Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3.4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Primavera Sound
(15-05-2023, 14:55)greenlander Wrote: Helaas niet, het zou voor mij ook de eerste keer zijn. Maar wat ik heb uitgezocht is het volgende. Er is wel een bikesharingprogramma, maar dat is alleen voor locals als ik het goed begrijp. Daarnaast is er nog Donkey Republic; dat is wel aan de prijs, maar als je het alleen voor de woensdag doet, is het wel te doen denk ik. Anders stap ik gewoon bij de dichtsbijzijnde fietsverhuurder binnen, als je in een toeristisch gedeelte van Barcelona zit (wij zitten naast de Sagrada Familia, lol), stikt het ervan.

Ons appartement ligt ook langs tram 4 en dat is in mijn ervaring best goed te doen, dus misschien doe ik het ook alleen voor de woensdag.

Vorig jaar Donkey Republic geprobeerd, was kansloos. Voor een fiets straight up huren was ik te laat; ik vond ook niet echt bedrijven in de buurt of zo. De bussen van PS zelf zijn kansloos; er rijden verder ook geen extra metro's of reguliere bussen/trams. Als je niet ver voorbij Catalunya logeert, dan is de snelste weg zonder 5 tientjes kwijt te spelen gewoon te voet gaan, wat ik vorig jaar ook twee van de drie nachten heb gedaan. Zo achterlijk is het echt wel. De hoop voor wie dit jaar gaat, is dat het minder druk wordt en je b.v. sneller op zo'n bus kan, idk. Maar het is verder gewoon verschrikkelijk slecht geregeld.
Reply
Ik slaap (volgens mij) waar jij vorig jaar sliep Uplift, ik meende dat de bus naar Catalunya in dat kader niet het handigst is. Ga me nog wel even oriënteren op fietsverhuur, alhoewel ik de kans op doodgereden worden wel wat groter vindt dan me lief is Wink
Reply
Waarom kansloos. Heb het ook al geprobeerd en was wel tevreden.

Overigens vorig jaar gewoon één van de eerste metro's telkens genomen om een uur of zes en op een halfuurtje in het hotel. Easy. Ik denk dat als je gaat je ook niet verder dan bepaalde buurten of haltes moet mikken.. Ligt ook een stuk bij mensen zélf.
Reply
Kan natuurlijk ook de gratis bus nemen naar Catalunya, en vanaf daar via de Free Now app een taxi regelen voor het laatste deel.
Reply
(15-05-2023, 15:26)Kreuz Wrote: Waarom kansloos. Heb het ook al geprobeerd en was wel tevreden.

Overigens vorig jaar gewoon één van de eerste metro's telkens genomen om een uur of zes en op een halfuurtje in het hotel. Easy. Ik denk dat als je gaat je ook niet verder dan bepaalde buurten of haltes moet mikken.. Ligt ook een stuk bij mensen zélf.

Het aanbod voor betaalbaar verblijf in bepaalde buurten of langs bepaalde haltes was natuurlijk ook overweldigend groot, dom dat niet iedereen daar aan heeft gedacht Confused
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
(15-05-2023, 15:34)thomas9790 Wrote:
(15-05-2023, 15:26)Kreuz Wrote: Waarom kansloos. Heb het ook al geprobeerd en was wel tevreden.

Overigens vorig jaar gewoon één van de eerste metro's telkens genomen om een uur of zes en op een halfuurtje in het hotel. Easy. Ik denk dat als je gaat je ook niet verder dan bepaalde buurten of haltes moet mikken.. Ligt ook een stuk bij mensen zélf.

Het aanbod voor betaalbaar verblijf in bepaalde buurten of langs bepaalde haltes was natuurlijk ook overweldigend groot, dom dat niet iedereen daar aan heeft gedacht Confused

Als je in de periode december / januari zoekt, vind je normaal heel gemakkelijk een plek voor een prima prijs. Je hoeft daarom niet sarcastisch te reageren.
Reply
(15-05-2023, 15:26)thomas9790 Wrote: Ik slaap (volgens mij) waar jij vorig jaar sliep Uplift, ik meende dat de bus naar Catalunya in dat kader niet het handigst is. Ga me nog wel even oriënteren op fietsverhuur, alhoewel ik de kans op doodgereden worden wel wat groter vindt dan me lief is Wink

Die plek blijft prime real estate, hoor. En met de fiets kun je grotendeels over de diagonal, wat relatief veilig is. Vanaf het conservatorium kun je beter een paar stukjes te voet doen als je het daar niet gewoon bent. Maar rond 4u 's nachts is er geen kat op straat.

(15-05-2023, 15:26)Kreuz Wrote: Waarom kansloos. Heb het ook al geprobeerd en was wel tevreden.

Overigens vorig jaar gewoon één van de eerste metro's telkens genomen om een uur of zes en op een halfuurtje in het hotel. Easy. Ik denk dat als je gaat je ook niet verder dan bepaalde buurten of haltes moet mikken.. Ligt ook een stuk bij mensen zélf.

