Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Glastonbury
Ook gewoon als zondagavond afsluiter, jelly hoor.
Reply
Heerlijke afsluiter. Qua headliners is dit nu al beter/legendarischer dan de vorige keer ik ging (was toen Arcade Fire - Metallica - Kasabian).
Reply
#zinin
Reply
(02-12-2022, 11:38)Uplift Wrote: Beetje jammer van dat remix-duet met Dua Lipa, dat productioneel klinkt alsof het in 1999 werd gemaakt. Hopelijk blijft ze weg tijdens zijn show.

Ze deden het samen in Los Angeles, dus gebeurt ook vast op Glasto.
Reply
Als het logistiek mogelijk is lijkt het mij ook logisch dat ze die gewoon samen doen. Het zou gek zijn om zo'n hit niet te spelen tijdens een festival set.
Reply
Dat is geen hit, maar, nogmaals, een mashup/remix die in 1999 geproduceerd lijkt. Het is verschrikkelijk en cringy af.

De twee oorspronkelijke nummers kan John veel beter intact houden en los brengen; die zijn op zichzelf prima. Maar goed, als Grohl en Springsteen er dit jaar al bij konden zijn voor spek en bonen, dan lijkt de aanwezigheid van zo'n Dua Lipa helaas wel een zekerheidje.
Reply
Rocket Man brengt ie sowieso wel los in originele vorm, zo niet breken er rellen uit.
Reply
Spice Girls, maar onduidelijk of het 2023 of 2024 is.
Reply
GnR, AM en dus Elton John lijken definitief de headliners.

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik liever Harry Styles, Dua Lipa, The Weeknd of eender welke andere actuele pop-act had geprefereerd boven fucking GnR, ook wel bekend als de OG knuffelrock.

Gelukkig zijn er veel mooie mogelijkheden voor de rest van het programma. Ik denk aan Pulp, Kraftwerk, Porcupine Tree, Richard Dawson of The Smile als geruchten dan wel plausibele namen.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
+ Fred Again.., Skrillex en Four Tet blijkbaar.

Benieuwd naar de hype van die eerste, Four Tet is er altijd wel bij en Skrillex... waarom is die alweer opgegraven en wordt dat plots weer een naam die op alle affiches opduikt? Gaat dit nu om nostalgie voor wie geboren is tussen 1990 en 1993?
Reply
(09-01-2023, 10:32)Uplift Wrote: + Fred Again.., Skrillex en Four Tet blijkbaar.

Benieuwd naar de hype van die eerste, Four Tet is er altijd wel bij en Skrillex... waarom is die alweer opgegraven en wordt dat plots weer een naam die op alle affiches opduikt? Gaat dit nu om nostalgie voor wie geboren is tussen 1990 en 1993?
Die gasten treden laatste tijd b2b met z'n drieën op en werken ook samen. Skrillex en Fred again.. hebben vorige week samen een single uitgebracht waar Four Tet ook mee heeft geholpen.
En Skrillex gaat geloof ik binnenkort een album uitbrengen. Skrillex zal dus wel op veel festivals weer te horen zijn, maar het wordt niet per se een nostalgiegebeuren.
[+] 1 user says Thank You to Empty030 for this post
Reply
Wat Empy030 zegt inderdaad. Ze hebben afgelopen weekend 3 surprise shows met z'n 3en gedaan. Fred Again produceert ook veel samen met Four Tet en Skrillex. Qua sound draait het grotendeels wel om nostalgie, maar ik ga wel kijken op Glasto. De filmpjes lieten in ieder geval een euforische sfeer zien. Ik kan je nu al vertellen dat het daar gigantisch druk gaat worden. Die surprise shows waren in serieuze popzalen, telkens op de ochtend zelf aangekondigd, en alle 3 binnen seconden uitverkocht.
Reply
Dan kunnen ze die maar beter meteen op de Other Stage neerzetten als een van de afsluiters daar...
Reply
Ze spelen alledrie op de Primavera vrijdag, dus grote kans dat daar ook nog zo'n b2b set komt.
Reply
https://twitter.com/larwoolf/status/1617...HLzeIJoaQM

https://www.youtube.com/watch?v=Roc89oOZOF4

Een juxtapositie. En dan blijft de vraag: waarom. Waarom verkoopt deze band nog stadions uit en waarom headlinen ze Glastonbury.
Reply
Arctic Monkeys
Guns N’ Roses
Elton John
Lizzo
Aitch
Alison Goldfrapp
Alt-J
Amadou and Mariam
Becky Hill
Blondie
Candi Staton
Carly Rae Jepsen
Cat Burns
Central Cee
Christine and the Queens
Chvrches
Ezra Collective
Fatboy Slim
Fever Ray
Flo
Fred Again
Hot Chip
Joey Bada$$
Kelis
Lana Del Rey
Leftfield
Lewis Capaldi
Lil Nas X
Loyle Carner
Maggie Rogers
Mahalia
Måneskin
Manic Street Preachers
Nova Twins
Phoenix
Queens of the Stone Age
Raye
Rina Sawayama
Royal Blood
Rudimental
Shygirl
Slowthai
Sparks
Stefflon Don
Sudan Archives
Texas
The Chicks
The War on Drugs
Thundercat
Tinariwen
Warpaint
Weyes Blood
Wizkid
Young Fathers
Yusuf/Cat Stevens
Reply
De eerste 55 namen:

