Moet je mee of werken of zo?
Ik gun die mensen een leuke avond, maar ik zou al na 15 minuten weg moeten omdat ik anders gillend gek zou worden (maar dan ook echt letterlijk).
•
(24-05-2024, 20:22)hythloth Wrote: (24-05-2024, 19:35)Willie Wrote: De Toppers, waarom bestaat het nog? En waarom zijn de mensen die er naar toe gaan zo naar? Trein vol mensen die waarschijnlijk tien jaar jonger zijn dan hun zonnebankhuid doet vermoeden in de meest afzichtelijke gekleurde leggings en vloekende bovenkleding. Uiteraard met domme accessoires. En gaan er ook mannen heen?
Ja man, zelfs Rutte ging ooit.
https://x.com/wabol/status/732269612038012929
Ik heb ook nare herinneringen aan een keer dat ik vanaf station Duivendrecht in een trein terecht kwam vol met dat volk.
Zag er net ook een stel op Utrecht Centraal en Hoog Catharijne denk ik, of Hawaii kleding met bloemen is ineens in de mode.
•
(25-05-2024, 14:19)meisbaer2 Wrote: Moet je mee of werken of zo?
Ik gun die mensen een leuke avond, maar ik zou al na 15 minuten weg moeten omdat ik anders gillend gek zou worden (maar dan ook echt letterlijk).Ik ben daar
Aan het werk idd. Klinkt erger dan het is, ik hoef maar een paar keer per avond de zaal in. De collega's zijn gezellig, het eten is lekker, het hotel is ok. Was tijdens de repetities wel heel blij met mijn -20db oordoppen
Er stond vandaag een leuk artikel in de NRC over de Toppers van maar liefst vier pagina's, gaat vooral over de muzikale voorbereiding.
The following 1 user says Thank You to jodocus for this post:1 user says Thank You to jodocus for this post
• meisbaer2
(25-05-2024, 18:44)Maynard-J Wrote: (24-05-2024, 20:22)hythloth Wrote: (24-05-2024, 19:35)Willie Wrote: De Toppers, waarom bestaat het nog? En waarom zijn de mensen die er naar toe gaan zo naar? Trein vol mensen die waarschijnlijk tien jaar jonger zijn dan hun zonnebankhuid doet vermoeden in de meest afzichtelijke gekleurde leggings en vloekende bovenkleding. Uiteraard met domme accessoires. En gaan er ook mannen heen?
Ja man, zelfs Rutte ging ooit.
https://x.com/wabol/status/732269612038012929
Ik heb ook nare herinneringen aan een keer dat ik vanaf station Duivendrecht in een trein terecht kwam vol met dat volk.
Zag er net ook een stel op Utrecht Centraal en Hoog Catharijne denk ik, of Hawaii kleding met bloemen is ineens in de mode.
Ik heb al meer dan 30 jaar batik blouses, die mijn moeder uit Indonesië had meegenomen, in mijn kledingkast hangen. Als ik die aantrek, mag ik er dan ook heen?
•
25-06-2024, 19:45
(This post was last modified: 25-06-2024, 21:26 by Rael.)
Hoe kun je het beste een CD schoonmaken?
Ik heb al geruime tijd met sommige CD's het probleem, dat het geluid op een bepaald moment tegen het einde van de CD (in het laatste of voorlaatste nummer) begint te haperen. Aanvankelijk komt de muziek nog wel met horten en stoten door, maar uiteindelijk komt er helemaal geen fatsoenlijk geluid meer uit. Je hoort wel dat de lezer probeert er nog door te komen, maar het lukt gewoon niet meer. Niets meer wat nog op muziek lijkt, een staccato van afwisselend geluid en stilte. En dat gaat dan zo door tot het einde van de CD.
Aanvankelijk dacht ik dat dit aan de CD-speler kon liggen. Totdat het mij daagde dat het wel eens aan de CD's kon liggen. Omdat het probleem altijd optreedt aan het einde van de CD. En altijd bij CD's die in een kartonnen hoesje zitten, nooit bij CD's uit een jewel box.
