Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2025 (13 t/m 15 juni)
En amenra 2 jaar terug..
Reply
sorry, als ik 286 betaal, dan wil ik goede headliners. Dit is het niet. Vind het maar schraal. Snap dat je niet ieder jaar Cave, Radiohead, Arctick monkeys of arcade fire kan halen. Tame Impala, Bon Iver of the National. LCD Soundsystem. Nee, dit is het niet voor mij. Paar leuke undercard muzikanten. Deftones maar mwah, wie is Barry can't swim? Vind het jammer, fan van het festival eerste uur. Veel plezier aan allen die gaan.
Reply
Hoe erg is het dat ik nog nooit gehoord heb van de naam die de organisatie het grootste aankondigt?
Reply
Echt niet erg. Het is een schaamtelijke boeking imo.
Reply
Barry can't swim is de meest betreurenswaardige boeking van BKS ooit. Ervan uitgaande dit headliner is. Erger dan Disclosure. Dit was juist de naam die ze bij deze worp namen niet nodig hadden.

Verder vind ik de prijs voor hetgeen je krijgt ook veel te hoog. Duidelijk dat ze niet meer kunnen meedoen met bepaalde acts. Mojo is uiteraard ook vele malen kapitaalkrachtiger en kan met PKP en Werchter voor LL en DTRH wat meer bepalen qua router bepaalde artiesten.

Ik vind het oprecht een leuke en interessante worp namen, maar ik ben voor een weekend met B&B en eten/drinken een 650 euro kwijt. Daarvoor zit ik twee weken op een camping in Zuid-Frankrijk. Dus de keuze is voor mij makkelijk volgend jaar.
Reply
Ze hebben nochtans buiten Eefje de Visser niet losgelaten wat de headliners (afsluiters van ONE) worden ..
Reply
(03-12-2024, 12:14)JorisR Wrote: Hoe is Deftones live tegenwoordig? Van de vier optredens die ik lang geleden zag, was er één echt goed (op Lowlands), de rest matig tot beroerd.

Als heftiger tegengas voor ingetogen headliners Eefje de Visser en Michael Kiwanuka zijn ze op zich zeer welkom, maar Deftones in 2025 als headliner van Best Kept Secret voelt als een volgende noodgreep.

Die zijn weer op goed niveau hoor. Chino is flink afgevallen en daardoor meer energie, zingt gewoon goed. Het probleem was vroeger dat ze altijd een slechte geluidsmix hadden, verzopen geluid. En met dat gitaargeweld klinkt het dan snel kut. Heb ze ook zes keer ofzo gezien, en maar paar keer echt goed.

Ik neem aan dat ze de TWO zullen afsluiten, en met dat geluid daar wordt dat ongetwijfeld een geweldige show. Muzikaal ook altijd nog goed gebleven.
Reply
(03-12-2024, 16:25)pongolesi Wrote: Ze hebben nochtans buiten Eefje de Visser niet losgelaten wat de headliners (afsluiters van ONE) worden ..

Ik verwacht dat dat Barry can't swim en Michael Kiwanuka zullen zijn.
Reply
Er zijn mensen zat die BKS exact op dezelfde manier zullen benaderen als DTRH, met misschien nog de groep Belgen/gemiddelde muziekliefhebbers ietwat in het voordeel van BKS. Geen idee of ze geen betere acts kunnen betalen, maar het doel blijft winst maken en dat zullen ze ook doen als ze alsnog even goed verkopen als vorig jaar.

Voor een redelijk kapitaalkrachtige dertiger in Nederland is 700 pleuro voor een weekendje met vrienden en wat leuke concertjes om doorheen te lullen echt twee keer niets. Zet drie keer De Staat als headliner, en het werkt ook. Oh, wacht.
Reply
(03-12-2024, 16:26)Lil'Lurky Wrote: Er zijn mensen zat die BKS exact op dezelfde manier zullen benaderen als DTRH, met misschien nog de groep Belgen/gemiddelde muziekliefhebbers ietwat in het voordeel van BKS. Geen idee of ze geen betere acts kunnen betalen, maar het doel blijft winst maken en dat zullen ze ook doen als ze alsnog even goed verkopen als vorig jaar.

Voor een redelijk kapitaalkrachtige dertiger in Nederland is 700 pleuro voor een weekendje met vrienden en wat leuke concertjes om doorheen te lullen echt twee keer niets. Zet drie keer De Staat als headliner, en het werkt ook. Oh, wacht.

Die groep is er zeker, zoals op ieder festival, maar op BKS komen genoeg mensen die dit al heel goede acts vinden en met veel aandacht naar hopelijk erg goede concerten gaan. Voor mij en een hoop BKS-bezoekers met mij staan hier meer goede namen, of in ieder geval meer namen die meer in de eigen smaak vallen, dan op festivals die op het Graz van nu het walhalla zijn.
[+] 2 users say Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Opmerkelijk dat Idles er niet staat.
Reply
Vooral opmerkelijker dat Barry Can't Swin een headliner is. En dat is wmb helemaal 'at odds' met de bewering van Matthijs. Soit.
Reply
https://www.reddit.com/r/deftones/commen..._festival/

Een mooie quote van de zanger van deftones tijdens dat optreden.

