Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het Grote Hiphop Topic
#26
JohnDoe Wrote:J Dilla, Mos Def, Souls of Mischief, Daar houdt het bij mij zo'n beetje op.
Het is een goed begin.
Check zeker eens Mf Doom.
Reply
#27
http://www.youtube.com/watch?v=fQc4A-XBzBY
Reply
#28
Uplift Wrote:
JohnDoe Wrote:J Dilla, Mos Def, Souls of Mischief, Daar houdt het bij mij zo'n beetje op.
Het is een goed begin.
Check zeker eens Mf Doom.

Ik was eerlijk gezegd niet van plan om mijn hiphop luister carrière hernieuwd leven in te blazen. Maar afijn.
J Dilla op de achtergrond is zo af en toe niet verkeerd. En daar kan ik nu MF Doom aan toevoegen.

De songtitel 'Vomitspit' kan ik niet weerstaan. 'Hoe Cakes' en 'One Beer'' uiteraard ook niet.
Voor de rest vind ik de special Herbs volumes prima te pruimen.
Reply
#29
Nas staat o.m. in de AB.
Wie gaat nog?

Illmatic zeker opzoeken, mocht je hem niet kennen.
Reply
#30
A$AP Rocky - "Long Live A$AP

http://pitchfork.com/reviews/tracks/1469...-live-aap/
Reply
#31
Die is nog wel aardig, vind het album een beetje tegen vallen.
Reply
#32
A.
Tribe.
Called.
Quest.
Reply
#33
Jorrit Wrote:Die is nog wel aardig, vind het album een beetje tegen vallen.


over algemeen enkele leuke nummers (zelfs de track met Skrillex is te pruimen), maar geen partij voor superieur werk van oa Schoolboy Q en Kendrick Lamar dat dit jaar uitkwam
Reply
#34
Ik snap geen reet van wat er nu goed moet zijn aan Frank Ocean of Kendrick Lamar... dat zijn gewoon twee nieuwe versies van commerciële hip hop.
Mocht Rihanna straks het Q-Music genre nog eens heruitvinden, dan staat die toch ook niet in de top van Pitchfork- en andere hipsterlijstjes?

Elk jaar opnieuw zie je dat: Odd Future, Kanye West, Joey Bada$$,... iets of iemand vertelt ons dat dit de beste muziek van een generatie zou moeten zijn. Maar ik zie het gewoon niet. Kan iemand mij helpen?

Idem met al die southern hip hop derivaten en die irritante beats met waardeloze snare-hits... wàt is daar nu kwalitatief aan? Dat kan toch niet enkel een kwestie van smaken zijn?
Reply
#35
Kendrikck Lamar heeft paar erg goede nummers op zijn album, evenals Frank Ocean (Nostalgia/Ultra was een veel beter album dan Channel Orange). Maar als geheel of the next big thing wil ik het niet noemen.

Dan doe mij maar The Weeknd, die jongen vind ik pas echt goed, House of Balloons is een puik album.

Odd Future, of Tyler vind ik goed. Goblin echt grijsgedraaid, ik hou wel van die aparte stem van Tyler. Maar live is het allemaal kut met peren.....
Reply
#36
Mij zal het nooit overtuigen. En elke rabiate hip hop fan die je tegenkomt, ook diegenen die vernieuwing en cross-over hoog in het vaandel dragen, zeggen hetzelfde.

De hype is volgens mij een combinatie van commerciële belangen en een latent gebrek aan muzikale kennis.
Reply
#37
Uplift Wrote:De hype is volgens mij een combinatie van commerciële belangen en een latent gebrek aan muzikale kennis.

Dat eerste ben ik met je eens, dat tweede niet (helemaal). Natuurlijk kun je adhv kennis redeneren en beoordelen, maar gevoel en emotie zijn het belangrijkste bij muziek. Een nummer moet je raken/pakken, en of dat nou een simpele beat met synth is, of een zeer complex arrangement boeit niet zoveel. En ja, commerciele belangen worden steeds groter en ja blogs lullen mekaar maar na en hypen veel om interessant over te komen en elitair te willen zijn. So what! Het gaat mij om de muziek waarvan ik kan genieten.
Reply
#38
Ok, maar hoe verklaar je dan dat elke hip hop liefhebber (die z'n classics kent, weet je wel) al die dingen haat? Iets analoog geldt perfect voor rockliefhebbers die niet hoog oplopen met dingen als 30STM of andere kutgroepen...
Alleen zit rock veel dieper ingebakken in onze (musicale) cultuur en worden slechte dingen dan ook makkelijker ontmaskerd?

Geef toe, die redenering is op zich vrij waterdicht. Een andere reden kan ik niet vinden, simpelweg. En ik wíl het echt wel begrijpen.
Reply
#39
Uplift Wrote:Ok, maar hoe verklaar je dan dat elke hip hop liefhebber (die z'n classics kent, weet je wel) al die dingen haat?.

