Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2023
Kan me goed vinden in de laatste twee reacties. Ik houd er heel erg van om onbekende bands te ontdekken en dat zou dit jaar zeker wel lukken. Maar ik mis nu het middensegment van bands waarvoor je het wat acceptabeler vindt om een fors bedrag neer te tellen. In mijn geval denk ik dan aan bands als Sleaford Mods, Oh Sees, Thurston Moore, etc.
Reply
(23-02-2023, 10:26)Loov Wrote: De line-up is zeker aller aardigst. Maar er staat voor mij niet echt iets tussen wat ik echt graag wil zien. Dan wordt het gewoon een beetje een hang en verken festival. En dan is 250€ gewoon best veel.

Ik heb precies hetzelfde. Op zondag wel zo'n 10 acts die ik, als ik daar zou zijn, zeker zou willen checken. Echter niks waarvoor ik echt super enthousiast wordt. Aphex Twin al vaker gezien en helaas de meeste keren erg matig. Dat nieuwe album van The Mars Volta vind ik afgrijselijk en daar zullen genoeg nummers van op de setlist staan. Alvvays, Japanese Breakfast, Kurt Vile, Röyksopp zijn aardig, maar niet meer dan dat.
Reply
Daarom zou Ticketswap ook goed uitkomen voor dit festival. Maar ik begrijp absoluut als festival dat je dat niet wilt. Als er 100'en tickets tegen bodem prijzen op een platform te kopen zijn daalt de waarde van je festival. Los van het ethische karakter en jij als consument die iets koopt wat je niet mag bezitten.

Ik geef me geld dan liever uit aan losse dagen waar ik wel kan verkennen en er 'n grote naam staat die ik graag wil zien: GY!BE dag op Rewire, Sonic Whip en volgende week komen de eerste namen van Misty Fields.
Reply
Dat mensen een leuk weekend willen hebben en daar 250 euro voor neertellen dat kan ik mij wel voorstellen, andere buitenfestivals hebben het ook moeilijk en DTRH en LL (speciaal voor Pixie) zijn al uitverkocht dus dat er geen onderscheidend programma is hoeft m.i. geen belemmering te zijn.

Het grootste probleem voor BKS lijken mij de dagkaarten, headliners zijn niet van 130 euro orde, de headliners worden niet ondersteund door een goed middensegment. Wie gaan deze dagkaarten kopen?

Ik ben 10 jaar geleden voor het eerst en het laatst een heel weekend naar BKS geweest, uit mijn hoofd kostte dat 113 euro, deze oude man heeft dan echt heel veel moeite om dagkaarten van 100+ euro te kunnen rechtvaardigen. Misschien niet eerlijk, maar het is wel hoe dat bij mij werkt.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
(23-02-2023, 12:04)Willie Wrote: (...) en DTRH en LL (speciaal voor Pixie) (...)

Doel je nou op mij? Heb helemaal niks met Rabbit Hole en was ooit groot fan van Lowlands en erbij vanaf de eerste editie, maar dat is al minstens een jaartje of 15 voorbij.
Reply
Afkortingen Big Grin
Reply
Vrijdag: Chemical Brothers, Caroline Polacheck, Cumgirl8, Frankie Stew & Harvey Gunn, Joey Valence & Brae, Personal Trainer, Shimza, Sudan Archives, The Voidz

Zaterdag: Alex G, Black Country New Road, CLT DRP, The Cool Greenhouse, Haai, Hammok, Interpol, Kevin Morby, Lankum, Peach Pit, Tinariwen,.

Zondag: Aphex Twin, Alvvays, Arlo Parks, The Comet IS Coming, Cola, Crack Cloud, Julia Jacklin, The Mars Volta, Nation Of Language.

