(08-07-2019, 11:52)Willie Wrote: Neil speelt alleen maar covers
https://www.setlist.fm/setlist/neil-youn...144d4.html
Wat is de functie daar van? Hoewel het waarschijnlijk een beperking van de website is.
mss omdat hij met POTR speelt en dat ze dan hun als een band zien.
•
Samen met Uplift en vriendin (Emma) bij Neil Young. Gezellig
•
Wat een setlist!
https://www.setlist.fm/setlist/neil-youn...ea74e.html
Beste van de tour..
Gaat ome Neil er morgen erover heen?
•
On The Beach zou mooi zijn. Ik heb wel zin in vanavond.
•
Waanzinnig goed optreden gisteren. In 2016 vond ik hem nog net iets beter, maar opnieuw een van de concerten van het jaar.
Kijk al uit naar de tour met Crazy Horse volgend jaar. Rust never sleeps!
•
(10-07-2019, 14:14)Aron Wrote: Waanzinnig goed optreden gisteren. In 2016 vond ik hem nog net iets beter, maar opnieuw een van de concerten van het jaar.
Je hebt gelijk. het was prachtig gisteren.
Hoop vandaag op meer van t zelfde.
Wat betreft Crazy Horse, met POTR heeft Neil zijn beste begeleidingsband ooit gevonden, Aan dat niveau kan Crazy Horse niet (meer) tippen. Ook zal de speelduur met die oude band dan korter zijn.
•
Ziggoshow was een mindere show als gisteren in Antwerpen.
Het geluid was zoals verwacht beter, maar de setlist was veel minder
divers (vol crowd pleasers) en ook de setijd van amper 2 uur was veel korter.
Ik vond de show ook matter als gisteren. Jammer.
Uiteindelijk wel genoten natuurlijk. Ome Neil is in vorm.
•
(10-07-2019, 14:56)Flair Wrote: (10-07-2019, 14:14)Aron Wrote: Waanzinnig goed optreden gisteren. In 2016 vond ik hem nog net iets beter, maar opnieuw een van de concerten van het jaar.
Je hebt gelijk. het was prachtig gisteren.
Hoop vandaag op meer van t zelfde.
Wat betreft Crazy Horse, met POTR heeft Neil zijn beste begeleidingsband ooit gevonden, Aan dat niveau kan Crazy Horse niet (meer) tippen. Ook zal de speelduur met die oude band dan korter zijn.
Ja, maar voor mij is er meer magie met Crazy Horse, ook niet onbelangrijk. Gaat hij sowieso in 2020 met Crazy Horse op pad?
•
11-07-2019, 08:53
(This post was last modified: 11-07-2019, 08:57 by Indiaantje89.)
Ik heb toch genoten, ik ben blij met de crowd pleasers (zo'n Neil Young kenner ben ik ook weer niet). Ik was met iemand die niks van Neil Young kende. De eerste 2/3 nummers moest hij even inkomen maar daarna was hij al snel verkocht. De man speelt nog met zoveel passie en gevoel... prachtig.
Alleen het gelid vond ik na de Encore wat minder leek het? Like A Hurricane klonk best slecht eigenlijk. Maar goed prachtig avondje gehad, en misschien is dit vloeken in de kerk. Maar hij mag wel een extre visual meenemen voor op het podium, enkel zo'n wit doek is ook niks. Ja ik weet dat het van de oude garde is, maar wat mooie beelden op de achtergrond zou de show denk ik wel beter kunnen maken.
Wat is dat voor oplichterij trouwens als je onder de ArenA wil parkeren. Wij kwamen aan en zagen al een groot bord staan met "Evenementen Parking € 25,00". De man bij de poortjes wees ons er ook op toen we hem vertelde dat we voor de Ziggo Dome kwamen. Maar wij kopen altijd onze parking ticket al gewoon bij de Ziggo Dome zelf. En daar was hij gewoon maar € 12,50. Kan me best voorstellen dat veel mensen die € 25,00 hebben betaald. En dat is gewoon belachelijk veel geld voor avondje parkeren.
•
Neil Young in vorm? Dat vond ik persoonlijk niet. Alsnog bij vlagen gigantisch goed, maar de ondergrens lag gisteren niet ontzettend hoog voor zijn doen. Je kon merken dat hij ook echt in de show moest komen. Het begon sterk met Mansion on the Hill, maar daarna liet hij in de volgende 2/3 nummers best een aantal steekjes vallen.
En qua setlist; inderdaad vrij weinig afwisseling, maar ik heb toch veel hoogtepunten gezien hoor. Het koppeltje Heart of Gold en Old Man was schitterend, de versie van Love and only Love vond ik erg intens gespeeld en direct opgevolgd door Cortez the Killer dat uit de tenen leek te komen. Ook met Hey hey, my my was ik erg blij, ook een van mijn persoonlijke favorieten terwijl ik Like a Hurricane ook niet zo slecht vond eerlijk gezegd, was blij deze ook eens live gehoord te hebben.
Zo memorabel als 3 jaar terug was het niet, maar alsnog een geweldige avond gehad.
•
Love and only Love was inderdaadhet beste nr gisteravond.
Wat betreft vorm, Neil Young laat altijd steekjes vallen., maar zijn dunne stem is
nog steeds heel goed en zijn virtuositeit is onnavolgbaar. Ook gisterenavond.