Toen ik nog niet zo lang geleden las, dat de speler een CD van binnen naar buiten leest, besefte ik wat waarschijnlijk het probleem veroorzaakt. Een CD in een jewel case pak je aan de rand vast, je kunt hem uit het doosje halen zonder de groeven met je vingers aan te raken. Een CD uit een kartonnen hoesje halen lukt alleen maar door het schijfje tussen je vingers te klemmen, waarbij je onvermijdelijk met je vingers zowel de bovenkant als de onderkant aanraakt. Onmogelijk om dit te doen zonder de buitenste groeven met je vingers aan te raken. Kennelijk zijn bij het uitnemen van deze CD's uit het hoesje mijn vingers soms een beetje vettig of niet helemaal schoon geweest, waardoor er een kleine verontreiniging van het oppervlak veroorzaakt werd. De verontreinigingen zijn over het algemeen zo gering dat ze niet (of nauwelijks) met het blote oog waarneembaar zijn, maar blijkbaar wel groot genoeg om storingen te veroorzaken.
Ik heb op het internet naar mogelijke oplossingen gezocht, maar daar zie ik door de bomen het bos niet. De één zegt voorzichtig schoonwrijven (van binnen naar buiten dwars op de groeven) met een droge stofvrije doek. Een ander zegt onder de kraan houden en voorzichtig met je vingers schoonwrijven met het water. Weer een ander zegt een beetje schoonmaakmiddel op een droge stofvrije doek. Of met je vingers voorzichtig schoonmaken met een druppeltje afwasmiddel. Of in een sopje.
Weet er iemand hier wat de beste methode is?
•
Ik zou zeggen, begin met het minst ege (droge doek) en aks dat niet helpt, probeer de nattere versies.
Zelf hebben we ook cds in kartonnen hoesjes en hebben er eigenlijk geen last van.
Kunnen ze beschadigd zijn? De meeste cds zijn namelijk niet tot de rand beschreven, dus je hebt wel wat speling om ze vast te pakken.
Misschien de randen van het hoesje aan de binnenkant?
The following 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post:1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
• Rael
Wie is al eens in de Nieuwe Kerk geweest in Den Haag voor een concert? Jessica Pratt speelt daar, en neig om deze locatie te kiezen boven het muziekgebouw in Eindhoven. Die laatste is wel dichterbij (En beter geluid?), maar voor mijn gevoel voegt de kerk qua sfeer en intimiteit meer toe.
The following 1 user says Thank You to BigBird for this post:1 user says Thank You to BigBird for this post
• JorisR
Paar keer, ook met Rewire. Ik vind het wel een fijne locatie, al kun je wel een beetje pech hebben met je zitplek.
•
12-07-2024, 11:31
(This post was last modified: 12-07-2024, 11:32 by JorisR.)
Dank voor de tip, prachtige plek verder, zeker aan te raden. Hier ben ik normaal ook wel bij.
•
12-07-2024, 12:06
(This post was last modified: 12-07-2024, 12:07 by Enzo.)
(12-07-2024, 11:05)timvank Wrote: Paar keer, ook met Rewire. Ik vind het wel een fijne locatie, al kun je wel een beetje pech hebben met je zitplek.
Inderdaad, de opzet van de zitplaatsen is meer breed dan diep, dus het is beter op tijd te komen zodat je niet teveel naar de zijkant komt te zitten. Maar sowieso een prachtige locatie.
•
Ik ben op zoek naar info over het kopen van kaartjes voor North Sea Jazz. (Familie wil daar graag eens naar toe.) Koopt dit festival snel uit? Kun je wachten tot de eerste namen/ dagindeling worden vrijgegeven? Of is het raadzamer om op voorhand te kopen?
•
Op voorhand is beter ja, verkoopt naar mijn kennis snel uit.
The following 1 user says Thank You to hythloth for this post:1 user says Thank You to hythloth for this post
• nam-tso
Ik meen mij te herinneren dat er ooit al een post was gewijd aan eetmogelijkheden rondom Bijlmer Arena, wie helpt mij deze terug te vinden?
