Thread Rating:
  • 11 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiek en opinie
Wilma zit er wel lekker in!
Reply
Bedankt, ik was na die Duindorper en het halve stuk van die actieleider bang dat ik nog dommer zou worden, maar ik had bijna dat pareltje gemist.

SGP beleeft het geloof niet echt zoals het zou moeten, maar als ze een cokesnovende, hoererende, naakte Thierry ziet dan is ze om.
Reply
Onze politiek is eigenlijk best kut, omdat zo veel mensen hun haat voor Sigrid Kaag niet kunnen verbergen merk ik dat ik kritiek op mevrouw Kaag zelden meer in het openbaar uitspreek.

Maar was het nog wat, Rutte bij Derksen?
Reply
Rutte schoof dan zoals vorige week al aangekondigd aan bij VI. Hij werd door 't illustere trio zo op 't eerste oog gezien stevig bekritiseerd, maar ook wel op een zeer kinderlijke wijze benaderd. Of z 'n geloofwaardigheid eronder geleden heeft, richting de vaste VVD kiezer betwijfel ik dan ook ten zeerste. De leraar/manager bleef qua argumenten moeiteloos overeind. Z 'n draaikonterij van links naar (ultra) rechts zou ik bv meer uitvergroot hebben. Z 'n duidelijk doordachte aanpak die de parlementaire democratie ondermijnd en alleen maar meer - en meer polarisatie en onveiligheden veroorzaakt. Gemiste kansen voor open doel i.m.o. tijdens een slecht geregisseerd toneelstuk.
Reply
Hij heeft nooit gedraaikont (bestaat dat woord?) naar links.
Reply
(14-03-2023, 11:38)Timothy\s Monster Wrote: Hij heeft nooit gedraaikont (bestaat dat woord?) naar links.

Zeker wel, dividendbelasting, maximum snelheid op de snelweg en verhoging minimum loon om er een paar te noemen.
Reply
De maximumsnelheid is stikstofgerelateerd, eerder had de VVD nog een verkiezing gewonnen o.b.v. die fucking 130 per uur. Dividendbelasting en zeker de verhoging van minimumloon zijn er gekomen na sociale strijd; dat is niet per sé iets wat Rutte nastreeft. En alle drie zijn ze geen voorbeeld van 'links beleid', eerder van damage control.

Rutte heeft zich altijd al rechts geprofileerd en de sympathie van 'linkse' simpletons in binnen- en buitenland gekregen o.b.v. zijn image building (fiets, goedlachs, gewoon normaal, etc.). Maar op het politieke spectrum is hij anglo-saksisch rechts; een Sunak-achtige tory of een rechtse democraat zoals Biden. Rechtser dan pakweg Macron of De Croo ook.
Reply
Voor de discussie betreft het afschaffen van de dividendbelasting heeft er al een wetswijziging plaatsgevonden om extra te waarborgen dat meeste situaties 0% is. Dat bovenop de verdragen en Europese richtlijnen dat het al zowat bijna altijd 0% maakte.

Het is puur symbolisch iets met zowat dezelfde uitkomst. Prima voor VVD om daaraan toe te geven en het werkte zo te zien.
Reply
Derksen die Rutte bekritiseerd? Lijkt me nou echt de makkelijkste man om met een paar simpele argumenten aan de kant te zetten, dat leeghoofd.
Reply
(14-03-2023, 12:25)Melliw Naj Wrote: Voor de discussie betreft het afschaffen van de dividendbelasting heeft er al een wetswijziging plaatsgevonden om extra te waarborgen dat meeste situaties 0% is. Dat bovenop de verdragen en Europese richtlijnen dat het al zowat bijna altijd 0% maakte.

Het is puur symbolisch iets met zowat dezelfde uitkomst. Prima voor VVD om daaraan toe te geven en het werkte zo te zien.

Weet ik, was hoogst verbaasd toen ik dat voor het eerst zag bij het doen van mijn belastingaangifte.
Reply
(14-03-2023, 11:51)jodocus Wrote:
(14-03-2023, 11:38)Timothy\s Monster Wrote: Hij heeft nooit gedraaikont (bestaat dat woord?) naar links.

Zeker wel, dividendbelasting, maximum snelheid op de snelweg en verhoging minimum loon om er een paar te noemen.

