Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij beleefd vandaag?
Hier is de link van de documentarie.

https://www.youtube.com/watch?v=Mw8OaFTTM1I
[+] 5 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Mooie docu pud, en mooi dat je het zo sterk hebt opgepakt na zo iets heftigs mee gemaakt te hebben . Dat doet me wat.
[+] 2 users say Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
Erg mooie docu, geeft het nummer voor mij meer betekenis. Ik woon al mijn hele leven in Brunssum, maar ik ben wat jonger dus het effect van de mijnsluiting was al wat minder heftig in mijn jeugd. Ik had zelf wel meer met mijn opa's moeten praten over het werk in de mijn merk ik.
[+] 1 user says Thank You to QRoy for this post
Reply
ah leuk, toch eens kijken
[+] 1 user says Thank You to kesselman for this post
Reply
(06-09-2024, 12:08)QRoy Wrote: Erg mooie docu, geeft het nummer voor mij meer betekenis. Ik woon al mijn hele leven in Brunssum, maar ik ben wat jonger dus het effect van de mijnsluiting was al wat minder heftig in mijn jeugd. Ik had zelf wel meer met mijn opa's moeten praten over het werk in de mijn merk ik.

Ten tijde van de mijnsluiting woonde ik op Schuttersveld en die impact van de sluiting was enorm en heeft op mij als kind een enorme indruk gemaakt. Daarna volgde het veranderen van het straatbeeld, bruggen werden gesloopt, koeltorens/schoorstenen/etc. verdwenen als sneeuw voor de zon. Van de staatsmijn Emma is niets meer over, de Hendrik heeft nog wat over doordat de NATO op die plek zijn hoofdkwartier heeft ingericht, in Heerlen staat de schacht van de Oranje Nassau nog overeind, maar verder resten nog wat kolenbergen links en rechts. 

Ik woon zelf ook in Brunssum, dus misschien wordt het eens tijd dat we ergens een biertje gaan drinken, als jou dat iets lijkt. Ben je liever anoniem net als BB dan is dat ook prima.
Reply
Ik ga hem snel kijken Pud! Ik kom uit Jabeek, waar mijn moeder vandaan komt en mijn vader komt van Hoensbroek. Mijn beide opa’s hebben in de mijnen gewerkt en één opa heeft daar flinke longproblemen aan over gehouden, waardoor hij veel te vroeg is overleden, een dag na mijn eerste verjaardag. Ik heb het met de verhalen van mijn ouders en van mijn oma’s moeten doen. Inmiddels woon ik al jaren in de westelijke mijnstreek. Wat ik vooral een grote schande vind, is dat er in Limburg maar heel weinig bewaard is gebleven vanuit het mijnverleden. Alles is plat gegooid. Kijk naar steden als Genk of Duisburg, waar nog heel veel bewaard is gebleven en bezocht kan worden.
Reply
Beide opa's gewerkt in de Staatsmijn Maurits in Geleen. Allebei nooit gekend helaas en allebei vanwege kanker (mede veroorzaakt door het werken in de mijn) overleden. In Geleen ging de mijn veel eerder dicht. Mede daardoor werd er helemaal niks geregeld voor de oud-mijnwerkers. Historie met 2 gezichten.
Reply
(07-09-2024, 12:27)geluksknikker Wrote: Ik ga hem snel kijken Pud! Ik kom uit Jabeek, waar mijn moeder vandaan komt en mijn vader komt van Hoensbroek. Mijn beide opa’s hebben in de mijnen gewerkt en één opa heeft daar flinke longproblemen aan over gehouden, waardoor hij veel te vroeg is overleden, een dag na mijn eerste verjaardag. Ik heb het met de verhalen van mijn ouders en van mijn oma’s moeten doen. Inmiddels woon ik al jaren in de westelijke mijnstreek. Wat ik vooral een grote schande vind, is dat er in Limburg maar heel weinig bewaard is gebleven vanuit het mijnverleden. Alles is plat gegooid. Kijk naar steden als Genk of Duisburg, waar nog heel veel bewaard is gebleven en bezocht kan worden.
Eens, laatst bij Zeche Zollverein geweest, erg imposant en interessant, ze hebben daar echt iets moois gedaan met het verleden.
Reply
We staan verdorie deze week op nummer 9 in de Limbo top 10. Wat een eer en stiekem heel erg trots.
[+] 3 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(07-09-2024, 09:24)pudpong3 Wrote: Ik woon zelf ook in Brunssum, dus misschien wordt het eens tijd dat we ergens een biertje gaan drinken, als jou dat iets lijkt. Ben je liever anoniem net als BB dan is dat ook prima.

