Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Down the Rabbit Hole 2023 - 30 juni t/m 2 juli
Wie De Staat, De Staat, De Staat, Goldband en die Eurovisie Junior kerel nóg een keer live wil zien, gaat veelal naar festivals met een ander profiel en heeft daar ook al kaarten voor.

Is het niet een naam uit bovenstaand rijtje, dan hebben ze op DTRH en LL (of RW) toch al genoeg om naar uit te kijken. BKS differentieert zich op geen enkel vlak, zelfs niet met de undercard. Want die zal op -tig festivals beter (en goedkoper) zijn. Dus dan heb je per definitie in pure markttermen geen levensvatbaar product uitgebracht; zelfs al kunnen wij hier vinden dat het nog net iets beter is dan DTRH.
Reply
Zoals gezegd grotendeels eens, maar hier en wat ik ook net las in een ander topic ga je er mij te makkelijk vanuit dat het voor iedereen goed te doen is om het continent over te reizen. Dat maakt het sowieso al duurder vanwege de reiskosten, maar ook de reismogelijkheden (zeker voor wie niet zomaar wil vliegen voor een weekend) en de reistijd (in combinatie met werk/thuissituaties) maken een festival verder dan een kilometer of 300 en al helemaal verder dan een kilometer of 500 gewoon lastig.

Als dat niet zo was, dan had ik sowieso een End Of The Road of Green Man boven het BKS of DTRH van dit jaar verkozen. Binnen de straal van 300 was Haldern een mooie optie geweest, maar dat gaat agendatechnisch niet lukken dit jaar.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
(02-03-2023, 14:18)Stefan Wrote:
(02-03-2023, 14:14)Flair Wrote: Als de mensen hier op Graz al twijfelen om wel of niet te gaan( BKS=Grazfestival bij uitstek)
Wat denk je dan dat de tendens zal zijn buiten Graz?

''Oh wat leuk De Staat, Goldband, The 1975 en Oscar and the Wolf. Ik ken Aphex Twin niet, maar dan kunnen we zondag lekker op tijd naar huis of nog een biertje doen op de camping.''
O shit 250€. Wel veel ffkijken of ik nog kan lenen bij de overheid. Anders toch maar coke snuiven op een gratis fetivalletje.
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Reply
(02-03-2023, 14:33)matthijs603 Wrote: Zoals gezegd grotendeels eens, maar hier en wat ik ook net las in een ander topic ga je er mij te makkelijk vanuit dat het voor iedereen goed te doen is om het continent over te reizen. Dat maakt het sowieso al duurder vanwege de reiskosten, maar ook de reismogelijkheden (zeker voor wie niet zomaar wil vliegen voor een weekend) en de reistijd (in combinatie met werk/thuissituaties) maken een festival verder dan een kilometer of 300 en al helemaal verder dan een kilometer of 500 gewoon lastig.

Als dat niet zo was, dan had ik sowieso een End Of The Road of Green Man boven het BKS of DTRH van dit jaar verkozen. Binnen de straal van 300 was Haldern een mooie optie geweest, maar dat gaat agendatechnisch niet lukken dit jaar.

Maar jouw redenatie is dan dat mensen toch naar BKS zullen gaan omdat het kut is maar ten minste dicht bij huis? Want op zich snap ik jouw overweging wel, maar of die zomaar te extrapoleren valt... mensen kunnen ook kiezen om überhaupt een festival minder te doen en/of te gaan voor meer kleinschalige dingen.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(02-03-2023, 14:34)Flair Wrote:
(02-03-2023, 14:18)Stefan Wrote:
(02-03-2023, 14:14)Flair Wrote: Als de mensen hier op Graz al twijfelen om wel of niet te gaan( BKS=Grazfestival bij uitstek)
Wat denk je dan dat de tendens zal zijn buiten Graz?

''Oh wat leuk De Staat, Goldband, The 1975 en Oscar and the Wolf. Ik ken Aphex Twin niet, maar dan kunnen we zondag lekker op tijd naar huis of nog een biertje doen op de camping.''
O shit 250€. Wel veel ffkijken of ik nog kan lenen bij de overheid. Anders toch maar coke snuiven op een gratis fetivalletje.