Pieter Klok van de Volkskrant heeft er ook een handje van om te stellen dat Rutte links beleid uitvoert. Voor iemand die op sommige zaken best een goede kijk heeft denk ik dan, hoe dan Pieter, godverdomme, hoe dan.
Reply
Hoelang Rutte nog aan de macht kan blijven vraag ik me langzamerhand wel af. Na hoeveel staatssecretarissen nog? Achter Rutte is er verder maar weinig politiek vernuft te ontdekken, wanneer je bv al ziet hoe Hermans weer zo makkelijk kon instappen. Verder: Een Amerikaans president zit bv maximaal 2 keer 4 jaar. Mark gaat inmiddels schaamteloos op voor termijn nummer 4.
Reply
(14-03-2023, 11:51)jodocus Wrote:
(14-03-2023, 11:38)Timothy\s Monster Wrote: Hij heeft nooit gedraaikont (bestaat dat woord?) naar links.

Zeker wel, dividendbelasting, maximum snelheid op de snelweg en verhoging minimum loon om er een paar te noemen.

Voor iemand die kneiter rechts is, zal dat wellicht voelen als links, maar dat is het niet.
Reply
Dat 't Bildt (onderdeel van Waadhoeke) één van de weinige streken vormt die de biologische aanpak in een volle breedte prefereert, blijkt helaas niet spelbepalend voor 't zuivelbeleid in de rest van Friesland. Vooruitgang in z 'n achteruit ziet men slechts bij al die RABO en Campina gerelateerde (boeren) bedrijven. Samengevat: De Friese lobby is totaal verrot. Wij propageren hier dus geen BBB of Ja21. 

Quote:https://www.ad.nl/politiek/boerendebat-l...~a1756bb6/
Quote:Wat betekent een grote BBB in de Provinciale Staten en senaat dan voor het stikstofbeleid? Na de boerenprotesten en de bijna-crisis in het kabinet is de stikstoftrein gaan rijden en het is lastig om nu nog grote koerswijzigingen in te zetten, menen veel partijen. De rechter, ‘Brussel’, het regeerakkoord en het rapport-Remkes bepalen de minimale marges, vóór 1 juli moeten provincies gebiedsplannen klaar hebben die de stikstofafname in de praktijk gaan regelen.

En sommige zijn al een eind. Neem Overijssel, waar BBB volgens de laatste peiling van I&O Research morgen met afstand de grootste kan worden. Daar werd al een eerste plan voor de stikstofaanpak, een zogeheten Provinciaal Programma Landelijk Gebied, gepresenteerd door de coalitie van VVD, CDA, ChristenUnie, PvdA en SGP.

De uitgangspunten: in principe geen gedwongen uitkoop van boeren tenzij het écht, écht, écht niet anders kan. En: het reduceren van stikstof in 2030 is het streven, maar het is de vraag of zelfs 2035 gehaald gaat worden. ,,Dat plan is met brede steun aangenomen”, zegt Statenlid Peter Hermans (PvdA). ,,Qua jaartallen, of het nu 2030 wordt of 2035 blijft zoals nu nog in de wet staat: we volgen in ons plan de wet die geldt. BBB maakt het uitkopen van boeren en het jaartal 2030 tot breekpunten, hoor ik”, zegt Hermans. ,,Maar dat lees ik niet in hun verkiezingsprogramma. En stel dat BBB in het provinciebestuur komt, dan hebben zij zich ook aan de wet en de uitspraken van de rechter te houden?
Reply
https://youtu.be/ZAdyYy0drn0

Wat een grap
Reply
(14-03-2023, 12:48)Willie Wrote:
(14-03-2023, 11:51)jodocus Wrote:
(14-03-2023, 11:38)Timothy\s Monster Wrote: Hij heeft nooit gedraaikont (bestaat dat woord?) naar links.

Zeker wel, dividendbelasting, maximum snelheid op de snelweg en verhoging minimum loon om er een paar te noemen.

Pieter Klok van de Volkskrant heeft er ook een handje van om te stellen dat Rutte links beleid uitvoert. Voor iemand die op sommige zaken best een goede kijk heeft denk ik dan, hoe dan Pieter, godverdomme, hoe dan.