Biertje lijkt me leuk, erg anoniem ben ik niet. Met deze nickname heb ik wel al wat sporen achtergelaten op het www Wink

Mijn vader is ook opgegroeid op Schuttersveld en zijn vader, mijn opa was mijnwerker op de Hendrik. De ouders van mijn opa kwamen uit Friesland op zoek naar werk, zijn vader is bovengronds verongelukt op de Emma. Mijn oma, zelf geboren in NL, had Poolse ouders, en haar vader werkte op een Oranje Nassau mijn. Aan mijn moeders kant waren de mannelijke voorouders ook allemaal mijnwerker. Mijn opa van die kant is nu 6 jaar dood, maar wel 95 geworden met zijn stoflongen.
[+] 1 user says Thank You to QRoy for this post
Reply
(05-09-2024, 21:11)Indiaantje89 Wrote: Mooie docu pud, en mooi dat je het zo sterk hebt opgepakt na zo iets heftigs mee gemaakt te hebben . Dat doet me wat.
Ja deed mij ook wel wat. Leuk ook dat je Praag nog even noemde pud Smile en dat ze daar nog een voor jullie bijzonder nummer speelde.
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
(09-09-2024, 11:48)Enzo Wrote:
(05-09-2024, 21:11)Indiaantje89 Wrote: Mooie docu pud, en mooi dat je het zo sterk hebt opgepakt na zo iets heftigs mee gemaakt te hebben . Dat doet me wat.
Ja deed mij ook wel wat. Leuk ook dat je Praag nog even noemde pud Smile en dat ze daar nog een voor jullie bijzonder nummer speelde.

En die avond met jou, maakte Praag dit jaar wel heel erg speciaal. Even een biertje doen en dan dronken eindigen. Dat was de kers op de taart.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(09-09-2024, 11:43)QRoy Wrote:
(07-09-2024, 09:24)pudpong3 Wrote: Ik woon zelf ook in Brunssum, dus misschien wordt het eens tijd dat we ergens een biertje gaan drinken, als jou dat iets lijkt. Ben je liever anoniem net als BB dan is dat ook prima.

Biertje lijkt me leuk, erg anoniem ben ik niet. Met deze nickname heb ik wel al wat sporen achtergelaten op het www Wink

Mijn vader is ook opgegroeid op Schuttersveld en zijn vader, mijn opa was mijnwerker op de Hendrik. De ouders van mijn opa kwamen uit Friesland op zoek naar werk, zijn vader is bovengronds verongelukt op de Emma. Mijn oma, zelf geboren in NL, had Poolse ouders, en haar vader werkte op een Oranje Nassau mijn. Aan mijn moeders kant waren de mannelijke voorouders ook allemaal mijnwerker. Mijn opa van die kant is nu 6 jaar dood, maar wel 95 geworden met zijn stoflongen.

Dan gaan we dat plannen.
Reply
nonkel heeft de strijdt opgegeven en wordt zaterdag begraven

de hoeveelheid foto's van hem waar mijn pa (want het was een tweeling) bij opstaat brengt wel weer wat naar boven.

ben dus nog maar eens een uitvaart tekst aan het schrijven puur om het af te schrijven en zien wel of ik hem indien of niet of wat dan ook.
Reply
(09-09-2024, 15:08)reaper Wrote: nonkel heeft de strijdt opgegeven en wordt zaterdag begraven

de hoeveelheid foto's van hem waar mijn pa (want het was een tweeling) bij opstaat brengt wel weer wat naar boven.

ben dus nog maar eens een uitvaart tekst aan het schrijven puur om het af te schrijven en zien wel of ik hem indien of niet of wat dan ook.

