Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 4.14 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij uit je scherm stralen?
#51
Ach, Pitchfork is de HUMO van Amerika qua recensies.

Al moet ik wel zeggen dat het een goede filter is om nieuwe, goede platen te ontdekken die ik anders niet zou luisteren.
Reply
#52
Inderdaad, als je de genres die je niet interesseren eruit filtert (in mijn geval R&B/Hiphop) is het een bruikbare site. Tegenwoordig kijk ik ook op Any Decent Music.
Reply
#53
De boodschap die ze mee willen geven is: let goed op waar je tickets koopt. Daarna tonen ze aan wat dit soort bedrijven doen. De volgende stap is voor de politiek, pas dan kunnen ze dieper gaan.
Reply
#54
Ik vraag me af wat de politiek hier aan kan doen. Volgens mij mag je voor een product vragen wat je wilt, het is wat de gek ervoor geeft. Pas wanneer de gekochte kaarten niet geleved worden is er sprake van oplichting.
Reply
#55
Er ligt een nieuwe wet bij de Eerste Kamer tegen het doorverkopen van concertkaarten.
Reply
#56
Ik heb er geen problemen mee als mensen heel graag naar een concert willen, en bereid zijn om paar tientjes meer te betalen. Waar ik wel problemen mee heb, is als mensen doelbewust worden opgelicht door bedrijven met neptickets of helemaal geen tickets (terwijl ze al betaald hebben).
Reply
#57
De voorbeelden van het publiek dat de Doe Maar kaarten had gekocht was ook een verkeerd voorbeeld.

Beter hadden ze mensen aan het woord gelaten die in de reguliere verkoop niet aan kaarten konden komen (en dus wél de weg naar de reguliere kaartverkoop kenden), mede doordat die eikels kaarten opkopen. Bij de Doe Maar mensen dacht ik ook 'tsja, wat is ook het probleem als die mensen toch geen idee hebben van wat het eigenlijk moet kosten'.
Reply
#58
kid_A Wrote:Er ligt een nieuwe wet bij de Eerste Kamer tegen het doorverkopen van concertkaarten.
Speciefiek voor dit soort bureau's of uberhaupt helemaal niet meer? Dat laatste lijkt mij nogal overdreven. Komt toch regelmatig voor dat mensen om wat voor reden dan ook niet kunnen en dan hun kaartje proberen te verkopen.
Nepkaarten leveren of helemaal niet is natuurlijk oplichterij en al strafbaar.
Reply
#59
Er is jaren geleden wel eens gesproken over een verbod van kaarten meer dan 10% boven de kostprijs, maar de politiek is zo vlug als dikke stront door een theezeefje.
Reply
#60
BigBird Wrote:Ik heb er geen problemen mee als mensen heel graag naar een concert willen, en bereid zijn om paar tientjes meer te betalen. Waar ik wel problemen mee heb, is als mensen doelbewust worden opgelicht door bedrijven met neptickets of helemaal geen tickets (terwijl ze al betaald hebben).

Het probleem is ook dat deze bureaus kaarten in grote aantallen kopen en het zo moeilijker maken om ze voor de gewone prijs te kopen.
Reply
#61
Enzo Wrote:
kid_A Wrote:Er ligt een nieuwe wet bij de Eerste Kamer tegen het doorverkopen van concertkaarten.
Speciefiek voor dit soort bureau's of uberhaupt helemaal niet meer? Dat laatste lijkt mij nogal overdreven. Komt toch regelmatig voor dat mensen om wat voor reden dan ook niet kunnen en dan hun kaartje proberen te verkopen.
Nepkaarten leveren of helemaal niet is natuurlijk oplichterij en al strafbaar.
Ik meen doorverkopen tot 15%. Het is natuurlijk ook een taak van LiveNation om zelf wat aan hun systeem te doen. Standaard 4 kaarten pp. in plaats van 8 kaarten etc. Of zie hoe het bij Into The Great Wide Open gaat, daar belanden bijna geen kaarten bij dit soort bureaus en hebben ze een mooi trace systeem.
Reply
#62
Organisaties als LN hebben feitelijk baat bij zwarthandel, want het helpt schaarste creëren. Zolang het winstprincipe geldt, zal zoiets als 'scalping' ook bestaan, tenzij je dus zoals Glastonbury of andere traceersystemen doet. Het valt op dat die meestal worden gebruikt door organisaties bij wie winst niet op de eerste plek staat.
Reply
#63
Uplift Wrote:Organisaties als LN hebben feitelijk baat bij zwarthandel, want het helpt schaarste creëren. Zolang het winstprincipe geldt, zal zoiets als 'scalping' ook bestaan, tenzij je dus zoals Glastonbury of andere traceersystemen doet. Het valt op dat die meestal worden gebruikt door organisaties bij wie winst niet op de eerste plek staat.