Omdat politicologen niet op straffe van geweld hebben geëist dat journalisten, politiekers en andere middelmatige figuren niet zomaar de links-rechtstegenstelling op eender welk thema mogen toepassen. Dus als Rutte de dialoog wil aangaan over het slavernijverleden, dan is hij ergens mee vergeleken vast wel links, waarmee in feite - met veel fantasie - 'progressief' bedoeld wordt. Links-rechts gaat over krachtsverhoudingen, je levensbeschouwing of de mate waarin jij jezelf progressief ziet, zal me worst wezen. En als er één medium is in dit land die zo'n (on)bewuste spraakverwarring voedt, dan is het wel De fucking Volkskrant.
Reply
PvdD dan maar he.
[+] 1 user says Thank You to Gerblansky for this post
Reply
Ik weet nog niet zo goed of ik het hilarisch of treurig vind dat Forum zo makkelijk het boerenprotest kan kapen. Dat je grachtengordel Thierry hoort spreken en dan denkt "ja, dat is mijn man" dat er boeren zijn die nazismurf een leuke kerel vinden is makkelijker te begrijpen.
Reply
De BBB is momenteel een 15%-vormig gat aan het creëren waar FVD in 2025 en in 2027 zal inspringen en daar rekent Baudet natuurlijk op. Hij is niet dom, verre van.

Wat FVD aantrekkelijk maakt, is dat ze in feite dezelfde doodscultus propageren die 10-15% van dit land ook tof vindt (al is het voor een meerderheid van die mensen nog niet helemaal sociaal aanvaard, dus proberen ze eerst eens BBB). Het zijn (in potentie) nazi's en we zullen ons moeten gaan verhouden tot die realiteit, want het over een Lubach-boeg gooien en zeggen dat Baudet enkel boeken wil verkopen, zal dat probleem niet vanzelf laten verdwijnen.
Reply
(15-03-2023, 08:42)Willie Wrote: Ik weet nog niet zo goed of ik het hilarisch of treurig vind dat Forum zo makkelijk het boerenprotest kan kapen. Dat je grachtengordel Thierry hoort spreken en dan denkt "ja, dat is mijn man" dat er boeren zijn die nazismurf een leuke kerel vinden is makkelijker te begrijpen.

Ik denk vooral dat dat tekenend is hoeveel boeren er op dat protest van FDF afkwamen.
Reply
Ik heb dus twee weken geleden alle verkiezingsprogramma's van de partijen in Drenthe gelezen. Behalve dan die van de PVV, want daar kreeg ik een foutmelding: 404 page not found.

En dat is twee weken later nog steeds zo. Staan wel 2e in de peilingen hier....
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
PvdD voor de waterschappen, PvdA voor de provincie. #shootme
Reply
(15-03-2023, 09:35)Uplift Wrote: De BBB is momenteel een 15%-vormig gat aan het creëren waar FVD in 2025 en in 2027 zal inspringen en daar rekent Baudet natuurlijk op. Hij is niet dom, verre van.

Wat FVD aantrekkelijk maakt, is dat ze in feite dezelfde doodscultus propageren die 10-15% van dit land ook tof vindt (al is het voor een meerderheid van die mensen nog niet helemaal sociaal aanvaard, dus proberen ze eerst eens BBB). Het zijn (in potentie) nazi's en we zullen ons moeten gaan verhouden tot die realiteit, want het over een Lubach-boeg gooien en zeggen dat Baudet enkel boeken wil verkopen, zal dat probleem niet vanzelf laten verdwijnen.

Ik zie Baudet eigenlijk niet meer terugveren naar de kiezersaantallen die hij in 2019 had, zijn momentum is wel geweest. Wat de stand van het land overigens niet minder zorgelijk maakt; zo'n 33% van NL stemt vandaag, al dan niet uit protest, op BBB, PVV, FVD, JA21 of BVNL. Een op de drie NL'ers heeft dus wel zin in een rondje autocratisch en (mild)-fascistisch bestuur.
Reply
Ik doe vanmiddag mijn ogen dicht en prik willekeurig. Of misschien kalk ik wel "fuck you, got mine" op het stembiljet.

Waterschapsverkiezingen wil ik niet legitimeren dus daar stem ik niet voor.
Reply
GL provinciaal gekozen en AWP voor de waterschappen. Iig beter dan stemmen op een protesterende kotter.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)