Sterkte Reaper! Jou blijft niet echt veel bespaard man!
Reply
(09-09-2024, 15:35)pudpong3 Wrote:
(09-09-2024, 15:08)reaper Wrote: nonkel heeft de strijdt opgegeven en wordt zaterdag begraven

bedankt!

in het donker is er ook altijd licht te vinden 

veel goede dingen de laatste tijd maar dat sneeuwt soms even wat onder

maar daar kom ik later wel op terug Wink
Reply

Gecondoleerd.
Reply
Gecondoleerd Reaper, sterkte!
Reply
Waar ik midden in zit en al paar weken mee onderweg ben... toewerken naar een bokspartijtje.

Is een laagdrempelige wedstrijd. Soort open club kampioenschappen. nu al week of 4, 3-4x per week trainen(boksen), op dagen zonder training hardlopen, en af en toe nog eens een wedstrijd training extra sparringstraining.

Pittig, maar man , wat voel ik me lekker! Fit, bam bam bam, goed in mn vel... Wat knapper ook Wink

Betekent ook geen alcohol, goed op mn eten letten. Maar ik ga als een speer.
Reply
reaper gecondoleerd
en wailer, let goed op jezelf, je bent nu (nog) zo een mooie jongen! Tongue
Reply
(05-09-2024, 18:51)pudpong3 Wrote: Hier is de link van de documentarie.

https://www.youtube.com/watch?v=Mw8OaFTTM1I

(09-09-2024, 15:40)reaper Wrote:
(09-09-2024, 15:35)pudpong3 Wrote:

bedankt!

in het donker is er ook altijd licht te vinden 

veel goede dingen de laatste tijd maar dat sneeuwt soms even wat onder

maar daar kom ik later wel op terug Wink

Mooie docu Pud! En ontroerend hoe je vertelt over jullie persoonlijke drama.
[+] 1 user says Thank You to geluksknikker for this post
Reply
Wat een dag vandaag .

Vandaag hadden we Festival voor Gelijkheid in Den Haag. Mijn project (met collegas uiteraard), een mooie combi van een demonstratie en festival neerzetten. Politieke inhoud, muziek, cabaret, kinderactiviteiten.. mooi gevarieerd aanbod. Eerste editie. Echt een festivalterreintje gemaakt, met podium, StretchTenten, foodtrucks etc.

Dus ik werk er naar toe, aantal weken... Gisteren opgebouwd, vandaag dan de grote dag....
Word ik vanmorgen gebeld door mijn vriendin dat haar vader is overleden.. (geen verrassing, het is goed zo, maar toch erg verdrietig). Dus even doorgegaan tot start programma en naar huis daarna. Alles overgedragen, en loslaten..thuis zijn, thuis er zijn.

Toch mooi te.merken dat ik het zo goed heb voorbereid, dat het goed is verlopen. En mooi dat alle collega's hun steun uitten.

En leuk dat ik leuke muziek had geboekt. O.a. Los Kamer... Hoe tof dat mensen laten weten hoe waanzinnig het is .. haha. Heerlijk.
Balen dat ik de uitvoer van de dag niet heb kunnen doen . Maar trots op onze club, er voor elkaar zijn, elkaar helpen om samen iets moois neer te zetten
[+] 7 users say Thank You to Wailer for this post
Reply
klote zo iets, gecondoleerd, maar je kan trots zijn op wat je hebt neer gezet.
Reply
Pudpong -- fraaie docu man!

Wailer -- ook goed bezig daar en sterkte deze dagen.

Reaper -- gecondoleerd en blijf 't licht i.d.d. zien.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Weer een uitvaart in de familie, na bijna een jaar zonder sterfgevallen. Vorig jaar oktober nog mijn moeder en haar jongere zus, nu de oudere zus van mijn vader. In geen jaren gezien (zoals de hele familie van die kant eigenlijk), 89 en zwaar dement. Maar goed, zie ik die kant ook weer eens, al moet ik ervoor op en neer naar Leeuwarden wat 9 uur in het ov betekent.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)