Je moet al goed je best doen om nog veel dichter bij Forum te logeren dan waar ik vorig jaar zat (aan een betaalbare prijs). Te voet was even snel of sneller. En een uur of zes is natuurlijk wél te doen, want dan rijden er reguliere metro's en is het minder druk. Alleen was er vorig jaar na 4u niets wat het blijven waard was. Ik heb het geprobeerd bij Bits, maar dat was zo dood als de sportieve toekomst van FC Groningen. 

(15-05-2023, 15:32)hythloth Wrote: Kan natuurlijk ook de gratis bus nemen naar Catalunya, en vanaf daar via de Free Now app een taxi regelen voor het laatste deel.

De gratis bus an sich duurt dus al even lang als lopen indien je redelijk in het centrum zit (en ook nog eens vlakbij de Diagonal). Ten minste, wanneer de rij lang is. Als je zo op de bus kunt stappen, dan is dat wellicht een goeie deal.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(15-05-2023, 15:20)Uplift Wrote:
(15-05-2023, 14:55)greenlander Wrote: Helaas niet, het zou voor mij ook de eerste keer zijn. Maar wat ik heb uitgezocht is het volgende. Er is wel een bikesharingprogramma, maar dat is alleen voor locals als ik het goed begrijp. Daarnaast is er nog Donkey Republic; dat is wel aan de prijs, maar als je het alleen voor de woensdag doet, is het wel te doen denk ik. Anders stap ik gewoon bij de dichtsbijzijnde fietsverhuurder binnen, als je in een toeristisch gedeelte van Barcelona zit (wij zitten naast de Sagrada Familia, lol), stikt het ervan.

Ons appartement ligt ook langs tram 4 en dat is in mijn ervaring best goed te doen, dus misschien doe ik het ook alleen voor de woensdag.

Vorig jaar Donkey Republic geprobeerd, was kansloos. Voor een fiets straight up huren was ik te laat; ik vond ook niet echt bedrijven in de buurt of zo. De bussen van PS zelf zijn kansloos; er rijden verder ook geen extra metro's of reguliere bussen/trams. Als je niet ver voorbij Catalunya logeert, dan is de snelste weg zonder 5 tientjes kwijt te spelen gewoon te voet gaan, wat ik vorig jaar ook twee van de drie nachten heb gedaan. Zo achterlijk is het echt wel. De hoop voor wie dit jaar gaat, is dat het minder druk wordt en je b.v. sneller op zo'n bus kan, idk. Maar het is verder gewoon verschrikkelijk slecht geregeld.

Tram 4 rijdt wel de hele nacht en dat is, hoewel soms wat opgepropt, prima te doen is mijn ervaring. En de woensdag, en daar ging het hier in eerste instantie om, is toch wel een ander verhaal. Veel minder mensen en het is afgelopen op een moment dat het gewone ov nog rijdt. Dan lijkt me niet dat we apocalyptische toestanden hoeven te verwachten. Als je, zeg, 15 min voor het einde van Pet Shop Boys weggaat, denk ik dat je zo een taxi kan vinden. Overigens zou ik er best vijfentwintig euro voor over hebben (want gedeeld door twee in mijn geval) om zowel Pet Shop Boys als Darkside te kunnen zien, laten we nou niet doen alsof dat in de context van een heel weekend Primavera een bizar bedrag is.
Reply
25 euro gedeeld door twee is een ander verhaal. Benieuwd of op woensdag die woekerprijzen al aan de gang zijn.

En die tram zag ik rijden, maar werd niet/slecht aangekondigd aan de haltes, net als een paar 'nachtbussen' die er wel/niet zouden zijn. Ik ga daar ook geen kwartier wachten als ik in die tijd al 1/3 van de weg zelf kan afleggen natuurlijk. Vandaar dat ik het vroeger altijd met een taxi deed. 15 euro in 2016, zelfde logeeradres als vorig jaar.
Reply
(15-05-2023, 15:45)Kreuz Wrote:
(15-05-2023, 15:34)thomas9790 Wrote:
(15-05-2023, 15:26)Kreuz Wrote: Waarom kansloos. Heb het ook al geprobeerd en was wel tevreden.

Overigens vorig jaar gewoon één van de eerste metro's telkens genomen om een uur of zes en op een halfuurtje in het hotel. Easy. Ik denk dat als je gaat je ook niet verder dan bepaalde buurten of haltes moet mikken.. Ligt ook een stuk bij mensen zélf.

Het aanbod voor betaalbaar verblijf in bepaalde buurten of langs bepaalde haltes was natuurlijk ook overweldigend groot, dom dat niet iedereen daar aan heeft gedacht Confused

Als je in de periode december / januari zoekt, vind je normaal heel gemakkelijk een plek voor een prima prijs. Je hoeft daarom niet sarcastisch te reageren.