Goede vraag, misschien teveel 'dwelling on the past'?
Reply
#40
Nee, ik bedoel gewoon de referenties... anno 2012 zijn dat dingen als The Roots, Aesop Rock, Doppelgangaz, El-P, Scatterbrain,... underground hip hop is even levend als vroeger. Alleen is er nu geen Yo! MTV Raps om het te verspreiden...
Reply
#41
Uplift Wrote:Ok, maar hoe verklaar je dan dat elke hip hop liefhebber (die z'n classics kent, weet je wel) al die dingen haat? Iets analoog geldt perfect voor rockliefhebbers die niet hoog oplopen met dingen als 30STM of andere kutgroepen...
Alleen zit rock veel dieper ingebakken in onze (musicale) cultuur en worden slechte dingen dan ook makkelijker ontmaskerd?

Geef toe, die redenering is op zich vrij waterdicht. Een andere reden kan ik niet vinden, simpelweg. En ik wíl het echt wel begrijpen.


Ik ken zowel de classics als de nieuwe artiesten, kan ze evenzeer beide appreciëren en vind voor de rest jou uitspraken vrij waardeloos.

Of vergelijk jij the Beatles ook met de Arctic Monkeys?
Reply
#42
Uplift Wrote:Alleen is er nu geen Yo! MTV Raps om het te verspreiden...

Klopt, de platenmaatschappijen en blogs kijken wat aanslaat bij de jeugd van tegenwoordig en lekker in gehoor ligt. Dat wordt gepromoot en gehyped als je t zo wilt noemen. De echte goede shit zal toch behouden blijven, en de slechte valt door de mand. Dingen als The Roots en Aesop Rock gaan al jaaaaaaren mee, dat moeten we van Ocean en Lamar nog maar bezien.
Reply
#43
Eraser Wrote:Ik ken zowel de classics als de nieuwe artiesten, kan ze evenzeer beide appreciëren en vind voor de rest jou uitspraken vrij waardeloos.

Of vergelijk jij the Beatles ook met de Arctic Monkeys?

daar gaan we weer
Reply
#44
BigBird Wrote:
Eraser Wrote:Ik ken zowel de classics als de nieuwe artiesten, kan ze evenzeer beide appreciëren en vind voor de rest jou uitspraken vrij waardeloos.

Of vergelijk jij the Beatles ook met de Arctic Monkeys?

daar gaan we weer


Wink
Reply
#45
Eraser Wrote:Ik ken zowel de classics als de nieuwe artiesten, kan ze evenzeer beide appreciëren en vind voor de rest jou uitspraken vrij waardeloos.

Of vergelijk jij the Beatles ook met de Arctic Monkeys?

Beste Eraser, lees a.u.b. wat ik te zeggen heb. Je vindt mijn uitspraken à priori waardeloos en ik kan snappen waarom, je bent de enige niet. Dat is een normale reactie tegenover iemand die veel inhoudt tracht te stoppen in een medium dat impliciet inhoudsloos is geworden (los van de kwaliteit van die inhoud, want daar wil ik mij zelf niet over uitspreken).

Ten tweede trek ik serieus in twijfel dat je de classics kent, je vorige posts in dit topic indachtig.

Ten derde zijn Arctic Monkeys iets anders dan The Beatles en heeft dit 0,0 te maken met deze discussie. Mijn punt was enkel dat je naast echte hip hop, ook commerciële verbasteringen hebt. Mensen die echte hip hop kennen, moeten niet weten van Frank Ocean e.d... de commerciële verbasertingen vallen dan weer goed te verkopen, omdat de meeste (blanke middenklasse westerse) muziekminnende mensen in de eerste plek nooit echte hip hop hebben ontdekt. Dat geldt à là limite ook voor Pitchfork-recencenten.

Ik zou je toch hetzelfde willen aanraden als aan Schobbeyak (of zo): laat die postmoderne bullshit varen en probeer eens een échte mening te vormen voor jezelf, alvorens dingen af te schieten op basis van het feit dat ze überhaupt een mening zijn.
Reply
#46
Probleem is dat jij alle smaken van mensen probeert te verklaren op basis van muzikale kwaliteit. Dat is dikwijls niet alleen onbegonnen werk, maar ook vrij nutteloos.

Wat ik denk dat jou dwarszit, is dat Ocean en Lamar een soort excuusnegers zijn in de lijstjes van popjournalisten en dat die namen door "het publiek" vrij makkelijk worden overgenomen.
Reply
#47
Dat klopt 100%.

En "nutteloos" is een kernwaarde van elk forum... evenals "oeverloos" of "zelfrelativering".
Reply
#48
Dus moet je het ook af en toe kunnen hebben dat mensen niet bereid zijn om heel veel tijd in te steken en zich af en toe beroepen op, wat jij noemt: Postmoderne ironie.
Reply
#49
Mij best hoor, maar ik herinner je eraan dat dergelijke discussies nooit door mij worden opgestart, maar wel door Statler, Waldorf en Kompany-fans Tongue
Reply
#50
In dit specifieke geval is dat niet helemaal waar. Sowieso is het op fora altijd moeilijk vast te stellen wanneer men gewoon maar wat schreeuwt of wanneer men wat tegen elkaar schreeuwt onder het mom van een discussie.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)