Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij beleefd vandaag?
En wij hebben onze veestapel uitgebreid van vijf naar acht kippen.
Reply
(08-04-2023, 19:32)Maynard-J Wrote: En wij hebben onze veestapel uitgebreid van vijf naar acht kippen.

Goed geïntegreerd in Stein zo te zien  Big Grin. Nu nog een duiventil erbij  Wink.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Ik zit weer eens in het gips.. linkerpols...

Gisteravond potje zaalvoetbal kwam ik als keeper in botsing met tegenstander.. en met vallen beetje vervelend terecht gekomen...
Was al na 5 minuten.. wedstrijd gewoon uitgekeept dacht aan een verstuikte pols ofzo. Thuis direct begonnen met koelen enz. Vannacht wakker geworden van de pijn...het was dik en rood/blauw.. dan toch maar even bellen ipv tot dinsdag wachten.
Zitten wat botsplinters .. en mogelijk klein breukje. Nu 10 dagen even gips ..

Pech, even vervelend...maar ik had m wel, die bal!
[+] 5 users say Thank You to Wailer for this post
Reply
(08-04-2023, 15:37)Willie Wrote: Vanwege vermossing de helft van het "gras" uit mijn tuin verwijderd en de merels en roodborstjes hebben een feestmaal met alle wormen en larven die naar boven zijn gekomen, mooi schouwspel.
Als je alleen gras verwijderd en opnieuw zaait dan zit er van de zomer weer mos in. 

Teveel mos ontstaat op schaduwrijke plekken of door een te zure grond. In het laatste geval werkt strooien van kalk en regelmatig maaien (maar zeker niet te kort).
Reply
Ging jaren prima, maar de laatste 2 jaar gewoon laks geweest, vandaar een rigoureuze oplossing, volgende week nieuwe graszoden er op.
Reply
Mos is toch veel mooier dan gras? Lekker jugen.
[+] 2 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
(08-04-2023, 19:32)Maynard-J Wrote: En wij hebben onze veestapel uitgebreid van vijf naar acht kippen.

Wij hebben ons kippenbestand de afgelopen winter zien slinken tot drie en willen de toom ook weer wat uitbreiden. Mijn vriendin is alleen nogal kieskeurig op het gebied van ras en kleur, dus we zullen nog even moeten wachten.
Reply
Ik hou van bruine mais eieren (zal wel een idee fix zijn) en denk dan ook over deze...
Quote:https://www.omlet.nl/breeds/kippen/barnevelder/
. Ik laat 't gras met mos en al groeien en maai maar 5 keer per seizoen. Ideaal voor bloemen, bijen en de algehele diversiteit.
Reply
Erachter gekomen dat ik gekozen heb voor twee dagen Barbican in het weekend dat guillotinekandidaat Charles III gekroond wordt.

Geen spijt van; blijven de twee beste Barbican-affiches van het jaar. Wordt lachen.
Reply
Als je uit de buurt van Westminster blijft, moet het wel goedkomen gok ik.

Als de musea open zijn, dan kan ik het British musuem en het museum hoekje van het Natural history museum, Science museum en the V&A aanbevelen.

De Barbican zelf is ook een mooie plek om rond te lopen, aparte brutalistische architectuur. Veel gebruikt als decor voor tvseries, films en fotoshoots.
Ik kom er vaak, want mijn zusje woont er Wink
Reply
Ik woonde in Londen tijdens HET HUWELIJK (toevallig iets ten oosten van Barbican) en daar merkte je er vrij weinig van inderdaad. Er zullen wat winkels dicht zijn.
Reply
Ik was in Londen tijdens de kroning van koning dicht geslibde kransslagader en daar lagen 's middags al de speciale bijlagen in de metro. Ik dacht het te ontlopen, maar blijkbaar zijn ze gek op koningshuizen daar.
Reply
Als iemand tips heeft voor kledij of accessoires met guillotines erin verwerkt, laat maar weten.
Reply
(17-04-2023, 13:46)Uplift Wrote: Als iemand tips heeft voor kledij of accessoires met guillotines erin verwerkt, laat maar weten.

https://derodelap.nl/product/guillotine-...set-van-2/
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
(17-04-2023, 13:46)Uplift Wrote: Als iemand tips heeft voor kledij of accessoires met guillotines erin verwerkt, laat maar weten.

