Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dit bedrijf moet vandaag (en alle andere dagen) in de hoek blijven staan
(24-05-2023, 13:11)ahha Wrote: Ow laten we aub gemeenten niet vrijuit gaan hier met de stapeling van eisen die woningen steeds duurder maakt en als ze een plot verkopen uitgaan van ‘de markt’.

Ik pleit gemeenten in deze volledig vrij, als je allemaal taken moet overnemen, maar zelf voor de financiering moet zorgen dan is grond 1 van de zaken waar gemeenten geld mee vrij kunnen maken voor de bibliotheek, zwembad en jeugdzorg. Ook hier ligt de schuld bij de regering.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
(24-05-2023, 13:24)Willie Wrote:
(24-05-2023, 13:11)ahha Wrote: Ow laten we aub gemeenten niet vrijuit gaan hier met de stapeling van eisen die woningen steeds duurder maakt en als ze een plot verkopen uitgaan van ‘de markt’.

Ik pleit gemeenten in deze volledig vrij, als je allemaal taken moet overnemen, maar zelf voor de financiering moet zorgen dan is grond 1 van de zaken waar gemeenten geld mee vrij kunnen maken voor de bibliotheek, zwembad en jeugdzorg. Ook hier ligt de schuld bij de regering.
Los van dat het hoogst onverstandig is om je publieke taak af te dekken met grondspeculatie (zijn in de crisis voldoende gemeenten ‘failliet’ gegaan door dit soort grapjes), is het inderdaad een begrotingsprobleem door het rijk gecreëerd. Maar je kan gewoonweg niet verwachten dat je betaalbare woningen krijgt als je rekent met een vrije sector grondprijs, dat gaat gewoon niet.
Reply
(24-05-2023, 13:21)Uplift Wrote: De rente is nu gewoon normaal; zal ook niet meer dalen. De centale banken houden daaraan vast. De prijzen zullen puur op basis van schaarste stijgen, en op een bepaald moment is het geld bij de midden-hoge inkomens gewoon op. Als Nederland niets doet, dan komt er een enorme krimping van welvaart. Huisvesting is fundamenteel; nog los van de mogelijke bubbel die kan barsten. Ik gok dat die bubbel nooit helemaal barst, maar dat je nog minder particuliere kopers zult krijgen als de schaarste blijft en de vraag ook daalt wegens te hoge huizenprijzen. Een soort stagflatie dus, wat wel eens het algemene economische perspectief kan gaan worden op korte termijn. Veel van de huidige hoge prijzen zijn nu al volledig artificieel of op speculatie gebaseerd; parallel is er een proces op gang aan het komen waarbij extreme verrijking wordt omgezet naar macht en controle. Huisvesting kan daarin een cruciale factor worden.

De enige oplossing is massale investering o.b.v. hogere belastingen op de hoge inkomens en vermogen; naast het aanpakken van alle vormen van leegstand. Investering niet alleen in bakstenen zelf, maar ook in andere facetten van de overheid, zodat die laatste (lokaal) niet meer afhankelijk zijn van wat grondprijzen op de markt kunnen opleveren om andere gaten te dichten. Nederland geeft structureel tientallen miljarden te weinig uit om nog een welvaartsstaat genoemd te kunnen worden; de welvaart in Nederland - ik zeg het nogmaals - is gebaseerd op private rijkdom die evenwel steeds meer geconcentreerd raakt en steeds minder verantwoording aflegt.
Op veel vlakken eens, zelfs dat de rente nu ‘normaal’ is, enige verschil dat stijgende bouw- en grondkosten de afgelopen tijd zijn opgevangen door sterk stijgende VON prijzen, betaalbaar doordat geld praktisch gratis was. Deze rente is normaal als je voor 300.000 een huis kan kopen, dat lukt je gewoon niet in de Randstad en dan is deze, ogenschijnlijk, normale rente wel een probleem.
Reply
Er speelt nog iets anders waar ik afgelopen week en vandaag getuige van ben geweest.

Waar wij een product met 2-5% marge/winst in de markt zetten, wordt dat door de aannemer met 25% opslag doorgezet naar de uiteindelijke opdrachtgever. Dat vertelde de aannemer mij afgelopen week alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Maar daar kunnen bouwers nog een schepje bovenop doen.Vandaag zat ik in een bespreking en werd het volgende zonder schaamte verteld door 2 aannemers. Waar de materiaal prijzen afgelopen najaar enorm stegen en de schroeven (lees klein materiaal) en houtprijzen de pan uit rezen en iedere opdrachtgever begreep dat een stijging "normaal" was, met in het achterhoofd ook de stijging van salaris/energie, dalen de prijzen nu weer naar een "normaal" niveau. Echter worden er nu 35% marges gepakt op voornoemde materialen. Zo kan je als gemeente bv de grond gratis geven, dan nog gaan de prijzen niet zakken, zolang er lieden zijn die vinden dat ze woekerwinsten moeten maken.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(24-05-2023, 14:56)pudpong3 Wrote: Er speelt nog iets anders waar ik afgelopen week en vandaag getuige van ben geweest.

