Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The Cure
Geruchten gaan dat The Cure op Corona Capital staat in Mexico. Op de poster die ik helaas niet kan delen, omdat ik dat gewoonweg niet krijg geleerd, staan onder andere Pulp, Blur, Kenrick Lamar, Sigur Ros, Queens of teh Stoneage, The Vaccines, New Order, Florence and the Machine, Lizzo, Duran Duran, Noel Galagher, Pet Shop Boys, Mumford and Sons, etc. Dat is voor ons wel een heel dikke poster en daar moet ik heel goed over nadenken.
Reply
Zullen we een kaartje kopen met z’n allen, en weekje Mexico doen?
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
[Image: yXdWGyM.jpg]
[+] 1 user says Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
Dat is nep lijkt me?
Reply
(19-05-2023, 10:57)thomas9790 Wrote: Dat is nep lijkt me?

Ik hoop dat het echt is en ja dan denk ik dat wij gaan en Snackbar ook, maar ik kan nergens iets officieels viinden. Maar op The Cure fansites worden ze gek.
Reply
(19-05-2023, 10:41)BigBird Wrote: Zullen we een kaartje kopen met z’n allen, en weekje Mexico doen?

Dit is een super idee. Mij heb je in ieder geval en mijn vrouw krijg je er dan als gezelschap bij  Big Grin
Reply
The giveaway is dat ze ODESZA verkeerd hebben gespeld.
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
En o.a. Mystery Jets en First Aid Kit
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
Greenlander en Stefan laten een droom uiteen spatten, maar ik denk inderdaad dat deze line up niet echt is.
Reply
Nieuwe track:

[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
(20-11-2022, 19:52)pudpong3 Wrote: Gepost door Graig Parker (Chain of flowers) en die is normaliter erg goed geïnformeerd.

Songs of a lost world (2023)

a1 Alone 6:47
a2 Vanishing song 9:23

b3 And nothing is forever 6:57
b4 Fragile thing 4:48
b5 I can never say goodbye 5:42

c6 Feather and the waves 6:14
c7 Moonsong 3:43
c8 Another (happy) Birthday 7:12

d9 No care 7:59
d10 Endsong 10:02

ongeveer 68 minuten

Dus deze lijst lijkt te kloppen.
Reply
(24-05-2023, 08:18)hythloth Wrote: Nieuwe track:


[color=var(--primary-text)]Another Happy Birthday

It's harder to hold on
With every passing year
As the memories fade
You slowly disappear

I try to keep you close
Alive in my heart
Though with no one there to hold me
I'm coming apart

And your birthday is the worst day
I'm singing to a ghost
Happy birthday
I forget how it goes

And I'm all dressed up
I know it isn't right
Pour myself another glass
Turn off all the lights

And sit for a while
Aching alone
Waiting in the dark for you

So I sit for a while
Aching, alone
Waiting in the dark for you
To come home
[/color]

[color=var(--primary-text)]Source: genius.com[/color]
Reply
https://coronacapital.com.mx/?fbclid=IwA...vlcYdddnY0

Het kriebelt enorm om de trip te maken.
Reply
Zie nog nergens waar tickets te koop zijn, maar dit is wel een mega programmering voor ons.
Reply
(06-06-2023, 08:44)pudpong3 Wrote: Zie nog nergens waar tickets te koop zijn, maar dit is wel een mega programmering voor ons.

https://www.ticketmaster.com.mx/corona-c...st/1608797

Als het Foro Sol was geweest zou het zijn gaan kriebelen, maar een festivaloptreden daar trekt mij minder.
Reply
(06-06-2023, 08:43)pudpong3 Wrote: https://coronacapital.com.mx/?fbclid=IwA...vlcYdddnY0

Het kriebelt enorm om de trip te maken.

