Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wie is de mol
Zou mooi zijn! Was bang dat het hiermee door een fout alweer duidelijk was.

Het kan natuurlijk wel alsnog dat de mol weet in welke hand groen en in welke hand rood zit en dat de mol opdracht heeft gekregen de afvaller in het spel te houden. En in dat geval zou het dus alsnog Nathan zijn. Maar dit zijn wel veel aannames. Ik blijf dus nog even in twijfel.
Reply
Zo zonde hoe dit programma is afgegleden (in NL; hoera voor de Vlaamse versie die vandaag weer begint!). Die aflevering van gisteren was weer doodsaai. Dat laatste spel: beetje gokken, soort kop of munt.. Meeeh.

Het enige dat het nog een beetje mooi zou maken is als het inderdaad Nathan is. Maar dan zou helemaal niemand goed zitten. Dat is nog nooit gebeurd. De logica (follow the money en de verdenkingen) wijzen op Rob, maar dat zou wel zo vreselijk saai zijn dat het haast niet moet kunnen.
Reply
De Vlaamse versie is weer superieur dit jaar. Ik heb wel echt geen idee wie het is; de 4 die over zijn, had ik allemaal eigenlijk al afgeschreven.
Reply
Het is toch overduidelijk Jolien?  Aline? Bart? Christian?
Reply
Ik had eigenlijk van bij aflevering één het een beetje gemunt op Dorien. Viel echt compleet uit de lucht bij haar eliminatie vorige week. Nummer twee op m'n lijstje is Christian, we zullen zien.
Reply
Echt TV op z’n best, Jolien is wel de Mol. Leuke meid ook. Echt goude TV.
Reply
De mol: Alina
Winnaar: Jolien
Tweede finalist: Bart. Die had altijd al het doel om de boel te winnen en wil daar gerust wat geld voor opofferen.

Maar eigenlijk heb ik geen idee, het is moeilijker dan andere jaren om in te schatten. Voor de rest vind ik dit seizoen wel iets minder. Vorige aflevering was hilarisch (lekker zuipen, met een cactus op je hoofd naar een ballon springen) maar ik mis wat van die psychologische opdrachten.
Reply
Ik vond het weer een topseizoen hoor. En ik het de mol nog nooit zó niet in het vizier gehad. Eerdere keren vond ik dat dan geen goed teken (omdat de mol dan teveel geld had verdiend/te weinig had gedaan), maar nu heb ik het gevoel dat het gewoon een behoorlijk goede mol was die ik enorm heb onderschat. Erg benieuwd naar de uitzending van volgende week.
Reply
Voor wie het nog volgt; Dit is toch wel één van de betere opdrachten van de afgelopen jaren aan het worden.
Reply
Ik keek met een schuin oog mee en het was inderdaad mooi dat er weer eens een opdracht met wat lagen in zat, die flink wat langer dan een onnavolgbare minuut of twintig duurt. Maar mijn vrouw, die wel met volle aandacht kijkt, zei dat de opdracht zelf vooralsnog vrij simpel is.

