Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Met welk kutnummer loop je nu in je hoofd?
(11-10-2023, 08:45)Uplift Wrote: Ik wil het snappen. Help mij.

Je kunt beginnen bij die nieuwe EP van NewJeans die geproduceerd is door Erika de Casier
[+] 1 user says Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Er valt denk ik niet veel te begrijpen aan NiziU buiten de pure entertainment value. Bovenstaand nummer is bijna objectief kut te noemen. Waarom luister ik het dan? Geen idee eigenlijk. Zelfkastijding? Escapisme? De dopamine hit? Je kan het misschien het best vergelijken met mensen die verslaafd zijn aan cringe compilations ofzo.
Maar langs de andere kant heb ik er ook gigantisch veel respect voor. Zoals Melliw Naj al zei: wtf is deze productie? Ik vind het waanzinnig dat mensen dit onironisch hebben uitgebracht met commercieel succes bij een mainstream publiek voor ogen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat we zoiets op de radio zouden horen hier in het Westen, wat het boeiend maakt.

Als je met 'begrijpen' meer algemeen k-pop/j-pop bedoelt zoals ijsko interpreteert, is NewJeans inderdaad een goeie tip als instap (alhoewel ik hun debuut beter vind dan hun laatste). Ik had eerder dit jaar eens een Kalters approved beginner's guide met playlist gemaakt voor Kreuz. Bij interesse hier wil ik die gerust eens updaten en posten in de ontdekhoek ofzo.
[+] 1 user says Thank You to teedeebee for this post
Reply
(11-10-2023, 08:45)Uplift Wrote: Ik wil het snappen. Help mij.

Ik snap dit nummer juist niet, daarom leeft het rentfree in mijn hoofd. Het voelt geproduceerd aan door iemand die geen zak van snapt, maar op één of andere manier toch op een big brain productie is gekomen (waarbij wel alles onnodig over de top). Productie is daarnaast niet speciaal kut gemaakt om kut te zijn als een meme. Afgelopen nacht heb ik het een uur lang op loop gehad terwijl ik te moe was. Tussendoor klagen bij Kalters dat ik haat, niet begrijp en toch fascinerend en mooi vind. 

Videoclip heb ik gewoon een zwak voor, zoals eerder genoemde dirigent maar ook bijvoorbeeld onderstaande gif.

[Image: img.gif]

Voor mij is dit wel anders dan Newjeans, Loona, Aespa en Le Sserafim van deze wereld. Dat ik oprecht tof vind om naar te luisteren. Newjeans helpt mee ook maar 12 minuten is, echt een ideale EP terwijl ik heen en weer ga voor boodschappen.
Reply
De productie is toch gewoon 100 sporen en ze allemaal helemaal open zetten? Dat is an sich niet nieuw; het komt nu alleen met een andere esthetiek en vanuit een andere cultuur.

En zeker, interesse heb ik wel. Wellicht kun je het beschouwen als liefhebberij van curiosa, wat in mijn ogen niet veel anders is dan sommige extreme metal acts leuk vinden. Dus dat het gaat om een extreem, kan een deel van de verklaring zijn.
Reply
(11-10-2023, 01:41)teedeebee Wrote:
(10-10-2023, 02:07)Melliw Naj Wrote:

Echt een tering nummer, maar zo tering dat het briljant is. Echt fuck alles aan dit nummer, maar als ik kut refrein hoor of dirigent stuk uit de videoclip zie ga ik stiekem goed op (incl volle zelfhaat). Alle credits aan Kalters die dit naar mij stuurde.

Zelf volledig dronken in een melige bui zou ik niet op de productie van dit nummer kunnen komen, zeker niet het refrein. Gewoon wtf hoe. Een uitgehand lopende CKV opdrach waarbij de oudere zus/broer die iets kon van productie maar mee ging helpen en wel de middelbare gedachte intact hield ofzo?

Haha goeie tip van Kalters. Heb deze echt grijs gedraaid bij release, NiziU heeft stiekem best veel van dit soort oorwurmen.

Kom maar door  Angel
Reply
(11-10-2023, 12:11)Uplift Wrote: En zeker, interesse heb ik wel. Wellicht kun je het beschouwen als liefhebberij van curiosa, wat in mijn ogen niet veel anders is dan sommige extreme metal acts leuk vinden. Dus dat het gaat om een extreem, kan een deel van de verklaring zijn.

Goeie vergelijking waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Het is inderdaad een beetje curieus, alles lekker maximalistisch en de overvloed aan beat switches alsof ze de nieuwe Sicko Mode willen maken, dat spreekt mij wel aan.
Maar er valt ook genoeg te rapen als muziekliefhebber, veel nummers met oprecht interessante harmonische keuzes. Tip daarrond is ReacttotheK op YouTube, klassiek geschoolde muzikanten die k-pop analyseren. Heel leerrijk voor de mensen die houden van muziektheorie.

Ik zal mijn playlist de komende dagen eens afstoffen, updaten en hier ergens posten.
[+] 2 users say Thank You to teedeebee for this post
Reply
Dit vind ik echt heel nuttige input om mij minder boomer te voelen soms. Hoewel bijna alles wat ik beluister niet boomer is, maar toch.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
(11-10-2023, 11:52)ijskolibrietje Wrote:
(11-10-2023, 08:45)Uplift Wrote: Ik wil het snappen. Help mij.

Je kunt beginnen bij die nieuwe EP van NewJeans die geproduceerd is door Erika de Casier
Oneens, dit is namelijk gewoon goede muziek en relatief minimalistisch geproduceerd (en bovendien ook niet geproduceerd door Erika de Casier, ze heeft songwriting credits).
[+] 1 user says Thank You to Kalters for this post
Reply
Als entry-core voor K-pop zou ik toch eerder iets als "The Perfect Red Velvet" [link] kiezen, of een ander volwassen klinkend album dat niet té hard leunt op zoomer/maximalistische EDM trends trouwens, @Uplift
[+] 3 users say Thank You to Kalters for this post
Reply
Tyla -Water
Reply
Geen idee of er ook een topic is betreft goede nummers in hoofd, dus ik drop het hier. Deze banger al hele ochtend in mijn hoofd. Indiepareltje 

[+] 1 user says Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Deze is nog beter

[+] 2 users say Thank You to Gerblansky for this post
Reply
Zo worden ze niet meer gemaakt

[Image: vERlWtp.jpg]
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
Ga m overal droppen..

https://youtu.be/RVB7GAC1w7U?si=saTuHTtkUKnmAKZ3
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
verdomme wailer, waarom????????
Reply


Mede dankzij StuBru en Eva de Roo...
Reply
(18-11-2023, 01:13)Timothy's Monster Wrote:

Mede dankzij StuBru en Eva de Roo...

Toch fijn dat we weer in 2009 beland zijn waarin poprock in 1 klap bekendheid vergaart puur door plugs van radio/social media.
Reply
Love Of My Life door Duncan Laurence en Nick Schilder, origineel van Queen. Ben aan het werk bij Vrienden van Amstel, dit is het laatste nummer van de show, daarna begint het bier drinken. Nog 4 van in totaal 14 keer te gaan.
Reply
You Say van Used. Wat een infantiele d&b en dito lyrics. Met dank aan StuBru.
Reply
Weird Fishes / Arpeggi
Reply
Kutnummer?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)