Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Actualiteit
Alsof er in deze regio nog niet genoeg aan de hand, komt de volgende humataire ramp eraan. Dit gebied kan je bv niet als toerist binnen en een groot deel van de ramp zal aan ons oog onttrokken worden.

https://www.irrawaddy.com/news/burma/tho...coast.html
Reply
Vandaag niet alleen in Turkije verkiezingen, maar ook in Thailand. Als wij al dachten dat we veel partijen hebben, in Thailand kan je kiezen tussen 70 verschillende partijen. Benieuwd wie er gaat winnen.

https://www.bangkokpost.com/thailand/pol...cision-day
Reply
Nakba. Helaas nog altijd actueel.
Reply
What in the actual fuck?! https://www.seattletimes.com/entertainme...ing-badly/
Reply
Amerikanen die misdaden tegen de menselijkheid plegen en er achteraf om huilen, hoofdstuk 17, deel 34.
Reply
Quote:Post 9/11 death toll estimated to be 4.5 million, says new Cost of War report

Since 9/11 at least 4.5 million people have died as a consequence of wars in the Middle East, North Africa, and Asia, a new report says.

A research report from the Costs of War project at Brown University’s Watson Institute estimates that of the 4.5 million fatalities, there were at least 3.6 to 3.7 million “indirect” deaths caused by a variety of factors.

The categories in the report are economic collapse and food insecurity; public services and health infrastructure destruction; environmental contamination; reverberating trauma and violence, and other impacts.

The US invaded Afghanistan and drove the Taliban from power in retaliation for the 11 September 2001 attacks, which had been planned while al-Qaeda's leader, Osama bin Laden, was living in the country under Taliban protection.

The number of deaths caused by post-9/11 conflicts has been a source of intense controversy, as politics and inexact science have intersected in heated debates of conflicting interests.

In 2015, the Nobel Prize-winning Physicians for Social Responsibility estimated that more than one million people had been killed both directly and indirectly in the wars in Iraq, Afghanistan, and Pakistan alone.

According to the Cost of Wars report, which looks at the cost of war across conflicts in Afghanistan, Pakistan, Iraq, Syria, Libya, Somalia, and Yemen, indirect deaths grew in scale over time.

Though the US withdrew its military forces from Afghanistan in 2021, officially ending the war, Afghans are “suffering and dying from war-related causes at higher rates than ever”. The Taliban returned to power in 2021, twenty years after their removal by US forces.

“Indirect deaths are devastating, not least because so many of them could be prevented, were it not for war,” the report states.

It adds that body counts are both complicated and controversial, and it is difficult to estimate indirect deaths, as these deaths do not occur immediately after the battles.

“A death from hunger mostly occurs at some distance from this attention to spectacle and it may happen months or years after war disrupts access to food. Often, people affected by war are displaced and transient, making them hard to track,” the report states.

It is also difficult to disentangle indirect war deaths from death that might have occurred in places where people are already suffering from high rates of poverty, disease, and malnutrition.

The author states that the researchers applied the Geneva Declaration Secretariat's average ratio of four indirect deaths for every one direct death. The report notes that while that ratio may be lower in Iraq, it would be higher in Yemen or Afghanistan and thus the ratio was deemed accurate to arrive at the "reasonable and conservative" estimate of 4.5-4.6 million.

The report also notes that the vast majority of troops killed in the fighting were locals, including over 177,000 Afghans, Pakistanis, Iraqis, and Syrians who died as of 2019. The number of US troops killed in Iraq and Afghanistan was 7,000, with more than 8,000 military contractors killed.

“There are reverberating costs, the human cost of war, that people for the most part in the United States don’t really know enough about or think about,” Stephanie Savell, the report’s author and co-director of the Costs of War project, told the Washington Post.

"In laying out how the post-9/11 wars have led to illness and indirect deaths, the report’s goal is to build greater awareness of the fuller human costs of these wars and support calls for the United States and other governments to alleviate the ongoing losses and suffering of millions in current and former war zones," the report argues.

In March, the US Senate repealed the resolution that permitted the 2003 invasion of Iraq, in a largely symbolic but bipartisan move to reassert Congressional oversight of war power.

The Senate voted 66-30 to repeal the 2002 Authorization for Use of Military Force (AUMF)  in Iraq and also the 1991 authorisation that green-lighted the first Gulf War.

