Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.9 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Series] Welke kijk jij?
Big Little Lies. Als je alle kutheid van ouders met jonge kinderen kan doorstaan, is het best een goede serie.
Nederlands/Belgische serie Fenix het kijken. Best aardig, het slaat soms wat door, vooral qua geloofwaardigheid.
Mr. Robot season 4. Esthetisch absoluut briljant. Voor mijn gevoel ging het af en toe wel te traag: het had ook in +- 10 episodes gekund. Geweldig laatste aflevering ook.
Westworld, de meningen erover zijn verdeeld maar ik kijk wel uit naar het 3e seizoen:

https://youtu.be/pDJbFA32_QY
Ik kijk vooral uit naar Better Call Saul het nieuwe seizoen. Vanaf maandag op Netflix!
[+] 2 users say Thank You to geluksknikker for this post
En terecht, Better Call Saul is gewoon de beste serie van dit moment. Bij vlagen beter dan Breaking Bad, ja.


Ik mis Chuck wel een beetje.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Mind = blown
Aan de hand van onderstaand stuk en uiteraard na het geweldige Bojack en heel sterke Undone was ik benieuwd naar de series genoemd in het artikel https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/...~b1e1754a/

En ik kan vrij kort zijn, geen van de genoemde series die ik nog niet gezien heb komt ook maar enigszins in de buurt van wat ik hoopte, omdat het geen series zijn waarin het verhaal centraal staat (misschien The dark chrystal, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen).

Big mouth is het eerste seizoen goed en verweeft het knap het puber zijn en de problemen die daar kunnen spelen. Seizoen 2 en 3 brengen niets nieuws en worden er te veel secundaire karakters gevolgd (en wordt het ook vrij absurd)

Disenchantment is gewoon Futurama in de middeleeuwen (misschien dat dit nog wel iets oplevert qua verhaal, maar vooralsnog lijkt het een dunne rode draad), fans van Groening zullen dit ook mooi vinden.

Paradise PD is gewoon Brickleberry, maar dan met politie.

Hoewel ik sitcomachtige animatie ook prima kan waarderen hoopte ik toch dat een krantenartikel over animatieseries er toch meer verdiepende voorbeelden zou tonen.
Bojack is ook wel redelijk uniek in het genre denk ik. Zeker dingen als Paradise PD en Disentchantment zijn gewoon plat entertainment. Big Mouth vond ik nog wel goed, juist het absurde spreekt me wel aan. Zeker in combinatie met de meer dan prima cast. Undone moet ik nog eens aan beginnen, daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar.

Voor nu staan Bojack en Rick & Morty in ieder geval op eenzame hoogte voor mij. Archer behoorde ook tot dat rijtje maar is echt drastisch in niveau gedaald helaas, tot het punt waar ik het nu niet eens meer volg.

Laatst begonnen aan The Expanse (net als Undone een Amazon serie, was SyFy) en ik ben wel hooked moet ik zeggen. En ik denk vooral constant terug aan Firefly als ik deze serie kijk en hoe vet dat had kunnen worden als het niet na één seizoen was afgekapt.
Final Space en F is For Family zijn ook wel aanraders op het gebied van animatie bij Netflix.
Our Cartoon President (Showtime) vormt qua animatie wel een fijn bommetje onder US politics.
(03-03-2020, 14:04)Piet Knaak Wrote: Bojack is ook wel redelijk uniek in het genre denk ik. Zeker dingen als Paradise PD en Disentchantment zijn gewoon plat entertainment. Big Mouth vond ik nog wel goed, juist het absurde spreekt me wel aan. Zeker in combinatie met de meer dan prima cast. Undone moet ik nog eens aan beginnen, daar ben ik wel heel nieuwsgierig naar.

Big mouth is per definitie absurd, maar waar scenes als de 13- jarige Jessie die met haar geslachtsorgaan praat via een spiegel heel goed zijn, vond ik zo'n kussen/badmat idee best jammer. Het eerste seizoen kan prima bij seksuele voorlichting, dat miste is bij de andere twee.
Stranger Things, het tweede seizoen op Netflix. Verslavend.
Succession S1 + S2 erop zitten: kijken naar onuitstaanbare mensen die toch geestig, boeiend en aandoenlijk blijven. Brian Cox in z’n rol voorop. Met dank aan wat Veep-schrijvers voor de betere grappen. Zonder de scherpe dialogen bleef er aanzienlijk minder van over.
Ik ben een groot fan van Roman.
Team cousin Greg hier
Omdat we toch ook nog wat ontspanning moeten hebben kijk ik ook wel eens een serie i.p.v. te kijken hoe de wereld eindigt.

The Dark chrystal; age of resistance is fucking bruut. Nog een paar afleveringen te gaan en tering die serie moet veel geld hebben gekost.

Hou je niet van poppen begin er niet aan.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Die serie is inderdaad voor liefhebbers. De film in de jaren 80 vond ik al fantastisch en het boek al helemaal.
Deze serie is een fantastische aanvulling.
Na het afronden van Bojack Horseman en The Handmaid's Tale S3 vanavond begonnen aan Sex Education. Voldeed geheel in onze behoefte aan wat luchtiger kost, heerlijk Brits ook.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)