Dus ik zal vast nog keuzes moeten gaan maken. Of het de prijs "waard" is... voor mij wel. Maar goed dat zal voor iedereen anders liggen.
Reply
Nog 'n tipje: Glass Beams. Nieuw Zeelandse psychedelia in de trend van Goat.
[+] 2 users say Thank You to Loov for this post
Reply
(23-02-2023, 10:06)Roel87 Wrote: ADIDA = Alle Domme Idioten (In) De Alpha, ofwel: het fenomeen dat het grootste podium van een festival veel volk trekt dat alleen daar blijft hangen en vaak niet eens weet wat er elders op het festival te zien is.

USP = unique selling point

Was op Mordor ook het geval bij PS, maar dat zal wel al jaren het geval zijn veronderstel ik..
Reply
(23-02-2023, 10:33)Timothy's Monster Wrote:
(23-02-2023, 10:26)Loov Wrote: De line-up is zeker aller aardigst. Maar er staat voor mij niet echt iets tussen wat ik echt graag wil zien. Dan wordt het gewoon een beetje een hang en verken festival. En dan is 250€ gewoon best veel.

Ik heb precies hetzelfde. Op zondag wel zo'n 10 acts die ik, als ik daar zou zijn, zeker zou willen checken. Echter niks waarvoor ik echt super enthousiast wordt. Aphex Twin al vaker gezien en helaas de meeste keren erg matig. Dat nieuwe album van The Mars Volta vind ik afgrijselijk en daar zullen genoeg nummers van op de setlist staan. Alvvays, Japanese Breakfast, Kurt Vile, Röyksopp zijn aardig, maar niet meer dan dat.

Recente TMV setlisten hadden hooguit maar 2 nieuwe nummers. Wordt dus voornamelijk oud materiaal.
Reply
Dan wordt het al een stuk interessanter.
Reply
(22-02-2023, 19:06)rob12nl Wrote:
(22-02-2023, 18:43)dave Wrote: De negativiteit hier is een attractie op zich. Ik ga me er in elk geval wel weer een weekend vermaken. Zeer sterke zondag vooral wat ik altijd toejuich want niets zo fnuikend voor een festival dan de leegloop op zondag. Ook op de zaterdag voldoende moois te zien. Aangezien ik echt in een uithoek woon en maar mondjesmaat concerten doe is BKS voor mij wel een kans om interessante namen uit het clubcircuit in een weekend te gieten. Heb ook het idee dat de algehele indruk negatiever is dan gerechtvaardigd door die rits baggernamen aan de bovenkant. Die undercard is toch meer dan okay dit jaar?

Eens en we doen een biertje

+1 en proost!

Het grote voordeel van het gebrek aan mustsee namen bovenaan de affiche is wat mij betreft dat er een hoop leuks te ontdekken valt bij het inluisteren, en er geen FOMO gaat zijn. Vorig jaar had Jehnny Beth in de Secret stiekem de meest indrukwekkende show, maar daarna trok ik letterlijk een sprintje naar de ONE voor Nick Cave. Zal dit jaar niet gebeuren.
[+] 2 users say Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Ik ben er ook zondag bij: Aphex nog nooit gezien, en tel daarnaast meerdere namen die ik ook los zou willen zien.
Reply
(23-02-2023, 16:44)Maynard-J Wrote:
(22-02-2023, 19:06)rob12nl Wrote:
(22-02-2023, 18:43)dave Wrote: De negativiteit hier is een attractie op zich. Ik ga me er in elk geval wel weer een weekend vermaken. Zeer sterke zondag vooral wat ik altijd toejuich want niets zo fnuikend voor een festival dan de leegloop op zondag. Ook op de zaterdag voldoende moois te zien. Aangezien ik echt in een uithoek woon en maar mondjesmaat concerten doe is BKS voor mij wel een kans om interessante namen uit het clubcircuit in een weekend te gieten. Heb ook het idee dat de algehele indruk negatiever is dan gerechtvaardigd door die rits baggernamen aan de bovenkant. Die undercard is toch meer dan okay dit jaar?