Ik heb in 2 dagen 2 verschillende shows gezien:
In Antwerpen eentje voor de absolute liefhebber
(On The Beach bv voor t eerst sinds 1974 electrisch)
In Amsterdam voor het publiek.
Het was het allebei meer dan waard zonder twijfel.
Allebei van genoten.
Alleen ik ben blij dat ik er bij was in Antwerpen.
(gekregen wat ik wilde).
•
Neil Young heeft er zich van verzekerd dat ik hem zeker nog een zesde keer zie. Natuurlijk was 2016 beter, maar de set van dinsdag had meer vaart en vooral meer Old Black. Hij lijkt opnieuw wat verjongd en deze tour is misschien slechts een opwarmer voor wat er nog moet volgen met Crazy Horse. Minpunt was dat ze dus enkel oude nummers speelden en het laatste acceptabele nieuwe materiaal van Young was dan ook die plaat met Crazy Horse uit 2013 (?). Daar snak ik dan ook wel naar nu; gewoon met een volwaardige -goeie- nieuwe plaat op tour.
•
Het voelt een beetje alsof ik de concert game heb uitgespeeld. Gisteren zag ik in Kilkenny twee levende legendes het podium delen. Bij Will the Circle be Unbroken kwam Neil Young even met Bob Dylan meespelen.
Verder was Neil weer goed als altijd. In Bob had ik minder vertrouwen, maar dat concert bleek beter dan ik vooraf dacht.
Iets wat de opvolger van Harvest had moeten zijn wordt in juni uitgebracht.
https://oor.nl/news/neil-young-brengt-ei...GY4Jbw_Jg8
•
Volgens een persoonlijke note van Neil zelf (email) komt er binnen 10 dagen some big news op zijn NYA website.
The following 1 user says Thank You to Flair for this post:1 user says Thank You to Flair for this post
• marcorenton
The news is dat Neil stopt met Facebook ed. dus geen tour aankondigingen or whatsoever..
•
•
https://www.google.com/amp/s/variety.com...62437/amp/
Snel zijn werk op Spotify beluisteren terwijl het nog kan.
•
•
26-08-2023, 19:38
(This post was last modified: 26-08-2023, 19:39 by Flair.)
Met vrienden uit Limburg bij LeNoise. Wie herkent ze?
(26-08-2023, 19:38)Flair Wrote: ![[Image: F1-A59-D46-9-DE6-4439-94-FF-EA96021-F0347.jpg]](https://i.ibb.co/DCLTdt2/F1-A59-D46-9-DE6-4439-94-FF-EA96021-F0347.jpg)
Met vrienden uit Limburg bij LeNoise. Wie herkent ze? gezellig...
support de locals
•
https://www.livenationentertainment.com/...arth-tour/
Amerikaanse datums. Allemaal in de openlucht, dus ik vermoed dat hij alleen naar Europa komt als dat daar ook kan.
•
Gisteren naar de tweede avond van NY&CH in Forest Hills geweest. Na afloop voelde ik meteen dat ik ook de eerste avond had moeten gaan. Tering wat was het goed.
De omstandigheden waren niet ideaal, gezien het buiten koud en nat was, het geluid wat luider had gemogen, en de aanwezige boomer-fans niet altijd bij de les bleven. En als voorprogramma kregen we het belachelijke Reverend Billy and the Church of Stop Shopping; een halvegare die zat te ranten over de consumptiemaatschappij ondersteund door een koor. Young had zeker een weddenschap verloren. Maar de dure kostprijs betalen voor een pit ticket helemaal vooraan was het absoluut waard om daardoor een geweldig uitzicht te hebben op Young's gitaarspel.
Gestoord verder dat de twee oudleden op de ritmesectie allebei al 80 jaar waren. Ze gaven okee ondersteuning, maar vanwege de vele tempowisselingen vond ik het niet per se strak klinken. Maakte niks uit, want Ome Neil bleef de held van de avond. Zijn gitaarspel was continu de rode draad en had een hele hypnotiserende werking. Bleef grotendeels in een trance; ongelovelijk wat hij daar allemaal voor geluiden uit wist te toveren. Het voelde ook al een compleet ander soort concert tegenover toen ik hem negen jaar geleden zag met POTR; mede doordat er maar twee nummers werden herhaald. Check gewoon de setlist, met Cinnamon Girl, Down By The River, Danger Bird, Sugar Mountain, en Hey Hey My My als mijn persoonlijke hoogtepunten.
Young speelt deze tour dus alleen maar in de openlucht, dus mochten ze volgend jaar naar Europa komen, zal dat vast ook weer zo gebeuren. Hopen dat de festivals er achterheen gaan, want dit wordt dan een dikke must-see.
The following 13 users say Thank You to hythloth for this post:13 users say Thank You to hythloth for this post
• BatMutsje, Enzo, jodocus, Piet Knaak, pudpong3, Rael, Stefan, TheUncleG, thomas9790, Timothy's Monster, Wailer, wil'm, Wonderboy
Staat hoog op mn lijstje .. fingers crossed dat ze de oversteek maken
•
https://neilyoungnews.thrasherswheat.org...r.html?m=1
Europese tour in de planning voor openluchtlocaties.
|