Come on… Do you wanna know wh-wh-why we have friends and why we are all here together making heavy metal music? Do you ever think about what the fuck you are doing here. I don’t…I don’t I don’t care… I don’t care… I just like the way my dick feels when I listen to certain types of sounds…. Somtimes I hear a certain sound, and it makes my dick really fucking hard!”
[+] 1 user says Thank You to atthedrive-in for this post
Reply
(03-12-2024, 16:35)BigBird Wrote: Opmerkelijk dat Idles er niet staat.

Blij toe. Opvallender is natuurlijk dat ze Fontaines DC niet hebben, de ultieme BKS-band van het moment, zou je zeggen. Dat wordt dus toch Lowlands.
Reply
Wacht, ik kom er nu pas achter dat Barry Can't Swim een andere artiest is dan Teddy Swims.

Qua headliners holt BKS op dit moment hard achteruit. En de eerste reactie richt zich verder vooral op het missen van Beach House en LCD Soundsystem. Ook de hoop op ANOHNI of zelfs iets als Still House Plants kan helaas geparkeerd worden.

Desondanks valt er denk ik wel een aardig schema te maken. Je moet dan wel het prijsaspect volledig loslaten.
Reply
Vind het een prima rij namen, die eindelijk een beetje consequent lijkt te zijn met de uitspraken dat uitverkopen op grote headliners niet het doel is. Barry is een lelijke naam, maar ook weer niet zo lelijk als Goldband, Merol, De Jeugd en Disclosure de voorgaande jaren waren, mits hij geen ONE-afsluiter is. Zie dat dan ook niet gebeuren, de organisatie kennende is dit hun manier om te vertellen dat de afsluitende TWO-act na de headliner "ook een topnaam is".
Reply
Ik vind dit redelijk dramatisch. Aantal mooie bands vorig jaar op andere festivals gezien (Personal Trainer, Big Special, Pigs x 7) en een aantal lekker klinkende kleine bandjes die ik niet kende. Maar dat is volstrekt onvoldoende om hier heel veel geld voor uit te gaan geven.

Voor mij dus een heel veel minder affiche dan vorig jaar.
Reply
(03-12-2024, 16:56)JorisR Wrote:
(03-12-2024, 16:35)BigBird Wrote: Opmerkelijk dat Idles er niet staat.

Blij toe. Opvallender is natuurlijk dat ze Fontaines DC niet hebben, de ultieme BKS-band van het moment, zou je zeggen. Dat wordt dus toch Lowlands.

Fontaines DC heeft voor het geld gekozen, en voor groter publiek. Snap ik ergens ook wel weer, maar zeker zuur voor BKS.
Reply
(03-12-2024, 16:59)Baas Wrote: mits hij geen ONE-afsluiter is. Zie dat dan ook niet gebeuren, de organisatie kennende is dit hun manier om te vertellen dat de afsluitende TWO-act na de headliner "ook een topnaam is".

Denk je? Ik zie drie headliners en drie sub-headliners in die zes grote namen. Enkel Wilco en Eefje de Visser zie ik One sowieso afsluiten; de rest beslist niet. Dus dan blijft de naam over met de meeste followers en streams, ofte de Jamie XX-slot.
Reply
(03-12-2024, 17:47)Lil'Lurky Wrote:
(03-12-2024, 16:59)Baas Wrote: mits hij geen ONE-afsluiter is. Zie dat dan ook niet gebeuren, de organisatie kennende is dit hun manier om te vertellen dat de afsluitende TWO-act na de headliner "ook een topnaam is".

Denk je? Ik zie drie headliners en drie sub-headliners in die zes grote namen. Enkel Wilco en Eefje de Visser zie ik One sowieso afsluiten; de rest beslist niet. Dus dan blijft de naam over met de meeste followers en streams, ofte de Jamie XX-slot.
De Jamie XX-slot is gewoon Barry Can't Swim hoor en dat is best prima. Stijf uitverkochte Paradiso met ADE en show was goed. Wat mij betreft beter dan die set van Jamie xx op BKS.
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
Reply
Wilco op ONE?
Reply
Michael Kiwanuka - Eefje de Visser - Barry Can't Swim

Op ONE.
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
Reply
Misschien toch Deftones dan? Zeg maar de RTJ-slot. Maar dan zonder een Radiohead later in het weekend, lol.
Reply
Ik ben er nog eens doorheen gegaan en staan wat leuke bands. Maar vet niet die 280 pleuro waard. Ik vrees dat ik ga skippen of 1 dagje als 't lekker valt.
Reply
(03-12-2024, 17:47)Lil'Lurky Wrote:

Wilco durf ik wel met enige zekerheid de voorlaatste spot in de TWO te geven (direct voor de afsluiter op de ONE dus). Hier verwacht ik TV on the Radio en Deftones eigenlijk ook.

Barry Can't Swim op het hoogste treedje van de poster doet mij eerder denken aan de tweede passage van Jamie XX in 2022, toen hij daar ook stond maar als afsluiter van de TWO stond geprogrammeerd. Een andere optie zou zijn dat hij wel de ONE afsluit, maar dan na als co-head na Kiwanuka misschien? Dit is wel iets wat BKS nog nooit eerder heeft gedaan, wat mij eerder doet denken dat Kiwanuka à la Paolo Nutini vorig jaar dagafsluiter is.

Met Eefje die de vrijdag op de ONE afsluit, zie ik het zeker nog gebeuren dat er in een volgende drop nog een laatste afsluiter voor de ONE wordt toegevoegd.

Edit: de naam met de meeste streams is volgens mij trouwens die Djo, voor zover ik weet de tweede Stranger Things-acteur met een nietszeggend indiebandje
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)