Eens en we doen een biertje

+1 en proost!

Het grote voordeel van het gebrek aan mustsee namen bovenaan de affiche is wat mij betreft dat er een hoop leuks te ontdekken valt bij het inluisteren, en er geen FOMO gaat zijn. Vorig jaar had Jehnny Beth in de Secret stiekem de meest indrukwekkende show, maar daarna trok ik letterlijk een sprintje naar de ONE voor Nick Cave. Zal dit jaar niet gebeuren.
Haha, ik heb toen ook het record '600 meter sprint + bier halen en mooie plek voor het podium vinden' verbroken. Maar was inderdaad erg blij dat ik Jehnny toch maar niet heb geskipt ten faveure van een superplek bij Nick Cave.
Reply
(23-02-2023, 10:06)Roel87 Wrote: ADIDA = Alle Domme Idioten (In) De Alpha, ofwel: het fenomeen dat het grootste podium van een festival veel volk trekt dat alleen daar blijft hangen en vaak niet eens weet wat er elders op het festival te zien is.

Ik kende het als Alle Debielen in de Alpha, maar die van jou kan natuurlijk ook.
Reply
Gezien de omschrijving bij De Staat ("Yellow" op vrijdag, "Blue" op zaterdag, "Red" op zondag) zullen het wel drie totaal verschillende sets worden. Ze zijn gestopt met albums en delen hun verschillende soorten nummers tegenwoordig in op kleur.
Reply
Leuk bedacht, maar ik vind het uiteindelijk toch goedkoop. Je krijgt toch 3 shows van De Staat, waar 1 show prima was geweest en 2 shows van andere bands (bijvoorbeeld NL bands, zoals Spinvis, Cobra The Impaler) mogelijk waren geweest.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
ADIDAS
alle debielen in de alpha samen

maar ik weet niet of dat tegenwoordig nog mag
Reply
Hadden ze niet gewoon een kartel kunnen vormen, dan hadden we maar één show moeten verteren. Per kleur, jezus.
Reply
Pikachu.
Reply
Wie is er nou bang voor rood, geel en blauw?
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Mensen die tegen vampieren of zigeuners zijn.
Reply
Vind het.niet kunnen, op kleur.

Dan zet je de mensen die kleurenblind zijn buitenspel.

Mja, niet alles is zwart wit natuurlijk .. Wink
Reply
Zit je dadelijk opgescheept met van die Franse schooiers zoals op Dour.
Reply
(22-02-2023, 22:18)Kreuz Wrote: 2017 was in de breedte echt armzalig. Al het geld opgeslorpt door Radiohead en Arcade Fire. Die twee mogen dan wel fenomenaal zijn geweest, het overschaduwt wel de rest van de programmatie.

Benieuwd naar het uiteindelijke schema, want dit blijft gewoon een prima undercard. Met betrekking tot dat Alpha-gevoel zou ik aanbevelen om eens richting voorgaande jaren te lonken en te bekijken wat daar allemaal al ooit heeft gestaan. Scherp is het aan de ONE niet altijd geweest, verre van. Drie keer De Staat.. Ochot. Waarom. Bij gebrek aan beter, obviously.
Agnes Obel, Millionaire, Real Estate, Jenny Hval, Show me the Body, Kelly Lee Owens, Cloud Nothings, Mitski, Thurston Moore Band, Laurel Halo, Vatican Shadow, Arab strap, Yussef Dayes, Thundercat, Zeal & Ardor, Kikagaku Moya, Soulwax, James Blake, American Football, Floating Points. En zo zijn er nog wel een paar. 

Armzalig? Je kan negatieve kritiek ook overdrijven. Viel in de breedte reuze mee.  Wel eens dat de ONE namen dat jaar verre van scherp waren, wat dat betreft is dat wel verglijkbaar met de komende editie.
[+] 1 user says Thank You to dave for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)