The resolution will move to the House for a vote. If it passes, President Joe Biden has suggested he will sign it into law.

https://watson.brown.edu/costsofwar/file...Deaths.pdf
Reply
Wij mogen alles over Willem zeggen, maar in Thailand zien ze dat toch even anders en dan maakt leeftijd niets uit.

https://www.bangkokpost.com/thailand/gen...112-charge
Reply
Ik woon in een toffe Gemeente. Brunssum geeft voor de tweede keer gezinnen €25 cadeau om in Brunssum te besteden. Dit kan in winkels, restaurants, ijssalons, etc.
Reply
https://nos.nl/artikel/2476007-oekraine-...l-erkennen

Wat is genocide? Wie is een oorlogsmisdadiger? Een zeer belangrijke discussie, al ben ik bang dat de selectiviteit in het westen alleen maar erger wordt o.b.v. dit soort politieke herdefiniëringen.

Churchill en de UK als volgende in het rijtje? In Bangladesh gebeurde immers iets heel gelijkaardig, zo'n tien jaar na de Holodomor. Een eeuw eerder veroorzaakte de UK een van de ergste hongersnoden ooit in India; in het hele koloniale tijdperk overzag het Britse rijk sowieso tientallen miljoenen doden in India/Bangladesh; een groot deel daarvan in de periode dat Stalin zelf verantwoordelijk was voor 'zijn' miljoenen doden. Net als bij andere 'man made famines' ga je nooit alle historici het erover eens zien worden dat die als genocide bestempeld kunnen worden, hoewel dat sowieso tot op zekere hoogte semantiek blijft gezien de hoge aantallen slachtoffers. De keuze wat aandacht krijgt, is zoals zo vaak een kwestie van 'de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars.'

Of: na een arrestatiebevel voor Poetin, ook eentje voor Tony Blair?

De wereld heeft enkel te winnen bij consistentie, en kan alleen maar verliezen met nog meer hypocrisie en cherry picking op basis van geopolitieke belangen en propaganda. Maar goed, die trein was al vertrokken zeker.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Zoals altijd op maandag een rondje podcasts om te zien wat ik politiek gemist heb. Blijkbaar was er een SGP congres, heeft iemand een idee waar het over ging, want ik kon Kees van der Staaij zo slecht verstaan met de lul van Willem Alexander in zijn mond.
Reply
(18-05-2023, 07:42)pudpong3 Wrote: Ik woon in een toffe Gemeente. Brunssum geeft voor de tweede keer gezinnen €25 cadeau om in Brunssum te besteden. Dit kan in winkels, restaurants, ijssalons, etc.

En dan gaat binnenkort de Italiaan ook nog terug open, mijn bestedingsdoel is dus al bekend  Big Grin
[+] 1 user says Thank You to QRoy for this post
Reply
(24-05-2023, 10:39)QRoy Wrote:
(18-05-2023, 07:42)pudpong3 Wrote: Ik woon in een toffe Gemeente. Brunssum geeft voor de tweede keer gezinnen €25 cadeau om in Brunssum te besteden. Dit kan in winkels, restaurants, ijssalons, etc.

En dan gaat binnenkort de Italiaan ook nog terug open, mijn bestedingsdoel is dus al bekend  Big Grin

Daar zit heel Brunssum op te wachten en wij zullen er weer regelmatig gaan genieten van de heerlijke gerechten en fijne bediening.
Reply
Wie vanaf vandaag nog met een brandende joint in z 'n mond wordt gezien riskeert rond 't Amsterdamse centrum een boete van €100. Als er bij Paradiso in de buurt ook zo wordt gehandeld dan zal er wel tamelijk wat worden geschreven. Aan toerisme zal Amsterdam(se politie) de komende maanden flink extra verdienen.
Reply
Kom je in een Amsterdamse coffeeshop: "ik wil graag 2 gram Amnesia haze"

"euh, sorry, we hebben alleen gummiberen, wietstroopwafels, brownies, vapevloeistof, spacebananen, lollies en rectale pillen"
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
(25-05-2023, 10:40)Willie Wrote: Kom je in een Amsterdamse coffeeshop: "ik wil graag 2 gram Amnesia haze"

"euh, sorry, we hebben alleen gummiberen, wietstroopwafels, brownies, vapevloeistof, spacebananen, lollies en rectale pillen"

"Steek die maar in je hol"

"Ja, dat is ook de bedoeling"
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Proest...!
Reply
(25-05-2023, 10:04)Fenderboy Wrote: Wie vanaf vandaag nog met een brandende joint in z 'n mond wordt gezien riskeert rond 't Amsterdamse centrum een boete van €100. Als er bij Paradiso in de buurt ook zo wordt gehandeld dan zal er wel tamelijk wat worden geschreven. Aan toerisme zal Amsterdam(se politie) de komende maanden flink extra verdienen.