Eens. Het is voor elke doelgroep die het festival probeert aan te spreken de 255 euro niet waard. En voor elke doelgroep is er, zeker voor die 255 euro, een beter alternatief.
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
(02-03-2023, 14:38)Uplift Wrote:
(02-03-2023, 14:33)matthijs603 Wrote: Zoals gezegd grotendeels eens, maar hier en wat ik ook net las in een ander topic ga je er mij te makkelijk vanuit dat het voor iedereen goed te doen is om het continent over te reizen. Dat maakt het sowieso al duurder vanwege de reiskosten, maar ook de reismogelijkheden (zeker voor wie niet zomaar wil vliegen voor een weekend) en de reistijd (in combinatie met werk/thuissituaties) maken een festival verder dan een kilometer of 300 en al helemaal verder dan een kilometer of 500 gewoon lastig.

Als dat niet zo was, dan had ik sowieso een End Of The Road of Green Man boven het BKS of DTRH van dit jaar verkozen. Binnen de straal van 300 was Haldern een mooie optie geweest, maar dat gaat agendatechnisch niet lukken dit jaar.

Maar jouw redenatie is dan dat mensen toch naar BKS zullen gaan omdat het kut is maar ten minste dicht bij huis? Want op zich snap ik jouw overweging wel, maar of die zomaar te extrapoleren valt... mensen kunnen ook kiezen om überhaupt een festival minder te doen en/of te gaan voor meer kleinschalige dingen.
Als ik puur voor mezelf spreek: mogelijk wel. Met de aantekening dat het geheel voor mij uiteraard niet kut is, wel tegenvallend maar wellicht alsnog voldoende voor een fijn weekend.

@Stefan, aan welke alternatieven binnen een kilometer of 300 buiten Haldern denk je dan?
Reply
(02-03-2023, 14:34)Flair Wrote:
(02-03-2023, 14:18)Stefan Wrote:
(02-03-2023, 14:14)Flair Wrote: Als de mensen hier op Graz al twijfelen om wel of niet te gaan( BKS=Grazfestival bij uitstek)
Wat denk je dan dat de tendens zal zijn buiten Graz?

''Oh wat leuk De Staat, Goldband, The 1975 en Oscar and the Wolf. Ik ken Aphex Twin niet, maar dan kunnen we zondag lekker op tijd naar huis of nog een biertje doen op de camping.''
O shit 250€. Wel veel ffkijken of ik nog kan lenen bij de overheid. Anders toch maar coke snuiven op een gratis fetivalletje.

Lenen bij de overheid?
Reply
(02-03-2023, 15:12)matthijs603 Wrote:
(02-03-2023, 14:38)Uplift Wrote:
(02-03-2023, 14:33)matthijs603 Wrote: Zoals gezegd grotendeels eens, maar hier en wat ik ook net las in een ander topic ga je er mij te makkelijk vanuit dat het voor iedereen goed te doen is om het continent over te reizen. Dat maakt het sowieso al duurder vanwege de reiskosten, maar ook de reismogelijkheden (zeker voor wie niet zomaar wil vliegen voor een weekend) en de reistijd (in combinatie met werk/thuissituaties) maken een festival verder dan een kilometer of 300 en al helemaal verder dan een kilometer of 500 gewoon lastig.

Als dat niet zo was, dan had ik sowieso een End Of The Road of Green Man boven het BKS of DTRH van dit jaar verkozen. Binnen de straal van 300 was Haldern een mooie optie geweest, maar dat gaat agendatechnisch niet lukken dit jaar.

Maar jouw redenatie is dan dat mensen toch naar BKS zullen gaan omdat het kut is maar ten minste dicht bij huis? Want op zich snap ik jouw overweging wel, maar of die zomaar te extrapoleren valt... mensen kunnen ook kiezen om überhaupt een festival minder te doen en/of te gaan voor meer kleinschalige dingen.
Als ik puur voor mezelf spreek: mogelijk wel. Met de aantekening dat het geheel voor mij uiteraard niet kut is, wel tegenvallend maar wellicht alsnog voldoende voor een fijn weekend.

@Stefan, aan welke alternatieven binnen een kilometer of 300 buiten Haldern denk je dan?