Voor mij is dit het eerste seizoen in heel veel jaar dat ik niet echt meer volg. China was de druppel: het is mij veel teveel een flauw zaterdagavond Trosprogramma geworden, met veel aandacht voor het wel en wee van BN'ers en veel minder voor het echte spel. Misschien kijk ik de volgende serie met nieuwe kandidaten wel weer, maar ik kijk vooral weer uit naar de veel betere Vlaamse versie.
Reply
Ik vond het een van de leukere seizoenen van de laatste jaren. Deels natuurlijk door het weerzien met een aantal iconische kandidaten, maar ook door de opzet van het spel.
Leuke opdrachten, niet te veel aandacht voor alle randverschijnselen zoals de 'bondjes' en goede molacties van Jeroen die uitgebreid werden geduid in de slotuitzending.
Ging weer wat meer terug naar de kern van het programma, laat ze dat vasthouden voor het volgend seizoen.
Reply
Ja een van de betere seizoenen dit.
Reply
Grappig, ben ik het juist niet mee eens. Ik roep al weken dat ik echt hoop dat Jeroen het niet zou zijn omdat hij als tacktiek voor de saaie, luie mol gaat. Erg tegenvallend, want bijna al zijn acties had je ook al gezien. En die opdrachten met die bakjes kan toch niet anders zijn dat daarin deels gescript is. Er zaten een paar leuke opdrachten in, zoals het scheiden van de groepen, maar ook hier was ik vaker teleurgesteld. Veelal opdrachten waarbij je een kwartier lang alleen maar naar hetzelfde zit te kijken. Zoals die opdracht met die koffertjes op het plein, daar is echt niks aan. En dan vaak (steeds vaker?) met een "je wint alles-of-niets" insteek. Hoe ze die opdracht zelfs bij Jeroen zijn molacties lieten zien, vond ik een voorbeeld van de zwakte.
Reply
(26-10-2020, 12:26)kurtje Wrote: Grappig, ben ik het juist niet mee eens. Ik roep al weken dat ik echt hoop dat Jeroen het niet zou zijn omdat hij als tacktiek voor de saaie, luie mol gaat. Erg tegenvallend, want bijna al zijn acties had je ook al gezien. En die opdrachten met die bakjes kan toch niet anders zijn dat daarin deels gescript is. Er zaten een paar leuke opdrachten in, zoals het scheiden van de groepen, maar ook hier was ik vaker teleurgesteld. Veelal opdrachten waarbij je een kwartier lang alleen maar naar hetzelfde zit te kijken. Zoals die opdracht met die koffertjes op het plein, daar is echt niks aan. En dan vaak (steeds vaker?) met een "je wint alles-of-niets" insteek. Hoe ze die opdracht zelfs bij Jeroen zijn molacties lieten zien, vond ik een voorbeeld van de zwakte.
Met die bakjes vond ik ook wel een beetje sterk. Die eerste kon ik me nog wel iets bij voorstellen op je sokken enzo maar dan nog, en dan die tweede helemaal, gewoon lekker met je sneakers over de kiezels heen, Jeroen zal ook niet de lichtste zijn dat had je toch wel gehoord?
Verklaring van Nikkie vond ik ook maar zwak, ja ik zag Jeroen maar ik dacht wat doet hij daar, pas in de laatste aflevering viel het kwartje dat hij de mol was. Natuurlijk, je doet mee aan wie is de mol, je ziet een medekandidaat op een plek waar jij niet geweest bent/ waar je überhaupt niet kon komen tijdens de opdracht en er ging geen lampje branden dat hij de mol is? Ik snap het wel hoor, productie zal er wel om gevraagd hebben, ze kan moeilijk zeggen, ik zag in aflevering 1 wie de mol is, dan was het hele seizoen 'voor niets' geweest en was vanaf aflevering 1 al duidelijk wie er hoogstwaarschijnlijk zou gaan winnen.
Reply
Ik ben een paar jaar terug al afgehaakt. Het spel is leuk maar niet om naar te kijken. Of zal er echt iemand zijn die de illusie heeft door te kijken de mol te kunnen ontdekken?
De allereerste aflevering met 'gewone' Nederlanders was dat nog enigszins mogelijk. Daarna werd het al snel minder.
Reply
(26-10-2020, 12:42)ahha Wrote:
(26-10-2020, 12:26)kurtje Wrote: Grappig, ben ik het juist niet mee eens. Ik roep al weken dat ik echt hoop dat Jeroen het niet zou zijn omdat hij als tacktiek voor de saaie, luie mol gaat. Erg tegenvallend, want bijna al zijn acties had je ook al gezien. En die opdrachten met die bakjes kan toch niet anders zijn dat daarin deels gescript is. Er zaten een paar leuke opdrachten in, zoals het scheiden van de groepen, maar ook hier was ik vaker teleurgesteld. Veelal opdrachten waarbij je een kwartier lang alleen maar naar hetzelfde zit te kijken. Zoals die opdracht met die koffertjes op het plein, daar is echt niks aan. En dan vaak (steeds vaker?) met een "je wint alles-of-niets" insteek. Hoe ze die opdracht zelfs bij Jeroen zijn molacties lieten zien, vond ik een voorbeeld van de zwakte.
Met die bakjes vond ik ook wel een beetje sterk. Die eerste kon ik me nog wel iets bij voorstellen op je sokken enzo maar dan nog, en dan die tweede helemaal, gewoon lekker met je sneakers over de kiezels heen, Jeroen zal ook niet de lichtste zijn dat had je toch wel gehoord?
Verklaring van Nikkie vond ik ook maar zwak, ja ik zag Jeroen maar ik dacht wat doet hij daar, pas in de laatste aflevering viel het kwartje dat hij de mol was. Natuurlijk, je doet mee aan wie is de mol, je ziet een medekandidaat op een plek waar jij niet geweest bent/ waar je überhaupt niet kon komen tijdens de opdracht en er ging geen lampje branden dat hij de mol is? Ik snap het wel hoor, productie zal er wel om gevraagd hebben, ze kan moeilijk zeggen, ik zag in aflevering 1 wie de mol is, dan was het hele seizoen 'voor niets' geweest en was vanaf aflevering 1 al duidelijk wie er hoogstwaarschijnlijk zou gaan winnen.