Waar wij een product met 2-5% marge/winst in de markt zetten, wordt dat door de aannemer met 25% opslag doorgezet naar de uiteindelijke opdrachtgever. Dat vertelde de aannemer mij afgelopen week alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Maar daar kunnen bouwers nog een schepje bovenop doen.Vandaag zat ik in een bespreking en werd het volgende zonder schaamte verteld door 2 aannemers. Waar de materiaal prijzen afgelopen najaar enorm stegen en de schroeven (lees klein materiaal) en houtprijzen de pan uit rezen en iedere opdrachtgever begreep dat een stijging "normaal" was, met in het achterhoofd ook de stijging van salaris/energie, dalen de prijzen nu weer naar een "normaal" niveau. Echter worden er nu 35% marges gepakt op voornoemde materialen. Zo kan je als gemeente bv de grond gratis geven, dan nog gaan de prijzen niet zakken, zolang er lieden zijn die vinden dat ze woekerwinsten moeten maken.
Dit gebeurt altijd, schandalig natuurlijk maar weinig tegen te doen. Deze grapjes zijn snel afgelopen als het werk zo opdroogt (wat gaat gebeuren), dan kunnen ze zich dit niet meer permitteren of er zit een faillissement aan te komen omdat ze zonder werk zitten.
Reply
Herkenbaar, want hetzelfde gebeurt in de wereld van de podiumkunsten (productie). Stijgingen van 15% die met een soort black box benadering worden gekaderd in de huidige inflatie (die inmiddels al bijna twee jaar aan de gang is), maar waar eigenlijk geen basis voor is: personeelstekort speelt nu alweer minder een rol dan vorig jaar, van grondstoffen en bepaalde materialen zijn momenteel geen bekende (grote) tekorten en in geen enkele sector stegen de lonen zoveel als de eindprijs. Het is waanzin. En we zijn zo ver weg van regulering dat het uiteindelijk allemaal op één hoopje wordt gegooid met 'tja, die inflatie hé'. De idee van prijsregulering duikt niet eens op. Dat geldt voor quasi de hele wereld trouwens, niet enkel Nederland. Overal worden mensen obsceen rijk omdat ze zelf de prijzen aan het bepalen zijn.

Het gevolg: anderen (idioten zoals ik, artiesten, 'voetvolk') verdienen steeds minder, de kwaliteit daalt en de tendens om in te zetten op commerciële activiteiten en makkelijk geld wordt enkel belangrijker. Dus: verschraling voor de meerderheid, een nieuw zwembad voor Rob Trommelen en co.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
En vergeet niet naast een vijver met koikarpers ook nog eentje met steur.

Quote:https://aboutkoi.nl/2019/10/29/steur-in-...steurvoer/
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
VDL.
Reply
Seetickets
Royal Mail
Reply
Ik ga er van uit dat dit gaat over Glastonbury tickets. Ik zou nu dus werkelijk aan de race kak zijn. In ieder geval succes en hopelijk dat ze snel geleverd worden.
Reply
(27-05-2023, 13:41)Timothy's Monster Wrote: VDL.

Elke dag van de week.
Reply
Vlaamse rechters.
Reply
(31-05-2023, 15:32)pudpong3 Wrote: Ik ga er van uit dat dit gaat over Glastonbury tickets. Ik zou nu dus werkelijk aan de race kak zijn. In ieder geval succes en hopelijk dat ze snel geleverd worden.

Dat zal niet meer gebeuren. Het is eigenlijk nog kutter dan vorig jaar; ze hadden de moeite kunnen besparen om ze zogenaamd op te sturen (ik gok dat het letterlijk niet eens gebeurd is), want nu moeten we bewijzen dat de post ze kwijt is geraakt en bij de ingang dus een nieuwe ticket krijgen. Als deze situatie voor alle buitenlandse bezoekers geldt, waar het nu op lijkt, dan is dat een ramp.

Wie bedenkt ook zoiets? Je hebt mensen die van best ver komen en pakweg volgende week al vertrekken. Ondertussen zullen de buren de kaartjes wel ontvangen, áls ze al ooit verstuurd worden.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(01-06-2023, 13:22)Uplift Wrote:
(31-05-2023, 15:32)pudpong3 Wrote: Ik ga er van uit dat dit gaat over Glastonbury tickets. Ik zou nu dus werkelijk aan de race kak zijn. In ieder geval succes en hopelijk dat ze snel geleverd worden.