Binnen 300 km kom je denk ik niet heel veel verder dan Haldern. Lang geleden dat ik daar was, maar vanuit Den Haag ben ik sneller in Londen of Parijs dan op Haldern.
Reply
Vliegschaamte kan ik aan iedere muziekliefhebber afraden.  Big Grin

Probleem is wel dat reiskosten en verblijf steeds duurder worden; iets als Primavera BCN is dit jaar nauwelijks te doen tenzij je er vroeg genoeg bij was. Maar daarentegen zijn er zat goedkopere buitenlandse shows en festivals, zoals Paredes de Coura voor maar 130 euro. Dat compenseert het wel gedeeltelijk.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Popfestival meldt zich op stikstofmarkt: zonder emissierechten geen vergunning

De slag om stikstofruimte heeft een nieuwe sector bereikt. De eigenaar van het recreatiegebied waar popfestival Down The Rabbit Hole jaarlijks plaatsvindt, heeft onlangs stikstofrechten van een boer overgekocht. Zonder die rechten zou hij geen vergunning hebben gekregen. https://archive.ph/DMQQV
Reply
(02-03-2023, 16:14)hythloth Wrote: Vliegschaamte kan ik aan iedere muziekliefhebber afraden.  Big Grin

Probleem is wel dat reiskosten en verblijf steeds duurder worden; iets als Primavera BCN is dit jaar nauwelijks te doen tenzij je er vroeg genoeg bij was. Maar daarentegen zijn er zat goedkopere buitenlandse shows en festivals, zoals Paredes de Coura voor maar 130 euro. Dat compenseert het wel gedeeltelijk.

Ik probeer zo min mogelijk te vliegen en dat lukt prima. Sinds 2016 niet meer gevlogen Smile

Dan ben je wel gebonden aan een kleiner deel van Europa, maar je komt best een eind qua concerten.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Ik heb bij mijn weten nooit gevlogen voor een losse show. Wel voor een festival, maar ook dat valt best te beperken. Er rijden gelukkig steeds meer treinen in Europa en het tijdverlies weegt steeds minder op tegen de absolute kutzooi die vliegen vandaag impliceert.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
https://nltimes.nl/2023/04/04/stromae-ca...lth-issues

Stromae cancelt allerlei optredens t/m eind mei, betekent dus ook gevaar voor DTRH en RW.

Bel maar alvast Krezip.
Reply
De technonamen voor de Rex

[Image: media_2146_fit_395-395-center_85-4_Poste...281%29.png]
Reply
Niet allemaal techno, wel veel goeie shit. Barker, Djrum, Moxie b2b Shanti Celeste, Odette, Oceanic, Stenny.. En dan ken ik nog een een aantal namen zelfs niet eens. Absoluut goeie toevoeging op het terrein.
Reply
Bizarre inflatie? Lig je als organisatie al onder vuur dat alles zoveel geld kost en je alsnog overal dubbel op verdient?

Sales & Marketing: IK HEB EEN VET GOED IDEE.

https://downtherabbithole.nl/nieuws/rabb...le-upgrade
Reply
Onder vuur? Het probleem is dat niemand, werkelijk niemand, het feit dat DTRH grove winst wil maken, in vraag stelt? Dat dingen duurder worden, wordt door media, Atze, ect. gezien zoals de mensheid kijkt naar een ruimterots die wel of niet de aarde zou kunnen raken in de komende 10000 jaar. Er gebeurt werkelijk op geen enkel vlak een analyse.

Daarnaast is DTRH een festival voor juppen of anderssoortige cash cows waarmee Mojo zichzelf verder kan vetmesten.
Reply
(24-04-2023, 11:57)Uplift Wrote: Onder vuur? Het probleem is dat niemand, werkelijk niemand, het feit dat DTRH grove winst wil maken, in vraag stelt? Dat dingen duurder worden, wordt door media, Atze, ect. gezien zoals de mensheid kijkt naar een ruimterots die wel of niet de aarde zou kunnen raken in de komende 10000 jaar. Er gebeurt werkelijk op geen enkel vlak een analyse.