Snap ik wel. In Europa zou ik dit serieus overwegen. Heerlijk, (vrijwel) geen rap/hiphop op het programma ook.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(06-06-2023, 12:43)hythloth Wrote:
(06-06-2023, 08:44)pudpong3 Wrote: Zie nog nergens waar tickets te koop zijn, maar dit is wel een mega programmering voor ons.

https://www.ticketmaster.com.mx/corona-c...st/1608797

Als het Foro Sol was geweest zou het zijn gaan kriebelen, maar een festivaloptreden daar trekt mij minder.

Big Grin Foto Sol ligt op dit race circuit. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Foro_Sol
Reply
Hahaha. Eigenlijk komt de datum wel uit, maar eerst maar wachten of er dagkaarten komen.
Reply
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Na 3 dagen Pinkpop en 1,5 uur slaap kom ik op Schiphol en is het vliegtuig overboekt. Hopelijk kan ik mee. Ben wel toe aan een paar uur slaap en aangezien dat me niet gaat lukken in het vliegtuig wil ik zo snel als mogelijk in het hotel zijn. Heb een stand-by ticket. Zegt zo’n gast, anders ga je met het volgende vliegtuig mee. Ben nog hoopvol. Binnen anderhalf uur meer nieuws. Nu maar even met de billen knijpen.
[+] 2 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Ik zit in het vliegtuig. Op naar 3 mooie concerten in Madison Square Garden met Hythloth.
[+] 9 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Fijn dat het is goedgekomen! Goede reis pud!
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
Goede reis en veel plezier pud!
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
Wel grappig. Gisteren stond ik nog met een vriend en mijn vrouw vooraan bij de Peppers een overleden vriend te gedenken en nu sta ik in NYC afspraken te maken met hythloth hoe laat we morgen gaan eten. Al veel Cure shirts in hotel en op straat.
Reply
Met de woorden van Uplift te spreken, was de trip naar New York om 3 shows achter elkaar te zien een dick move. Zelf zou ik nooit een Engels woord gebruiken om iets duidelijk te maken, maar voor deze keer, de dick move van Hythloth/Pud in Madison Square Garden.

Plaatsen: Hythloth blijkt een soort van David Copperfield te zijn als het an komt op zitplaatsen. Nadat we dus voor 3 dagen kaarten hadden gescoord, heeft hij ze ook weer allemaal verkocht om voor betere plaatsen te gaan. Betere plaatsen is in deze een zéér afgezwakte uitdrukking, want de kaarten waren allemaal van het kaliber VIP. Heel veel ruimte, zowel, voor als achter ons en gewone stoelen, dus in de breedte ook ruimte. Het hoogte verschil met de eerste rij voor ons was pak 'm beet 2,5-3 meter, dus geen last van mensen voor ons. Hierdoor ook geen last van praters op 2 incidenten na, die zéér snel de kop in werden gedrukt, waardoor de concert beleving optimaal was. Het zicht op het podium was perfect, zodat we de capriolen van de gehele band goed konden volgen.

Zaal: Madison Square Garden wordt gezien als de beste zaal van de wereld en ik moet toegeven dat het een waanzinnige zaal is. Het publiek is rete enthousiast en het geluid is er geweldig. Wellicht door dat enthousiaste publiek worden de optredende bands naar een hoger niveau geslingerd, waardoor de beleving nog mooier wordt, maar ik heb maar 1 referentie, dus een kleine slag om de arm.

Concert 1: Ik had reeds 5 shows van deze tour in Europa gezien en Hythloth 3, dus heel verrassend was de start niet, maar door voornoemde geluid, zicht, plaatsen werd het een perfecte beleving. Verrast werden we met Kyoto Song met Japanse schaduwspel beelden als achtergrond, Three Imaginary Boys welke ik al heel lang niet meer live had gehoord en natuurlijk Six Different Ways (eerste keer live voor mij), waarbij Robert zijn komische kant laat zien en een gek dansje waar het publiek dan helemaal gek van wordt. Voor mij was het een hele show kippenvel.