Lame hoor. Heb goeie herinneringen aan jonko roken op diverse bankjes aan de grachten.
Reply
(25-05-2023, 10:04)Fenderboy Wrote: Wie vanaf vandaag nog met een brandende joint in z 'n mond wordt gezien riskeert rond 't Amsterdamse centrum een boete van €100. Als er bij Paradiso in de buurt ook zo wordt gehandeld dan zal er wel tamelijk wat worden geschreven. Aan toerisme zal Amsterdam(se politie) de komende maanden flink extra verdienen.

Betutteling.
Reply
Dat 't zeikerig overkomt staat vast, maar dat veel agenten af - en toe eens zullen wegkijken lijkt me ook duidelijk. Hopelijk blijven rondom Neushoorn (leeuwarden) dergelijke taferelen uit.
Reply
Bizar toch, hoezo onopzettelijk? Alles is met opzet gebeurd.

https://www.ad.nl/buitenland/werkstraffe...a635a3150/

De rijke vaders mag je niet een leven lang vol ongeluk gunnen, dus dat doe ik dan ook niet, het is wel sneu dat de rechtsstaat steeds ongelijker lijkt te worden.

Het fucking OM besluit hier zelf tot verbiedsverboden over te gaan voor klimaatdemonstranten, maar ambtenaren die meineed plegen vervolgen, nou dat is wel lastig hoor.
Reply
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05/26/...3-brussel/

Gewoon een miljard erbij, omdat het kan. En gisteren verscheen op de VRT-site dan een artikel over de Duitse recessie en het welvaartsverlies in Europa. De redenen: weinig controle over grondstoffen en de typische elementen die uit de hemel lijken te vallen: hoge prijzen, laag consumentenvertrouwen, etc.

Misschien is het probleem dat prijzen niet gereguleerd (kunnen) worden en dat overheden zelf de speelbal van kapitalisten zijn geworden. Dan is het logisch dat je in een situatie van stagnatie terechtkomt terwijl een kleine minderheid slapend rijk wordt. Misschien is China op veel vlakken geen voorbeeld, maar toont het wel goed aan hoeveel efficiënter en toekomstbestendiger het kan zijn wanneer een overheid wél iets te zeggen heeft over de economie.
Reply
(26-05-2023, 12:10)Willie Wrote: Bizar toch, hoezo onopzettelijk? Alles is met opzet gebeurd.

https://www.ad.nl/buitenland/werkstraffe...a635a3150/

De rijke vaders mag je niet een leven lang vol ongeluk gunnen, dus dat doe ik dan ook niet, het is wel sneu dat de rechtsstaat steeds ongelijker lijkt te worden.

Het fucking OM besluit hier zelf tot verbiedsverboden over te gaan voor klimaatdemonstranten, maar ambtenaren die meineed plegen vervolgen, nou dat is wel lastig hoor.
Helemaal eens dat deze straf een lachertje is. 

Wat ik mij alleen wel afvraag. Waarom zou je jezelf zover verlagen om te laten gebeuren? Je kan toch zelf zeggen, hier doe ik niet aan mee. Dan maar geen lid van zo'n trieste vereniging.
Reply
Vader die werkte om zijn zoon een beter leven te geven, zoon die dacht een netwerk nodig te hebben om succesvol te worden en zo zijn vaders harde werk terug te betalen, dacht via Reuzengom aan een netwerk te kunnen bouwen. In het kort komt het dus neer op klassenverschil.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
(26-05-2023, 18:55)Willie Wrote: Vader die werkte om zijn zoon een beter leven te geven, zoon die dacht een netwerk nodig te hebben om succesvol te worden en zo zijn vaders harde werk terug te betalen, dacht via Reuzengom aan een netwerk te kunnen bouwen. In het kort komt het dus neer op klassenverschil.
In specifiek dit geval ja. Zelfs dan vind ik het raar dat je je zover laat zinken maar dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen.

Bedoelde het wel meer in zijn algemeen. Dit is wel heel extreem maar er gebeuren elke zomer ontgroeningen waarbij je je afvraagt waarom je daarin als slachtoffer wil fungeren.
Reply
Ik snap ook geen kut van die giftige cultuur, dus helaas heb ik ook geen antwoord.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)