11-05-2024, 11:06
@jodocus, als.op de thumbnail klik, krijg ik een beeldvullende foto hoor. Dus dikke prima zo. (Op mn telefoon)
Wat heb jij beleefd vandaag?
|
11-05-2024, 11:06
@jodocus, als.op de thumbnail klik, krijg ik een beeldvullende foto hoor. Dus dikke prima zo. (Op mn telefoon)
11-05-2024, 11:19
(11-05-2024, 11:05)Wailer Wrote: Supertof! Was dit gewoon rondom huis, of er op uit gegaan? Ik sta op een camping in de buurt van Hardenberg, het is goed donker hier 's avonds. Zelfs met het blote oog was het te zien, maar lang niet zo goed als door een telefoon.
11-05-2024, 11:26
Ik ben jaloers!
11-05-2024, 12:26
Ik heb ondertussen best vaak het Noorderlicht in Scandinavië gezien, maar vannacht was het hier ook een spektakel. Het rood was vanaf het begin al met het blote oog waar te nemen en er was na een tijdje een groene gloed (die op camera idd veel beter te zien was). Naarmate het later werd het rood feller en feller. Zal zo ook wat foto's plaatsen.
Ik woon in een van de lichtvervuilste plekken van Nederland, ik kon gisteren noet eens fatsoenlijk sterren zien.
Zou heel graag een keertje Noorderlicht willen zien, maar het gaat niet lukken om vanavond ergens ander naartoe te gaan.
11-05-2024, 15:30
Ik woon op hemelsbreed amper twee kilometer van de industrie van het Botlekgebied. Het is hier nooit donker. Kansloos voor mij om hier ooit het Noorderlicht te zien.
11-05-2024, 18:19
De kassen zijn hier de grootste boosdoener.
16-05-2024, 13:45
Bij de kringloop in onze omgeving vind ik vanmorgen (voor hun zelfs hoog geprijsd) de elpees van Miles Davis - Kind Of Blue en The Mark & Clark Band 's Double Take (waar de lange versie van Worn Down Piano op staat) voor bij elkaar €14. Beiden in mint conditie.
19-05-2024, 07:03
De afgelopen maanden druk bezig geweest met onze band, veel repetities, schaven, schaven en nog eens schaven. Niet alleen de muziek, maar ook de tekst moest 100% zijn. Onder leiding van Emil Szarkowics werd het nummer 045 iets wat wij nooit hadden kunnen bedenken. De aandacht die er ineens was en nog is, kwam van alle kanten en gisteren was het zo ver, we doken de studio in. Nadat we al 4 dagen door een tv ploeg waren gevolgd, kwam L1 radio langs voor een interview, was De Limburger met fotograaf erbij en tussendoor moest ieder zijn partij inspelen. Het voorlopige resultaat is geweldig, maar het afmixen en masteren moet nog gebeuren. Op social media is het alweer ontploft, zoals een klein stukje van Snackbar afgelopen november het vuur heeft aangewakkerd. Ineens was daar de burgemeester van Heerlen, directeur van de grootste woningstichting en Ron Meyer van de SP die "burgemeester" is van het Nationaal Programma Heerlen Noord. Ze vroegen ons om aub het nummer op te nemen en uit te brengen en dat gaat gebeuren. Compleet met een 3/4-1 uur durende documentaire die op 1 september in de preview gaat en 3 september op tv komt, is de chaos compleet. Op 18 augustus volgt er nog een "playback" optreden om de videoclip shots af te maken en wellicht dat we dan ook een kort ptreden geven. Dat is nog niet helemaal duidelijk, maar was wel duidelijk is, is dat de straat waar we dat gaan opnemen heel veel volk zal aantrekken. Hieronder het stuk dat gisteren avond online kwam bij De Limburger en aanstaande dinsdag in de papieren versie staat.