Dat zal niet meer gebeuren. Het is eigenlijk nog kutter dan vorig jaar; ze hadden de moeite kunnen besparen om ze zogenaamd op te sturen (ik gok dat het letterlijk niet eens gebeurd is), want nu moeten we bewijzen dat de post ze kwijt is geraakt en bij de ingang dus een nieuwe ticket krijgen. Als deze situatie voor alle buitenlandse bezoekers geldt, waar het nu op lijkt, dan is dat een ramp.

Wie bedenkt ook zoiets? Je hebt mensen die van best ver komen en pakweg volgende week al vertrekken. Ondertussen zullen de buren de kaartjes wel ontvangen, áls ze al ooit verstuurd worden.

Je zou er maar een vakantie van 2-3 weken aan vooraf gepland hebben en Glastonbury als afsluitend hoogtepunt. Ik mag er toch van uitgaan dat een redelijk aantal gasten dit doen of overwegen om dit te doen.
Reply
Nieuwsuur.
Reply
Definitief Ticketmaster!
Als er weer eens iets bij ze mis gaat dan ben je als klant zwaar de pineut. In 2014 ervaarde ik ook al zo 'n zeperd tijdens m 'n bestelling van een Pinkpop ticket. Toen heb ik nog via ToptTicketshop een €15 duurder ticket weten te bemachtigen, zodat ik deze opvallend sterke editie met bv the Rolling Stones erbij toch nog kon meemaken. Nu hadden ze ook daar geen ticket meer voor me beschikbaar. Ticketmaster heeft me nu dus voor de 2e keer laten barsten, terwijl 't bestelde en betaalde ticket eerder wel degelijk op m 'n account heeft gestaan. Vroeger printte ik m 'n ticket altijd uit. Dit had ik nu een keer niet gedaan vanwege de App op je smartphone, waar je 't ticket normaal gewoon op kon slaan en dan later ook tonen. Ik heb overigens een nieuwe smartphone en een nieuwe pc met WIndows 11 erop. De synchronisaties zijn met alle overige functies verder wel goed verlopen. Alleen dus met de Ticketmaster App niet. Slecht bedrijfsbeheer lijkt me. Verder:Ticketmaster was de gehele afgelopen week verder niet telefonisch bereikbaar. En: via hun e - mail antwoordden ze ook al niet adequaat. Met een zeker recht noem ik dit dus een waardeloze firma. Een derde keer laat ik me zoiets niet meer overkomen.
Reply
De Duitse variant van Ticketmaster. Allerlei technische ongein en een belachelijk resale systeem dat ik bij de Amerikaanse en Nederlandse versies nooit hebt gemerkt.
Reply
De politie.
Reply
Greenpeace. In volle Spaanse verkiezingscampagne, die de linkse regering aan het verliezen is, onthullen ze een spandoek in Madrid waarop de vier politieke leiders (rechts, extreemrechts, sociaaldemocraat en links) afgeschilderd worden als mede-verantwoordelijk voor de klimaatcrisis.

En dit is waarom ik geen geld aan NGO's geef.
Reply
Het bedrijf dat de parkeerplaats bij het Koning Boudewijnstadion regelt, wat een teringchaos gisteren.
Reply
(12-07-2023, 17:01)Kalters Wrote: Het bedrijf dat de parkeerplaats bij het Koning Boudewijnstadion regelt, wat een teringchaos gisteren.
Tip voor de volgende keer. Parkeer achter het park en het is ook nog gratis en je bent na een beetje stappen minimaal 1,5 uur eerder op de snelweg.
Reply
Ja, m'n zusje had alles gepland en ik ging mee, zal het onthouden, haha.
Reply
VanMoof… oh wacht
Reply
Wederom: Ticketswap

In de media hard roepen dat ieder zelf zou mogen weten wat die met zijn of haar ticket zou willen doen, zodat tickets op Ticketswap verkocht kunnen blijven worden. Nu bleek zojuist de donderdag van Dekmantel plots uitverkocht dus heb ik maar snel een kaartje op Ticketswap gehaald, en blijkt vervolgens dat Ticketswap precies hetzelfde doet: ik ontvang een 'sealed' ticket, wat ik ook niet meer kan doorverkopen (ook niet op Ticketswap). Dit terwijl ik wellicht nog wel van plan was om komende week alsnog een 4-dagen ticket te kopen, en dan dit ticket alsnog weer van de hand te doen. Dat gaat dus niet meer. Echt, de laatste tijd brengt elke ervaring met Ticketswap me een dag dichter bij de dag dat ik dat bedrijf gewoon volledig in de ban doe. Zelden zie je bedrijven die zo hypocriet naar buiten treden.
[+] 5 users say Thank You to Locor for this post
Reply
Mercedes en de Japanse reder K Line: omdat aandelenbelangen nog steeds belangrijker worden geacht dan 't milieu. Totaal boycotten dit soort shit firma 's.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)