
Reply
#49
Lol

Ik denk dat iedereen in de Benelux vrij verwend is qua organisatie als je het vergelijkt met zoveel andere (Europese) landen.
Reply
#50
(22-11-2017, 20:16)Uplift Wrote: Nog even wat meer context over Spaanse festivals die niet Primavera of Benicassim zijn: het loopt wel vaker mis. Een vroeger Primavera-achtig experiment in Madrid (FestiMAD, kid you not) eindigde in 2005 als volgt:

https://www.google.be/search?q=festimad+...66&bih=662

Doet me heel hard denken aan Woodstock 99, en heel de desorganisatie daarrond.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)