Journalist Snackbar! https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240518_95541588 (achter de betaalmuur, maar hieronder het stuk, zonder foto's) Punkband Hangover de studio in voor opnames ‘volkslied Heerlen-Noord’: ‘Het is behoorlijk uit de hand gelopen’ Heerlen/Rimburg - Met het nummer ‘045’ neemt de Heerlense punkband Hangover voor het eerst in decennia weer nieuwe muziek op. Het nummer, dat gekscherend ‘het nieuwe volkslied van Heerlen-Noord’ werd genoemd, ging een eigen leven leiden. „‘045’ gaat over teloorgang, opleving en trots.” Frank Benneker ‘Opgegroeid in Heerlen-Noord, heb je al eens van Nieuw Einde gehoord?’ De eerste zin van ‘045’ van de Heerlense punkband Hangover is Emil Szarkowicz op het lijf geschreven. Hij groeide op in deze volksbuurt en is als artistiek leider bij Hangover aangeschoven om het nummer van arrangementen met blazers, een professionele opname en een videoclip te voorzien. Aanklooien De bandleden van Hangover moesten wel even wennen aan de aanpak van Szarkowicz. De punkrockers hebben de muziek nooit al te serieus genomen en vinden wat aanklooien ook prima, zolang ze maar plezier hebben. Maar voor wat aanklooien ga je niet met Szarkowicz in zee, bleek al snel. „Hij strooide met muzikale termen waarbij we elkaar aankeken en dachten: waar heeft die man het over?”, zegt bassist Ronald Donkervoort. „We hebben eerder al twee cd’s en wat demo’s opgenomen, maar deze mate van professionaliteit waren we niet gewend. Maar de energie en het enthousiasme van Emil zijn aanstekelijk. Hij staat te springen van blijdschap als hij iets muzikaals heeft bedacht en het ons lukt om dat te spelen.” „Dat we dit mogen meemaken is fantastisch, meer dan dertig jaar na onze oprichting.” Ronny Janssen Zanger Hangover Hangover werd in 1991 opgericht en boekte bescheiden succes. Als voorprogramma van Heideroosjes toerden ze door het hele land. Het hoogtepunt voor band en fans was het winnen van de Exit in G muziekprijs, wat de band een plek op de Nacht van Pinkpop opleverde. In 2019 kwam de band weer bij elkaar voor een show op Bunkerpop en treedt sindsdien mondjesmaat op. Nieuw nummer Tijdens een show in café De Braadharing vorig jaar werd het nieuwe nummer gespeeld. De band noemde het gekscherend het nieuwe volkslied van Heerlen-Noord. Zjwieg Mich, de satirische rubriek over Parkstad in De Limburger, schreef dat op en zo werd het opgepikt door Ron Meyer, directeur van het programma Heerlen-Noord. De band nam ‘045’ zaterdag op in de studio van de Educo-boerderij in Rimburg. Daar zit Tom Bonajo achter de knoppen. Hij is van Tomster Studios in Kerkrade en was eerder verantwoordelijk voor opnames van regionale bands als Born From Pain en Tower Crane Towers. Lees ook: Heerlense punkrockers van ‘uit de hand gelopen grap’ Hangover maken rentree op Bunkerpop Na de opnames wordt nog een videoclip opgenomen, tijdens de braderie in de Anjelierstraat op 18 augustus. Ondertussen is RTV Parkstad bezig om een documentaire te maken over Hangover en het nieuwe nummer. Die moet 3 september worden uitgezonden. „We weten de laatste dagen niet wat ons overkomt”, zegt gitarist Raymond Beerendonk. „Stond ik daar voor mijn ouderlijk huis voor de camera om verhalen over vroeger te vertellen.” En waar het gaat eindigen? Zanger Ronny Janssen heeft geen idee. „Het is nu al behoorlijk uit de hand gelopen. Dat we dit mogen meemaken is fantastisch, meer dan dertig jaar na onze oprichting. Misschien stromen de aanvragen voor optredens wel binnen als het nummer, de videoclip en de documentaire uitgekomen zijn. Al zullen we daar wat selectiever mee omgaan dan in onze begintijd.” Mijnsluiting ‘Nieuwe banen van een ander soort, onze cultuur is daar vermoord. Er is hier maar wat aangeklooid, alle problemen op een hoop gegooid.’ De leden van Hangover groeiden op in het Heerlen-Noord van na de mijnsluiting. Een grauwe periode waarin de stad werd geteisterd door drugsproblemen en straatprostitutie. „Met dat imago komt Heerlen-Noord nog steeds negatief in het nieuws”, zegt Beerendonk. „Maar er zijn ook zoveel positieve verhalen te vertellen. Wij zijn er allemaal trots op dat we daarvandaan komen. Dat is waar ‘045’ over gaat: over teloorgang, maar vooral over opleving en trots.” Hij schreef dan ook de tekst: ‘045, hier wonen wij gewoon, 045, van vader op zoon. 045, met een zachte G, 045, doen wij weer mee.’ Die trots is voor Szarkowicz een belangrijke reden om het project te leiden. „Het werken met Hangover is voor mijn één lange trip down memory lane. De verhalen van de bandleden ken ik bijna allemaal. Voor mij is ‘045’ een serenade aan de buurten waar ik vandaan kom.”
19-05-2024, 12:16
pudpong volgend jaar op pinkpop!!!!!!
03-06-2024, 20:45
Sinds ruim anderhalve maand maak ik een paar keer per week een flinke wandeling. Dit om nog een beetje conditie te onderhouden c.q. op te bouwen zolang ik nog niet mag fietsen.
Vanavond heb ik een wandeling van iets meer dan anderhalf uur gemaakt naar het Mallebos, een aangelegd natuurgebied aan de rand van Spijkenisse tussen de bedrijfsterreinen en de weilanden. Hoogtepunt: ik heb een jonge ree gezien (bij een vorige wandeling zag ik er drie bij elkaar). De zangvogels en de koekoek heb ik wel gehoord, maar niet gezien. Dieptepunt: nadat het zich bij de voorgaande wandelingen al enigszins aankondigde, sloeg de hooikoorts (graspollenallergie) vandaag in alle hevigheid toe. Dat kan nog een leuke zomer worden, als dat zich doorzet.