Wilde hier terugkomen om eraan toe te voegen wat jij eigenlijk al zegt. Nikkie die in aflevering 1 weet wie de Mol is. Maar waarschijnlijk vindt de redactie dat prima want wat zijn er wel veel mensen uitgevlogen die op een verkeerd iemand zaten hè!
Reply
De Nederlandse editie van dit jaar vond ik ik gelukkig weer iets beter dan die in China en Colombia, waarna ik er wel even klaar mee was.

Maar de Vlaamse versie was opnieuw het echte werk. Wat een geweldige mol hadden ze daar zeg!
Reply
Ik heb ook echt heel erg genoten van de Vlaamse De Mol.
Reply
Volgt iemand het dit jaar? Zo ja; is het de moeite? Twijfel of ik er nog aan wil beginnen.
Reply
Ja

Nee
Reply
Als laagdrempelig vermaak is het weer prima hoor, mooi reisprogramma door Albanië. Op zich leuke groep kandidaten met het nodige vrouwelijk schoon, om een BigBird-isme te gebruiken.

Wat ook wel helpt is dat ik meestal om het jaar kijk en een laag verwachtingspatroon heb qua intrige, molgedrag en spannende opdrachten.
Reply
Als reisprogramma en opdoen van teambuildingsopdrachten de moeite om te kijken. Om als spel naar te kijken net als alle andere jaren de moeite niet.
Reply
Ik moet ook zeggen dat ik sinds ik de Vlaamse versie kijk allen maar aan het vergelijken ben.
En dat valt voor NL niet zo goed uit.
Reply
(10-01-2022, 13:23)Gunnar Wrote: Als laagdrempelig vermaak is het weer prima hoor, mooi reisprogramma door Albanië. Op zich leuke groep kandidaten met het nodige vrouwelijk schoon, om een BigBird-isme te gebruiken.

Wat ook wel helpt is dat ik meestal om het jaar kijk en een laag verwachtingspatroon heb qua intrige, molgedrag en spannende opdrachten.


lekkere wijven dus, om een -isme te gebruiken. Welmoed Sijtsma is een lekker wijf.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
(10-01-2022, 13:59)BigBird Wrote:
(10-01-2022, 13:23)Gunnar Wrote: Als laagdrempelig vermaak is het weer prima hoor, mooi reisprogramma door Albanië. Op zich leuke groep kandidaten met het nodige vrouwelijk schoon, om een BigBird-isme te gebruiken.

Wat ook wel helpt is dat ik meestal om het jaar kijk en een laag verwachtingspatroon heb qua intrige, molgedrag en spannende opdrachten.


lekkere wijven dus, om een -isme te gebruiken. Welmoed Sijtsma is een lekker wijf.

Je leest dus iig nog mee hier Wink

Lekkere wijven leek me niet woke genoeg anno 2022, ik twijfelde nog even tussen 'mensen die als feminien identificeren met een uitstraling die als bovengemiddeld aantrekkelijk wordt beschouwd' en het nu gebruikte 'vrouwelijk schoon'. Maar als jij Welmoed een lekker wijf vindt mag dat natuurlijk, I concur. Laetitia idem dito.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)