Heel veel bedrijven zijn er wel achter dat alleen je klanten uitknijpen niet tot maximale winst op de lange termijn lijdt. Ik neem aan dat ook (of in het geval van Uplift: zelfs) LN dat wel begrijpt.
Reply
#64
Dat gaat hier toch niet om uitknijpen?
Reply
#65
Uplift Wrote:Dat gaat hier toch niet om uitknijpen?
Inderdaad, het is ook een soort aftasten van de markt, benchmarken. De muziekindustrie kijkt gewoon hoe ver de prijzen opgerekt kunnen worden voordat het ten koste gaat van de bezoekersaantallen. Ik denk dat die grens nog niet bereikt is. Bij bijna elk concert dat hier besproken wordt wordt er geklaagd over de prijzen, maar men blijft toch gaan. De zwarte markt kun je ook als graadmeter zien, plus dat wanneer de ticketbureaus aan veel kaarten komen concerten sneller uitverkocht raken, wat dan weer effect heeft op de verkoop van andere concerten ('snel kaarten kopen, vorige keer ook misgegrepen').
Reply
#66
Daarbij is dit ook een bij-effect van de dalende verkoopcijfers van cd's. Dit is nu de belangrijkste inkomstenbron (geworden) van bands en platenmaatschappijen. Dus ook een ontwikkeling die is gevoed door de consument zelf.

(of dit is slechts een excuus, dat kan ook.)

Evengoed een argument dat wel hout snijdt.
Reply
#67
Enzo Wrote:
Uplift Wrote:Dat gaat hier toch niet om uitknijpen?
Ik denk dat die grens nog niet bereikt is. Bij bijna elk concert dat hier besproken wordt wordt er geklaagd over de prijzen, maar men blijft toch gaan.

De grens is nog lang niet bereikt, maar ik merk bij mijzelf wel dat het einde voor mij bereikt wordt, zo veel grote acts hoef ik toch niet meer te zien, het zal voor mij zowel de eerste als de laatste keer Depeche mode en Neil Young worden en daarna gooi ik voorlopig de Ziggo dome in de ban.

Maar gelukkig kan je ook voor 15 tot 20 euro nog steeds hele goede namen zien. en voor een euro of 10 nieuwere acts. Als ze The National gaan droppen voor 40 euro in de Rode doos dan ga ik wel gewoon niet, vaak genoeg gezien en er zijn sowieso weinig bands die ik meer dan 5 keer heb gezien.
Reply
#68
Willie Wrote:
Enzo Wrote:
Uplift Wrote:Dat gaat hier toch niet om uitknijpen?
Ik denk dat die grens nog niet bereikt is. Bij bijna elk concert dat hier besproken wordt wordt er geklaagd over de prijzen, maar men blijft toch gaan.

De grens is nog lang niet bereikt, maar ik merk bij mijzelf wel dat het einde voor mij bereikt wordt, zo veel grote acts hoef ik toch niet meer te zien, het zal voor mij zowel de eerste als de laatste keer Depeche mode en Neil Young worden en daarna gooi ik voorlopig de Ziggo dome in de ban.

Maar gelukkig kan je ook voor 15 tot 20 euro nog steeds hele goede namen zien. en voor een euro of 10 nieuwere acts. Als ze The National gaan droppen voor 40 euro in de Rode doos dan ga ik wel gewoon niet, vaak genoeg gezien en er zijn sowieso weinig bands die ik meer dan 5 keer heb gezien.
Voor mij precies hetzelfde. De grens is wel bereikt en ik ben veel selectiever geworden. Concerten van grote acts die ik best een keer zou willen zien (recentelijk Leonard Cohen, Peter Gabriel) laat ik schieten vanwege de prijs. Bruce Springsteen vorig jaar veel voor betaald, geweldige show, maar dat is ook geen artiest die ik elke tour hoef te zien.
Reply
#69
Het is een zeepbel als een andere. Wat Schobbeyak zegt is dus niet echt juist; mensen willen gewoon muziek niet voor de 100% één band of zo. Die dalende cd-verkoop is inderdaad het excuus, maar de dynamiek achter de verkoop van een cd of een concertticket is totaal anders.

In de V.S. barstte de zeepbel al; daar zijn ze nu aan het festivalluik begonnen.
Reply
#70
De bel wordt nog even wat verder opgeblazen. Althans, wat ik nu op Facebook voorbij zie komen is toch wel weer nieuw voor mij:

'OOR
Win: toegang tot de soundcheck van Mumford & Sons op 30/3 @ Ziggo Dome, Amsterdam!'

:-|
Reply
#71
Prince is wat dat betreft toch wel de koning hoor. Vorige maand kon je naar de audities van hem met een nieuwe drummer. Toegang: $250,-

Dat is zo schaamteloos dat het gewoon grappig is.
Reply
#72
matthijs603 Wrote:De bel wordt nog even wat verder opgeblazen. Althans, wat ik nu op Facebook voorbij zie komen is toch wel weer nieuw voor mij:

'OOR
Win: toegang tot de soundcheck van Mumford & Sons op 30/3 @ Ziggo Dome, Amsterdam!'

:-|
Daar zijn verder geen kaartjes voor te kopen zover ik weet.
Reply
#73
Nee, daar lijkt het vooralsnog idd niet op. Maar als ze er een markt in gaan zien...

Ik vind de prijs al idioot, maar er lijken mensen blij van te worden
Reply
#74
Zal vast in combinatie met een meet and greet zijn, dat is voor fans wel leuk. Al snap ik niet zo veel van het fan zijn.
Reply
#75
Game of Thrones Se03E01
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)