06-06-2024, 11:34
hier gisteren een intake gesprek gehad met een burnout coach/jobbaan coach
traject voor beide zaken wordt opgestart. want ik blijf gewoon compleet leeglopen fysiek en mentaal niet meer houdbaar (uiteindelijk 1,5 week thuisgezeten maar te weinig en daarin vaak bericht gehad en gepushed geweest om terug te komen werken) om op dit tempo te blijven ronddraaien. nog steeds 2 man te weinig (zou in september iemand bijkomen). maar mijn korte uitvallen heeft hier de boel wel op scherp gezet bij de rest van de collega's en er wordt eindelijk meer aan de alarmbel getrokken en gedreigd met C4's bij niet verbetering van de situatie. maar daar wil ik niet op wachten. en vooral thuis komen en mentaal het werk achter kunnen laten en thuis kunnen komen met nog energie en fut om iets te doen bv; lezen, film zien, sociale afspraken, sporten want dat is allemaal geschrapt wegens totaal geen fut geestelijk en fysiek
06-06-2024, 14:52
Sterkte, reaper.
06-06-2024, 15:10
Beterschap kerel!
06-06-2024, 15:39
Beterschap Reaper.
06-06-2024, 16:11
Ik hoop dat je er weer helemaal bovenop komt, Reaper.
06-06-2024, 16:52
Gun jezelf voldoende tijd met 't opknappen Reaper. Wandel overdag 's wat, zet de smartphone s' nachts op slaapstand.
07-06-2024, 08:30
Veel beterschap Reaper
08-06-2024, 01:05
Ik ben op reis geweest. Helemaal naar het verre Hoek van Holland. Al sinds de metro doorgetrokken is naar het strand, wilde ik een keer met de metro tot het eindpunt station Hoek van Holland Strand reizen.
Ik had geen zin om wéér door de parken van Spijkenisse te gaan wandelen, en ik had veel zin om eindelijk de zee weer eens te zien. Dus ben ik met de metro naar Hoek van Holland Strand gereisd en heb een strandwandeling van bijna 3 uur gemaakt. Voordeel van wandelen langs de zee: geen graspollen en dus geen hooikoorts.
Voor het eerst in mijn leven heb ik zeehonden gezien. In het wild, op het strand. Hiervoor had ik ze zelfs nooit in een dierentuin gezien.
Afgelopen vrijdag zag ik tijdens mijn strandwandeling bij Hoek van Holland in de verte Kijkduin en Scheveningen liggen. Toen vatte ik het plan op om vandaag (zondag) over het strand van Hoek van Holland naar Kijkduin en zo mogelijk, als de tijd het zou toelaten, nog verder naar Scheveningen te gaan wandelen. Dat plan heb ik uitgevoerd. Ik ben één halte eerder dan vrijdag uit de metro gestapt, op station Hoek van Holland Haven. Vandaar eerst langs de Nieuwe Waterweg naar de pier en het strand, en vervolgens over het strand naar Scheveningen. Totaal een dikke vijf uur lopen. Terug met tram, trein, metro en bus. Ik was opgetogen toen ik ergens tussen Ter Heijde en Kijkduin een zeehond zag liggen. Even later: nog één! Uiteindelijk heb ik er zeker vier, en waarschijnlijk vijf, gezien. Die vijfde heb ik alleen maar in de verte als een zwartgrijze hoop op het zand gezien, maar ik zou niet weten wat het anders geweest had kunnen zijn. Zo werd een fraaie maar tamelijk eentonige wandeling voorzien van een mooie kers op de taart.
10-06-2024, 23:18
Ik zag een maand of twee geleden ook een zeehond ergens tussen de zandmotor en Kijkduin. Gebeurt blijkbaar wel vaker, maar leuk is het zeker!
Ik hoop dat mensen een beetje afstand hielden.
11-06-2024, 01:54
Van mijn buren hoorde ik dat zij op het Maasvlaktestrand regelmatig zeehonden zien. Mijn buurvrouw zag zelfs een keer een zeehondenkoppie niet ver van haar boven de waterspiegel opduiken, toen zij aan het zwemmen was.
(10-06-2024, 23:18)meisbaer2 Wrote: Ik zag een maand of twee geleden ook een zeehond ergens tussen de zandmotor en Kijkduin. Gebeurt blijkbaar wel vaker, maar leuk is het zeker! "Zandmotor" moest ik googelen. Ik wist niet dat dat brede kunstmatig aangelegde stuk strand, dat ik al zo vaak vanaf het fietspad gezien had, zo genoemd wordt. De eerste zeehond zag ik kort voor c.q. aan het begin van de zandmotor, op een smalle strook strand aan de voet van een nieuw gevormd duin bij de Argusmast. De tweede en derde waar het strand op zijn breedst is. De vierde en vijfde bij Duindorp (als je bij Duindorp het strand op loopt, zie je zelfs waarschuwingsborden over de zeehonden). |
« Next Oldest | Next Newest »
|