•
(25-09-2024, 17:20)halfvollemelk Wrote: Ik meen mij te herinneren dat er ooit al een post was gewijd aan eetmogelijkheden rondom Bijlmer Arena, wie helpt mij deze terug te vinden? Alsjeblieft
Er is veel keuze, met name fast food. Maar ik kan de Asian Kitchen aanraden. Nog enigszins gezond, en mooie portie voor prima prijs. https://www.asiankitchen.nl/Arena/#!/
(25-09-2024, 17:38)Sphinx Wrote: (25-09-2024, 17:20)halfvollemelk Wrote: Ik meen mij te herinneren dat er ooit al een post was gewijd aan eetmogelijkheden rondom Bijlmer Arena, wie helpt mij deze terug te vinden? Alsjeblieft
Inmiddels een update: nu Lucky King & Hong de shopperhal uit zijn en een zaak buiten aan de straat hebben zijn ze langer open. Absoluut de favoriet. In tegenstelling tot Bigbird zou ik vooral aanraden om vanuit het station niet meteen richting Ziggo Dome te lopen, maar juist de andere kant op het winkelcentrum in te gaan. Alle opties daar zijn in ieder geval beter dan alvast richting Arena gaan.
The following 1 user says Thank You to Locor for this post:1 user says Thank You to Locor for this post
• halfvollemelk
Ik vond die Surinamer in het winkelcentrum van de Bijlmer geweldig.
•
Ik zou wat dit betreft even de tram richting oud Oost pakken en bij Artis uitstappen. In de woonwijk tegenover Artis en 't Tropenmuseum heb je aan 't Boerhaaveplein Surinaams restaurant Warung Spang Makandra. Voor €25 eet je daar letterlijk je buikje rond.
•
Of als je meer zin hebt in speciaal bier en een hamburger ga je naar de biertuin.
•
(26-09-2024, 09:50)Fenderboy Wrote: Ik zou wat dit betreft even de tram richting oud Oost pakken en bij Artis uitstappen. In de woonwijk tegenover Artis en 't Tropenmuseum heb je aan 't Boerhaaveplein Surinaams restaurant Warung Spang Makandra. Voor €25 eet je daar letterlijk je buikje rond.
Die Surinamer is helaas vertrokken. Plek is ingenomen door een koffietent, wat helaas tegenwoordig beter bij de demografie past daar.
De Surinaamse gemeenschap woont grotendeels in Zuidoost, dus het is helemaal niet nodig om daarvoor te stad in te gaan. Is echt genoeg goed Surinaams eten te vinden in de Bijlmer.
27-09-2024, 19:14
(This post was last modified: 27-09-2024, 19:15 by Fenderboy.)
(26-09-2024, 13:04)Locor Wrote: (26-09-2024, 09:50)Fenderboy Wrote: Ik zou wat dit betreft even de tram richting oud Oost pakken en bij Artis uitstappen. In de woonwijk tegenover Artis en 't Tropenmuseum heb je aan 't Boerhaaveplein Surinaams restaurant Warung Spang Makandra. Voor €25 eet je daar letterlijk je buikje rond.
Die Surinamer is helaas vertrokken. Plek is ingenomen door een koffietent, wat helaas tegenwoordig beter bij de demografie past daar.
De Surinaamse gemeenschap woont grotendeels in Zuidoost, dus het is helemaal niet nodig om daarvoor te stad in te gaan. Is echt genoeg goed Surinaams eten te vinden in de Bijlmer. Jammer, goede kwaliteit eten. Zelfs de kouseband was daar lekkerder als everywhere around. Hertoch Jan Pils i.p.v. Heineken of Bavaria en zo gemoedelijk was 't er altijd. Zitten deze uitbaters toevallig nu ook in de Bijlmer dan?
•
Naar aanleiding van de aanstaande aankoop: heeft er iemand ervaring met een partij die een bouwkundige keuring aanbiedt? De verkopend makelaar raadde perfectkeur.nl of homekeur.nl aan, maar wellicht zijn er hier nog (wél onafhankelijke) meningen :-)
•
Wij hebben het hier laten doen en was ik echt heeeeeeel tevreden over: https://www.homekeur.nl/
The following 1 user says Thank You to Loov for this post:1 user says Thank You to Loov for this post
• Locor
Vereniging eigen huis kan hierin ongetwijfeld adviseren
•
25-10-2024, 17:55
(This post was last modified: 25-10-2024, 17:56 by Willie.)
(25-10-2024, 16:31)metal bouwie Wrote: Vereniging eigen huis kan hierin ongetwijfeld adviseren
Die zijn achterlijk en snappen niet wat een VVE is en wat directe kosten zijn. Heeft de eerste kandidaatkopers van ons oude huis een goedkoop huis op een toplocatie gekost. Eigen keuringen regelde mijn makelaar.
•
|