Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Concerten van 2023 die het vermelden waard zijn
#51
(03-03-2023, 10:45)metal bouwie Wrote: Was overigens een dubbele headlinetour met Kreator. Die speelde ook 5 kwartier maar dat vond ik echt saai. Ben ik ook nooit onwijs fan van Kreator geweest, op plaat kan ik het wel waarderen maar de zang trek ik niet.

Ja, Mille zijn stem/schreeuw is sinds een jaar of 15 ineens een stuk hoger en scheller live. Op album valt dat nog mee. Ik vind ze daarom live ook niet meer de moeite waard.
Reply
#52
Father John Misty

Josh Tillman verdiende een betere plek dan de Melkweg voor dit optreden, de achtkoppige band paste ternauwernood op het podium. Maar dat stond een heerlijk concert gelukkig niet in de weg. Tillman was geweldig bij stem en zwierde en schmierde nonchalant over het podium.
Reply
#53
King Gizzard and the Lizard Wizard.

In mijn Misty-shirt.
Reply
#54
Ah, dat Pokémon meisje  Big Grin.

RMFTM, wat mij betreft één van de beste live bands in NL tegenwoordig. Helaas geen volle bak, maar wel allemaal liefhebbers die intens hebben genoten. Altijd fijne shows in de Oefenbunker.
Reply
#55
(04-03-2023, 23:52)Gunnar Wrote: Father John Misty

Josh Tillman verdiende een betere plek dan de Melkweg voor dit optreden, de achtkoppige band paste ternauwernood op het podium. Maar dat stond een heerlijk concert gelukkig niet in de weg. Tillman was geweldig bij stem en zwierde en schmierde nonchalant over het podium.

Was deze show in eerste instantie niet aangekondigd voor de AFAS?
Reply
#56
Clown Core
Reply
#57
Ontaard
Wat een talentvolle band dit! Vorig jaar begonnen met een eerste EP van 4 nummers, maar ondertussen toch al een driekwartier durende set van een stuk of 8 nummers hebben staan. Post-metal die op bij vlagen wat richting de toegankelijkheid van Deafheaven kruipt, en op de sterkste momenten wat aan een Amenra doet denken. Al mist er wat heavyness vergeleken met die laatste, en zijn de drumpartijen veel te simpel voor mijn smaak. Desalniettemin hele gave riffs, en bovenal een goede frontvrouw met ontzettend goede grunts en thema's als haar eigen ervaring met aanranding goed weet aan te snijden. Kon het na afloop niet laten om even langs de merch tafel te lopen.

VULVA
Na de abortus tour van vorig jaar nu gewoon weer goed. Zag het Uplift hier als een feministische The Body beschrijven, en dat is wel spot on. Lyrics die lekker recht voor z'n raap zijn waarmee ze verschillende issues volledig plat slaan, wat het juist zo sterk maakt. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn, het aanhangen van sommige denkbeelden maken je gewoon een eikel, punt.

Al met al niet slecht voor een avond waarvoor ik gratis toegang kreeg met (jawel) een Cineville-pas. Ook nog heel even bij Eyelar wezen kijken, maar daar ben ik na een nummer weer weggelopen.
[+] 5 users say Thank You to Locor for this post
Reply
#58
Amenra.
Reply
#59
Fijn optreden van Thurston Moore in de OCCII. In het bijzonder het beginstuk en de toegift; ofwel de zwaardere en lang uitgesponnen stukken.

Publiek viel helaas niet mee. Vooral tijdens het voorprogramma tegen schandalig aan.
Reply
#60
Thurston Moore Group
Reply
#61
(12-03-2023, 10:57)Uplift Wrote: Thurston Moore Group (avond 2)

Zowaar een wezenlijk andere setlist, meer ruimte voor improvisatie en vooral veel meer pit dan de eerste avond. Na de eerste avond twijfelde ik om überhaupt nog een keer te gaan, nu vind ik het jammer dat ik uiteindelijk niet toch alle 3 de avonden ga.
Reply
#62
Son Lux
Reply
#63
King Gizz.
Reply
#64
Russian Circles & Cult of Luna
[+] 1 user says Thank You to Fitz for this post
Reply
#65
Sumrrá
Reply
#66
Aldous Harding
Reply
#67
Lichte twijfel om toch nog Tivoli mee te pakken morgen.
Reply
#68
Damien fucking Rice
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#69
Aldous Harding
Reply
#70
(24-03-2023, 00:19)Maynard-J Wrote: Damien fucking Rice

Was je woensdag of donderdag geweest? Was woensdag idd goed, maar die vrouwen mag hij voortaan weglaten.
Reply
#71
(24-03-2023, 11:52)atthedrive-in Wrote:
(24-03-2023, 00:19)Maynard-J Wrote: Damien fucking Rice

Was je woensdag of donderdag geweest? Was woensdag idd goed, maar die vrouwen mag hij voortaan weglaten.

Donderdag, jij dus alleen woensdag? Ik vond de dames juist wel wat toevoegen, die uit Letland mocht deze avond zelfs een soort gedicht over Metoo brengen, waarna Rice liet blijken ook op dat vlak de nodige zelfreflectie te hebben beoefend. En 9 Crimes als duet met Silvia was misschien wel het dikste kippenvel. Als ik de setlists vergelijk was donderdag misschien ook wel verrassender, met wat meer nieuw (?) werk, en Accidental Babies ipv Rootless Tree.
Reply
#72
Alex G

Opvallend veel tieners ook, ik neem aan door tiktok? Blijft toch verrassend soms welke artiesten daar opeens een nieuwe schare fans vergaren
Reply
#73
Robin Kester / Amber Arcades in Ekko.

Amber Arcades het beste van de twee vanavond, vooral dankzij het meer volwassen bandgeluid.

Grappig detail was dat Marien Dorleijn achter me uitgebreid het opname proces van het album van Robin Kester stond toe te lichten. Sowieso veel in crowd publiek vandaag had ik het idee.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
#74
(26-03-2023, 00:09)Gunnar Wrote: Grappig detail was dat Marien Dorleijn achter me uitgebreid het opname proces van het album van Robin Kester stond toe te lichten.

Hopelijk niet tijdens haar set.
Reply
#75
(26-03-2023, 00:11)hythloth Wrote:
(26-03-2023, 00:09)Gunnar Wrote: Grappig detail was dat Marien Dorleijn achter me uitgebreid het opname proces van het album van Robin Kester stond toe te lichten.

Hopelijk niet tijdens haar set.

Haha nee het was daar om heen, tijdens de optredens stond ie naast me in de muziek op te gaan. Sowieso nauwelijks gepraat, was een meevaller.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)