Concert 2: De vraag bij ons was, welke nummers vallen af en welke komen er voor in de plaats. Like Cockatoos is zo'n nummer dat ze niet vaak live spelen en dus een welkome en dan de combinatie If Only Tonight en Charlotte Sometimes (welke een stuk steviger werd ingezet dan normaal) behoren tot mijn favorieten. In de eerste toegift speelden ze de 3 monumenten achter elkaar, Shake Dog Shake, One Hundred Years (eerste keer live voor Hythloth) en A Forest. Bij de tweede toegiften heb ik voor mijn vrouw het volgende filmpje gemaakt. Let vooral op het publiek nadat Boys Don't Cry is afgelopen.

https://www.youtube.com/watch?v=3CyStdf45Ws&t=15s

Concert 3: Hythloth had al heel snel in de gaten dat The Cure eerder ging starten en dat was ca. 10 minuten. Dus we wisten al dat er meer nummers gespeeld gingen worden. Wanneer dan tijdens het eerste gedeelte In Between Days en Just Like Heaven gespeeld worden, weten we zeker dat toegift 2 bijzonder gaat worden. Maar ook toegift 1 werd bijzonder met tussen Plainsong en Disintegration een gedreven Prayers for Rain. Wanneer de band voor toegift 2 het podium opkomt, laat Robert al weten dat het speciaal wordt. Hythloth en ik hebben daarvoor al druk gespeculeerd en toen we zagen dat voor toegift 2 nog 45 minuten stonden en een gemiddelde "hit" van The Cure ca. 4 minuten duurt, gokten we op 9-10 nummers. Voordat Boys Don's Cry werd ingezet, zei Robert dat de oude doos open getrokken zou worden. Jumping Someone Else, Grinding Halt, 10:15 en Killing an Arab sloten voor ons een meer dan perfecte reeks concerten af. Publiek werd helemaal wild, zo ook wij zelf, want het laatste wat Robert zei tegen het publiek was, I See You Again.
Na het laatste concert hebben we samen in de bar van het hotel nog 2 bier gedronken en gezellig nagepraat en we hadden beide moeite om te zeggen, het is klaar. Ik had het gevoel dat we daar nog wel een paar uur hadden kunnen zitten babbelen en drinken, maar goed, aan alles komt een eind.

Was het, het waard om deze trip te ondernemen? Absoluut en vooral mede door de kaarten die Hythloth had geregeld, geen praters, perfect zicht, meer dan voldoende ruimte, heeft het voor mij een onvergetelijke reeks gemaakt. Stel dat Robert woord houdt, dan ga ik wanneer de omstandigheden (tijd en Hythloth nog steeds in NYC wonend) het toelaten, nog een keer naar NYC. Mijn vrouw wilt nog steeds niet mee en ze heeft reeds aangegeven dat ik gewoon weer alleen die trip kan maken.

Grootste tegenvaller: De danspassen van Hythloth en Pud. Hier moeten we echt iets mee Hythloth. We waren asymmetrisch, niet in de maat, houterig, etc. Ik hoop dat er geen TikTok filmpjes van ons zijn gemaakt Wink

Verder heb ik niet zoveel gedaan in NYC.
Dag 1: ca. 2 km gewandeld naar Central Park en daar om 7:00 uur ontbeten en terug naar hotel en om 10:30 uur de subway gepakt om naar de Bronx te gaan. Gezocht naar de Warriors, maar niet gevonden en bij het Yankee Stadium een paar bier gedronken. Om 18:00 uur met Hythloth bij een Japans Ramen restaurant gegeten.
Dag 2: Naar Chinatown gelopen en daar ontbeten en verder wat rondgehangen. In de namiddag in een Ierse pub 2 bier gedronken en wat gegeten.
Dag 3: Naar National History Museum gelopen, maar omgekeerd toen ik de rij wachtenden zag staan.

Hythloth, nogmaals dank voor deze unieke beleving.
[+] 11 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)