Het is maar wat je een prima prijs vindt. De prijzen van vervoer en verblijf zijn (en waren) echt onvergelijkbaar met 2019, 2020, 2021 en 2022. En alle jaren daarvoor, ongetwijfeld.
Reply
Ik sliep voorheen tijdens PS altijd in Hotel 4 (La Plata), dat precies tussen Auditori en het PS terrein ligt. Dat kon ik in februari nog makkelijk boeken voor een betaalbare prijs. Tijdens mijn laatste bezoek (2017 alweer) kreeg ik van het hotel zelf rond eind januari een reminder.
Is dat tegenwoordig echt niet meer te doen of zo? Zie via Booking dat je daar nu 200 euro per nacht betaalt voor een kamer met 2 bedden. Uiteraard tijdens PS volgeboekt.
Reply
Voor de goede orde: ik heb altijd gratis gelogeerd tijdens PS. Dat was in de gouden jaren op een halve kilometer van het terrein, aan de diagonal, en de laatste paar keren nog een paar kilometer verderop, niet ver van Tetuan. Dus ja, sowieso had ik weinig te klagen als mijn bed niet vlakbij was. Neemt niet weg dat een taxi in Barcelona van 15 naar 50 euro of meer is gegaan en de OV-opties vanuit het festival en de gemeente zelf onvoldoende zijn voor een festival met bijna 100k mensen per dag (dit jaar gelukkig dus minder).
Reply
We hebben wederom gekozen om aan Barceloneta te liggen, ideale spot. En was aan ca 100 euro per nacht. Geen idee of het vroeger veel goedkoper was of niet.

Zowel NTS als aan Plenitude was wel nog prima shit te doen hoor, Uplift. En qua programmering vind ik het dit jaar zelfs sterker dan vorig jaar rond die tijdslot.

Edit: maar ik moet wel aangeven; een taxi nemen is puur geldklopperij. Chauffeurs wéten ook wie ze vervoeren. Rovers zijn het. Je zit snel aan 50 euro hoor.
Reply
Airbnb komt dit jaar uit op zo'n 65 per persoon per nacht, maar in vorige jaren lag het rond de 50 euro.
Reply
(15-05-2023, 16:15)Kreuz Wrote: We hebben wederom gekozen om aan Barceloneta te liggen, ideale spot. En was aan ca 100 euro per nacht. Geen idee of het vroeger veel goedkoper was of niet.

Edit: maar ik moet wel aangeven; een taxi nemen is puur geldklopperij. Chauffeurs wéten ook wie ze vervoeren. Rovers zijn het. Je zit snel aan 50 euro hoor.

Barceloneta is toch redelijk te doen te voet (klein uurtje lopen zoiets?). Of met zo'n step die je met een app kunt reserveren.
Reply
Blijkbaar stuurde Dice.fm codes uit voor 50 euro korting op weekendtickets voor BCN. Verkoopt dus echt niet goed.
Reply
Quote:Transavia gaat opnieuw flink snoeien in het aantal vluchten. Voor de maand juni schrapt het bedrijf 320 vluchten
[url=https://www.volkskrant.nl/economie/transavia-schrapt-nog-meer-vluchten-in-juni-juli-en-augustus~b15b33a1/][/url]
Reply
Blokkenschema heeft nu ook de namen van het Night Pro podium.
Reply
https://www.reddit.com/r/primaverasound/..._for_2023/

De Boiler Roomnamen zijn gelekt. Van wat ik ken, vind ik toch wat underwhelming. Maar ik hoor het graag van de kenners als ik iets over hoofd zie. Laten we in ieder geval hopen dat hij niet meer naast de Plenitude staat.
Reply
DJ Babatrrrrrr
[+] 1 user says Thank You to Koen for this post
Reply
Physical Therapy <3
[+] 1 user says Thank You to Kalters for this post
Reply
S-Calando, CCL, Crystalmess en uiteraard Avalon herken ik en zou ik wel aanraden. Voor de rest zie ik weinig dat me echt interesseert tbh.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
Het is ook gewoon vrij saai geboekt. Als je ziet dat ze iedere dj maar een uurtje geven (sure, fair) maar dan naar het einde toe iedere avond een slot van 3, 4u geven aan één artiest mja. Idk.
Reply
Nu ook op de site en in het tijdschema. En de Boiler Room staat toch weer naast de Plenitude:

[Image: ce0qpex2obkksox8uu0r_1684435811824.png]

Er lijkt wel een afgesloten(er) ontwerp te zijn, laten we hopen dat dat sound bleed tegengaat. Ik was al aan het overwegen Alvvays+stukje PAN te skippen ten faveure van Kendrick. Als er weer sound bleed is, zou dat wel eens genoeg kunnen zijn me over te halen.
Reply
Ach ffs man. Is er nu werkelijk geen enkele betere plek dan naast Plenitude? Verschrikkelijke locatiekeuze.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)