Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roskilde
Angel Haze, King Krule, The Bots
Mooi, maar de kater is nog lang niet doorgespoeld.
First Junior acts are ready
Baby In Vain, Mother Lewinsky and Overthrow are added to the 2013 lineup.

Three acts have been booked for the Pavilion Junior stage - the bands on this stage play in the early period of the festival from 30 June to 3 July.

BABY IN VAIN (DK) find their inspiration in dragging stoner rock and slack grunge from the 90s. Their guitar rock is rattling, reckless and tuneful. None of the girls in the promising trio has turned 20 yet.

MOTHER LEWINSKY (DK) use the violin as the centre in their advanced pop music. The three masterminds behind the grand live orchestra see Mother Lewinsky as a playground where they can explore the potential in using strings to create a delicious pop sound.

OVERTHROW (NO) makes the blood boil with an aggressive mix of metal, hardcore punk and genuine rock’n’roll. Attention has grown around Overthrow, especially after the debut album Adjust to Darkness saw the light of day. Their sonic punch-in-the-stomach has triggered comparisons to Kvelertak who's also from Stavanger and in the 2013 Roskilde lineup.

Festival as ladder towards climax
The announcement of bands for the Pavilion Junior stage takes place slightly earlier than usual. We consider the overall festival as an eight-day-long experience ladder. This leads to a festival that increases in intensity and peaks between Thursday and Sunday. As all eight days form a total experience, it's now natural to start unveiling what music you can catch during the earliest days of the festival.
Vatican Shadow is trouwens retevet; staat ook op Sonar.

Is van een vorige aankondiging maar nu pas opgemerkt.
http://roskilde-festival.dk/news/singlen...-festival/

Ze zijn beter dan Iceage, denk ik.
[Image: 65279_10151161015246706_1925861724_n.jpg]
Dude... wie houdt er zich daar nu mee bezig...
Dillinger Escape Plan is er sowieso een van, volgens minder luie mensen op het RF-forum.

Kijk, dat is het soort naam waar ik blij van word, waar BKS of bijna elk ander festival systematisch niét mee afkomt dit jaar.
Als DEP dan ook nog gewoon een zaal in Nederland aan doet, ben ik een blij man.

Moet het eerste plaatje niet gewoon Belle & Sebastian voorstellen?
Net of dat je de mensen die naar Best Kept Secret gaan een plezier zou doen met een band als Dillinger Escape Plan.
Nog geen derde van de namen van BKS zijn aangekondigd (en datzelfde geldt voor veel andere festivals deze zomer).
Uplift Wrote:Kijk, dat is het soort naam waar ik blij van word, waar BKS of bijna elk ander festival systematisch niét mee afkomt dit jaar.

Dat weet je toch niet? DEP is nog nergens aan de orde geweest, en wie weet spelen ze straks op veel andere festivals zoals werchter en BKS.
Ik kan niet in de toekomst kijken, dus ik kan enkel spreken voor wat vandaag gebeurt, hé...

Allez kom... dat spreekt toch voor zich? Ik snap niet dat BKS hier plotsklaps een heilige koe is geworden. Als er nog echt goeie namen komen, ga ik misschien wel en stel ik mijn mening bij. Nu baseer ik me op de kennis die voor handen is.

En DEP op Werchter? Kom op, zeg.
Uplift Wrote:Ik kan niet in de toekomst kijken, dus ik kan enkel spreken voor wat vandaag gebeurt, hé...

Allez kom... dat spreekt toch voor zich? Ik snap niet dat BKS hier plotsklaps een heilige koe is geworden. Als er nog echt goeie namen komen, ga ik misschien wel en stel ik mijn mening bij. Nu baseer ik me op de kennis die voor handen is.

En DEP op Werchter? Kom op, zeg.

Ik zou Dillinger op Werchter alleszins leuk vinden. Heb ze twee, drie jaar geleden in de AB club gezien en was wel cool (al vallen de meeste van hun songs wel in het niets naast het machtige Black Bubblegum en Milk Lizard)
DEP, Kreator en iets met Anaal N. of zo. Dat zou het toch moeten zijn.

In elk geval zit het heavy gedeelte alweer snor op Roskilde dit jaar!
DEP bevestigd, net als Anaal Nathrakh
32 namen zijn nu bekend (van de iets meer dan 200). Het gaat zoals gewoonlijk de goeie kant op met de kleinere boekingen, maar de headliners blijven me zorgen baren. Hopelijk komt er volgende week een originele en goeie grotere naam die de kater van Rihanna definitief kan doorspoelen. Anders wacht ik nog verder af, misschien zelfs tot maart.
Weer een paar namen, waaronder het leuke Chinese Man.

Ik wacht toch nog minstens tot volgende week voor mijn kaart.
Tsja.. Mij hebben ze nog niet te pakken zo.
Mij ook niet, maar ja... op een zestal ruknamen na blijven ze hun lijn wel doorzetten. Al is het net iets te veel met mondjesmaat voorlopig.
Martijn Wrote:Net of dat je de mensen die naar Best Kept Secret gaan een plezier zou doen met een band als Dillinger Escape Plan.

Absoluut.
[Image: 521982_10151194624616706_1700041247_n.jpg]
The Jesus & Mary Chain?
Imagine Dragons?
En dan iets Schots...
Unknown Mortal Orchestra wellicht.
Eerste bevestiging is Foxygen. Er volgen er nog vijf, om het uur aangekondigd via FB.
+ Unknown Mortal Orchestra
+ Savages


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)