https://derodelap.nl/product/guillotine-...set-van-2/


Edit: hahaha, thomas9790 was me net voor.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Hier in Gent hebben deze week twee studenten zichzelf helaas van het leven beroofd. Paar dagen verschil, maar allebei op dezelfde plek, op dezelfde verschrikkelijke en vrij publieke wijze. Woensdag dan nog het nieuws van de jonge k-popzanger met hetzelfde lot.
Ik heb persoonlijk geen enkele connectie met deze mensen en kan meestal wel goed om met zo'n nieuws, maar ik moet toegeven dat ik diep onder de indruk ben van al deze gebeurtenissen in dezelfde week. Toch weer allemaal leeftijdsgenoten ook. Dit weekend maar even een stevige wandeling maken om het hoofd te legen. Zorg goed voor jezelf en voor elkaar, mensen.
[+] 5 users say Thank You to teedeebee for this post
Reply
Heftig nieuws teedeebee. Sterkte ermee. Hier hoor je toch wat minder van dit soort ellende heb ik de indruk, echter afgelopen week gebeurde er hier in de regio diep in de nacht wel een zwaar auto ongeluk waarbij 3 jonge knapen om 't leven kwamen en een jongedame maar op 't randje overleefde. Je zag op de plek waar 't gebeurd was bossen bloemen en foto 's van een hier bekende vriendenclub. Daar krreg ik 't wel even behoorlijk koud van toen ik er langs fietste.
Reply
Het gaat weer beter. Denk ik. Ik voel me terug wat meer thuis in het team en voel me terug meer betrokken tot bewoners in het centrum, betrokken op een meer socio-psychologische manier. Ik merk nu ook dat ik dat bewust ook heb geblokkeerd, terwijl ik momenteel merk dat formele dan wel informele babbels met bewoners me veerkracht en voldoening geeft alhoewel het uiteraard ook energiezuigend is. Ik heb meer vrije tijd en dat is een enorm verschil ivm hoe m'n vorige functie draaide - waar ik 95% administratief werkte binnen juridische kaders. 

Vrijdag was Eid, een feestdag die uitvoerig gevierd wordt en waar wij ook altijd een beetje deel van uitmaken - christen, niet-gelovig, atheïst of protestant. Maakt niet uit. Vrijwilligers, die al een vijftal jaar komen, brachten allerlei zoetigheden en cadeau's meer voor de kinderen. De zon scheen en mensen liepen elkaar her en der een fijne Eid-al-fitr te wensen. Voor zo'n dagen doe je het soms wel vind ik, die collectieve samenhorigheid ondanks de mentale sleur en het zwaard van Damocles dat hun asielprocedure is. Heerlijk.
[+] 5 users say Thank You to Kreuz for this post
Reply
Afgelopen weekend me laten onderdompelen op het Frühlingsfest in Stuttgart. Waar vrienden al meer dan 20 jaar naartoe gaan (München/Stuttgart) ben ik maar eens meegegaan. Normaal is het niets voor mij, maar het was geweldig. Jammer dat ik vlak voor het weekend een jichtaanval kreeg in mijn rechter dikke teen en dat alcohol de pijn verlicht, maar niet de gevolgen.

https://www.stuttgarter-fruehlingsfest.de/de/home/

Voordat we zaterdag een van die tenten konden betreden, zag je al een aantal kotsvlekken en kostende mensen naar buiten komen en dan heb ik het over16:30-17:00 uur. Toen dacht ik nog, oh nee, maar eenmaal binnen viel het wel mee. Er zijn van die tijdsslotten, wij hadden 17:00-23:00 uur en in die tenten is het een mengelmoes van jeugd tot oud, met bands die de tent in stemming brengen en ertussendoor DJ's. Nagenoeg iedereen staat op de banken te dansen en te drinken en natuurlijk kon de uitslag van Mainz tegen Bayern niet ontbreken, Nena met haar balonnen en Ein Prosit en Zicke Zacke Zicke Zacke ook niet. Al met al een zéér geslaagd weekend. Zo meteen bloed prikken en hopelijk weer een kuur tegen die jicht, want dat is verdomd pijnlijk, alsof er iemand met een naald in je gewricht zit te draaien en te steken.
[+] 2 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Ik ken het niet. Soort oktoberfest maar dan de voorjaarseditie? En sterkte met de jicht (ik ben gelukkig de enige bij ons in de familie die er nooit last van heeft gehad).
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
(25-04-2023, 09:32)metal bouwie Wrote: Ik ken het niet. Soort oktoberfest maar dan de voorjaarseditie? En sterkte met de jicht (ik ben gelukkig de enige bij ons in de familie die er nooit last van heeft gehad).

Ik ben nog nooit naar een Oktoberfeest geweest, maar inderdaad hetzelfde. Ook de gepaste kleding en dergelijke, maar ik heb altijd een hekel gehad om me te verkleden, dus ik gewoon in spijkerbroek. 

Nu voor de tweede keer jicht, maar is gewoon een kut aandoening.
Reply
Allopurinol is een goed middel tegen jicht, pud. Dan heb en krijg je er nooit meer last van. Colchicine werkt goed tijdens een jichtaanval, maar is niet al te best voor maag en nieren.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
(25-04-2023, 09:56)Timothy\s Monster Wrote: Allopurinol is een goed middel tegen jicht, pud. Dan heb en krijg je er nooit meer last van. Colchicine werkt goed tijdens een jichtaanval, maar is niet al te best voor maag en nieren.

Ik kreeg afgelopen vrijdag prednisonol en zaterdag ging het wel weer een beetje, maar heel veel lopen en bier hebben het geen goed gedaan. Ik heb zo meteen een afspraak bij de huisarts.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Van een zonnige 25 graden in Hamburg 2 dagen geleden naar een ijskoude -7 met sneeuwstormen in de Alpen vandaag. Hoe erg ik er ook van geniet, dat is toch wel weer even acclimatiseren.

Als ik tijdens m'n vakantie deze week nog zin en tijd heb volgt er nog wel een dickmove verslag van Hamburg, wat een gave stad
Reply
Ah, ik ga vrijdag t/m zondag naar Hamburg. Mocht je nog tips hebben....
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)