Arctic Monkeys
Guns N’ Roses
Elton John
Lizzo
Aitch
Alison Goldfrapp
Alt-J
Amadou and Mariam
Becky Hill
Blondie
Candi Staton
Carly Rae Jepsen
Cat Burns
Central Cee
Christine and the Queens
Chvrches
Ezra Collective
Fatboy Slim
Fever Ray
Flo
Fred Again
Hot Chip
Joey Bada$$
Kelis
Lana Del Rey
Leftfield
Lewis Capaldi
Lil Nas X
Loyle Carner
Maggie Rogers
Mahalia
Måneskin
Manic Street Preachers
Nova Twins
Phoenix
Queens of the Stone Age
Raye
Rina Sawayama
Royal Blood
Rudimental
Shygirl
Slowthai
Sparks
Stefflon Don
Sudan Archives
Texas
The Chicks
The War on Drugs
Thundercat
Tinariwen
Warpaint
Weyes Blood
Wizkid
Young Fathers
Yusuf/Cat Stevens
Reply
Nog wat context: https://www.theguardian.com/music/2023/m...dApp_Other


Zitten wel een paar deftige namen tussen; wat dat betreft zie ik nog geen kwaliteitsdaling i.v.m. vorig jaar; alleen mist deze affiche wel een K. Lamar en wordt deze ontsierd door GNR, more like Cums and Roses.
Reply
Line-up is niet heel spannend, maar al meer dan genoeg keuzes voor een mooi schema.
Lana Del Rey is alleszins een aangename verrassing, zou blijkbaar Other headliner zijn tegenover GnR dus dat komt perfect uit.
Reply
Het is daar nooit spannend. Belangrijkste is dat je je blokkenschema vol krijgt en keuzes moet maken, wat op een major vandaag de dag al heel wat is. En dat lukt makkelijk, hoor. Dit zijn alle grote namen, er komt nog veel bij en daaronder vallen nog genoeg parels te vinden.
Reply
Minder relevant dan Rock Werchter, maar met Elton John, Sparks, Yusuf en Blondie zou je toch nog een leuke tongue-in-cheek route kunnen uitstippelen.
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
Valt me al met hal nog goed mee, op de headliners na dan! Genoeg acts die ik best wil zien, en er moet sowieso ook nog wat tijd overblijven om lekker doelloos rond te struinen.
Reply
(03-03-2023, 11:41)teedeebee Wrote: Line-up is niet heel spannend, maar al meer dan genoeg keuzes voor een mooi schema.
Lana Del Rey is alleszins een aangename verrassing, zou blijkbaar Other headliner zijn tegenover GnR dus dat komt perfect uit.

Zou wel een beetje gek zijn als Lizzo dezelfde dag sub is voor GnR. Lana Del Rey is al een veel gevestigder naam. Zelfde denk ik over de constructie van Lil Nas X als sub voor Elton John.

Maargoed, zal wel aan mij liggen. Lil Nas X --> Elton John kan misschien ook wel vermakelijk werken achter elkaar.
Reply
Is niet zo gek. Mensen kopen immers geen ticket voor GNR. Dus dan krijg je zeker niet van die Werchter-toestanden. Verder is Lizzo inmiddels groter dan Lama hoor. Net als Lil Nas X moet Lizzo bovendien compenseren voor witte (boomer) mannen, vandaar die slots. Dat maakt inderdaad dat The Other Stage dit jaar wellicht interessanter wordt dan de Pyramid.

Voort is het natuurlijk treurig dat alles lijkt te draaien rond representatie en niet kwaliteit. Maar als je dan toch daarmee bezig bent: GNR had nooit een optie mogen zijn voor Glastonbury, net als Metallica tien jaar geleden overigens. Soms krijg je de indruk dat ze elke mega-act ooit gehad moeten hebben. Zo weet je al praktisch zeker wat er in 2024 volgt: Springsteen, Dua Lipa en Taylor Swift.
Reply
(03-03-2023, 13:30)Uplift Wrote: Is niet zo gek. Mensen kopen immers geen ticket voor GNR. Dus dan krijg je zeker niet van die Werchter-toestanden. Verder is Lizzo inmiddels groter dan Lama hoor. Net als Lil Nas X moet Lizzo bovendien compenseren voor witte (boomer) mannen, vandaar die slots. Dat maakt inderdaad dat The Other Stage dit jaar wellicht interessanter wordt dan de Pyramid.

Voort is het natuurlijk treurig dat alles lijkt te draaien rond representatie en niet kwaliteit. Maar als je dan toch daarmee bezig bent: GNR had nooit een optie mogen zijn voor Glastonbury, net als Metallica tien jaar geleden overigens. Soms krijg je de indruk dat ze elke mega-act ooit gehad moeten hebben. Zo weet je al praktisch zeker wat er in 2024 volgt: Springsteen, Dua Lipa en Taylor Swift.

Mwa Lizzo verkocht hier vorige week de Ziggo Dome niet uit. Lana del Rey kreeg dat voor haar (weliswaar uiteindelijk gecancelde) show in 2020 wel voor elkaar. Verder wel een terechte analyse wat betreft Lizzo en Lil Nas X.

Eens wat betreft GNR uiteraard, ik vind dat nog een heel stuk erger dan Metallica. Metallica doet ook niks nieuws meer, maar leveren nog wel een consistent niveau met hun concerten. Dat kan je van GnR ook echt niet zeggen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)