Daarnaast is DTRH een festival voor juppen of anderssoortige cash cows waarmee Mojo zichzelf verder kan vetmesten.
Ticketmaster/Mojo onder vuur. Festivals zelf niet, was het maar zo'n feest. Maar het is wel echt buitengewoon slecht aanvoelen van de tijdsgeest vind ik, of wat er aangevoeld zou moeten worden. Je krijgt er ook nog eens geen drol voor, paar rijen minder, drankjes en hapjes waar je zelf voor mag dokken en dus het belangrijkste: Aanzien dat je meer hebt betaald dan anderen.
Reply
Enkel TM en dat wordt dan gezien als één geïsoleerd probleem. En hoezo tijdgeest? Het aantal miljonairs in NL neemt alleen maar toe. Dit is dan ook gericht aan mensen voor wie 350 euro uitgeven voelt als een tientje. En het zou voor de modale muziekliefhebber een reden moeten zijn om niet in de buurt van dit festival te komen. Je kunt geen betere 'indictment' bedenken m.b.t. waarom DTRH slecht nieuws is op elk denkbaar niveau (los van het feit dat het een fucking kutfestival is).
Reply
(24-04-2023, 12:03)Max Wrote:
(24-04-2023, 11:57)Uplift Wrote: Onder vuur? Het probleem is dat niemand, werkelijk niemand, het feit dat DTRH grove winst wil maken, in vraag stelt? Dat dingen duurder worden, wordt door media, Atze, ect. gezien zoals de mensheid kijkt naar een ruimterots die wel of niet de aarde zou kunnen raken in de komende 10000 jaar. Er gebeurt werkelijk op geen enkel vlak een analyse.

Daarnaast is DTRH een festival voor juppen of anderssoortige cash cows waarmee Mojo zichzelf verder kan vetmesten.
Ticketmaster/Mojo onder vuur. Festivals zelf niet, was het maar zo'n feest. Maar het is wel echt buitengewoon slecht aanvoelen van de tijdsgeest vind ik, of wat er aangevoeld zou moeten worden. Je krijgt er ook nog eens geen drol voor, paar rijen minder, drankjes en hapjes waar je zelf voor mag dokken en dus het belangrijkste: Aanzien dat je meer hebt betaald dan anderen.

Is toch juist deze tijdsgeest om zo belachelijk veel geld te vragen voor dit soort nikszeggende 'extra's'? En ik kan ze geen ongelijk geven als er 150 personen zijn die dit willen neerleggen om niet in de rij te hoeven staan.
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
De tijdsgeest dat dit echt een flinke negatieve backlash op iig Instagram lijkt op te roepen. Terwijl dat op hoge ticketprijzen echt wel minder is.

Maar ja we gaan inderdaad wel deze kant op met z'n allen. Misschien hoop ik gewoon dat er genoeg weerstand tegen dit soort crap blijft komen en dat festivals niet ten dode opgeschreven zijn en allemaal melkkoeien van platte commercieel gewin worden. En ja het is voor DTRH te laat, dat weet ik.
Reply
Vorig jaar waren de toiletten een ramp op het festival. En daar dus vervolgens proberen op te verdienen. Oei: dit voelt fout. Heel fout. het is jammer dat ze dit natuurlijk makkelijk kunnen doen, want het publiek straft het niet af.
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
Hoe zou het ondertussen met de vvk van BKS gaan, lol. Misschien moeten ze ook inzetten op witte wijn slurpende ballen en zo hun verliezen compenseren.
Reply
Op zich heb ik er weinig moeite mee als mensen voor wie 350 voelt als een 10tje met allerlei onzinnige extra's het deel van de winst betalen dat anders over alle bezoekers verspreid zou worden. Maar wat Loov zegt: fatsoenlijke toiletten horen de basis te zijn voor alle bezoekers. Snellere rijen en toegang tot betere plakken (al vind ik het wat minder erg als dat in de hoogte en op grote afstand van het podium is) vallen daar niet onder. Dus inderdaad geen beste ontwikkeling dit.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Het is ook meer dan dat, hé: je kunt zo'n fenomeen niet isoleren van de volledige identiteit/vibe van een festival. Als Roskilde zoiets zou doen, dan verandert dat het festival voorgoed.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)